MatE46 fórum hozzászólásai

MatE46 Elküldve: 2020-07-31 19:10 20d gázadásra megtorpanás

andree írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:

A napokban vettem egy diagnosztikai eszközt hogy végre hátha rájövök mi a baja az autónak. Az eredmény az az, hogy hibaüzenetet nem kaptam viszont teszteltem a turbót és az adagoló előtöltést. A turbó egész jól teljesített alapjáraton 950 milibar körül volt a kívánt érték és a mért adat is ennyit mutatott. Padlógáznál felment a kívánt érték 2000 milibarra a mért pedig 1850-1900 ra ami szerintem megfelelő. Ezt álló helyzetben mértem. Az adagolóra is indítottam egy tesztet ahol az előtöltést figyelte a szolanoid szeleppel. A program azt írta -3.5fok-0.5fok között kell lennie viszont -15fokot mért alapjáraton. Ez okozhat nekem torpanást vagy ez az érték lehet rossz? Mi okozhatja ezt, tudok rajta állítani?


Be van ragadva az előtöltés szabályzószelep! Vagy nincs jó helyen az adagoló.


Az előtöltést a szolenoid szelep szabályozza? mert mikor beindítom a diag először -45fokot ír majd mikor elcsendesedik akkor lesz -15 fok ez kb 2-3mp, esetleg egy képet tudnál mutatni a szabályzó szelepről? Az autó egyébként nem füstöl.


-15 fokkal be se indulna,gyári géppel kell nézni. Adagoló oldalában van a szabályzószelep.


sajnos még nem volt időm szétszedni az autót mert mindent meg akarok nézni rajta, viszont most egy kis idő után visszadugtam rá a gépet és ezeket kaptam:
42- Digitális diesel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
65- Levegőnyomás töltés vezérlés

ezek mik lehetnek? A 65-ös lehet légtömeg mérő? vagy a szívósoron lévő érzékelő az? vagy turbó szabályzó?
a 42-esről elképzelésem sincs mi lehet.


Szia, a hibakód kiolvasás sajnos csak nagyon pici része egy diagnosztikának. Támpontnak jó de, meg kell látni az összefüggéseket. Tapasztalatból mondom hogy, nagyon sok pénzt tudsz megspórolni ha elviszed egy olyan szerelőhöz aki érti is a diag lényegét. Nagyon sokan cserélik ki a fél kocsit úgy, hogy a hibát nem találják meg. Ez csak egy tanács, nem muszáj megfogadni. Szotakdavid fórumtársad biztosan tud neked segíteni.


Üdv!
Nekem dettó ez volt ugyanez a tipus ugyanez a motor és a szoftverfrissítés az egyetlen megoldás kb 10ezerftbol meg lehet úszni,nem kell semmit sem cserélgetni addig én ugyanígy voltam ,egyébként az EEPROM egy írható memóriát jelent ami elfelejti egy bizonyos idő után az adatokat és ezért tilt le az autó .
Nekem mióta le lett frissítve brutál az autó nem is gondoltam volna ,hogy ilyet is tud; elérhetőséget is tudok adni ha úgyvan