Macska fórum hozzászólásai

Macska Elküldve: 2017-10-23 11:01 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
pack írta:
bricktopm írta:
pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..


Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.


Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung


én gyanakodtam már kettős tömegűre is. de állítólag ez ilyen, ha nem adsz elég gázt.
nekem is csinálja, sőt másoknak is. van, akinek 200ezernél, vagy 150-nél, nekem 65ezernél is ilyen volt.
a BMW-k kuplungja eleve fent fog, legalábbis a 2005-ös szériákig biztos.
szóval magasan fog, kicsi az út, ami alatt dolgozik a kuplung. nehéz megszokni. vagy több gáz kell, vagy még óvatosabb kuplung kezelés.


Nekem is ez volt a jelenség és főtengely szíjtárcsa csere után megszűnt.

Macska Elküldve: 2017-02-15 19:44 Termosztát

atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!

Macska Elküldve: 2016-08-25 20:27 Klíma

flenfer írta:
Bitu79 írta:
flenfer írta:
duc írta:
flenfer írta:
duc írta:
flenfer írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Pár napja megjött a hangja a klímámnak, erős morgó hang. Csapágyas a kompresszorom?
Néha olyat is csinál, hogy ha be van kapcsolva, elindul szépen megy, hűt is rendesen, majd leáll. Kb.5 másodperc múlva ismét elindul, és 5 mp. múlva megint leáll. Előfordult, hogy az alapjárat felment 1200 as fordulatra, elkezdett hullámozni alacsonyabb fordulatig, majd visszaállt a rendes fordulatra.Mi lehet a gond? Segítséget előre is megköszönöm.


Meg van a gond. Kevés a gáz. (amatőr kérdés)


+1, ugyanez volt az enyémnél is. Annyi különbséggel, hogy csak a klíma bekapcsolásakor hallottam a morgó hangot 5-10 mp-ig, utána jól működött.



Mégsem a gáz kevés. A klímahűtő ventilátor gondolta meg magát. Biztosítékok jók.


Nálam a rátöltés megoldotta, azóta csendben dolgozik a cucc, nincs morajló hang a klíma indításánál.

Na, most van a gond. A hűtőventilátor is jó. Hány ventilátor van a hűtőnél? Nekem egy.
Miért csinálja, hogy egy pár másodpecig megy a klíma, utána leáll egy pár másodpercre, majd megint elindul?


Kössétek rá gépre.A gyári diaggal lehet vezérelni a ventillátort is.Ha az a rossz,akkor úgy észrevenni.


Eddig csak a hibakódokat olvastattam ki, de erre semmi hibát nem hoz.
Ha valakinek van esetleg egy felesleges ventije, érdekelne.


Nekem klima vetilátor ellenállás adta meg magát nem mindig inditota ventilátor és akkor volt ez a ki be kapcsolás jelenség!!

Macska Elküldve: 2016-07-26 21:09 Motorolaj

notoriusbg írta:
imi88ke írta: sziaztok mellékelt kép alapján kis segítséget szeretnék kérni.
Olajszintnél mi a mérvadó 1-2 vagy az 3-4 mert a könyvben nem egyértelmű
köszönöm




http://kepfeltoltes.hu/view/16...es.hu_.jpg akép az itt lesz mivel ide nem sikerül feltöltenem



Szia, szerintem a 3-4.


Szia biztos hogy a 3-4.



Macska Elküldve: 2016-06-22 18:55 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

Bitu79 írta:
dbtibi írta: Sziasztok

Szeretnék segítséget kérni (hátha tapasztalt már valaki hasonló) :

Ma 20perc klímázás után kikapcsoltam menet közben a klímát (NEM tudom van-e összefüggés a dolgok között) és utána egy csattanás hallatszott a motortér környékéről lelassítottam - már lehúzott ablakoknál - és égett bakelit-műanyag-olaj szag jött be az ablakokon keresztül és a szellőzőkön át is. Rövid időn belül meg is álltam a kocsival mikor felnyitottam a motorháztetőt ugyanilyen szag fogadott(semmi füst) - de különösebb hibát nem láttam laikusként. Rövid idő után megint mentem vele 2-3 km-t még mindig olyan szag jött be az utastérbe a szellőzőkön. Hosszabb be nem indítás után - miután gondolom már lehűlt a motor - már nem tapasztaltam ezt a szagot.
Azóta nem kapcsoltam be a klímát, más hibát pedig nem tapasztaltam a kocsin vezetés közben (hibakód-jelzés sem jelent meg a műszerfalon).
Nem tudom van-e összefüggés a klíma, a csattanás, és a bakelit-olaj szag között.

Hosszbordás szíjak megvannak most lettek cserélve a görgőkkel együtt kb. 1,5hete.

Köszi előre is ha valaki tud segíteni.


Sztem vidd vissza,hogy nézzenek rá.Folyik valamilyen folyadék esetleg(olaj vagy hűtővíz).


Nekem is hasonló jelenség volt . és az volt baj hogy nem indult el a ventilátor mikor klimáztam,nekem is csat
tant meg fura szag is jött !!

Macska Elküldve: 2016-03-25 19:55 Fûtés - Klíma

Tano írta:
Macska írta: Sziasztok!!
Kérdésem lenne mi a külömbség a diesel és a benzines klíma vezérlő között?
Digit klimás E46 320d.


Nincs különbség, ugyanazt a panelt használják. Igaz magán a panelen változtattak idővel, de ezek csereszabatosak.
Íme.


Köszönöm a segitséget!!

Macska Elküldve: 2016-03-25 10:04 Fûtés - Klíma

Sziasztok!!
Kérdésem lenne mi a külömbség a diesel és a benzines klíma vezérlő között?
Digit klimás E46 320d.

Macska Elküldve: 2016-01-03 11:05 E46 futómű állítás

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Jumper írta:
YELLOW írta:
Jumper írta: Hello bello

Uraim,voltam futómű beállításon ahol kiderült hogy cserére szorul a jobb elso lengokar...csere meg történt bilstein markát választottam!futomuvet beállítottak de jobbra húz kicsit valamint nincs közepén a kormany!otlet?alufelnin 225/45 r17-es teli gumikkal viszont használt gumik látszik a szélein a kopás nyom!kerdes az hogy ez okozhatja a jobbra húzást es hogy a kormany középre tekerve kanyarodik az auto?


félre kopott gumi okozhat ilyet. autódra meg felesleges a 225 széles téli gumi azt az útnak a dőlése is jobban viszi. ha mindenképp 17-est akarsz, akkor 205 széles elég.


15 ért vettem 4db kb 75%-os Hankook winter Icept Evo 2es teli gumit hülye lettem volna nem meg venni!egy szezont használom őket aztan kuka!kov télre jönnek az újak azok mar nem ezek a méretek lesznek!holnap meg ellenőrzok egy kerek nyomást aztan ha az sem segít szerzek 4 kereket próbára!koszi az infót yellow


Tökéletes a 225 Télre is. Vidd vissza csinálják meg megint!!!


egy széles, félre kopott gumi marha jó... próbálj fel magadnak egyet, aminek a széle le van nyalva, mondjuk 225-ből.
az, hogy a kormány nincs középen az gáz valóban. mondjuk attól is mehet félre, főleg ha pont jobbra van fordulva


Az más ha félre van kopva,de maga a 225 jó télire.Nekem volt mind2 a kocsin télen.


Kormány ha nincs középen sz beállítási hiba vidd vissza állítsák be újra és persze állítás közben súlyozzák le a kocsit!!

Macska Elküldve: 2015-12-31 22:38 Társalgó

Boldog új évet mindenkinek!

Macska Elküldve: 2015-12-05 08:20 Manuális klíma - Digit klíma

Sziasztok!!Lenne egy olyan kérdésen hogy E46 320D touringnál akárhova állitom a fűtést alig fúja a szélvédőre hol keresem a hibát? digitklímás.2000 évjárat.