Memmaao fórum hozzászólásai

Memmaao Elküldve: 2015-02-04 14:45 Termosztát

b_imi írta:
Memmaao írta:
Tano írta:
lela írta: Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.


A dízelé változattól függően 84-85 fokon nyit, ennyit kell mutatnia.


Köszi! Ma kipróbáltam, 75 foktól középen áll a mutató, városon belül 85-87 fokra ment fel, nagyobb kigyorsítások után átmenetileg lemegy 76-77 fokra, majd visszaáll 85-86-ra. Országúton egyenletes tempón 89-90 fokot mutatott. Autópályán még nem tudtam kipróbálni, nekem mindig ott produkálja a mutató a visszaesést, 140-es tempó mellett.



Milyen váltó van az autódban?
Ha esetleg automata, akkor van még egy termosztát.


5 gangos manuális.

Memmaao Elküldve: 2015-02-04 10:10 Termosztát

Tano írta:
lela írta: Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.


A dízelé változattól függően 84-85 fokon nyit, ennyit kell mutatnia.


Köszi! Ma kipróbáltam, 75 foktól középen áll a mutató, városon belül 85-87 fokra ment fel, nagyobb kigyorsítások után átmenetileg lemegy 76-77 fokra, majd visszaáll 85-86-ra. Országúton egyenletes tempón 89-90 fokot mutatott. Autópályán még nem tudtam kipróbálni, nekem mindig ott produkálja a mutató a visszaesést, 140-es tempó mellett.

Memmaao Elküldve: 2015-02-03 22:01 Termosztát

Fort írta:
lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Menüből meg tudod nézni a pontos hőfokot menet közben is,a
zsalut meg 1 perc alatt hogy hideg motornál milyen állapotban van.Elvileg az is a szerepe,hogy túlmelegedés esetén kinyisson,így ha folyamatosan nyitva van,akkor talán képes ennyire lehűteni a motorodat nagyobb sebességnél.Talán...


Köszönöm a segítséget! Menet közben hogy tudom megnézni a motor hőfokot? Közben Youtube-on megnéztem. Bal reset gomb, 19-es szervíz menü és ott a 7-es almenü, 7.0 a motor hőfok. Holnap kipróbálom, hogy mennyit mutat.



Memmaao Elküldve: 2015-02-03 17:30 Termosztát

lela írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Meg kell nézni hogy a hűtő előtti zsalu le zár e, illetve mindenképp nézd meg a titkosmenüben hogy mennyi az annyi.
90c kell lennie +/- 1-2c.


Hűtő előtti zsalu? Nem is tudtam, hogy van ilyen! Egyszer kapott az eleje, nem sérült nagyon, de lehet akkor sérült. Holnap megnézetem.

Memmaao Elküldve: 2015-02-03 11:02 Termosztát

Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?

Memmaao Elküldve: 2014-11-13 19:19 Mi lehet a baj?

jons írta:

Egyszóval kopott a rendszer ami átviszi a hajtást az útra. Lehet itt szilentezni, de sajnos ez az igazság amit írtam.



Tehát a megoldás inkább a rádió hangosítása?

Memmaao Elküldve: 2014-11-13 17:03 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Memmaao írta: Sziasztok! A problémám a következő : e46 318d, 2005,lendkerék és kuplung csere 80e kmrel ezelőtt volt, kardánkereszt felújítás centir most. Kuplung felengedes után továbbra is halk kis fémes kattanás jön a hajtasbol. Valaki ötlet? Köszönöm!


kb merről lehet hallani a katatnást? valaki hallgathatná kintről is. lehet a féltengely kottyan. ritka, de előfordul, de azt felemelve is meg lehet nézni. de ugye még ott a diffi is. gondolom lendkerék cserekor, hogy lent volt a váltó cserélve lettek a tartóbakok is? diffinél si kilehet éppen fáradva.


Az autó mellett állva hátulról jön a difitől a hang, 1-es 2-es és rükverc kuplungolás után hallható, valamint akkor amikor a motorfék után gázt adok. Kicsit utána olvastam, állítólag a difi hátsó nagy szilent produkál ilyet. http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30 A RealOEM ábrán a 9-es alkatrész. A szerelőm átmozgatta az egészet, nemérzett kotyogást, de egy próbát megér cserélni. Vagy lehet akár a kardán felfüggesztő csapágy hangja is?



Memmaao Elküldve: 2014-11-13 14:29 Mi lehet a baj?

Sziasztok! A problémám a következő : e46 318d, 2005,lendkerék és kuplung csere 80e kmrel ezelőtt volt, kardánkereszt felújítás centir most. Kuplung felengedes után továbbra is halk kis fémes kattanás jön a hajtasbol. Valaki ötlet? Köszönöm!

Memmaao Elküldve: 2011-04-05 21:42 kettõstömegü lendkerék

tschikosch írta:
cytromayl írta:
pampi írta:
BarG írta:
hancurozo írta:
cytromayl írta: Sziasztok!

BMW 320d Touring-om van. 2002 110kw E46
Olajcserés volt ma az autó és mondtam a szerelőnek mintha valami zörögne amikor megállítom talán a kipufogó? NEM!!!
Kettős tömegű lendkerék!
Azt mondta, használjam nyugodtan...
Kérdem én,ha nagy a rezonancia akkor gondolom előbb vagy utóbb az elromlik. és akkor mi van? azt nem kellene megvárni szerintem.
A kérdésem az lenne, ehhez a típushoz Kettős tömegű lendkereket, mennyiért lehet szerezni és mennyiért szerelik azt be?
Ha valakinek van infója az jelezze nekem, előre is köszi!


Gondolom nem 200e km van a kocsiban ha tönkrement (vagy nem te vagy az első tulaj, és az órában van kevesebb) mivel a lendkerék simán bír 500e km-et is.


Első tulaj vagyok, 190e-nél kukázni kellett a lendkerekemet.
Lehet, hogy van lendkerék, ami elmegy 500e-et. De nem mind.







Köszönöm az infókat cserélni fogom a lendkereket, csak egy normális és megbízható szerelőt kell keresnem a környéken. Ha valaki tud szóljon!



Mennyiért sikerült lendkereket keríteni?


Van lendkerék, ami elmegy 500e km-t, a régi merev lendkerék! A kettős tömegű lendkerék 200e-nél/körül meghal, elöregszik a gumi, ez ellen nincs mit tenni, holtjátéka lesz, aki mást mond az hazudik, vagy valeo-s merev lendkerék átalakító szettet használ, na az elmegy 500e-t, de a merec rugók miatt bizonyos fordulaton rángat, mint az istennyila!

Memmaao Elküldve: 2011-01-04 19:30 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

anubisz írta: Azt nem vitatom,tisztába vagyok vele hogy kel hozzá nyomás ellenőrző,ebben igen hibás vagyok,hisz ha észre veszem nem teszem tönkre a gumit. Jogos. tanultam is belőle. Tavaszra teszek is fel,attól független hogy már amúgy is dobós lett volt a 4 nyári.
Természetesen azzal is tisztába vagyok hogy nem tesz jót a guminak a folytonos szerelés,viszont ilyet nem olvasol sehol egy gyártónál sem, hogy ezt a gumit csak egyszer lehet szerelni.
A 1.ha ilyen kizárás van a gumihoz, biztos nem teszem, főleg 60 rongyos gumival.
A 2.a gumisnak kell ehez érteni, ráadásul márka kereskedő, ha szól is, te ezt ne szerelgessük hagyjuk felnin, biztos megfogadom.
Amúgy ez egy szinte 100% os gumi volt, jól látszik, és egyszer volt szerelve ez idáig, tavaly. most lett másodszor feltéve, és nehogy már prémium kategória,prémium árral ne bírjon ki 1-2 szerelést az űrkorszakban mert beszarok,csak szakszerűen kellene szerelni.
Amúgy meg több fajta rendszer van, és ahol már a felni is erre van ki képezve,és direkt betét van a felnibe építve,hogy ne tudjon peremre ülni,az biztos is hogy nem ajánlott,és nem is kel szerelni.
Szerintem itt azért pont a gumi van így ki képezve,erősítve hogy azért szerelni lehessen, ha nem is 10 szer de azért azt ki bírja.
Kíváncsi vagyok hogy ki talál olyat, mondjuk a Bridgestone honlapján hogy ezeket a gumikat csak egyszer lehet szerelni. Attól függetlenül hogy semminek nem tesz jót ha,le ,fel feszegetik többször. Akkor írja ki a gyártó hogy csak egyszer szerelheted.
Megnézném utána mennyi fogyna belőle.


Attól, hogy a gumis Bridgestone First Stop gumiszervíz, az ott dolgozó legény még lehet annyira balf@sz, hogy hazavágja a gumidat. Nem fog neked nemet mondani a szerelésre, mert neki nem abban van az üzlet, ha nem szerel. Defekt-tűrő gumit is lehet többször szerelni, tény, hogy egy mezei gumis nem szereti szerelni, mert a kevláros falerősítés miatt iszonyú merev a fala, spéci gépet igényel. Defekt-tűrő guminál egy kiegészítő görgő nyomja be a gumi peremét, a merevítés miatt. Ha neked nem szakszerűen szerelték, még mindig tartom a véleményemet, hogy akor kellett volna cselekedned, rögtön levetetni felniről, megnézni a belsejét, lefotózni és az üzletvezető iráyába benyújtani a panaszod, és ha ő sem ismeri el a dolgot, akkor a vásárlók könyvében rögzíteni a dolgot és jogi irányba terelni, de így utólag ez már nem bizonyítható dolog. És még mindig tartom, hogy sofőrhibás is a dolog. A defekt-tűrő gumi nem a te autódra való! Ahogy az enyémre sem, nekem sincs nyomásellenőrző rendszerem. Tesóm bömösében van nyomásmérő (neki 16:9 navija nincs :mrgreen, neki van defekt-tűrő gumija, de csak azért, mert 4db 2000km-t futott gumit kapott 25e ft-ért, a tulaj ugyanis külön eladta az E90-es felniket, mert nagyobbra váltott 16col-ról, a gumi árán meg nem akart keresni, szóval árban Best-buy volt, de nem szereti, ha elkopik, nem vesz többet ilyet. A nyomásellenőrző hiánya miatt egyébként is a gyári adatoknál messze túlhajtottad a defektes nyárigumidat ( hogy tőled idézzek: "Gondold el hogy a nyárival mentem defektesen vagy 120 km városban, pályán 150 el mert éreztem hogy valami van vele,csak kicsit húzott félre fékezéskor,mert nincs benne nyomás ellenőrző rendszer") Inkább örülj, hogy nem szállt szét a defektes gumi, nem tört meg az autód, és vegyél valami frankó peremvédős minőségi gumit, abból 4 kijön két defekttűrő árából.

Memmaao Elküldve: 2011-01-04 14:33 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

Woockie írta:
YELLOW írta: azt viszont jobb ha tudod, hogy egy sima guminak sem tesz jót ha állandóan le-fel szerelgetik a felniről. a defektűrőnél meg szinte tiltott. egyszer felrakják és addig marad amíg el nem kopik. ezt majd Tetyi biztos elmondja.
szóval ha te váltogatod a téli/nyári kereket, azaz télen nyáron ugyanazt a feénit használod, akkor defektűrős gumit felesleges venned, de a sima sem bírja az állandó szerelgetést. szóval ha te így képzelted, akkor te is hibás vagy. a gumisnak meg tudnia kellene, hogy mit, hogy szabad szerelni.


plusz nyomasellenorzo nelkul nem igazan szokas defektturo gumit hasznalni, nem veletlenul...


Egyet kell, hogy értsek az elöttem szólókkal! A gumi halála, ha szezononként cserélgeti az ember a felnin. Nyáron alufelni, télen acélfelni, vagy olyan alufelni, amit nem sajnálsz annyira, hogy megszi a sós hólé! Ha 100%-os állapotban vitted a gumit, és felfújva puklis lett, hát én a helyszínen leszedettem volna, jegyzőkönyveztettem volna a dolgot, mert látszik, hogy a gumis hibázott. Viszont a defekttűrő gumit a legnagyobb hülyeségnek tartom! A mankókeréknél csak annyiban jobb, hogy nem kell cserélned, mehetsz vele tovább, hivatalosan 80km-t. VISZONT: Ha beszopsz egy szöget, ami mellett szépen lassan elkezd ereszteni, és ráadásul még teljesen szabálytalanul van a kocsidra szerelve, tehát nincs nyomásellenőrződ, na, akkor így barmolsz el egy jó gumit úgy, ahogy azt Te tetted. Nem veszed észre, hogy leeresztett, a kevlár szépen tartja az oldalát, és az amúgy 5e ft-ból javítható kár helyett vehetsz egy vadi új gumit. Nem defekt-tűrőnél egyből észreveszed a szöget, defekt tűrőnél nem, csak ha van nyomás ellenőrződ! Nem véletlenül van NAGYBETŰKKEL ráírva a gumira, hogy nyomásellenőrző nélküli gépjárműre SZIGORÚAN TILOS felrakni!!! Ezzel a Te életedet is védik, mert Te is nagybüszkén írod, hogy a defektes gumival mentél 150-nel is. Ha van nyomásellenőrződ, nem kockáztatod, hogy kevlár-szakadásnál árokba halsz, vagy ki kell dobni a gumid egy faszög miatt. Mellesleg ezek a szar deekt-tűrő gumik irreálisan drágák, nagyon nehezek, merev fal miatt nem tompítja jól a kátyút, és még a jól meghúzott kerékcsavart is ki tudja rázni...

Memmaao Elküldve: 2011-01-01 23:50 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

kempelen írta:

Pfff a C4 Picasso-s fasz?

"tömm mint"....ez ált. isk. 4. osztály, de nem is ez a lényeg, leszarom...

Hanem hogy mindegy milyen autóban vezetek, a C4 Picasso-sok az egyik legarogánsabb, legtuskóbb faj, ha már álatlánosítunk. Ő pedig milyen büszke...

De ne általánosítsunk! Van mindegyik márkából bőven paraszt.

A legjobb, hogy most takarmányt kapott a sok marha és együtt bőg a réten, a totalcar-on.



A legtöbb picasso-s azért agresszív, bunkó sofőr, mert olyan háztartásbeli, elhanyagolt szexuális életű anyuka, aki a 3 kölköt viszi suliba-oviba, a férje az aszisztensét dugja, és az utakon a többi autós kárára éli ki magát bánatában. Vagy olyan háztartásbeli apuka, ahol anyu hordja a nadrágot, ő meg a családi autóval hurcibálja a gyerekeket... Nekem is mindig velük akad bajom.







Memmaao Elküldve: 2011-01-01 23:44 320d Motor

BarG írta:
Memmaao írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
YELLOW írta:
Reneolus írta:
Pl.:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-4340518


a képek alapján valósnak tűnhet a km




Szerintem csak egy esetben lehet a KM számlálónak hinni mégpedig ha te veszed a kocsit szalonban újonnan (bár még úgysem biztos ,hogy pontosan 0km-es a kocsi). Ha pedig azt mondjátok, hogy a járgányaink (e46) km számlálói manipulálhatatlanok (kulcs,lámpamodul,Km számláló műszeregység) akkor ebben sajnos ki kell, hogy ábrándítsam!
Simán lehet egy 400eKm-t futott kocsi is ilyen állapotban ha vigyáznak rá illetve karbantartják!!! Ha valakinek van ebben a nézetben kétsége illetve ellenvetése kérem jöjjön el és nézze meg maga a kocsim még az eredeti a fényezése illetve az ülések kárpitok szép szakadás mentesek szép állapotúak!



nah és ha azért szép a belső állapot, mert vigyáztak rá? az már csak jó lehet. nekem képek alapján hihetőnek tűnik a km. igen manipulálni lehet, de ha manipulálva van és X km-ről van visszaállítva, akkor is dícséretes, mert szép belülről. ilyenkor a kérdéses rész a motor ugye. hogy vajon az mennyire volt karbantartva. azért a belsőből is lehet következtetni erre, hisz aki odafigyel arra, az másra is odafog.


Ha szalonból hozod az autót, akkor is az átvételnél lesz benne valahány km, mert elgurultak vele vizsgázni. Az enyémben is volt vagy 8-9 km, amikor átvettem, és nem bemutató autó volt, amivel fogták a palimadarakat, hanem rendelésre jött példány.

Motor - hát volt szerencsém 530d felújításánál ottlenni, mert a gazdi csipp-csipp-csókát játszott vele, majd közlekedett a lepusztult befecskendezővel - ebből meg dugóolvadás lett - szétszedés és dugócsere. No a motor 280e km után újszerű állapotban volt, szinte semmi kopással. Tehát ez a görcsös ragaszkodás a 200e alatti futáshoz csak a kiegészítők állapotára jogos, mert azok tényleg pusztulnak. De azokat meg egyszerűen lehet cserélni, csak anyagilag kell rá készülni. Maga a motor magja sokat bír.



Az enyém németből behozott, volt benne 150e 3 év alatt, ami teljesen reális. 200e-nél lendkerék csere, ennyi volt a nagyobb ráköltés, most 210e-nél a motor tökéletes. Ami hülyeség, az a 30e km-es olajcsere periódus, én 20e után lecserélem.


Én 190e-nél cseréltem lendkereket ... ez úgy látszik, valamiféle standard lesz, mert sokunknál e környékén vált esedékessé.



Abszolút standard dolog, és nem is bmw specifikus. Minden nagy teljesítményű diesel motoros autóban kb ennyit bír a kettős-tömegű lendkerék, a gumi megadja magát. És pl a peugeot-okban még drágább is a cseréje, mint az e46-ban.

Memmaao Elküldve: 2011-01-01 12:52 320d Motor

BarG írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
YELLOW írta:
Reneolus írta:
Pl.:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-4340518


a képek alapján valósnak tűnhet a km




Szerintem csak egy esetben lehet a KM számlálónak hinni mégpedig ha te veszed a kocsit szalonban újonnan (bár még úgysem biztos ,hogy pontosan 0km-es a kocsi). Ha pedig azt mondjátok, hogy a járgányaink (e46) km számlálói manipulálhatatlanok (kulcs,lámpamodul,Km számláló műszeregység) akkor ebben sajnos ki kell, hogy ábrándítsam!
Simán lehet egy 400eKm-t futott kocsi is ilyen állapotban ha vigyáznak rá illetve karbantartják!!! Ha valakinek van ebben a nézetben kétsége illetve ellenvetése kérem jöjjön el és nézze meg maga a kocsim még az eredeti a fényezése illetve az ülések kárpitok szép szakadás mentesek szép állapotúak!



nah és ha azért szép a belső állapot, mert vigyáztak rá? az már csak jó lehet. nekem képek alapján hihetőnek tűnik a km. igen manipulálni lehet, de ha manipulálva van és X km-ről van visszaállítva, akkor is dícséretes, mert szép belülről. ilyenkor a kérdéses rész a motor ugye. hogy vajon az mennyire volt karbantartva. azért a belsőből is lehet következtetni erre, hisz aki odafigyel arra, az másra is odafog.


Ha szalonból hozod az autót, akkor is az átvételnél lesz benne valahány km, mert elgurultak vele vizsgázni. Az enyémben is volt vagy 8-9 km, amikor átvettem, és nem bemutató autó volt, amivel fogták a palimadarakat, hanem rendelésre jött példány.

Motor - hát volt szerencsém 530d felújításánál ottlenni, mert a gazdi csipp-csipp-csókát játszott vele, majd közlekedett a lepusztult befecskendezővel - ebből meg dugóolvadás lett - szétszedés és dugócsere. No a motor 280e km után újszerű állapotban volt, szinte semmi kopással. Tehát ez a görcsös ragaszkodás a 200e alatti futáshoz csak a kiegészítők állapotára jogos, mert azok tényleg pusztulnak. De azokat meg egyszerűen lehet cserélni, csak anyagilag kell rá készülni. Maga a motor magja sokat bír.



Az enyém németből behozott, volt benne 150e 3 év alatt, ami teljesen reális. 200e-nél lendkerék csere, ennyi volt a nagyobb ráköltés, most 210e-nél a motor tökéletes. Ami hülyeség, az a 30e km-es olajcsere periódus, én 20e után lecserélem.

Memmaao Elküldve: 2011-01-01 12:42 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

Csum írta:
Christine írta:
Csum írta: sziasztok az utóbbi pár napban nekem is elő jött ez a jelenség reggeli első indíásnál
kulcs be rak elfordít műszerfalon minden kis fény ki villan mint bármikor máskor viszont nem indít az auto aksinak semmi baja mert világítás rádió és minden más elektronikai kütyü müködik csak maga az auto nem indul sokadik próbálkozásra sem majd egyszer csak mintha semmi se történt volna kulcs fordul és be indul!! onnantól kezdve napközben bármikor indítom pöc röf indul majd jön a köv reggel mint a mai és megint csak tucatnyi kulcsel fordításra reagál aztán napközben rendesen indúl!!
mi lehet a baja?????????????


Ez a reggeli indítás nálam se volt százas mostanság.. Hasonló probléma volt, pár hete kezdte, első indításnál - pár fok alatt csak pörget pörget, de nem indította. Ha sikerült végül sok másodperces próbálkozás árán, akkor a nap többi szakaszában már nem jött elő ez a jelenség, akkor mindig pöccre indult. Végülis elkerült szerelőhöz, kiderült ac, akksi minden rendben, egyszerűen azt a tanácsot kaptam hogy gyújtás után várni kell pár másodpercet amíg rendesen feláll a rendszer. Kételkedtem, de hihetetlen eddig bejött a tanács, így indul rendesen, de nem vagyok én se megnyugodva azóta se... Az akksi már pár éves, esetleg kicsivel nagyobb amperszámú akksi nem nyújtana megoldást vagy nem éri meg piszkálni ha most indul?



hál istennek nálam is ahogy elő jött a jelenség úgy pár nap leforgása alatt meg is szünt!!
bízom benne többet elő se jön!
tegnap jöttem haza külföldről egy hétig ált az auto nyitott garázsban és pöcröfre indult!!
bizom benne ezentúl is így lesz!!!

BÚÉK!!!


A jelenség nem bmw, hanem diesel-specifikus. A városban rohangálós 106-os 1.5d peugeot-omnál én úgy indulok, hogy gyujtás rárak, megvár, míg izzítógyertya kialszik, aztán ugyanez 3x megismétel, így pöccre indul. A bömbivel idén még nem volt bajom, kicsit tovább várok miután elfordítom a kulcsot, és csak utána pöccentem be a motort, de idén még mindig indult elsőre. Jegyezzük meg, idén még messze nem voltak akkora fagyok, mint előző télen, akkor a -19-ben volt, hogy nem indult be, de ilyen hidegben a gázolaj rendesen beledermed az autóba. Sok kúton ilyenkor kirakják, hogy diesel nem kapható, mert a sz@r minőségű, kicsit vizes gázolajuk beledermed a tartályba. Fontos, hogy télen az ember megbízható helyen, jó minőségű gázolajat vegyen, nem csak a hideg, hanem a porlasztó-csúcsok miatt is. Én pesten mindig ugyanott tankolok, ott még nem csalódtam.