Nono fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Nono Elküldve: 2016-08-07 22:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
Nono írta: Hejhó,

találkozott már valaki a következő problémával?
Az SSS progival szerettem volna egy 2005-ös E87 118d-hez hozzáférni, de az alábbi hibaüzi fogadott mikor már 1-2 perce olvasta ki az autóból az adatokat. INPA és DIS rendben működik rajta.
Ezt használtam sikeresen a 2003-as E46-omon is, semmilyen beállításon nem változtattam.

http://users.atw.hu/nono23/IMG_1582.JPG


Ha a gyäri rogik müködnek,akkor minek akarod a nem gyärit eröltetni?

Jogos kérdés, én azért szeretem, mert a Car Key Memory (CKM) átlátható, és csak azokat a lehetőségeket ajánlja fel beállításra, amik az adott autón elérhetőek.
A másik hasznossága, hogy fel tudom programozni vele egy kattintással a kívánt modult.

Nono Elküldve: 2016-08-07 00:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Hejhó,

találkozott már valaki a következő problémával?
Az SSS progival szerettem volna egy 2005-ös E87 118d-hez hozzáférni, de az alábbi hibaüzi fogadott mikor már 1-2 perce olvasta ki az autóból az adatokat. INPA és DIS rendben működik rajta.
Ezt használtam sikeresen a 2003-as E46-omon is, semmilyen beállításon nem változtattam.

Nono Elküldve: 2016-07-19 20:22 légzsak_

Lecsekkoltam a 7-es és a 8-as pint, magabiztosan sípolt a multi.
Most már szinte biztosan állíthatom, hogy ha ténylegesen baleset miatt gyullad fel a légzsákvisszajelző, akkor azt macerásabb törölni.

Ellenőriztem DIS-szel a hibákat, az internal ECU errorra annyit mondott, hogy cseréljem ki a légzsákvezérlőmet. https://drive.google.com/file/...sp=sharing

Az SSS sem tudott segíteni, a világításvezérlőt újrakódolta, a CKM-ben végzett két változtatást, de az airbaggel már nem bírt el. https://drive.google.com/file/...sp=sharing

Következett az utolsó reményem, az NCS Expert. Addig jutottam el vele, hogy a légzsákmodulból ki tudta olvasni a beállításokat, de mikor kódolni akartam, azt már nem engedte. Ez azt jelenti, hogy a modul (hardveresen is) működőképes állapotban van, de a szoftvere miatt most nem a haverom. https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A kiolvasott fált is feltöltöttem, a logikámat ne kérdezzétek https://drive.google.com/open?...0dUSlNLWVE

Kaptam fülest egy soproni BMW "guruhoz", aki helyettem fejezte be a mondatomat a telefonban és mondta, hogy a modul újraindításával lehet megoldani a problémámat baleset esetén, de ő ezt nem tudja megcsinálni. Ez azt jelenti, hogy a modult "átverik", azt fogja hinni, hogy ő még új és még nem került kapcsolatba balesettel.
Rákerestem google-ön légzsákmodul-visszaállításokra, két budapesti céget felhívtam, ahol mind a kétszer ugyanazt mondták, hogy vigyem vagy juttassam el hozzájuk a modult és "0 km-essé" teszik nekem.

U.I.: Akitől az alkatrészeket szoktam vásárolni, tájékoztatott, hogy 140e Ft felett van a listaára egy légzsákvezérlőnek.

Nono Elküldve: 2016-07-14 22:13 légzsak_

YELLOW írta:
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

Igen, mind a 4 megmarad.

Ez a kódolás nekem új dolog, még nem látom át. Ehhez kell az NCS Expert, ugye?
Úgy működik, hogy a modulról letöltök egy fájlt, ami alapján dolgozik a hardver, abban átírom az adott parancsokat, majd visszatöltöm, és onnantól a módosított fájl lesz használatban?
Mi van akkor, ha valamit elmaszatolok? Az először letöltött fájlról készített biztonsági mentésemet vissza fogom tudni tölteni?

Nono Elküldve: 2016-07-14 22:05 légzsak_

Úgy tűnik nem fogalmaztam teljesen érthetően. Mind a bizt. öv feszítője, mind a pozitív kábel patron rendben ki van cserélve, már csak a szoftveres rész maradt hátra.

Beszélgettem még villamosságissal a problémáról, ő azt mondta, hogy az autó különbséget tesz aközött, hogy szétcsúszott a kábel vagy pedig ténylegesen baleset következett-e be. Utóbbi esetben úgy tárolódik el a hiba az SRS (légzsák) modulban, hogy onnan nem lehet kitörölni. Ha szerencsém van, ügyes kezek újra tudják kódolni, és elhitetni a modullal, hogy ő még "új", rosszabb esetben csere és azt kell felprogramozni az alvázszámhoz.

Ezt támasztja az is alá, hogy találtam egy videót a youtube-on, amin csak és kizárólag övfeszítő hiba van, és a srác bemutatja, hogy INPA-val hogyan kell könnyedén törölni és happy end van. Ellenben nálam van egy ECU error is (korábban már mellékeltem képet), ami jelentheti, hogy többet kell tennem, mint megnyomnom a törlés gombot.

A 7-es, 8-as pint nem tudom megnézni, mert szétszerelve a kábel OBD csatlakozóját egy nagy fehér paca fogad. De ha ebből lehet következtetni, régebben már ezzel a kábellel töröltem hibákat gond nélkül, pl.: izzítógyertya és használtam SSS-sel hazakísérő fény beállítására. Anno úgy vettem, hogy kimondottan a 2007 előtti BMW-khez valóként volt hirdetve, 2007 utániakat elvileg nem is támogat.

Azt tudjátok, hogy SSS-sel lehet-e alkatrészeket (modulok, injektorok) felprogramozni?

A holnapi nap folyamán még hívok fel BMW-s srácokat, aztán meglátom, hogy hogyan tovább.

Nono Elküldve: 2016-07-13 22:58 légzsak_

Bitu79 írta:
Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
[...]
Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele.
[...]
A következő videón látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM
Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban.


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.


Köszönöm a segítségedet, jó ötlet volt, amit javasoltál.

Szeretném megírni, hogy a megoldást végül ebben a videóban találtam meg: https://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q
Röviden arról szól, hogy egy bontott kábelről le lehet szedni a nem sérült patront, és könnyedén be lehet rakni a kocsiban lévő elhasznált patron helyére.
A végeredmény egy képben: https://drive.google.com/open?...URCTm92T3c

Viszont a történetnek itt nincsen vége, a laptopom INPA-jával ezután sem tudtam törülni a hibákat. Kiadom a törlés parancsot, de mintha nem fogadna szót. Elvittem egy általam ismert autóvillamossági szervizbe a kocsit, és közölték, hogy ők is látják, tudják értelmezni a hibaüzeneteket, de nem lehet törölni.
Javasolták, hogy nézessem meg márkaszervizben, lehet, hogy resetelni, programozni kell vagy pedig cserélni az egységet.

Jelenleg Sopronban vagyok, a hétvégén megyek egy Balaton déli part oda-vissza kört. Van esetleg valaki, aki rá tudna nekem nézni? Lehet, hogy akár egy DIS is tudna segíteni. Szeretném elkerülni a márkaszervizeket így ismeretlenül.

Nono Elküldve: 2016-07-06 17:10 légzsak_

Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom.
Köszönettel, Norbi

Nono Elküldve: 2013-10-22 14:41 Motorolaj

Sikerült egy barom hibát elkövetnem, olajcserénél az előírt 5l helyett 5,5 liter olajjal töltöttem meg a blokkot.
A szintjelzőn fél centivel van a maximum pont felett a jelzés.
Mit tegyek?

Nono Elküldve: 2013-01-28 12:50 Autóvásárlás

djhulk írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-6153448
Erről mi a véleményetek? Amerikai modell, a fogyasztás mpg-ben van és a klíma Fahrenheites.

Az autó a rendszertáblára ragasztott matrica alapján Euro 4-es normának felel meg. (2004-ben még nem volt kötelező a 4-es szint első forgalomba helyezés esetén)
A jármű valóban forgalomba van helyezve és nem áll körözés alatt.
Az angol wikipédia szerint viszont az Egyesült Államok piacára készült 325i "csak" 184 lóerős, ellentétben a hirdetésben megadott 192LE-vel.
Az alvázszám majd megmondja a tutit.

Nono Elküldve: 2013-01-19 15:58 Ápolás, tisztítás

Vettem egy BMW belső tisztítót (83 12 0 413 014) és egy BMW Szilikonsprayt (83 19 2 208 609).
Kikötném, hogy a szilikonspray nem hamisítvány, hanem újabb a cikkszáma, mint az online ETK-kban fellelhető adat.
Azért osztom meg veletek a képeket, mert mielőtt beszereztem a termékeket, én is sokat kerestem a csomagolásaikról közeli képeket, hogy elolvassam, mit mire lehet pontosan használni, de nem jártam sikerrel.
A képekkel egy kisebb lyukat szeretnék betömni az interneten.

Interior Cleaner:







Silicone spray:



Nono Elküldve: 2013-01-10 15:25 állófûtés

Tano írta: Pedig elég nagy az a rész, hogy ne vedd észre.
Ha szembe állsz az autóval, akkor a szélvédő elött a motortér két szélén van két üreg. A jobb oldaliban van a motorvezérlő doboza, fékolajtartály stb. A bal oldali doboz meg általában üres.

Lehet, hogy neki ott van az akkumulátora.

Nono Elküldve: 2013-01-09 14:50 Mi lehet a baj?

Megoldódott a problémám.
Az ülés alatti üzemanyag szivattyú mondta fel a szolgálatot.
A munkadarab cseréje, majd a rendszer önálló légtelenítése után már vittem is kikórmólni a "sárkányt".
M_attila segített hozzá az új darabhoz, jár neki a piros pont.

Nono Elküldve: 2013-01-07 20:32 Mi lehet a baj?

jons írta: Mivel nincs rail nyomás a diag szerint, tényleg e felé indulnék el én. Teszteljétek le a szivattyút.


Értem.
Ma elhúztuk a kocsit a kútra, teli tankoltam OMV MaxxMotion-nal, hagytam többször több percet légteleníteni, majd feltöltött aksival 3x önindítóztam. Sajna sikertelenül.
Holnapra kaptam időpontot a szervizbe, majd leírom a megoldást.

Nono Elküldve: 2013-01-04 23:08 Heeelp...!

kecsurobi írta: probáltam már azt de lehet akkor nem jó az a pöcök


Figyelj oda, hogy az órát mutassa a kijelző a műszerfalon, ne pl. a fogyasztást.
Anno azt hittem, hogy el van törve a pöcök.
Végül ki akartam szerelni a műszerfalat, a csavarhúzó készlet már mellettem volt, majd "vesztenivalóm úgy sincs" alapon határozottan elforgattam, és elindult az óra.
Ez valamiért nem a finom kezelés kategóriájába tartozik.

Nono Elküldve: 2013-01-02 13:36 Mi lehet a baj?

Uraim, megvan az első komoly problémám az autóval.
Bolttól boltba jártam vele, majd itthon leparkoltam. A turbó visszahűtése végett mindig várok egy fél percet, mielőtt leállítom a motort. Kb. 1 óra múlva ülök vissza, a hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelzője 1/4 fordulaton, indítom, de nem indul be. Az önindító erőteljesen teker, a motor nem akar öngyulladni. A fordulatszámmérő egy fél centivel ki is tér a helyéről. 4x próbálkoztam, majd lekötöttem az akksit 3 órára. Utána még 3 próbálkozás volt, de semmi.
A gyújtás ráadásakor hallom, ahogyan az üa. pumpa (vagy pumpák) dolgoznak. Eddig is ilyen volt a hangja, itt nem változott semmi. Az akksi csak néhány hetes, rámértem, nincs vele gond. Olyan a jelenség, mintha nem jutna üzemanyag az égéstérbe.
Gyújtáskor a piktogramok felgyulladnak, majd aminek kell, el is alszik. Az autó alatt és a motortérben nem látok folyadékot. Az üzemanyagszűrő 11 hónapja lett cserélve gyári alkatrészre. A motorban gyári 5W-30-as olaj van szintén 11 hónapos, 8000km-t futott.
Semmi probléma nem volt a kocsival, a szükséges karbantartást megkapja, mindig pöccre indult, a mostani hidegekben hidegindítás után volt fehér füst, de ez normális.
Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy megyek vele üzemmelegen, kissé hajtom is a városban, húz, ahogyan szokott, nem rángat, nem gondolkodik, majd egy leállítás után már esze ágában sincs dolgozni. Nincsen semmi átmenet, ami figyelmeztetne, hogy te hülye...
Volt egy kevéske szabadidőm, ráraktam a bömöst a laptopra. A mellékelt linken vannak a hibavisszajelzések. A megtekintésük után törültem mindent, csak a 2 izzítógyertya hiba jött vissza.
Tudtok távsegítséget nyújtani? A DIS003 fájlban látható szenzort hol találom meg?

A kiolvasott hibák
« előző12következő »