Ptamas789 fórum hozzászólásai

Ptamas789 Elküldve: 2024-01-11 12:44 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Eddig indítás után (akár hideg akár meleg) kb 1-2 mp után elaludt az olajnyomás lámpa. Az elmúlt héten az egyik napról a másikra elkezdte, hogy ha áll az autó kb 1 órát, tehát még félig meddig meleg, indítás után kb 4 mp mire elalszik az olajnyomás lámpa. Közben semmilyen rendellenes zajt nem tapasztalok. Mi lehet a gond? Vagy ez normális?

Ptamas789 Elküldve: 2023-02-23 18:10 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog

Ptamas789 Elküldve: 2023-02-23 15:25 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...

Ptamas789 Elküldve: 2023-02-23 12:04 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.

Ptamas789 Elküldve: 2023-02-22 13:18 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?

Ptamas789 Elküldve: 2022-08-24 09:31 Ajtóbelsõ...

kisskarex írta: Sziasztok.
Elnézést kérek ha nem jó helyre irok de ilyen topikot nem találtam.
Kis segitség kellene az alany egy 2002-es E46 compact.
Három éve mikor megvettem a hátsó ajtó teleszkóp kulcsnyomásra nyitotta az ajtót érintés nélkül.Igaz nem magasra csupán 170-180 cm-re tárta az ajtót de teljesen magától.
A kettőből az egyik elgyengült.Nosza vettem másikat sőt erősebbet (660N) de nem nyitja az ajtót.Igaz most nagyobbra nyit de segiteni kell neki.
Kerestem ilyen telót már mindenhol de senki sem ismeri.Van valaki aki jártas ilyenben vagy van e valami különös neve a gázrugónak vagy lehet e javitani?
Teljesen be van burkolva műanyaggal a szárat nem is látni annyira takaraja a műanyag.
Honnan tudnék ilyet szerezni mert még a bontósok is a kezüket tárják.Nem igaz hogy nem lehet kapni csak rossz helyen keresem.
Ha valakinek van pont ugyanez a tipus vagy tudja hol kell keresnem az szóljon!
Előre is köszönöm!
UI:a fulltuningnál sem tudtak segiteni


Szia,

Ha jól tudom, gyárilag ilyet nem tudott az autó, legalábbis sedan, coupe nem tudja. Gyanítom, mivel írod is hogy nem látszik a burkolattól, szerintem valaki ehhez hasonlóan módosította a teleszkópokat:

https://www.youtube.com/watch?v=mN9G0s4f_zA


Ptamas789 Elküldve: 2022-05-12 09:23 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna


ott a blokk végében a vákuumpumpa, ott is tud csöpögni, vagy a Valvetronic szenzora (excentertengely pozíció érzékelő) felől, az 1-es henger mellett.
de ha volt motormosás, rá is hordhatta az anyagot máshonnan. alaposan meg kell tisztítani, aztán figyelni honnan indul meg. nekem is cseppen, de annyira minimális, hogy galád módon nem foglalkozom vele, mert nem látom értelmét. ereszthet még több helyen, csak az nem tud a kipufogóra jutni. én úgy vagyok vele, ha valami miatt bontani kellene majd a motort, vagy amíg drasztikusan nem tűnik el az olaj, nem foglalkozom vele. bár van több másik autó, de időm egyelőre kevés.
nekem totál váratlanul kezdte el amúgy. pont olajcsere után, de akkor csináltam motormosást (külső) is. vagyis akkor más csinálta, tehát csináltattam. bent van egy tálca az autó alatt, évek alatt biztos nincs 2dl, ami így elment belőle összesen.


Köszi a tippeket, megnézzük majd. Motormosás most nem volt, viszont nekem is olajcsere után kezdte el, ami kb 3 hete történt...
A vákuumpumpához amúgy hozzá lehet férni szelepfedél levétele nélkül?

Nagyon minimális ami elfolyhat, mert a nivón sem látszik, 3 hét alatt meg kb 4 csepp landolt a padlóra, viszont sajnos ha állt a kocsi pár napot és kicsit jobban nyomom neki, jön az olajszag :/ úgyhogy mindenképpen kell vele most foglalkoznom.


szelepfedelet nem kell levenni, de a pollenszűrő tartót célszerű. necces hozzáférni, mert kicsi a hely, de megoldható. érdemes előtte tükörrel benézni, fény mellett, hogy látszik-e szivárgás. ha nem, akkor nem kell hozzányúlni.


Végül a vákuumpumpánál szivárgott az olaj, a tömítés csere nem volt elég, fel is kellett újítani a pumpát

Ptamas789 Elküldve: 2022-05-06 09:19 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna


ott a blokk végében a vákuumpumpa, ott is tud csöpögni, vagy a Valvetronic szenzora (excentertengely pozíció érzékelő) felől, az 1-es henger mellett.
de ha volt motormosás, rá is hordhatta az anyagot máshonnan. alaposan meg kell tisztítani, aztán figyelni honnan indul meg. nekem is cseppen, de annyira minimális, hogy galád módon nem foglalkozom vele, mert nem látom értelmét. ereszthet még több helyen, csak az nem tud a kipufogóra jutni. én úgy vagyok vele, ha valami miatt bontani kellene majd a motort, vagy amíg drasztikusan nem tűnik el az olaj, nem foglalkozom vele. bár van több másik autó, de időm egyelőre kevés.
nekem totál váratlanul kezdte el amúgy. pont olajcsere után, de akkor csináltam motormosást (külső) is. vagyis akkor más csinálta, tehát csináltattam. bent van egy tálca az autó alatt, évek alatt biztos nincs 2dl, ami így elment belőle összesen.


Köszi a tippeket, megnézzük majd. Motormosás most nem volt, viszont nekem is olajcsere után kezdte el, ami kb 3 hete történt...
A vákuumpumpához amúgy hozzá lehet férni szelepfedél levétele nélkül?

Nagyon minimális ami elfolyhat, mert a nivón sem látszik, 3 hét alatt meg kb 4 csepp landolt a padlóra, viszont sajnos ha állt a kocsi pár napot és kicsit jobban nyomom neki, jön az olajszag :/ úgyhogy mindenképpen kell vele most foglalkoznom.

Ptamas789 Elküldve: 2022-05-05 12:33 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna