Renzo fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Renzo Elküldve: 2012-09-22 11:56 Turbo


Idézet:
Hát azt nem írtad, hogy zárva maradt az EGR, ezért nem volt jó elsőre a reakció. Az EGR-t én már próbáltam úgy, hogy szájjal egy félméteres cső segítségével megszívtam, és bizony kinyílt - mert le volt csatlakoztatva a levegőcső és jól láttam.

Turbónyomást nem egyszerű nézni, mostanában vettem egy V-Checker nevű kütyüt, az az OBD-ről nézi pl a turbónyomást is, menet közben. Nincs előre kialakított csonk a levegőcsövön, hogy manométert lehessen csatlakoztatni, a diagnosztika így nem egyszerű.

Valóban, a zárt EGR nem okozhat teljesítményvesztést, azt a nyitott EGR csinálja.

A turbó geometria meg tud akadni, vagy elmegy a vezérlése, attól lehet teljesítmény vesztés, ezt turbónyomás mérés ki tudja mutatni. Ha mechanikus , mármint a turbó forgórészét érintő lenne a hiba, az heveny hanghatásokkal járna.


Köszi szépen, utána nézek ennek...



Renzo Elküldve: 2012-09-19 21:40 Turbo

BarG írta:
Renzo írta: Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.



Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén





Köszi a "falsót szív" rész a vákuumcső szakadásra értendő részemről.
-Nem eldöntöttem, hanem találgatok, és nem írtam, hogy a turbom rossz én azt írtam, hogy a turbonál valami
-az EGR csukott állapotban van mindvégig, a diagnosztika alatt is, ha megszívom meg se moccan, még ha behorpad a homlokom, akkor is ezért kérdeztem (valszeg rosszul fogalmaztam meg picit az EGR hiba jelenséget) Zárt állapotban van az EGR, ezért nem értem, hogy ez okozhat e ekkora teljesítmény vesztést. Ha nyitva maradt volna nem kérdem
-a turbo nem fúj ki, nem szelel, nincs szakadás a levegő részen.
-Az EGR szelepváltó jó
-a vákumcsöveket és az EGR tuti kicserélem, aztán folytatom a nyüstölést a fórumon.

nyomás és vákummérő műszerek jogosak


Renzo Elküldve: 2012-09-19 09:25 Turbo

Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.

Renzo Elküldve: 2012-09-17 16:02 320d turbó hiba

Sziasztok

Turbó gondok akadtak.

Jelenség: ha alapjáratról gyorsítók 1be a turbó 3000 fordulatnál jelenik meg, de ha már előtte kicsit 1700as fordulaton hagyom utána már megvan. A többi fokozatban is hasonló annyi, hogy hamarabb jön meg mint 3000, olyan mintha termelni kéne a vákuumot mert elszökik. A kérdés, hogy a szabályzó vákuumcső speciális vagy bármilyen ilyen mérető cső ami a negatív nyomást bírja jó, mert ugye első körbe erre tippelek, egyszer már volt ilyenem akkor meg volt repedve rögtön a csatlakozási ponton, azt levágtam és jó lett, de sajna most nem látok komoly sérülést, bár hitványul néz már ki. Esetleg még talán a légtömegmérőre tippelnék, hogy rossz, bár első körben a csöveket cserélném le.
Vagy valaki tudja mi a gond?

Renzo Elküldve: 2010-11-03 13:43 légzsák lámpa világít

YELLOW írta:
Adiii írta: Sziasztok!

Nekem is világít a légzsák lámpám. Computerre tették és a hibát kiolvasva ülésfoglaltság jelzőt írt ki. Érdekessége az , hogy amikor a jobb első ülésen ül valaki és rázkódik az autó akkor egy időre elalszik majd újra világít a lámpa. Erre valakinek valami tipp?


attól ugyanúgy szakadt, csak hol érintkezik, hol nem... enyém dettó



enyém is, érintkezési hiba

Renzo Elküldve: 2010-10-07 08:51 e46 touring belső díszítő műanyag

K_Gergo írta:
Narumon írta: Azt még nem tudom, hogy a sebváltó körülit hogy kell leszedni, de majd kitalálom

ez talán segít.
(E46 DIY)

én még mindig töröm a fejem a szinte hibátlan gyári bevonat fényes feketére cserélésén...jobban tetszene, de nincs szívem tönkretenni, mégiscsak gyári...


Mivel az enyém nem fényes, így az én verzióm tuti nem jó
Haverom annyit csinált, ahogy én is vizes papír, csiszolás, és mikor lejött ez a puha izé a műanyagra már 1200as papírral ment rá és a végén polírozta, így se festék se semmi és ugyan úgy műanyagápolózza, így fényes lesz a felület és marha nehezen karcosodik, mert iszonyat kemény az a müanyag

Renzo Elküldve: 2010-10-06 23:26 e46 touring belső díszítő műanyag

Narumon írta: Nos, én a mai nap elkezdtem a kopott díszléceim felújítását. Ezek ilyen szürkés barna színűek voltak eredetileg. Mivel a kocsi kivülről fekete, belül meg szürke/fekete kombináció így úgy döntöttem, hogy fekete lesz a díszléc, ezt a legegyszerűbb kivitelezni és szerintem még jobban is fog illeni bele mint a régi barnás.

1,Vettem két flakon Plasti Dipet
2, Befújtam vele egyelőre a két oldalsó lécet, 2 vastag rétegben. A nagyobb hibák mentén felhólyagosodott.
3, Száradás után viszonylag jól lejött a gyári réteggel együtt. A kisebb darabokat még leszedegedtem.
4, A műanyagot alkohollal letisztitottam
5, Plasti Dip-el ismét lefújtam, ezúttal szép vékony réteggel
6, Amikor már húzódott és szemre száraznak tűnt akkor megismételtem a műveletet, összesen 4 réteget fújtam fel rá.
7, Hagytam pár órát száradni majd bepattintottam a kocsiba a helyébe.

Egyelőre szerintem nagyon jól néz ki, persze a tartósságáról nem tudok még mit mondani, de elég masszivnak tűnik. A következő napokban megcsinálom a többi díszítő elemmel is ezt, hogy egységes legyen.
Azt még nem tudom, hogy a sebváltó körülit hogy kell leszedni, de majd kitalálom



Én is pont tegnap ugrottam neki
1. Nitrohigitó + ecset, lemar mindent
2. 1000.es vizes csiszolópapír, majd vizesen addig csiszolni míg magát a vizet letaszítja a műanyag (2-4 ó)
3. műanyag alapozó
4. Matt fekete hőálló meg minden túrpisság a keménység érdekében ( a váltó már hónapok óta ilyen és semmi karc nem látható, elég kemény a festék felülete, nehezen sérül)
5. 30 perc után már fel volt pattintva minden estére már be is műanyagápolóztam így a matt fekete szép selyem fekete lett.....
díszlécek elől hától, sebváltó és a középbox, minden olyan mint ha most jött volna ki a szalonból, (egy két mélyebb karc ami valami komolyabb sérülés lehetett, bentmaradt, de nem látható) bár mikor nitróztam, hjajj azt a látványt gyerekek, cafatokba jött le a trutyi


Renzo Elküldve: 2010-10-03 12:47 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Tyetyi írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta: olyan kérdésem lenne, hogy pl 7x15-ös ET20 alufelni, elfér az enyém alatt? ugye ha a mostanihoz viszonyítok, ami 8x17 ET40, akkor kb majdnem ugyanott vagyok. télinek szeretném, bár lehet egy 05-1 centit még kintebb lesz...vagy nem?


7 mm-el lesz kijjebb, de ami a durva h a belseje is 33-al, sztem felejtős..


hát igen azon agyalok én is, hogy az úgy lehet elég megterhelő lenne a futóműnek, mert hiába kis kerék, de a nyomtáv nagyobb lesz...


Elfér, elmegy, de nem az igazi.Csak össze-vissza fogja csapni az autó oldalát...





Ez a számolás nem helyes asszem...
7mm el nem kijjebb hanem beljebb lett volna a a felni külső fele, a belső rész jó
persze ha a program amit nézek jól írja ki és -7mm kerül kijjebb értelmezésemben az beljebb van

Renzo Elküldve: 2010-10-03 12:31 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

6,5*15 Et 42 nél a
6,5*15 Et 20-as
22mm jön kijjebb kívül
22mm jön szintén kifele vagyis távolodik a dobtól...

ezen a felnin egy 205*65*15 ös gumi 14mm el lenne nagyobb (átmérő) mint a 195*65*15
nos kifele 22mm magasságban 7mm-el nőne meg a kerék

205*60*15-ben már -7mm vagyis 3,5mm nagyobb hely maradna az előbbihez képest
de ez már részlet kérdés a felni ezek szerint elfér már csak a gumin múlik, hogy mennyire növeszti meg a teret.... gumisnál meg majd kitaláljuk mi passzol...

ha tévedtem a számolásban vagy valamit nem vettem figyelembe bocs... még nincs tapasztalat.







Renzo Elküldve: 2010-10-03 10:23 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

hancurozo írta:
Renzo írta: Sziasztok lenne egy kezdő kérdésem előre is bocsánat....

Amit kivettem a kerékméreteknél, hogy az ET szám minél kisebb annál jobban közelit az autó széléhez a kerék, a kérdésem, hogy a téli gumi esetén acél felnivel egy 15' ET 20 as ( 5 BMW E34 ) felni milyen téli gumi méretet követelne, hogy elférjen.... ( 205x60x15 vagy 195x65x15 )
(tetszik ha a gumi közelít az autó széléhez ezért lenne a gyári leváltása ami ugye ET 42-es)
További kérdések,hogy képben legyek

3 E46 acél felni adatai
6.5X15 itt mit kell érteni?
5X120X72.5 az osztást értem a 72,5 kérdés még nálam
ET:42 42 és a 20 között cm-ben mi a különbség?

5 E34
6.5X15
5X120X72.5
ET:20

szóval ez a felni csak az ET ben különbözik
tényleg bocs ha túl laikus a kérdés


Itt találsz ET kalkulátort: http://www.weltgumi.hu/et_kalkulator.html
A 72.5 az agy átmérője (illesztő kör, felni közepén a lyuk)
Az ET 42 és az ET20 között 22mm van



nagyon szépen köszönöm

Renzo Elküldve: 2010-10-03 09:38 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Sziasztok lenne egy kezdő kérdésem előre is bocsánat....

Amit kivettem a kerékméreteknél, hogy az ET szám minél kisebb annál jobban közelit az autó széléhez a kerék, a kérdésem, hogy a téli gumi esetén acél felnivel egy 15' ET 20 as ( 5 BMW E34 ) felni milyen téli gumi méretet követelne, hogy elférjen.... ( 205x60x15 vagy 195x65x15 )
(tetszik ha a gumi közelít az autó széléhez ezért lenne a gyári leváltása ami ugye ET 42-es)
További kérdések,hogy képben legyek

3 E46 acél felni adatai
6.5X15 itt mit kell érteni?
5X120X72.5 az osztást értem a 72,5 kérdés még nálam
ET:42 42 és a 20 között cm-ben mi a különbség?

5 E34
6.5X15
5X120X72.5
ET:20

szóval ez a felni csak az ET ben különbözik
tényleg bocs ha túl laikus a kérdés

Renzo Elküldve: 2010-09-28 09:27 320d Motor

atidesign írta:
Renzo írta:
bmw320d4 írta:
Tano írta:
Renzo írta: Mikor indítom és hideg, pár másodperc (1-2)után elalszik az olajnyomás jelző lámpa és az erős hang is csillapodik, ez a jelenség ha jól olvastam valamiféle szelephez van köze, ami elengedi az olajat holott nem kéne.
Kérdés Budapesten tudtok e olyan szakit aki ért a dolgához, és megnézi a kis ketyerémet, minden okés e rajta vagy elmagyarázza mi az ami nem jó... szeretném karban tartani és nem legyepálni a motort, köszön előre is a segítségeteket...


Szerintem az, hogy beindítás után néhány másodperccel csendesedik az normális, mi ezzel a baj? Szelep ami elengedi az olajat de nem kéne :
Véletlenül nem az EGR szelepre gondolsz, ami a kipuffogógáz visszavezetését vezérli? Amikor az kinyit beindítás után akkor halkul a kerregés.


Szerintem a szűrőház aljában lévő visszacsapószelepre gondolt, az tényleg szokott rendetlenkedni és sok idő kell amíg visszanyomja a szivattyú az olajat a szűrőig.
Cserélni nem túl egyszerű, egyben van a motortartóval..



ahm, károsodást okozhat, hosszú távon... gondolom igen hisz olaj hiány indítások alatt, megterhelőek lehetnek


Elhasználódott, vagy rosszul megválasztott motorolaj is előidézheti a jelenséget.


A gyári előírt olaj van benne és 6500km, de ha ez aránylag "normális" akkor nem bontatnám szét.

Renzo Elküldve: 2010-09-27 17:14 Vicces :)

bmwszabi írta: Miért nem szabad férfi tanácsadókat alkalmazni női magazinokban..

Kedves Jani!

Remélem, tudsz rajtam segíteni! Egy nap otthon hagytam a férjemet a
tévé előtt, és elmentem bevásárolni. Talán 2 kilométerre
járhattam a házunktól, amikor az autó motorja hirtelen leállt, és
nem tudtam újra beindítani. Visszamentem a férjemért, hogy
segítsen, és máig sem tudom felfogni a látványt, ami fogadott! A
férjem a szomszéd lányával hempergett az ágyban! Én 32 éves
vagyok, a férjem 34, a lány meg csak 19! A férjem beismerte, hogy
már fél éve találkozgatnak! Nem tudom, most mihez kezdjek, kérlek,
segíts!!!

-----

Kedves Magdi!

Annak, hogy ilyen rövid távolság megtétele után leáll az autó
motorja, több oka is lehet. Először ellenőrizd, nem dugult-e el az
üzemanyagtömlő. Ha tiszta, ellenőrizd az összes vezetéket ami a
motorhoz vezet. Szintén ellenőrizd az összes kábelt is, nincs-e
valamelyik elszakadva. Ha a probléma még mindig fennáll, nézd meg,
nem hibásodott-e meg az üzemanyag szivattyú és kap-e a motor
rendesen üzemanyagot. Remélem, hogy tudtam segíteni!


hát ez mekkora

Renzo Elküldve: 2010-09-27 13:32 320d Motor

bmw320d4 írta:
Tano írta:
Renzo írta: Mikor indítom és hideg, pár másodperc (1-2)után elalszik az olajnyomás jelző lámpa és az erős hang is csillapodik, ez a jelenség ha jól olvastam valamiféle szelephez van köze, ami elengedi az olajat holott nem kéne.
Kérdés Budapesten tudtok e olyan szakit aki ért a dolgához, és megnézi a kis ketyerémet, minden okés e rajta vagy elmagyarázza mi az ami nem jó... szeretném karban tartani és nem legyepálni a motort, köszön előre is a segítségeteket...


Szerintem az, hogy beindítás után néhány másodperccel csendesedik az normális, mi ezzel a baj? Szelep ami elengedi az olajat de nem kéne :
Véletlenül nem az EGR szelepre gondolsz, ami a kipuffogógáz visszavezetését vezérli? Amikor az kinyit beindítás után akkor halkul a kerregés.


Szerintem a szűrőház aljában lévő visszacsapószelepre gondolt, az tényleg szokott rendetlenkedni és sok idő kell amíg visszanyomja a szivattyú az olajat a szűrőig.
Cserélni nem túl egyszerű, egyben van a motortartóval..



ahm, károsodást okozhat, hosszú távon... gondolom igen hisz olaj hiány indítások alatt, megterhelőek lehetnek

Renzo Elküldve: 2010-09-27 12:45 320d Motor

Sziasztok....

Kicsit még Új vagyok a Diselek terén és a BMW terén is ami csak idő kérdése, mert már a futóműben kiokosítattam magam, hál a fórumnak és pár kedves kollégának....

Kérdésem motorral kapcsolatban.... benzines után elég erős hangja van és az istennek nem szokom meg, állandóan fura zajokat hallok
Mikor indítom és hideg, pár másodperc (1-2)után elalszik az olajnyomás jelző lámpa és az erős hang is csillapodik, ez a jelenség ha jól olvastam valamiféle szelephez van köze, ami elengedi az olajat holott nem kéne.
Kérdés Budapesten tudtok e olyan szakit aki ért a dolgához, és megnézi a kis ketyerémet, minden okés e rajta vagy elmagyarázza mi az ami nem jó... szeretném karban tartani és nem legyepálni a motort, köszön előre is a segítségeteket...
« előző12következő »