Marek44 fórum hozzászólásai

Marek44 Elküldve: 2019-04-16 22:38 Remeg az autó

YELLOW írta:
Marek44 írta:
YELLOW írta:
Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.


Októberben új gumikat kapott, de a nyári garnitúrán a bal első jobban el volt kopva mint a többi. Az elmúlt pár hétben úgy érzékeltem mintha elkezdett volna egyre inkább jobbra húzni a kocsi, a májusi szerviz utánra terveztem egy futóműves meglátogatását is.
A téli gumiméret egyébként azonos 205/55/16, a nyárira nem emlékszem pontosan a szélessége azt hiszem 205-ös volt 17-es felnin. Most terveztem rá 225/45/17-es nyárit venni. A télin még nem vettem észre jelentőseb kopást szemmel a bal elsőn, megmérem.

Ismerősöm nem szakértő a témának, egyrokonának volt hasonló hibajelensége. Nem tudja mi volt pontosan a megoldás csak annyit, hogy valami gond volt a 4x4-el és hogy drága volt. Akkor feltételezem náluk is az osztómű lehetett a probléma. (Nem olvastam még utána, lehet hogy hülyeséget írok, akkor elnézést.)

update: Mosst hazafele teljesen tunetmentes volt, semmi remeges. Mit gondoltok, mennyire lehetek bator a hasznalatat illetoen? Ha osztomu problema van, akkor hasznalhatom meg Budapesten belul, vagy inkabb pihentessem a szervizig?


valószínű csak bizonyos tempó felett jön ki az a különbség, ami miatt problémázik.
nem célszerű nagyon használni. mert ad az osztóműnek rendesen. talán pont ezen a fórumon panaszkodott valaki, hogy neki az egyik tengelyen kb 2mm-rel kopottabb gumik voltak és már problémát okozott. számomra ez megemészthetetlen, hiszen fura mód, az ABS esetében is, vagy ESP esetében elég bő különbséget is elvisel. de az osztómű érzékeny lehet erre.
gumiméret nem annyira érdekes, ha mindenhol egyforma a méret. hogy most 4db 205/55 R16 vagy 4db 225/45 R17 van fent osztóm szempontjából lényegtelen. viszont ha elől 225/45 R17, hátul 245/40 R17 van, akkor már lehet probléma. cirka 6mm eltérés van a teljes kerékátmérőben. Az ABS, ESP, DSC, DTC nem zavarja ez.


Rendben, köszönöm! Ellenőriztem, de most nincs vagy csak minimális különbség a két kerék között. Nyári gumikkal viszont jelentős volt a különbség. Tavaly nyáron vettem a kocsit és sajnos akkor nem cseréltem. Gondoltam 2 hónapot kibír és inkább idén új nyárik.. Egyébként most utánaolvastam és külföldi fórumokon is pont ugyan ezt írják, 2-3 mm-t emlegetnek.
Szerviz után majd leírom mi volt, hát ha másnak is segítség lesz máskor.

Marek44 Elküldve: 2019-04-16 18:58 Remeg az autó

YELLOW írta:
Marek44 írta: Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!


mik a pontos gumi méretek az autón? ha egyforma a gumiméret elől-hátul, akkor nincs valamelyik jobban elkopva? mert az osztómű állítólag érzékeny erre és a tünetek olyanok. bár még mindig nem értem, hogy ezzel miért nem kalkulálnak a gyárban? pl. hogy 10-15mm teljes átmérőkülönbség ne okozzon gondot. mert a gyakorlatban úgy tűnik probléma. sőt a könyv tán írja is, hogy cserélgetni kell az első és hátsó tengelyek között a gumikat/kerekeket, amennyiben egy méretű és 4x4 az autó.


Októberben új gumikat kapott, de a nyári garnitúrán a bal első jobban el volt kopva mint a többi. Az elmúlt pár hétben úgy érzékeltem mintha elkezdett volna egyre inkább jobbra húzni a kocsi, a májusi szerviz utánra terveztem egy futóműves meglátogatását is.
A téli gumiméret egyébként azonos 205/55/16, a nyárira nem emlékszem pontosan a szélessége azt hiszem 205-ös volt 17-es felnin. Most terveztem rá 225/45/17-es nyárit venni. A télin még nem vettem észre jelentőseb kopást szemmel a bal elsőn, megmérem.

Ismerősöm nem szakértő a témának, egyrokonának volt hasonló hibajelensége. Nem tudja mi volt pontosan a megoldás csak annyit, hogy valami gond volt a 4x4-el és hogy drága volt. Akkor feltételezem náluk is az osztómű lehetett a probléma. (Nem olvastam még utána, lehet hogy hülyeséget írok, akkor elnézést.)

update: Mosst hazafele teljesen tunetmentes volt, semmi remeges. Mit gondoltok, mennyire lehetek bator a hasznalatat illetoen? Ha osztomu problema van, akkor hasznalhatom meg Budapesten belul, vagy inkabb pihentessem a szervizig?



Marek44 Elküldve: 2019-04-16 13:24 Remeg az autó

Sziasztok!

Ma reggel a forgalomban az alábbi jelenséget tapasztaltam. Kb. félúton jártam a pesti rakparton, amikor az egyik piros lámpánál egyszer csak elkezdett remegni az autó. Amikor elindultam akkor még egy kicsit remegett, aztán egy „magasabb” átlagsebességnél elmúlt (40-50). Majd lassításnál ismét. A motor lámpa is bekapcsolt (sárga). Próbálgatva azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulatnál elkezd remegni.
Megálltam, N/R/P-be raktam, majd többször leállít és indít, de a remegés nem múlt el. Újraindítás után a motorlámpa kikapcsolt. Utána egy szakaszon kicsit megpörgettem magasabb fordulaton és a remegés elmúlt. A garázsban állva, meghallgattam a járó motort, de extra hangot nem hallottam. Pár perc után ismét elkezdett remegni és némi talán kattanó hangokat kiadni a motor.

Egy automata 325 xi-ről van szó (2006-os, 209 ezer km), természetesen jövő héten irány a szerviz, addig nem is használom csak ma hazaviszem, éppen az olaj és váltóolaj csere is esedékes. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? A topicban a korábbi hozzászólásokban nem láttam. Némi olajszivárgást véltem felfedezni a motortérben, de olajfoltot nem hagy. Illetve korábbi tapasztalat volt, hogy álló helyzetben néha rúgott egyet a kocsi, de szervíz nem látott problémát ezért ezzel kapcsolatban abban maradtunk ősszel, hogy a váltóolaj csere után megnézzük.

Ha bárkinek van ötlete, azt megköszönöm!

Üdv!