Laza fórum hozzászólásai
« előző123következő »

Laza Elküldve: 2017-03-09 15:56 Touring Hátsó ablak nyitás

Csabika136 írta:
Sziasztok!

E46 320D tourungom van. A hátsó ablak nyomógombbal akkor nyílik mikor épp olyan kedve van. Távirányítóval semmi problémája nincs. Már ez is idegesít, de mégjobban az, hogy ellenben menet közben kinyílik ha megszállja az ihlet. Otthon vagyok, takarítgatom a kocsit és kinyílik. Akkor is ha senki semmit nem csinál a kocsival, csak az udvaron áll. Az agyam eldobom tőle. Mozgattam az átvezető gumiknál a vezetékeket is. de semmi olyan változást nem lehet vele elérni, hogy mondjuk megmozgatom, akkor többet nem működik, vagy kinyit rá, vagy mit tudom én. Szerintem nem ott lesz a probléma. Kérdésem a következő lenne: Nincs valami buzi modul ami esetleg szarakodhat? Meg szeretném csinálni, mert ez így nagyon nem jó. Kellene tudni, hogy megjavul-e a kocsi vagy egyszer majd menet közben kigyullad nekem?

Köszönöm szépen!


Sencom kábelköteg csere, ez oldja meg. Jó móka...


Laza Elküldve: 2017-03-01 08:32 Termosztát

Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Túl rövid utakon jársz

Laza Elküldve: 2017-02-20 13:36 Mi lehet a baj?_

Adi01 írta: Sziasztok!
Következő a gondom. 2002 320d 150LE
Hidegen vagy melegen teljesen mindegy de nyilván melegen szoktam ha lepadlózom az autót és eléri a 3-4 ezres fordulatot egy ilyen kávédaráló hang jön a motortér felől. Kb. úgy hallom felülről a műszerfal "mögül" jön a hang.
Csináltam videót is.
videó elején és legvégén hallani azt a daráló hangot
Egy tippet kaptam, hogy valószínűleg a turbónak a tengelye zöröghet be.
Szerintetek?



Ne nyomd annyira a gázt, akkor a kipörgésgátló sem szól majd be !

Laza Elküldve: 2017-02-20 13:34 Mi lehet a baj?_

CsAttila írta: Sziasztok !
Szinte megoldhatatlan problémával küzdök.... ( hozzáértő BMW szerelő hiányában)

Van egy csodálatos 2001-es E39 benzines BMW-m egy éve vagyok tuljadonosa... azóta folyamatosan ugyan azt produkálja .... az autószerelőm megoldása hogy kiüti a hibakódot "majd máskor megnézzük mert sok minden lehet vele..." most itt tartok.
Probléma: : - motor hibakód sárgán világít ( Többnyire 1,2, 6 hengert ír ki illetve hogy valahol levegőt kap a rendszer...) Legtöbbször akkor kezdi ha alapjáraton megy kb 5 percet az autó (melegítem a ház előtt a gyermekeim végett) De van hogy hosszú úton is belöki a jelzést. Nagy ritkán elalszik majd vissza...
-gyertya lett cserélve azóta jobban megy de a jel beugrott ismét.
Az autó jól megy talán alapjáraton rázkodik egy kicsit hidegen...

Nagyon zavar ez az egész mivel nagyon makulátlan autóról van szó...

Köszönöm !!!


Légtömegmérő lett nézve? Gyuktótrafók?

Laza Elküldve: 2017-02-19 17:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta:
Tano írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék tudna valaki nekem abban segíteni,hogy windows 10 el rendelkező gépre fel lehet tenni az INPA-t?Ha igen,hogyan?Meg tudnám valakivel csináltatni zalában?Köszi:Üdv


Egyszerűbb egy virtuális géppel megoldani olyan oprendszerre amivel működik, és akkor nincs probléma abból, hogy később milyen az oprendszer, illetve újratelepítgetni sem kell állandóan.


Köszönöm,értem amit mondasz,de hogy kivel tudnám megcsináltatni??Nem lessz egyszerű ilyet találnom szerintem.


Ha visszább olvasol, van egy images amit nemrég linkeltem, letöltöd, felteszel a gépedre egy vmware playert, abba ezt az images-t betallózod és kész is. Hosszabb idő leírni mint megcsinálni


Laza Elküldve: 2017-02-10 21:59 Mi lehet a baj?_

hobo28 írta:
juhaszadika írta: Sziasztok. Mitől lehet, hogy lenullázta magát estéről reggelre az óra, átl. fogy. mérő,km számláló? Ja és mellé bedobta a sárga szervíz lámpát!?
Köszönóm a segítséget!


szia,nekem is az autóm reggelre lenulláza úgyan azt mind neked.
Vettem bele új akksit de akkor is.
Te rájöttél hogy mitől van?köszi


Valami szívja az akksit. Jellemzően a süni csinálhatja, de lehet bármi más is, ami nem hagyja elaludni ("vagy ébresztgeti")az autót. Nekem 10 napot volt az autóm Nyíregyen, nem jöttek rá hogy mi...


Laza Elküldve: 2017-02-06 17:15 Mi lehet a baj?

VPT85 írta:
Sziasztok! A korábban említett probléma úgy néz ki megoldódott. A hiba a kulcsban lévő immobiliser chip-pel volt. Elmozdult a helyéről és nem mindig volt érzékelhető. (vagyis remélem) Most kipróbáltam az autóm indítását az immobiliser chip nélkül, ugyanaz a folyamat(van gyújtás de nem indul a kocsi, visszaraktam rendesen és indul is.

Remélem tényleg csak ennyi...



Fura, nekem ha nincs a helyén a chip, akkor nincs gyujtás sem (egyetlen hibajelző/visszajelző sem gyullad fel). Mikor cseréltem akksit, akkor próbáltam ki

Laza Elküldve: 2017-02-06 14:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: de fosok mint állat


az a bibi, hogy nagyon sok BMW tulaj, amikor megveszi, azt hiszi valami különlegességet kap. úgy értem hiperszenzitív lesz. egy bogár koppan a szélvédőn és máris a fél autót cserélni akarja. pedig off márka esetén fel sem tűnne. ennek egyik oka az, hogy a BMW-hez drága az alkatrész, így rögtön aggódik mindenki, nehogy nagyobb baj legyen. pedig ez sem igaz. nyilván a hátsó futómű összetettebb mint sok off nép autónál, de kb ennyi. semmivel sem másabb, alkatrész árak sem. szóval kár rögtön ördögöt festeni a falra.
idős autók, ki tudja mennyi km-rel hány tulajjal a háta mögött. minden autó ilyen, nem csak a BMW. de sok esetben nem kell összetett hibákra gondolni, vagy nagy hibákra.
Igazad van,előttem csak két tulaja volt a legutóbbi meg 10 évig de nő... csak sajnos alapjáraton aggódós vagyok mert megmondom őszintén még csak féléve vettem (De ennél több volt mire összegyűjtöttem a pénzt hogy megvehessem az E34 helyett ) de amit kb egy hónap után vettem észre hogy a kartercső le volt kötve a szabadba (pollenszűrő alatt nem látszódott,takarta...) és elég büdös kartergáz jött belőle akkor a haver azt mondta hogy kopott a motor a tulajcsaj meg kiment németbe de telefonon meg azt mondta ő nemtudott róla hogy le van kötve (na persze...)cseréltem kartergázszűrőt és visszalehetett dugni a csövet a szűrőre mert előtte ugrált az alapjárat,abból kiindulva ragadt ez a bogár a fülembe hogy bármikor megvalósulhat hogy kopott motor (De csak 204000 van benne kb és a Tdsbe vagy 300 is volt hanem egy hold föld távolság és nem volt ekkora Co-ja Műszakin is lecsesztek :'( )és lehet befürdök vele és egyre inkább meleg mocinál sűrűbben jön elő a tőkehang,bánná a fene ha nehgerfejcsere csak csapágyas ne legyen,egyedül az olajlámpa nyugtat amíg nem villan fel de elvileg az csak 0.5 bár alatt jelezne ez igaz? Csak mert úgy tudom hogy a normál érték 2.5bár a mérnökök ekkora határt engedtek neki? A 0.5 mire elég? Az öngyújtómban van 1 bár... XD

Fejlemény! (leszámítva hogy nemtudtam nyomásmérőt szerezni..)Feljebb tettem 950-re az alapjáratot és néha közepesen megforgattam és két napja tünetmentesek a tőkék,a forgatás vagy az alapjárat miatt lett jobb?


Tiltásig kell forgatni, addig, amig minden hangja hallhatatlan nem lesz

Laza Elküldve: 2017-02-03 19:56 Tolató radar

kosa0107 írta: Sziasztok. Van egy bmw e46 320d touring autóm. Rükibe téve hosszan sípol. Tudom hogy ez problémára utal. De viszont ahogy olvastam azzal a szenzorral lesz a baj amelyik nem "cicereg". De az a baj hogy nekem egyik se cicereg. Lehet hogy mind a 4 db halott vagy maga a vezérlő kuka? Köszönöm a segítségeket.
Ja és diag nincs a közelbe kisvárda nyiregy valaki? Aki rátudna nézni ha itt nem kapnék tanácsot. Köszönöm



Nyíregyre Miklóshoz viheted, ált. du3- este 10 között "rendel". Nézd meg az enyémet is, ott pihen egy hete már


Laza Elküldve: 2017-02-03 19:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
John írta:
John írta:
Laza írta:
John írta: (Zárójelben egy kérdés,Inpa tud olajnyomást mérni vagy ne is keressem? )



Tud: link
Köszönöm "Szájbarágósan" Tudsz segíteni? Ez a Toolset-ben van?

Inpát,Dummyt használtam már ezeket nem ismerem,itt lesz?
https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5946B316
Szakértő barátom ezt írta:"[ 2017. február 3. 14:27 ] mármint hogy M43 BMS42 vezérlőnél?
[ 2017. február 3. 14:28 ] mert a link egy MS80-ról szól ami lényegesen újabb vezérlő!
[ 2017. február 3. 14:28 ] NINCS OLAJ MÉRŐ SZENZOR az M43-ban!"

Nincs itt valaki Újszilvás vagy Tápiószeléről aki mérne nekem olajnyomást? Elvagyok vágva a külvilágtól és kezdem úgyérezni hogy az Inpa semmit sem ér mert legalább bedobna valami hibát de nem... Felkéne mennem Pestre de else merek indulni,haver azt mondja ne fossak hanem padlógáz bár tudnám hogy kamuzik-e.. (Olajgomba nem jelez hibát legalább jelezne hogy baj va és nincs nyomás de nem..)


túlságosan túlpörgöd. nem ismételném magam.
Rendben nagyon gondolkodom hogy veszek egy Swiftet ezt meg apránként motorgenerált csináltatok és kezdek gyűjteni pedig csak 204000 km körül van benne (így fejből saccolok..)bár innen is látszik hogy 10 évig női tulajé volt és városban használta...


milyen motorgenerál? te olvasod magad kivülről?
cserélj olajat, meg szűrőt, amiket írtam oszt majd nem fogsz aggódni tovább. egy 10-esből meg van az egész. aztán ha még sem oké, majd akkor aggódj.
Köszi Amint megjön a fizu lecserélem,köszönöm hogy tartod bennem a lelket de fosok mint állat Azt nemtudom hogy hallgassak-e a haverra hogy ha nem lenne nyomásom akkor már megállt volna és menjek nyugodtan Pestre és padlózzam,elmerjek indulni vagy sem? Tényleg nemkérdezek többet igérem és rendes vagy köszi


Te egy kissé lökött (aka: nem normális) vagy Hallgass a haverodra, padlógáz neki, ha kibirja a pesti utat, akkor ki a fűre és forgassad tiltásig. Ez kell neki!

Laza Elküldve: 2017-02-03 00:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Akit érdekel, itt egy all in one csomag. (katt)



Laza Elküldve: 2017-02-02 23:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: (Zárójelben egy kérdés,Inpa tud olajnyomást mérni vagy ne is keressem? )



Tud: link

Laza Elküldve: 2017-02-02 17:21 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
Nincs frissebb Inpád mint 5.0?


Nem tom mennyire fér meg itt, de 6.4.3 (nem próbáltam, bár megvan): 1 2 3

Laza Elküldve: 2017-02-02 16:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Laza írta:
Szia!
Ezt egy fórum keretein belül nem lehet megoldani, ráadásul ez egy olyan probléma, amiből gyorsan lehet -akár- egy motor felújításos móka, és akkor már az lesz drága, és nem egy szakszervíz aki megmondja mi a baja, és/vagy meg is javítja az autódat. Találgatni a legkönnyebb, de garanciát senki nem ad Neked a "tippjére".

Másik fórumon nekem is adtak ilyen-olyan tippeket, miféle moduljaim mentek tönkre (régi, szent, ezáltal sérthetetlen fórumtagoktól), majd Nyíregyen Miklós ezeken csak mosolygott, mert a "szakértők" által jelzett modulok nincsenek is az autómban. Viszont 5 perc alatt megoldott egy típushibát, ami senkiben fel sem merült. Remélem érted...

Jó dolog a fórum, sok tapasztalat gyűlik össze, és sokmindenre születik ez által hamar válasz, és lehetséges megoldás is - de nem mindenható ez a fórum sem, és ha komoly a hiba, nem érdemes kockáztatni, mert a kockázat a legdrágább dolog

(halkan még hozzáteszem, ez az egyik leg segítőkészebb tagokból álló fórum. Élen Yellow furumtárssal, csak azt bánom, Neki nem E6X-ja van )


azért azt hozzátenném, hogy én is sok mindent nem tudok. előfordul, hogy hülyeséget szólok hozzá. de ez egy fórum, rajongóknak, nem szakmai oldal. akik már kicsit jobban értenek hozzá, azok már úgysem írnak ide, hisz saját maguk ellen nem játszanak. akinek gondja van, majd menjen el hozzájuk.
azt szoktam mondani, ami így is van, hogy én hangosan gondolkozom. néha fáradtan is, na azt lehet nem kellene de próbálok valami logika mentén támpontot adni. senki sem orákulum. lehet hiba, ami 10 emberből 9-nek ugyanaz a megoldás, 1-nek pont nem. és le vagy sz@rozva, ha nem jött be a tipp. és lehet pont leszel az, akinek más a baja, mint a szokásos. nem tudunk táv gyógyítani.
annyi előnye van talán, hogy valaki rákérdez valami, és azokról tudunk, akkor esetleg a szerelőnél nem verik át olyan könnyen. vagy amit meg tudsz csinálni magadnak abban tudjunk segíteni.
nyilván az ember egy régebbi autón jobban kísérletezik, de mindig szem előtt kell tartani, hogy reklamációval csak ott élhetsz, ahol fizettél a szolgáltatásért és elvileg szakember volt segítségedre.
a másik az olyan hiba, amit több minden okozhat. szintén csak támpont és lehet sok esetben valakinek az összes lehetőség hirtelen eszébe sem jut.
a fórumot pedig azzal lehet előre vinni, ha a kérdező a hiba megoldása után, ahogy tud beszámol róla.
kb 1 hete volt itt valaki, akinek sokat segítettünk, segítettem, azóta sem lépett be. valószínű megoldódott a baja, csak épp nem jelzett vissza. egy fórum nem ilyen.
kölcsönös segítségen alapszik, beszámolunk egymásnak a gondokról, megoldásokról.
addig jó az oldal mindenkinek amíg kérdése van, aztán eltűnik
szerencsére sokan regisztrálnak, és nincs kérdés. gyanítom ők az értelmesebbek közül valóak és előbb olvasnak, kiismerik a fórumot, nem vagtába berontanak. sok esetben valószínű a kérdéseikre is megtalálják a választ. igazából jó lenne, ha legalább a pozitív dolgaikról beszámolnának. hogy mi az ami be jött nekik a hibára. így lehet jó egy fórum. szerintem.


Teljesen egyet értek Veled. Én ugyanakkor sokat köszönhetek ennek a fórumnak is, mert ma már nem venném meg azt az E61-et, amit megvettem típus ismeret nélkül. Ugyanakkor ennek köszönheően már ismerem (sátáni kacaj) a típusra jellemző hibák 90%-át, egy újbóli vásárlásnál már nem nyúlnék úgy mellé... Viszont lesz/lett egy teljesen megbízható, jó autóm. Típushibák a teljesség igénye nélkül: sencom kábelkötegek (4 van belőle + 2 antenna kábel). Ha hátul valami nem világít, nem nyílik min 80k a javítás. Kettőstömegű+kuplung: jellegzetes hangja van, nekem belefért 200k-ba, de simán elkérhetik a dupláját is. Hidegen van turbó, meleg motornál nincs: actuator hiba, angliaban "eletfogytig" garral 99font a javítás. Tetőablakos típusoknál szépen lefolyik a víz az elektronikához, sok 100k is lehet a javítás. MM állandóan ujraindul - CCC csere, szűk 300k, ráz a fék - féktárcsák és/vagy szilentek (elöl). Ha nem müxik a kulcs távadója, az is sencom kábel, és/vagy a hátsó spoilrben levő modul hibája, vagy javítható, vagy nem. Kicserélni nem ördöngősség, új 100k, bontottan a fele (gari nélkül). És mivel a kulcsban őrzi a beállításokat a rádió, enélkül minden újbóli indulásnál visszaáll minden alapra. Belső világítás hol világít, hol nem, hol csak 1mp-re: szoftver hiba, nem a kapcsolóknál van gond stb,stb..

Tényleg, miért nincs 5-ös széria fórum?


Laza Elküldve: 2017-02-02 15:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
John írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta: Sziasztok,tudom buta kérdés de hátha:Olajnyomást tudok lekérni (mérni hogy megvan-e a 2.5 bár)Inpával? Olajlámpa kialszik nem jelez hibát de rendszertelenűl hidrotőke hangja van néha előjön néha nem,olajszint középen állt töltöttem rá maxig kb 4 decit és 1 perc múlva elhalkult.4000 km-el ezelőtt cseréltem olajat 10w-40 van is egy videó 0:41 nél eláll:https://www.youtube.com/watch?v=p1NOAg9ze_Y Hanyas olaj jó télen illetve nyáron hidrotőkéknek?
M43b16


nem igazán 10w-s olaj való bele.
5w-40 a belevaló. még nyáron el is megy a 10w-40, de télen nem ajánlott. ezért lehet hangja, főleg ha kétes eredetű, márkájú az olaj.
nagy mínuszokban nagyon megdermed és az olajszibattyú nam kapja fel az olajat.
viszont az is lehet, hogy az olajszűrőházban lévő szelep nem jó. visszaengedi az olajat. így amikor indítod előtte ott nyomja fel. ha meg jól működiuk, akkor az ott tartott olajat rögtön tudja nyomni.
de inkább azt mondom, hogy sűrű az olaj neki.
Szia,találtam az olajszűrőház kupakon egy lyukat,itt eltud szökni a nyomás? Ma is előjött néha és néha elhalkult..https://scontent.xx.fbcdn.net/...e=5895907C Köszönöm már azzal rémisztgettek hogy mérjek olajnyomást meg ez a valami baszódott el de énis a dermedésre gondoltam inkább az olaj az Castrol magnetic 10w-40 szóval a videó alapján nem károsodhatott a dolog és az enyhébb időben kiderűl mit produkál, Kösz megnyugtattál holnap letesztelem mert plusz 6 foko lesznek hogy mit produkál,az a baj hogy évente max elmegyek 10-12 ezret és féléve sincs még jóidők voltak mikor olajat cseréltem kösz a tippet holnap visszajelzek produkál-e valamit


(Bocs,ez lemaradt,ezzel is riogattak hogy ez a valami baszódhatott el benne:https://www.etkbmw.com/bmw/EN/...1/11_2084/)


Lehet rosszhelyre írtam,bemásolom újra:"Szia,találtam az olajszűrőház kupakon egy lyukat,itt eltud szökni a nyomás? Ma is előjött néha és néha elhalkult..https://scontent.xx.fbcdn.net/...e=5895907C"



Szia!
Ezt egy fórum keretein belül nem lehet megoldani, ráadásul ez egy olyan probléma, amiből gyorsan lehet -akár- egy motor felújításos móka, és akkor már az lesz drága, és nem egy szakszervíz aki megmondja mi a baja, és/vagy meg is javítja az autódat. Találgatni a legkönnyebb, de garanciát senki nem ad Neked a "tippjére".

Másik fórumon nekem is adtak ilyen-olyan tippeket, miféle moduljaim mentek tönkre (régi, szent, ezáltal sérthetetlen fórumtagoktól), majd Nyíregyen Miklós ezeken csak mosolygott, mert a "szakértők" által jelzett modulok nincsenek is az autómban. Viszont 5 perc alatt megoldott egy típushibát, ami senkiben fel sem merült. Remélem érted...

Jó dolog a fórum, sok tapasztalat gyűlik össze, és sokmindenre születik ez által hamar válasz, és lehetséges megoldás is - de nem mindenható ez a fórum sem, és ha komoly a hiba, nem érdemes kockáztatni, mert a kockázat a legdrágább dolog

(halkan még hozzáteszem, ez az egyik leg segítőkészebb tagokból álló fórum. Élen Yellow furumtárssal, csak azt bánom, Neki nem E6X-ja van )


« előző123következő »