MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2019-06-03 22:47 Motorgenerál!

muszka93 írta: Sziasztok!
Lenne nekem egy olyan problémám, hogy mikor az autom 2-3napot áll és azután beindítom akkor erőteljes ráz,remeg a motor mind addig míg felnem veszi a megfelelő alapjárati fordulatot. Ez kb 1percig tart ez a probléma. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával.
(BMW e46 320i)


Valószínűleg kihagy egy henger, nekem ugyan ez volt 2-3 nap állás után. Trafó volt a hibás.

MattM325 Elküldve: 2019-06-03 22:33 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Meg is jött a görgő,Audi,Seat,VW, 4500 volt. A bezzeg BMW be csak kompletten lehet venni, 20 ezerért, majd mindjárt futok.
A régi.


Az új.


akinek ehhez kel görgő, ne vegye meg komplett.

http://lagunamotorsport.com/im...ac_571.jpg


Örülök.
Szerintem nem te leszel az egyetlen, aki ezek után jobban körbe fog nézni az alkatrészpiacon. Nem ez az egyetlen olyan alkatrész, ami más autóhoz is jó.


Mondjuk te találtad, de basszus, azon az oldalon 9000 volt, aztán találtam ugyan azt 7500 ért, egy másikon meg le volt akciózva 4500 ra. Igaz csak Optimal, de kérem mégse 18-20 ezer. Ott csak a klima kompresszor van, csak az a rövid szar ékszíjat vezeti meg, nincs terhelve mint a nagy feszítő a generátornál. A régit még megzsíroztam, majd kicserélem a lesz hangja, már nem bontom ki újra. Gyönyörűen meg lehet kenni ha a zárógyűrűt ki pattintjuk. Kimostam benzinnel tisztára, aztán tele zsírral. Persze ha már el is kopott akkor ez nem sokat ér, de még nem kotyogott.

itt rendeltem meg.
http://autoalkatreszed.hu/list...3%ADj.html


Tudom, hogy régi a téma! De itt van a cikkszám INA-ból fillérekért: 531 0891 10

MattM325 Elküldve: 2019-06-03 22:21 Minimális hifi upgrade

mgergo200 írta: Kedves E46 tulajok!
Egy faceliftes touring e46-ban szeretném kicserélni az első hangszórókat. A hsz. készlet már meg van. Két kérdésem lenne:
1. Jártas-e valaki az ajtók bitumenlappal (vagy bármi mással) történő "szigetelésében"? Mi a menete, mit vegyek, mennyit, hova tegyem stb...
Van-e értelme/fölösleges pénzkidobás az egész?

2. Szerelt-e már be valaki mély-közép hangszórót mdf átalakítóval? Ez az --> https://caraudiosklepy.pl/bmw-...stanse-mdf
Van-e értelme/fölösleges pénzkidobás az egész?

A célom az lenne, hogy mélyláda nélkül élvezhető, dinamikus hangzást teremtsek az első utasok számára.(a csomagtartóban sajnos nem utaztatok senkit, így a hátsó hangszórók maradnak)
Nem hangnyomás versenyre készülök, illetve nem az a cél, hogy a szomszéd utcában is hallják, hanem, hogy a jelenlegi ipari hulladék hsz. készletet kicseréljem, és végigtudjak hallgatni egy tracket az autóban élvezettel.

Köszönök szépen minden építő jellegű hozzászólást, minden tanácsot szívesen fogadok!
[img]https://caraudiosklepy.pl/imag...9b1c27.jpg[/im
g]

Anno az E46-ban cseréltem hangszórókat jó minőségű Hertz szettekre.
Erősítő nélkül sokkal rosszabb hangzás várható, mondom ezt úgy, hogy kifejezetten érzékeny szetteket vettem. Ha komolyan gondolod, akkor erősítőre rákötöd az első szetteket, hátra, hogy mély is legyen teszel valami 3 utas szettet, mondjuk oválokat. Szigetelést gyárilag nagyon jól megoldották, de az csak az eredeti hangszórókhoz illeszkedik, negen találsz instrukciót képekkel. Van olyan erősítő, ami rendelkezik hangszóró jel kimenettel (ha jól emlékszem ez a neve), így maradhat a gyári rádió. Amúgy talán legjobb lenne egy gyári HK-t szerezni, nagyon kellemesen szól. Három E46-om volt, sima, hifi, és harman kardonos, utóbbi kettő gyárilag erősítős, nagyon nagy a differencia.


MattM325 Elküldve: 2019-06-03 20:40 Differenciálmû

User01 írta: Üdv mindenkinek!
Difi csere előtt állok viszont nem nagyon vagyok otthon a témában.
118D 122Le M47204D4 motorkódú BMW-be kéne.
Nem igazán tudom, hogy milyen áttételezésű difit keressek bele. Esetleg bele megy e egy másik fajta. Nézegettem több weboldalon, de többségében az N motorkódú-hoz láttam.
Esetleg egy 3-as e46-os vagy e90-snek a difi-je jó lehet e bele?


Vagy felújittatod, vagy 120d difijét teszed bele kardannal egyutt...
Bontott 118d csak időnyerés, mind szar, valószínű màr a bontott is.

MattM325 Elküldve: 2019-06-03 20:36 Differenciálmû

Atesz írta:
Tano írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Segítségeteket szeretném kérni differenciálművel kapcsolatban. Nagyobb sebességnél, kb 80-90km/h-tól elkezd búgni hátul valami (gondolom a difim). Viszont ha nem nyomom a gázpedált (autópályán lejtős szakaszon) akkor megszűnik a búgás-zúgás. Mikor ismét elkezd hajtani újra elkezdi. Sajnos az autóban mióta nálam van (5éve), nem volt cserélve a difi olaj, előtte pedig nincs infóm, hogy mikor cserélték. Sajnos nem is tudtam, hogy kell cserélni, de a szerelőm sem szólt, hogy kellene cserélni. Kérdésem lenne, hogy

-ha most lecserélem a difiolajat, segíthet-e megszüntetni a problémát, vagy itt már csak a csere/felújítás segít?
-volt-e már valakinek ilyen problémája, ha igen mi volt a megoldás?
-mennyire valószínű, hogy csak a csapágyak mentek el, a fogaskerekeknek nincs bajuk?
-inkább bontott difiben gondolkozzak vagy felújításban?
-ha felújításban, akkor tud valaki egy jó szakembert?

Előre is köszönöm a segítséget!

Atesz


Nekem tavaly volt ilyen búgásos esetem, nekem a hátsó kerékcsapágyak cseréje megoldotta a problémát. Én is a diffire gondoltam, mert kanyarodás közben nem változott és csak egy bizonyos sebességtartományban volt zavaró, de úgy voltam vele kezdem a csapágycserével mert az olcsóbb, és ha nem oldja meg akkor jön a diffi. Cseréltem diffiolajat is (Castrol ment bele), változást nem észleletem utána.


Köszönöm szépen Tano. Akkor ezen az úton indulok el én is. Hátha nekem is bejön a Te módszered. Ha mégsem, akkor keresem tovább.

Hát, ha gázelvételre nem szűnik meg, akkor nem csapágy...
Nekem is búg,de nálam a kardánkereszt. Ugyan ez a tünet, gázelvételre elhalgat.
Nézd meg, hátha.


MattM325 Elküldve: 2018-02-25 20:41 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
jabo írta: Sziasztok,
tudom elvetemült ötlet (:hulyevagyok, de szerintetek (?):
A link neve


túlárazott szerintem. ha fele ennyi valós km lenne benne, elgondolkodtató lenne. szerintem!


Gondolom havonta váltócsere...

MattM325 Elküldve: 2018-02-13 16:39 xenon próbléma.

Jani69 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
Jani69 írta: Sziasztok!Az a kérdésem,hogy lehet megnézni működik-e rendesen az automatikus lámpamagasság állító.
Köszönöm!


Bekapcsoláskor megcsinálja a mozgatást, ez látszik a megvilágításon, illetve ha rossz lenne, akkor a legalsó állásban tartja.


meg be kell terhelni a hátulját, aztán állítania kell magát. (járó motornál)


Köszi! Bekapcsolásnál csinálja a mozgatást,csak a szembejövők mindig villognak,pedig nincs magasra állítva.


Bekapcsolásnál még a sima halogén is csinálja a "mozgatást", de ez önmagában nem jelenti azt, hogy működik is. Menet közben látnod kéne, hogy szintez-e, elég feltűnő jelenség. Álló helyzetben gyújtáson simán bekapcsolod a xenont és lenyomod a seggét (nem kell járnia a motornak, mint azt írták itt valahol, nehogy ez miatt kapj tüdőbetegséget ). Ha nem csinál semmit, akkor valószínűleg a szintjelző potmétered szállt el a lengőkaron (nekem anno elöl-hátul rosszak voltak), vagy esetleg az azt összekötő kis pálca, de akkor meg nagyon lefelé világítana a lámpa.

MattM325 Elküldve: 2017-11-15 07:51 Olajzabálás

Toma28 írta: Sziasztok!
Vettem egy E60 525i N52b25A motorkodu bmw-t.158000km van benne.1500km után,tölteni kell bele 1l motorolajat.Az auto nem füstöl,szépen,egyenletesen jár a motor.Mi lehet a baja.
Borsodban tudtok e ajánlani hozzá értö szerelöt.A válaszokat elöre is köszönöm.




A BMW egyik legproblémásabb motorja.
Ennél a motornál a dugattyúgyűrűk alulméretezése okozza a problémát, valamint a szelepszár szimmering. Csak a felújítás segít. Valamikor 2007-ben javították, ezek az újabb fekete szelepfedéllel szerelt autók. Az N52B30-nál nem voltak ilyen problémák.

MattM325 Elküldve: 2017-11-15 07:37 Olajzabálás

konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...

MattM325 Elküldve: 2017-11-13 19:26 Olajzabálás

bricktopm írta:
Insigma írta:
bricktopm írta:
Insigma írta: Sziasztok,

Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?


Járó motornál vedd le az olajbetöltő sapkát, ha változik az alapjárat, egyenetlenebb lesz, de helyre is állítja magát, majd visszahelyezéskor megint változik és helyreáll, akkor a karterszűrőd jónak bizonyul.
Az olajház alsó tömítését nézd meg, sőt én igazából cserélném egyből. Nekem ott folyt az olaj, városban kb egy csepp se ment el, ellenben 3000es fordulattól kb priccolta kifele. 300km 1liter olaj. a kocsi alatt sosem volt tócsa, mivel a váltón meg a blokk oldalánment végig az olaj

Amúgy megtapasztaltam, hogy ha elégeti az olajat, tehát pl szelepszár szimmeringes, akkor az első lambda csoportodat túlvezérli, a másodikat nem(amennyiben még jó a katalizátorod.)


Köszönöm a jó tanácsokat, holnap ki is próbálom.
Olajszűrőház tömítést cseréltettem 2 éve, de már akkor is fogyott, csak nem ennyire.
Most egy ideje viszont nagyon.
Amúgy mindig Castrol 5w30at veszek bele, de lassan már többe kerül az olaj mint az üzemanyag
Ezt kellene valahogy behatárolni hogy motorkopás vagy elfolyik az olaj.
Abban reménykedem, hogy ennyit nem tud elégetni, mert akkor felérnék egy füstgéppel is
Amúgy tök rendben van az autó, nem szeretnék megválni tőle...


Ha gyári és jó a katalizátorod simán benyeli ezt a mennyiséget is és nem füstöl, de első körben én a folyást keresném. Nézd át alulról a blokk oldalát, váltó tetejét nem olajos-e. meg a kormánymű.


Igen, simán képes rá, hogy semmit sem füstöl.
Nevetségesen hangzik, de megpróbálnék valamilyen tisztító adalékot is, kicsit töményebben keverve az üzemanyaghoz, volt már akinek ez segített, hátha leold egy kis szenet a gyűrűkről.

MattM325 Elküldve: 2017-11-13 17:53 Olajzabálás

Insigma írta: Sziasztok,

Most hétvégén mentünk egy kicsit többet az autóval, és nem fogjátok elhinni mi történt.
Szépen feltöltöttem az olajat a maximális szintig, lenulláztam a kilométer számlálót és figyeltem, mikor fog kigyulladni az olajszintjelző lámpa. Kereken 390 km után menet közben el kezdett világítani. Utána meg is mértem és minimum szinten volt megint. Azt nem tudom hogy hova tűnik el az olaj, de kék füstöt nem látok, néha egy kicsit pamacsol. Olajszűrőház, szelepfedél tömítések rendben, az autó alatt nincs olaj. A hűtő radiátorral szemben van egy vastagabb cső, annak a tetején látok egy kis sűrű fekete olajsár szerűséget kiszivárogni. Ha szelepszár szimeringes akkor mit kellene tapasztaljak és mit akkor ha mondjuk kartergáz szűrő probléma. Valakinek esetleg ötlet hogy merre induljak el?


Nekem is az olajszűrőház tömítése volt a ludas, viszont mikor már sehol sem szivárgott, akkor is kellett 1,5-2 liter olaj 10e-ként, előtte 3l.
De az igazi oka a gyűrűk, és a 2003.0x hónap előtt gyártottaknál a szelepszárszimmering.
De itt egy cikk, tökéletesen leírja a lényeget:>

Olajfogyasztás M54

MattM325 Elküldve: 2017-11-13 17:44 Motor-váltó

Nyezso írta: Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata SMG váltóval kapcsolatban E60 ban?
- Normál városi autózásra alkalmas ?
- Mennyire megbízható, milyen gyakran hibásodik meg ?
- Az autó fogyasztását befolyásolja ?
- E46 SMG váltóval megegyezik ?
köszi,
Zs


Szia!

Igen, nekem van, volt ilyenem E46-ban, ugyan az a kettő. Alapvetően egy manuális 6 sebességes ZF kéziváltó amit egy hidraulikus egység kapcsol. Maga a szerkezet nagyon megbízható. Ez nem az a hírhedt M3 féle GM SMG, ahonnan a sok rémhír származik, ezt eredetileg SSG-nek nevezik, Magnetti Marelli elektronikával, ez is megbízható.
Általános hibái, hogy a kuplung munkahenger (hasonló a kézi váltókhoz) idővel szivárogni fog, ennek a jele többek közt, hogy váltásoknál kicsit megcsúszik a kuplung. Ezt nem kapni, csak ha jól emlékszem ca. 200e ft körűl, viszont a munkahenger felújítható a sima kéziváltó javítószettjével. Másik, hogy az egyik hidraulika csövet gyárilag sikerült elméretezniük, ezért ez idő előtt kikopik és itt is szivárogni kezd. Lehet rendelni gyárit, de ez sem fogja tovább bírni, le kell gyártatni pár ezerért egy kicsit hosszabbra, ezután rendben lesz. Végül kb. 30e km-enként nem árt egy kapcsolási adaptációt lefuttatni, de ezt pl. az Inpa is tudja.
Városban teljesen jól használható, nagyon alacsony fordulaton is lehet váltogatni a lefulladás határáig, mert azt nem hagyja az elektronika és akár tiltáson is mehetsz km-en keresztűl, mert nem fog elváltni mint egy automata. Ez utóbbit nyílván csak az érzékeltetés végett írtam.
Sport modban meglepően gyorsan lehet kapcsolgatni, ami nekem külön tetszett, hogy visszaváltásoknál ad egy kis gázfröccsöt... Fogyasztást negativ irányba nem befolyásolja. Tényleg megvan az érzés, hogy magad válthatsz és nagyon gyors, viszont C-ben (automata, cruise mod, hehe, mint knight rider:karates nem olyan gyors és kifinomult, mint egy bolygoműves, ellenben sokszor van, hogy jól jön ez a funkció.

Összegezve, ha ez a vágyad, vagy épp ilyen váltóval találaz egy megkímélt szép autót, akkor ez ne rettentsen a vásárlástól, nem egy binyolúlt szerkezet.

MattM325 Elküldve: 2017-08-29 10:54 Féktárcsa és fékbetét

Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.

MattM325 Elküldve: 2017-08-25 09:42 turbo gond

vodaqua írta: Sziasztok,
Lenne egy olyan kérdésem, hogy e39 520i....
Pár napja eltűnt az erő a kocsiból. Illetve ha eléri az üzemi hőfokot magas fordulaton néha rángat.
A hibát azóta tapasztalom, mióta olajat cseréltem (2 nap eltéréssel) -> bár nagyon kötve hinném, hogy ez befolyásolja ezt...
Hozzátartozik hogy a fogyasztás is megnőtt, idáig 9 literrel járkáltam el, most 12-14 liter alá nem tudom engedni.
Gyertyákat a tegnapi nap folyamán cseréltem, és ez se segített rajta.

Valakinek esetleg volt más hasonló problémája? Vagy ölette, hogy mi lehet a gond?

Segítséget előre is köszönöm, minden tanácsot örömmel fogadok


A túrbód biztosan jó még, ebbe a típusba élettartamra tervezték.
Befolyásolhatja az olajcsere is, elsőnek nézzél szintet sík terepen (bár gondolom megvolt). Nem lehet, hogy más fajta olaj került bele, mint a csere előtt?
Amire így látatlanban gondolnék, az a kopogásszenzor.

MattM325 Elküldve: 2017-03-06 19:04 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta:
MattM325 írta:


Itt lehet nézelődni. Egyébként a különbség szívócső és elektronika. Én is hasonló cipőben járok, a közeljövőben tervezek autóvásárlást (E92, E82), de bármikor mélyebben beletúrok a témába, mindig arra jutok, hogy felejtsem el a benzineseket. Felfoghatatlan, hogy mennyit fejlődött (sajnos visszafelé) a BMW. Volt M54-em, igaz rá kellett töltenem olajcserénként majdnem 1 liter olajat, de a motorra nem kellett különösebben költenem (1-2 tömítés maximum), pedig elég sokáig volt nálam. Most dízelem van, különösebb problémák nélkül, de szeretnék egy kupét. Vagy 23d vagy 30d.

szerk.: józan paraszti ésszel egy E46 330Ci lenne a legtökéletesebb, vagy esetleg más márkáknál is körbeszimatolni.




Nah hát én is mindig erre jutok a benzinesekkel kapcsolatban.
Csak az a baj, hogy a dízel nem játszik, mert összesen oda-vissza napi 6 km-t teszek meg hétköznap.. csak hétvégén járatom meg jobban.

E46 330i-ben is gondolkodtam, de az meg nagyon rohad ott meg a kasztni nem az igazi


Igen, amelyik elfogadható az meg bőven E9x árban van, normális állapotút venni szinte lehetetlen. Összegezve N52B30 valamilyen kasztniban, esetleg ha az N53-nál az módosították nagynyomású pumpát és a cserealkatrész jóval többet bír mint az eredeti kb. 40-50e km-nél, akkor az is elég jó lehet, főleg, hogy abból kimaradt a Valvetronic. Valószínű, hogy nekem is benzin lesz, mert a 23d-ben is az elátkozott főtengelyes vezérlés forog. Elsődlegesen az E82 125i-ket nézem, azokban végig N52B30 volt lebutítva (szívósor+ecu és tudja a ~270Le-t ~1400kg-al).