Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-09-17 12:53 Klíma

YELLOW írta: igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.


Nekem az első telem lesz a bimmerrel, én valószínű áttekerem télire piros állásra a felsőt, de nem maxra. Az AUTO funkciót érdemes mindenképp bekapcsolni, mert akkor méri az utastér belsőhőmérsékletét ugye. A klímát meg addig szoktam használni párátlanítani amíg hideg a motor és gyér a fűtés. Meg amúgy sem árt néha bekapcsolni járatni, hogy ne legyen vele gond szezonkezdetre. Tényleg nem tér ki különösebben a kezelési útmutató erre a részre, már kerestem én is.

Pocses Elküldve: 2013-09-17 12:39 Klíma

compact írta:
bmw320d4 írta:
Pocses írta:
haka írta: Tegnap megint észrevettem, hogy ha mindent automatára teszek a digit klímánál, akkor van olyan eset, amikor a lábra meleget fúj, miközben egyéb helyekre hideget. A hőfok állítás hidegen áll.
Én olyasmire gondoltam, hogy amikor kint hidegebb van, akkor a lábra melget fúj direkt. Van valami ilyesmi automatika? Ha igen mi, ha nem miért fújhat néha oda meleget?

Thx!


Nálam is ugyanígy van. Alul nem tudod állítani kézzel, hogy hideg legyen vagy meleg, mint a felső szellőzőkön. Ugye mondjuk kint 13-fok van, a beállítás meg mondjuk 21-fok, akkor hallani is mikor az ótómata átkapcsol alul fűtésre, mert "szerencsétlen" próbálja a kívánt hőfokot elérni az utastérben. Reggel vittem a nejem én is, át is tekertem a felső állítót melegre, így mindenhol fűtött.


Az egyik legjobb találmánya a BMW-nek. Warmefuss, kaltekopf.


Magyarázd el légyszives, hogy mi olyan jó ebben a dologban, mert én eddig úgy voltam vele, hogy rohadt gáz és idegesítő, hogy van egy digitklímás autóm amiben tekergetni kell, hogy milyen levegőt fújjon a felső szellőzőkön!



Télen max párátlanítani használod a klímát azt úgyis kikapcsolod. Viszont tudsz anélkül beengedni kinti friss levegőt, hogy kinyitnád az ablakot. Eközben meg alulról ugyanúgy fűtesz tovább és nem hűl nagyon vissza az utastér.



Pocses Elküldve: 2013-09-17 10:06 Klíma

haka írta: Tegnap megint észrevettem, hogy ha mindent automatára teszek a digit klímánál, akkor van olyan eset, amikor a lábra meleget fúj, miközben egyéb helyekre hideget. A hőfok állítás hidegen áll.
Én olyasmire gondoltam, hogy amikor kint hidegebb van, akkor a lábra melget fúj direkt. Van valami ilyesmi automatika? Ha igen mi, ha nem miért fújhat néha oda meleget?

Thx!


Nálam is ugyanígy van. Alul nem tudod állítani kézzel, hogy hideg legyen vagy meleg, mint a felső szellőzőkön. Ugye mondjuk kint 13-fok van, a beállítás meg mondjuk 21-fok, akkor hallani is mikor az ótómata átkapcsol alul fűtésre, mert "szerencsétlen" próbálja a kívánt hőfokot elérni az utastérben. Reggel vittem a nejem én is, át is tekertem a felső állítót melegre, így mindenhol fűtött.

Pocses Elküldve: 2013-09-16 18:15 Segítség, tanácstalan vagyok.

anubisz írta:
Pocses írta:
lalada írta:

Idézet: Valami baj lehet a szemeddel tényleg

hát ezen megfeküdtem



Jó van nem kő szekálódni.


Azt direkt írta Pöcsösnek. Lehet 3 éves gyereknek néz. Lehetetlen a Pocseszt, pöcsösnek olvasni.


Pedig már elszálltak a gyermekéveim. Okt. 4-én 1 éves lesz az unokám Máté.

Pocses Elküldve: 2013-09-16 16:15 Segítség, tanácstalan vagyok.

lalada írta:

Idézet: Valami baj lehet a szemeddel tényleg

hát ezen megfeküdtem



Jó van nem kő szekálódni.

Pocses Elküldve: 2013-09-16 05:57 Segítség, tanácstalan vagyok.

CraigTitus írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
CraigTitus írta: Sziasztok.
Igazából tanácstalan vagyok,hogy mi mennyibe kerül és vajon le akarnak huzni a szervizeléssel vagy sem. Csak egy kb árra lennék kiváncsi,hogy ezek a javitatások mennyibe kerülnek,kerülnének.
Tehát most vettem egy 95-ös 316i-t.Még egy percet sem ültem benne de az első utam a szervizbe vezetett,pontosabban három szervizbe. Látni akartam hogy ki mit mond,mi a baja a kocsinak és a javittatás mennyibe fog fájni.
Hengerfejes a kocsi
Kaptam árajánlatokat csak szeretném tudni,hogy reális-e.
Tehát:-Hengerfej tömités csere+az ezzel járo javitása a hengerfejnek.Sikoltatás....stb
-szelepfedél tömités csre.
-Vizpumpa csere
-Fötengelynél folyik az olaj,nem tudom ott is valamilyen tömités csere.
-féltengely gumik cserélye
-illetve van egy két vizcsö amit cserélni kell.
Kérem,hogy irjatok egy árat ezek problémák megoldására.
köszönöm.
Titus


Szia!

És Te ezt a járművet megvetted? Mit néztél átvizsgálás közben a czeh 2-őt?


Szia!
Pocses! Nem írta mennyiért vette...

CraigTitus! Elsőre 80-140e körülre tippelek, bár én a helyedben vennék bele egy komplett bontott motort, meg megbeszélnék velük egy beszerelési garanciát oszt ámen.

Üdv.:Neo


Üdv.
Na látod a helyett,hogy mondtál volna valami okosat igy lenézed a másik embert Pöcsös...
Ezért megy el a kedvem felmenni akármilyen forumokra...A negativ dumára nem vagyok kiváncsi ha okosat nem irsz akkor inkább pssszt.
Csak akartam tudni hogy átvágnak-e.Igy az ajánlat amit kaptam megfelelő lehet..Kösz Neo.



Valami baj lehet a szemeddel tényleg, mert a nick nevem ami a gyerekkori becenevem is rosszul olvasod. Nem csoda, hogy bevásároltál. Bizonyára fognak segíteni, ami nagyon jó mert én is kértem már itt segítséget és kaptam is. De a véleményem akkor is tartom: mit néztél amikor vásárlás előtt átvizsgáltad a kiszemelt autót?
Ja igen! Nem nézek le senkit, főleg nem márkatársat BMW-st!

Pocses Elküldve: 2013-09-15 13:06 Segítség, tanácstalan vagyok.

CraigTitus írta: Sziasztok.
Igazából tanácstalan vagyok,hogy mi mennyibe kerül és vajon le akarnak huzni a szervizeléssel vagy sem. Csak egy kb árra lennék kiváncsi,hogy ezek a javitatások mennyibe kerülnek,kerülnének.
Tehát most vettem egy 95-ös 316i-t.Még egy percet sem ültem benne de az első utam a szervizbe vezetett,pontosabban három szervizbe. Látni akartam hogy ki mit mond,mi a baja a kocsinak és a javittatás mennyibe fog fájni.
Hengerfejes a kocsi
Kaptam árajánlatokat csak szeretném tudni,hogy reális-e.
Tehát:-Hengerfej tömités csere+az ezzel járo javitása a hengerfejnek.Sikoltatás....stb
-szelepfedél tömités csre.
-Vizpumpa csere
-Fötengelynél folyik az olaj,nem tudom ott is valamilyen tömités csere.
-féltengely gumik cserélye
-illetve van egy két vizcsö amit cserélni kell.
Kérem,hogy irjatok egy árat ezek problémák megoldására.
köszönöm.
Titus


Szia!

És Te ezt a járművet megvetted? Mit néztél átvizsgálás közben a czeh 2-őt?

Pocses Elküldve: 2013-09-15 11:09 Felni csere

Tano írta:
Pocses írta: Szerintem nyugodtan rakhatsz fel 225 széleset, láttam itt a múltkor ET 20 al felnit ami nem lógott ki, bár arra nem emlékszem mennyi volt a felni szélessége.


Igen, de az ha jól emlékszem 7"-os felni volt, az azért más mint a 8,5. Neki ezzel 46mm-rel lenne kintebb a gyárihoz képest, ez már szerintem necces lesz.


Igen, 7" szélesben jóval barátságosabb.

Pocses Elküldve: 2013-09-15 10:56 Felni csere

toki24 írta:
Pocses írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Ez gond nélkül bemegy a e46 T. alá?!

http://www.carstyling.hu/apro/...ni-gumival

illetve 17es nem veszlik el alatta? sajnos hiába keresgélek nem találok olyan gyári magas e46ot pláne touringot amin 17es van..


mivel 4x100-as az osztás így nem megy be. kell osztókör módosító alá, ami legalább 15mm-esnek kell lennie, és azt sem tudjuk a felninek miylen az ET-je. de valószínű kilógna a kasztni alól módosítóval együtt.
szerintem inkább nézz BMW-re való felnit, ami 5x120-as, ha nem is BMW replikát, vagy gyárit, de aminek a lyukosztója legalább stimmel.


Tudom csak 17 miatt kérdem hogy az auto alatt vajo nem tünik el?!neekm ezelötti kocsimon, G3, 16 volt -70mmel és még volte gy kis hely.. nem szeretem a magaslati levegőt


hát ha amiatt kérdezted, akkor minek linkeltél? meg a szövegkörnyezetből az jön le, hogy neked az konkrétan, hogy nézne ki.


Sajnos mivel még nem volt bmw nem tudom elképzelni hogy mekkora alufelni kell rá megfelelő gumimérettel ezért érdeklődtem,de köszönöm!


Mekkora kell rá? Amekkorát szeretnél, vagy amit megengedhetsz magadnak. 17-ben pl: 225/45 a gumiméret ami megfelelő.


Most nétzem egy M5ös 18as karikát, ET20al azt mondják nem lesz jó ré mert kifog lógni az ET miatt. Valakinek tapasztalat? 225öt nem szivesen raknék rá,tuti megfogja a kis 20d-t 215ig mennék el max. 8,5j az már szépen feszül



Szerintem nyugodtan rakhatsz fel 225 széleset, láttam itt a múltkor ET 20 al felnit ami nem lógott ki, bár arra nem emlékszem mennyi volt a felni szélessége.

Pocses Elküldve: 2013-09-15 08:57 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

Plk89 írta: hello van egy 2001 es 316i 1.9 benzines bmw.a bordon szeretnem lenullazni az inspectiont.mar -11.000ir ki.azt hogyan tudnam megcsinalni?


Tessék:

Pocses Elküldve: 2013-09-14 09:54 alapjárat leesik, ingadozik

Plk89 írta:
Pocses írta:
Plk89 írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta:
YELLOW írta:
haka írta:
Plk89 írta: lenne egy problemam e46 316im van 1.9es motor.ingadozik az alapjapjaratom de csak melegen es ugy sem mindeg.alltalaban kuplung benyomasanal.es nem mindeg csinalja,olyan is elofordul h 1000 tol fennem marad az alapjarat, par pillanat es viszaal a normalra,kulomben ki van gyulv a motor ego.akinek hasonlo problemaja volt kerem irjon.........koszi


Hát ha kigyulladt már a műszerfalon a visszajelző, akkor csak el kéne vinni szervízbe, én legalább is tuti nem mászkálnék már így vele.
Meg ha már az ég, akkor tuti van hibakód is, amit már otthon is ki lehet olvasni, más kérdés, hogy meg nem javul tőle
A titkos menü elvileg ír hibakódot.


lehet a titkos menünek, van egy még titkosabb része, akkor Te tudsz valamit... de ilyenról én nem tudok, régebbi modellek kivillogták a hibát, amit dekódolni kellett

nézd meg lehúzott légtömegmérővel csinálja-e. ha nem, akkor légtömegmérőnek féktisztító spry-s tisztítás (leszerelve), vagy csere. vagy esetleg kartelgáz szellőztető szelep/szűrő. volt akinek ez volt a gond. egyenlőre másra nem gondolnék.


ez a szelep amirol beszelsz ez a pollenszuro allat talalhato?


hát nem tudom neked konkrétan hol van, de ott valahol. a szelepfedélből jön ki cső, és arra megy rá.


aszem volt mar cserelve.ez egy kerek muanyag valami.ha arra gondolok.de bontottan tettek ra ugyh lehet h ismet az a ludas


Azaz a kartergázszelep, de az nem dob hibát a BC-nek és nem jelez a műszerfalon.

hat akk mar nem tudom,lehet h megtisztitom a legtomegmerot es ha utana is viszajon a hibakod,akk kicserelem.nincs mas otletem....


De mielőtt nekilátsz mindenképp olvastasd ki a hibát.

Pocses Elküldve: 2013-09-14 08:40 Tempomat - utólag?

YELLOW írta:
MegamanX írta:
YELLOW írta:
MegamanX írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom mindenkivel, hogy a 2000/6 előtti, tehát nem faceliftes 6 hengeres e46-hoz ugyanúgy, mint a facelifteshez csak a kábelkötegre és a multikormányra van szükség, hogy működjön a tempomat.
Épp ma szereltem be az autómba és működik ahogy kell. Tehát akinek facelift előtti 6 hengerese van az nyugodtan kezdjen bele, működni fog!


köszi az infót, de ez így van minden olyan motor esetében, aminél elektromos a gázpedál.


Igen tudom, de nekem nincs elektromos gázpedálom, mivel nem faceliftes az autóm. Rendes bowdenes, nincs doboz a pedál mögött.


akkor bowdenes ha látsz benne bowdent. mármint a motortérben. ez nem feltétlen facelift függő. ismerősnek ugyaniylen coupe-ja van, és neki is elektromos a gázpedál.

Pocsesznak írtam priviben:
azért nem jutott eszedbe, mert nincs eszed. vagy műszaki analfabéta vagy
ha felnyitod a motorháztetőt akkor meglátod. ha látsz bowdent, akkor egyértelmű, ha nem akkor megint. de megsúgom bowdenes a tiéd. így tempimathoz kell még pár kiegészítő. ha mákod van lehet benen van, akkor egymás mellett két bowdent kell látnod. ha csak egy van, akkor nincs mákod.


előfordulhat bowdenes autónál, hogy pl valaki pl baleset miatt kormányt scerélt, és olcsóbb volt a gomb nélküli. (ohne multi)
attól a tempomat egység benne van, de akkor dupla bowden megy a pillangószelephez. jártak már így sokan. igaz kis motoros verdáknál nem jellemző a tempomat bowdenes szériában.

amúgy havernak 97-es E39.ben is 20i motor volt, és ha jól emlékszem neki is elektomos volt a gáz, mintha azt mondta volna. megmondom őszintén sosem néztem még meg.
az M54-es blok az tutti elektromos már, az M52 meg talán a TUB lehet az volt.


Köszi a választ, jót röhögtem. Hozzáteszem van eszem. Szerintem én már akkor weber karburátort bütyköltem amikor még Neked jogosítványod sem volt.

Pocses Elküldve: 2013-09-14 07:48 alapjárat leesik, ingadozik

Plk89 írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta:
YELLOW írta:
haka írta:
Plk89 írta: lenne egy problemam e46 316im van 1.9es motor.ingadozik az alapjapjaratom de csak melegen es ugy sem mindeg.alltalaban kuplung benyomasanal.es nem mindeg csinalja,olyan is elofordul h 1000 tol fennem marad az alapjarat, par pillanat es viszaal a normalra,kulomben ki van gyulv a motor ego.akinek hasonlo problemaja volt kerem irjon.........koszi


Hát ha kigyulladt már a műszerfalon a visszajelző, akkor csak el kéne vinni szervízbe, én legalább is tuti nem mászkálnék már így vele.
Meg ha már az ég, akkor tuti van hibakód is, amit már otthon is ki lehet olvasni, más kérdés, hogy meg nem javul tőle
A titkos menü elvileg ír hibakódot.


lehet a titkos menünek, van egy még titkosabb része, akkor Te tudsz valamit... de ilyenról én nem tudok, régebbi modellek kivillogták a hibát, amit dekódolni kellett

nézd meg lehúzott légtömegmérővel csinálja-e. ha nem, akkor légtömegmérőnek féktisztító spry-s tisztítás (leszerelve), vagy csere. vagy esetleg kartelgáz szellőztető szelep/szűrő. volt akinek ez volt a gond. egyenlőre másra nem gondolnék.


ez a szelep amirol beszelsz ez a pollenszuro allat talalhato?


hát nem tudom neked konkrétan hol van, de ott valahol. a szelepfedélből jön ki cső, és arra megy rá.


aszem volt mar cserelve.ez egy kerek muanyag valami.ha arra gondolok.de bontottan tettek ra ugyh lehet h ismet az a ludas


Azaz a kartergázszelep, de az nem dob hibát a BC-nek és nem jelez a műszerfalon.

Pocses Elküldve: 2013-09-13 11:55 Vicces :)

norbeee írta: Elgondolkodtató...



Az idiótája! Aki ezt csinálta, annak meg a lábujjai között kellene bevagdosni még vagy 5 cm-t lemezvágó ollóval.

Pocses Elküldve: 2013-09-13 10:43 Autós biztonsági (fedélzeti) kamera

[quote="si3rrabravo"]Ezt is beszereltük!


YouTube videó

Nagyon jó a minősége faccca lett. A zenéről már nem is beszélve, mindörökké metál!