Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2018-02-19 10:28 Fékjavítás

Sziasztok!
Fékrásegítővel kapcsolatos gondom akadt, amihez szeretnék véleményeket/tapasztalatokat kérni.
A jelenség a következő:
Rövid fékezéseknél minden rendben, a fék úgy fog, ahogy szokott (jól). Hosszúaknál azonban a fékhatás folyamatosan gyengül, a végén már idegből kell taposni, hogy megálljak. A pedál nem esik be, felkeményedik.
Nyilvánvaló, hogy a vákuumrendszernél keresendő a probléma, a vákuumpumpa tömítéseit már cseréltünk, mert ott folyott is az olaj. Az eredmény ugyanaz.
A pumpa tökéletes vákuumot csinál nagyon rövid idő alatt, de a pedál lenyomásakor ez a vákuum gyorsan leromlik.
Mostmár a devander a gyanúsított, de mielőtt kicserélnénk, gondoltam bedobom a témát ide is, hátha valami elkerülte a figyelmünket.
Most néztem, 17 órányi állás után a devander megtartotta a vákuumot. A házába bekötő egyirányú szelep kimozgatásakor sziszeg.
Amúgy ha álló motornál felpumpálom a féket, majd elindítom a motort, akkor a pedál nem puhul fel, ahogy kéne.
Bármilyen tapasztalat érdekel.
Köszi a válaszokat!

Medvedisznoman Elküldve: 2017-04-01 07:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Medvedisznoman írta:
katonaza írta:
Medvedisznoman írta:
katonaza írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!


Szia,

nekem kettő vezérlőt enged: GM és LCM.
Ezekből is tudsz olvasni hibakódot / paramétert?
Carlyban a kommunikációs beállítások alapon, ill. automatán vannak?


Nekem a másodlagos levegőrendszerre dobott hibát (kivettem a biztosítékját), ami ha jól gondolom nem a GM, vagy LCM modulhoz tartozik. Szóval engedi a többit is.
Kódolni tudtál?


Kódolni azokat tudtam, amiket írtam (GM, LCM).

Ezeket az INPA neked látja? Tehát le tudod kérdezni a paramétereiket?
A Carly le tudja futtatni a minden vezérlőt tesztelő diagnosztikát? A Carly diag során milyen vezérlőket talál?

Amikor programozni akarsz, akkor jár a motor, akksi feltöltve és minden felbukkanó kérdésre helyes választ adsz?

Én biztos visszaraknék minden biztosítékot, csatlakozót, mert inkább dobjon hibát és akkor legalább orientál hová kell nyúlni, mintsem teljes tévútra vezessen.


A válaszokat illetően sok lehetőségem nincs, megkérdezi a típust, meg a motornál be lehet klikkelni, hogy mind, vagy aut. felismerés.
INPA-val nem próbálkoztam, nem is szeretnék.
Járó motornál ugyanez a helyzet.
Ha visszarakom a biztit nem dob hibát, de amióta kitöröltem azóta nem is dobja be újra.
Nem tudom pontosan megmondani, hogy a Carly miket lát, de ennél a kettőnél biztos többet, mert kiírja vizsgálat közben hogy x/y (hol tart), ahol y több mint 2.
Nem erre koncentráltam, nem tudom, hogy mennyit.


Ha valakit esetleg érdekelne, akkor megoldódott a probléma.
K+DCAN kábel a nyerő, csak össze kellett zárni a 7-8 lábakat a kábel csatlakozóján.
Így most bele lehet turkálni az LSZ és GM modulokba. Ennél a típusnál csak ezekbe, de e90-nél még több modul elérhető. Ehhez viszont az említett rövidzárat meg kell szüntetni (vagy kapcsolós megoldás).

Medvedisznoman Elküldve: 2017-03-27 23:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

katonaza írta:
Medvedisznoman írta:
katonaza írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!


Szia,

nekem kettő vezérlőt enged: GM és LCM.
Ezekből is tudsz olvasni hibakódot / paramétert?
Carlyban a kommunikációs beállítások alapon, ill. automatán vannak?


Nekem a másodlagos levegőrendszerre dobott hibát (kivettem a biztosítékját), ami ha jól gondolom nem a GM, vagy LCM modulhoz tartozik. Szóval engedi a többit is.
Kódolni tudtál?


Kódolni azokat tudtam, amiket írtam (GM, LCM).

Ezeket az INPA neked látja? Tehát le tudod kérdezni a paramétereiket?
A Carly le tudja futtatni a minden vezérlőt tesztelő diagnosztikát? A Carly diag során milyen vezérlőket talál?

Amikor programozni akarsz, akkor jár a motor, akksi feltöltve és minden felbukkanó kérdésre helyes választ adsz?

Én biztos visszaraknék minden biztosítékot, csatlakozót, mert inkább dobjon hibát és akkor legalább orientál hová kell nyúlni, mintsem teljes tévútra vezessen.


A válaszokat illetően sok lehetőségem nincs, megkérdezi a típust, meg a motornál be lehet klikkelni, hogy mind, vagy aut. felismerés.
INPA-val nem próbálkoztam, nem is szeretnék.
Járó motornál ugyanez a helyzet.
Ha visszarakom a biztit nem dob hibát, de amióta kitöröltem azóta nem is dobja be újra.
Nem tudom pontosan megmondani, hogy a Carly miket lát, de ennél a kettőnél biztos többet, mert kiírja vizsgálat közben hogy x/y (hol tart), ahol y több mint 2.
Nem erre koncentráltam, nem tudom, hogy mennyit.

Medvedisznoman Elküldve: 2017-03-21 03:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

katonaza írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!


Szia,

nekem kettő vezérlőt enged: GM és LCM.
Ezekből is tudsz olvasni hibakódot / paramétert?
Carlyban a kommunikációs beállítások alapon, ill. automatán vannak?


Nekem a másodlagos levegőrendszerre dobott hibát (kivettem a biztosítékját), ami ha jól gondolom nem a GM, vagy LCM modulhoz tartozik. Szóval engedi a többit is.
Kódolni tudtál?

Medvedisznoman Elküldve: 2017-03-20 02:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!

Medvedisznoman Elküldve: 2017-02-16 15:02 Elsõ lámpák

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Szedte már le valaki fl coupe/cabrio első lámpa búráját?
Az a gondom, hogy a jobbos folyton párásodik. Kiszedtem és láttam, hogy egy szép nagy repedés van az alján, ezt befoltoztam F.B.S-sel, előtte persze sütőben kiszárítottam.
A probléma nem szűnt meg, ezért arra gondoltam, hogy kap új búrát. E-bayen találtam is párban, nem olyan vészes áron:
http://www.ebay.com/itm/Origin...1901293181
Az egyik kérdés rögtön adja is magát, hogy valyon gond nélkül passzolhatnak-e, bár ezt képek alapján megítélni szinte lehetetlen.
A másik pedig az, hogy youtube-on láttam, hogy a faszi 80-100 fokon melegíti a lámpát sütőben, hogy a ragasztó felengedjen és aztán szép finoman lefejti a búrát a lámpatestről. Ez a bevett módszer, vagy van más megoldás is?
Előre is köszi a választ!


sütős megoldás van.
hogy passzolni fog-e azt meg ki tudja milyen a minőség.


Értem, köszi. Az elektronikának, ami a lámpa alján van nem fog ártani a hő? Nem tudom, hogy azt le lehet-e szerelni.
Azt nézem, hogy gyárinak írják a búrákat, szóval elméletileg azzal nem lesz gond.


ha le tudod venni az elektronikát, az nem gond. hát elvileg 240 fokig nem kellene gondot okozzon. de jobb ha nincs rajta.


Köszi Yellow! Ez 240 fok különösen hasznos infó volt. Remélem a műanyagok is kibírják a 100-at.

Medvedisznoman Elküldve: 2017-02-16 11:51 Elsõ lámpák

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Szedte már le valaki fl coupe/cabrio első lámpa búráját?
Az a gondom, hogy a jobbos folyton párásodik. Kiszedtem és láttam, hogy egy szép nagy repedés van az alján, ezt befoltoztam F.B.S-sel, előtte persze sütőben kiszárítottam.
A probléma nem szűnt meg, ezért arra gondoltam, hogy kap új búrát. E-bayen találtam is párban, nem olyan vészes áron:
http://www.ebay.com/itm/Origin...1901293181
Az egyik kérdés rögtön adja is magát, hogy valyon gond nélkül passzolhatnak-e, bár ezt képek alapján megítélni szinte lehetetlen.
A másik pedig az, hogy youtube-on láttam, hogy a faszi 80-100 fokon melegíti a lámpát sütőben, hogy a ragasztó felengedjen és aztán szép finoman lefejti a búrát a lámpatestről. Ez a bevett módszer, vagy van más megoldás is?
Előre is köszi a választ!


sütős megoldás van.
hogy passzolni fog-e azt meg ki tudja milyen a minőség.


Értem, köszi. Az elektronikának, ami a lámpa alján van nem fog ártani a hő? Nem tudom, hogy azt le lehet-e szerelni.
Azt nézem, hogy gyárinak írják a búrákat, szóval elméletileg azzal nem lesz gond.

Medvedisznoman Elküldve: 2017-02-15 23:33 Elsõ lámpák

Sziasztok!
Szedte már le valaki fl coupe/cabrio első lámpa búráját?
Az a gondom, hogy a jobbos folyton párásodik. Kiszedtem és láttam, hogy egy szép nagy repedés van az alján, ezt befoltoztam F.B.S-sel, előtte persze sütőben kiszárítottam.
A probléma nem szűnt meg, ezért arra gondoltam, hogy kap új búrát. E-bayen találtam is párban, nem olyan vészes áron:
http://www.ebay.com/itm/Origin...1901293181
Az egyik kérdés rögtön adja is magát, hogy valyon gond nélkül passzolhatnak-e, bár ezt képek alapján megítélni szinte lehetetlen.
A másik pedig az, hogy youtube-on láttam, hogy a faszi 80-100 fokon melegíti a lámpát sütőben, hogy a ragasztó felengedjen és aztán szép finoman lefejti a búrát a lámpatestről. Ez a bevett módszer, vagy van más megoldás is?
Előre is köszi a választ!

Medvedisznoman Elküldve: 2016-11-05 10:08 Motorindítás távirányítóval

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Nem találtam ezzel a témával foglalkozó topikot, de gondoltam találn mást is érdekelhet.
Most, hogy megjött a jóidő, talán másnak is megfordult a fejében, hogy jó lenne reggel a már üzemmeleg, befűtött autóba bepattanni.
Van-e köztünk olyan, aki már körüljárta a távirányítású motorindítás témáját, esetleg konkrét tapasztalata is van, hogy milyen kütyüt érdemes beszereltetni, kivel, hogyan stb.?
Köszi!


szerintem kettőstömegű lendkerekes autónál pláne célszerű kinyomott kuplunggal indítani.
távindításnál ezt nem tudod megtenni.
nyilván egyszerűbb megoldás lenne, mint állófűtést szerelni bele, de inkább a második.
ez a távindítás dolog is max akkor jó, ha udvaron állsz és saját udvaron. más helyen rizikós a dolog.


Az enyém automata, nem kell aggódnom, hogy elindul. Az autó biztonságos helyen van, ez is pipa.

Medvedisznoman Elküldve: 2016-11-04 09:08 Motorindítás távirányítóval

Sziasztok!
Nem találtam ezzel a témával foglalkozó topikot, de gondoltam találn mást is érdekelhet.
Most, hogy megjött a jóidő, talán másnak is megfordult a fejében, hogy jó lenne reggel a már üzemmeleg, befűtött autóba bepattanni.
Van-e köztünk olyan, aki már körüljárta a távirányítású motorindítás témáját, esetleg konkrét tapasztalata is van, hogy milyen kütyüt érdemes beszereltetni, kivel, hogyan stb.?
Köszi!

Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-19 17:38 Autóvásárlás

Sziasztok!
Találtam egy remek kis írást sorhatos benzinesekről. Hasznos lehet vásárlás előtt állóknak, de amúgy is érdekes olvasmány.
Ha volt már, akkor bocs.

Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-15 06:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Köszönöm!!! Kezdtek végképp meggyőzni! Az automata váltós BMW-ben nincs kettős tömegű lendkerék???
[/quote]

Nincs hál'isten.
Arra figyelj majd, hogy a váltóban 50-60 ezrenként cseréltess olajat és szűrőt, természetesen mindenből jó minőségűt és a megfelelő minősítésűt. Így sokáig jó lesz.
Sok sikert!

Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-13 15:37 Elsõ lámpák

[quote="Medvedisznoman"]
Tomi88 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


Szia!

Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.

Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.


Megkérdezhetem hogy hol rendeltél tömítést?

Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-13 14:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Nagla írta:
YELLOW írta:
Nagla írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
Nagla írta: Kedves leendő márkatàrsak!
Segítséget kérek Tőletek: adott egy 2008-as BMW 320d touring, kb 270000 km-rel, automata váltóval. A tulaj személyes jóbarátom, megbízható. Tudom, hogy az autó minden szükséges szervízt megkapott, vigyáztak rá, karban tartották. Az árat 1,5 millió körül lőttük be, de még lehet alacsonyabb is. Jó vételnek tűnik az ismerettség/jó állapot/ismert előélet miatt, de sok horror sztorit hallottam a későbbiekben (a nagy futásteljesítmény miatt) felmerülő esetleges problémákról. Megengedhetem magamnak a rendszeres márkaszervízt, de nem szeretnék a vásárlás után azonnal egy milliós nagyságrendű szervízeléssel kezdeni... Mit gondoltok? Köszönöm előre is a segítséget!


Amennyire tudom, automata váltó kb 300ekm-t bír, a többi ajándék. Utána felújítás, mert belül szétkopnak az alkatrészek. Persze ettől most még lehet hibátlan a működése és nem elrettentésként mondom.
Ha ismerőstől van és ismered a kocsit is, akkor biztosan kevésbé lehet mellélőni, mintha kereskedésben egy kupectől vennél 2001-es "garantált" 100ezer km-t futott "patika" autót, ami nem mellesleg kb kamcsatkáról behozott első női tulajos kilencvenkettedik hobbiautóként volt használva.


hát árban mindenképp nagyon jó. sőt túl jó. vagy elhallgat valamit a "jó barátod", vagy nagyon kegyes az árban.
azárt 300ezer egy autómata váltó? max ha sosem cseréltek benne olajat, szűrőt. én inkább a motor miatt aggódnék. ha minden igaz ez a lánc problémás, ha volt cserélve, akkor azzal sem lehet gond. egy biztos jobb ismerőstől venni, főleg ha jól ismered. talán a legjobb.


Sziasztok,
Köszönöm a hozzászólásokat! Épp most beszélgettem a tulajjal, azt mondta, minden szükséges szervízt megkapott az autó, és ha megvenném, a kocsi átesne egy "nagy generálon", még az illető költségére. Tényleg jóban vagyunk nem árul zsákbamacskát, a hajtásláncot ő is mondta mint lehetséges tényezőt, de megnézeti. Én is a kupeces átverésektől félek, így szívesebben vennék olyan autót, amiről már biztosan tudom, hogy sokat futott, de megkapta a szükséges gondoskodást, mintsem egy "tekertet"... A kettős tömegű lendkerék cseréje és a váltó javítása mekkora nagyságrend szerintetek? Minek nézzek/kérdezzek nagyon utána? Mivel lehet gond az elején? Az autót inkább hosszabb, autópályás utakra használnám, mintsem városi közlekedésre...
Köszönöm a válaszokat előre is!


légszi ha lehet, akkor ne felülre válaszolj! tudom, nekem is rossz volt megszokni

figyelj. ha valóban olyan patika az autó, és még képes eladás előtt leszervízeltetni, sőt engedni az árból, ami így is nagyon jó!!! szerintem nem kellene, hogy zavarjon, ha esetleg lendkereket kell cserélni majd, meg kuplungot. ez legyen a legkevesebb ilyen ár mellett.
ez az ár így si olyan kb. mint az átverős hirdetésekben. én E46 20d-t 2002-2004-es kivitelben sem adnék oda ennyiért. ez meg egy E90 széria. 2-2,5 milla körül is lepukkantak vannak ennyiért itthon. szerintem ne habozz, főleg ah tényleg ismered és megbízol benne.
vagy add meg a számát, majd keresztfater megveszi ennyiért.


Ok, lentre írok, még én is csak tanulom a fórumozást itt!
Köszönöm a bíztatást, kezdtek meggyőzni a dologról! Akkor talán még befektetésként is megérné a dolog. Minden esetre a héten döntésre jutok a témában, és értesítelek Titeket. Ha össze is jön a dolog, még legalább egy hónap eltelik a vásárlásig, és addig még jelentkezem a fejleményekkel.
Ha bárkinek javaslata van mire figyeljek, minden tanácsért hálás lennék! Köszönöm mindenkinek előre is!


Egyetértek Yellow-val, szerintem is jó vétel az autó, ha minden úgy van ahogy elmondtad. Én nem aggódnék a motor miatt sem, de egy vezérlést mindenképpen cserélnék, ha eddig még nem történt meg, csak hogy nyugodtan aludjak. (amúgy szerintem Yellow is a vezérműláncra gondolt)
Ezt most lehet, hogy rosszul tudom, de mintha az automata váltósokban nem lenne kettős tömegű, de javítsatok ki ha tévedek.

Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-13 14:05 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

[quote="Tomi88"]
csatis1 írta:
ArkyCsaba írta:
Pitykoo írta:
És az ET 34-el rámegy egyből vagy kell tehermentesítő?!


Ez felni függő,nekem szerencsém volt,nem kellett gyűrű.


A 8,5 ET34-35 3-as méret általában, az ET20 pedig 5-ösé, ami már 74,1-es agyméretű. Ha 3-asra akarod rakni, akkor ET20-hoz 99% kell tehermentesítő is, ET34-35-höz 99% nem kell.





Tehermentesítű gyűrűre akkor van szükség, ha a felni középfurata nem egyezik (nagyobb) a kerékagy központosítójával. Az ET számnak ehhez nincs köze. Az ET szám a felni felfekvő része és a felni középvonala közötti távolságot adja meg milliméterben. Minél kisebb ez a szám, annál kijjebb van a felni széle az agyhoz képest. 34-es ET tökéletes E46-ra, ET20-szal viszont már valószínűleg beleér az ívbe.