Robee86 fórum hozzászólásai

Robee86 Elküldve: 2016-02-29 10:31 Olajzabálás

m87z írta:
Robee86 írta:
Robee86 írta: Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi




Sziasztok,

ismét én vagyok. Gondoltam megírom, hogy mi volt a probléma, hátha tudok segíteni ezzel másoknak is. Ahogy tippeltem a turbó volt a ludas (tengelyirányban és arra merőlegesen is mozgott a tengely), viszont mivel a kocsiban már több mint 250.000 km van plusz a turbó szépen tolta az olajat a dpf-be, így az is eldugult. Szóval most kap az autó egy új gyári turbót 800 Euroért, valamint egy dpf tisztítást 200 Euróért plusz a munkadíj, így összesen 1200 Euro lesz a móka.

Üdv.
Robi



Szeva,

és valami jele nem volt még, hogy esetleg nem megy úgy az autó vagy a turbó túl hangos?



Szia,

a turbó abszolút nem volt hangos, a kipufogó sem füstölt (a dpf benyelt mindent), viszont a teljesítmény valóban gyenge volt. Megmondom őszintén, hogy a teljesítménycsökkenést nem vettem észre, mert elég nyugisan vezetek, plusz szerintem ahogy szép lassan elgyengült, "hozzászoktam". Vagy az is lehet, hogy amikor vettem, már akkor gyengébb volt (egy 330xi benzines E90-ből ültem át (258LE), szóval számomra természetes volt hogy gyengébb)... Amikor elmentem a szerelőhöz, egyből mondta, hogy ez a kocsi úgy megy mintha hiányozna jó pár lóerő.

Robee86 Elküldve: 2016-02-29 08:53 Olajzabálás

Robee86 írta: Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi




Sziasztok,

ismét én vagyok. Gondoltam megírom, hogy mi volt a probléma, hátha tudok segíteni ezzel másoknak is. Ahogy tippeltem a turbó volt a ludas (tengelyirányban és arra merőlegesen is mozgott a tengely), viszont mivel a kocsiban már több mint 250.000 km van plusz a turbó szépen tolta az olajat a dpf-be, így az is eldugult. Szóval most kap az autó egy új gyári turbót 800 Euroért, valamint egy dpf tisztítást 200 Euróért plusz a munkadíj, így összesen 1200 Euro lesz a móka.

Üdv.
Robi

Robee86 Elküldve: 2015-12-09 13:07 Olajzabálás

Sziasztok,

régebben már írtam, hogy magas az olajfogyasztásom (2006 E91 320d 163LE), azóta megtörtént a kartergázszűrő cseréje, de ugyanúgy eltűnik az olaj; 0,5-0,6L / 1000km (leginkább huzamosabb autópályázásnál fogy). Ez szerintem igencsak magas, pláne hogy erre a motorra nemigazán jellemző. Az autóban kb. 251.000 km van. Az előző tulaj elvileg cserélte a turbót (van róla számla is), vételnél bevizsgáltattam a kocsit és ott sem jött elő semmilyen probléma... Elképzelhető, hogy megint turbó esetleg dpf vagy inkább a lehúzógyűrűkkel számoljak?
Ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, illetve van pár ötlete, azt szívesen venném.
Ja és természetesen gyári (Castrol) 5W30 olaj van a motorban.
Előre is köszi srácok.

Üdv.
Robi

Robee86 Elküldve: 2015-10-27 11:06 Olajzabálás

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy a 2006-os E91 320d-m (M47-es motor) baromira eszi az olajat (2L/4000km). A turbó 20.000 km-el ezelőtt lett cserélve, az autó szépen megy,teljesítménycsökkenés nincs, füst nincs, olajfolt sincs, tehát abszolút semmi. Ahogy olvasgattam ezekre a motorokra nem igazán jellemző a magas olajfogyasztás, mint pl. az N52-es benzinesekre... Okozhatja a problémát a kartergázszűrő?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.
Robee86

Robee86 Elküldve: 2015-10-02 07:36 Lambdaszonda - benzinben

Bitu79 írta:
Robee86 írta:
szotakdavid írta:
Robee86 írta:
Szia Bitu79,

félreértesz, nem az a bajom, hogy drága a szervizelés, mert ezzel tisztában voltam/vagyok (tavaly november óta kb. 600.000 Ft-ot költöttem az autóra). A problémám az, hogy nem bírják megoldani a problémámat és az én pénztárcámon akarnak kísérletezgetni... Tudom, hogy prémium és hogy drága, sőt nem is lenne bajom azzal, ha pl. azt mondanék, hogy teszem azt 150.000 Ft és a kocsi 100%, hogy jó lesz, de ez a "kicseréljük az összes szondát párszázezerért, majd meglátjuk hogy mi lesz..." hozzáállás baromira nem tetszik.
A DISA-t meg a szolenoid szelepet már megrendeltem, szóval azokat mindenképp ki fogom cserélni, aztán ha továbbra is fennáll a lambdaszonda hiba, akkor megnézetem oszcilloszkóppal.

Üdv.
Robi


Még mindig csak Nagy Miklóst tudom javasolni a problémádra!!!! Pesten voltál X szerelőnél akkor ez a plusz 200km igazán nem sok,de persze ez csak az én véleményem. Mikinek nem tudsz olyan problémát mutatni amire ne tudná a megoldást!


Ha a két alkatrész cseréje nem segít, lehet hogy tényleg elugrok Nyíregyházára.


Bocsi ha durva voltam.





Abszolút nem és amúgy egyet is értek veled. Én se vagyok annak a híve, hogy prémiummal járunk, de ha javítani kell, akkor jön a fejvakarás meg a "sufnituning".

Robee86 Elküldve: 2015-10-01 12:59 Lambdaszonda - benzinben

szotakdavid írta:
Robee86 írta:
Szia Bitu79,

félreértesz, nem az a bajom, hogy drága a szervizelés, mert ezzel tisztában voltam/vagyok (tavaly november óta kb. 600.000 Ft-ot költöttem az autóra). A problémám az, hogy nem bírják megoldani a problémámat és az én pénztárcámon akarnak kísérletezgetni... Tudom, hogy prémium és hogy drága, sőt nem is lenne bajom azzal, ha pl. azt mondanék, hogy teszem azt 150.000 Ft és a kocsi 100%, hogy jó lesz, de ez a "kicseréljük az összes szondát párszázezerért, majd meglátjuk hogy mi lesz..." hozzáállás baromira nem tetszik.
A DISA-t meg a szolenoid szelepet már megrendeltem, szóval azokat mindenképp ki fogom cserélni, aztán ha továbbra is fennáll a lambdaszonda hiba, akkor megnézetem oszcilloszkóppal.

Üdv.
Robi


Még mindig csak Nagy Miklóst tudom javasolni a problémádra!!!! Pesten voltál X szerelőnél akkor ez a plusz 200km igazán nem sok,de persze ez csak az én véleményem. Mikinek nem tudsz olyan problémát mutatni amire ne tudná a megoldást!


Ha a két alkatrész cseréje nem segít, lehet hogy tényleg elugrok Nyíregyházára.

Robee86 Elküldve: 2015-09-30 07:36 Lambdaszonda - benzinben

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Robee86 írta: Sziasztok,

köszönöm a válaszokat. Nagy Miklós valóban jól hangzik, csak sajnos az a baj, hogy én Bécsben élek, szóval innen már 500 km lenne

Közben annyi fejlemény lett, hogy megnézettem a BMW Wien-nel, akik azzal indítottak, hogy a lambdaszonda hibánál célszerű mind a négyet cserélni potom 1000 Euroért, majd ha még mindig van hiba, lehet tovább menni (és persze további párszáz/ezer Eurot otthagyni ). Hát mondanom se kell, hogy ezt a verziót elvetettem, mert olyan nincs, hogy egyszerre mind a négy lambdaszonda elromoljon...

Közben kiolvastattam a hibakódokat és felfedeztem két olyan hibakódot, amivel baromira nem foglalkozott egyik szerviz se (majd este megírom a pontos kódokat, mert most nincs nálam a papír);
- az egyik szerint megszorul a bemeneti vanos szolenoid szelep, ami csattogó hangot ad ki. Eddig nem tudtam, hogy honnan jön ez a hang, de most már legalább tudom (rengeteg külföldi fórumon olvastam a hibáról és ez kb. típushiba ennél a motornál, ergo szerviznek illet volna tudni...);
- a másik hiba a DISA légáteresztő szelepet érinti, ami ha jól értelmeztem alacsonyabb fordulaton zár, hogy nyomatékosabb legyen a motor, magas fordulaton (4500 felett) pedig arányosan nyit a nagyobb teljesítmény érdekében (erről is sokat olvastam, így a hétvégén én magam kiszereltem és az elem valóban nem működik - a tengely nem mozgatja a műanyag "csapóajtót").

Következő lépésben ezt a két elemet fogom kicserélni (nem vagyok autószerelő, de a 2 alkatrészt kb. 1 óra alatt kiszedtem és visszaraktam, szóval a cserét is magam fogom megoldani) és meglátjuk, hogy mi lesz az eredmény.
Ha nem válik be, akkor muszáj lesz tovább szaglászni, de már inkább amit tudok, azt magam intézem, mert találgatni és alkatrészeket kicserélni én is tudok és ráadásul ingyen...


ez tipikus szervíz mentalitás. előtted kiolvasnak egy kódot. jelen esetben a lambda szondát, ami ugye mér egy értéket, és hibás érték esetén több minden okozhatja azt a kipuff füstöt. de a szervíz ezt adja be, mert a laikusnak tudják mutatni azt hozta a gép.
az egy dolog, hogy ők tudják mi a hiba és nem az, de úgy tesznek mintha kicserélték volna. jobb esetben ki is cserélik, úgyis van annyi hasznuk az alkatrészen, hogy már megéri. tudod 10 emberből 1-2 (főleg kint) az, aki elmegy ezután más helyre, a maradék 8-at meg lehúzták. nem érdekli őket, hogy most az az 1-2 elment. mocskos a világ. ez itthon sem más. tényleg az a legjobb, ha az ember öngyógyításba kezd. még saját magával is, mert az orvosok is....


Nem akarom védeni a márka szervízeket.
De én ahova néha viszem(BMW Schneider Pécs),ott nem lehúzósak.
Azt néznek meg,és javítanak,amit kérek.
Persze előtte megmondják a javaslatukat.
Csak 1 baj van velük:
Baromira drágák.
De ez van.
Ez ugye prémium kategória.
Viheted a "Pista bához" is,aki azt sem tudja mi az a BMW.

A diag sztem meg tudja mondani melyik szonda a rossz.Cseréltesd ki a rosszat csak.
Szerintem ők sem mondtak mást.Annyit hozzátettek,hogy célszerű az összeset cserélni.
Te már kettőt cseréltettél is ugye.
Amúgy ezek is kopóalkatrészek sajnos.De a km futás alapján nem kéne neki behalnia még.Lehet más okozza a hibakódot,nem is a szonda.De valahol ugye el kell kezdeni a hibakeresést...
Sokszor nem értem,hogy az ember vesz egy drága autót,aztán csodálkozik,hogy drága a szervíz...

Kis kiegészítés:Vidd el olyan helyre a gépet,ahol van Oszcilloszkópos mérés.
Ott kiderül,hogy jók e a szondák.















Szia Bitu79,

félreértesz, nem az a bajom, hogy drága a szervizelés, mert ezzel tisztában voltam/vagyok (tavaly november óta kb. 600.000 Ft-ot költöttem az autóra). A problémám az, hogy nem bírják megoldani a problémámat és az én pénztárcámon akarnak kísérletezgetni... Tudom, hogy prémium és hogy drága, sőt nem is lenne bajom azzal, ha pl. azt mondanék, hogy teszem azt 150.000 Ft és a kocsi 100%, hogy jó lesz, de ez a "kicseréljük az összes szondát párszázezerért, majd meglátjuk hogy mi lesz..." hozzáállás baromira nem tetszik.
A DISA-t meg a szolenoid szelepet már megrendeltem, szóval azokat mindenképp ki fogom cserélni, aztán ha továbbra is fennáll a lambdaszonda hiba, akkor megnézetem oszcilloszkóppal.

Üdv.
Robi

Robee86 Elküldve: 2015-09-28 08:20 Lambdaszonda - benzinben

Sziasztok,

köszönöm a válaszokat. Nagy Miklós valóban jól hangzik, csak sajnos az a baj, hogy én Bécsben élek, szóval innen már 500 km lenne

Közben annyi fejlemény lett, hogy megnézettem a BMW Wien-nel, akik azzal indítottak, hogy a lambdaszonda hibánál célszerű mind a négyet cserélni potom 1000 Euroért, majd ha még mindig van hiba, lehet tovább menni (és persze további párszáz/ezer Eurot otthagyni ). Hát mondanom se kell, hogy ezt a verziót elvetettem, mert olyan nincs, hogy egyszerre mind a négy lambdaszonda elromoljon...

Közben kiolvastattam a hibakódokat és felfedeztem két olyan hibakódot, amivel baromira nem foglalkozott egyik szerviz se (majd este megírom a pontos kódokat, mert most nincs nálam a papír);
- az egyik szerint megszorul a bemeneti vanos szolenoid szelep, ami csattogó hangot ad ki. Eddig nem tudtam, hogy honnan jön ez a hang, de most már legalább tudom (rengeteg külföldi fórumon olvastam a hibáról és ez kb. típushiba ennél a motornál, ergo szerviznek illet volna tudni...);
- a másik hiba a DISA légáteresztő szelepet érinti, ami ha jól értelmeztem alacsonyabb fordulaton zár, hogy nyomatékosabb legyen a motor, magas fordulaton (4500 felett) pedig arányosan nyit a nagyobb teljesítmény érdekében (erről is sokat olvastam, így a hétvégén én magam kiszereltem és az elem valóban nem működik - a tengely nem mozgatja a műanyag "csapóajtót").

Következő lépésben ezt a két elemet fogom kicserélni (nem vagyok autószerelő, de a 2 alkatrészt kb. 1 óra alatt kiszedtem és visszaraktam, szóval a cserét is magam fogom megoldani) és meglátjuk, hogy mi lesz az eredmény.
Ha nem válik be, akkor muszáj lesz tovább szaglászni, de már inkább amit tudok, azt magam intézem, mert találgatni és alkatrészeket kicserélni én is tudok és ráadásul ingyen...

Robee86 Elküldve: 2015-09-21 08:48 Lambdaszonda - benzinben

Sziasztok,

még új vagyok a fórumon, de már elég sokat olvasgattam, úgyhogy remélem jó topikba írok...
A problémám a következő lenne:
Már több hónapja világít a check engine lámpám (lambdaszonda hiba), azóta ki lett cserélve a Bank 1-en a katalizátor előtti és utáni szonda is, de a hibajelzés továbbra is jelen van... A motor karakterisztikáján semmilyen változást nem észlelek; a teljesítmény nem változott, az alapjárat 99,9%-ban rendben van (eddig egyszer vagy max. kétszer volt olyan, hogy alapjáraton kicsit rázott az autó) és a fogyasztás se tűnik többnek. Teljesen tanácstalan vagyok és a szervizek is... Volt már valakinek hasonló problémája, illetve tud valaki ajánlani egy szerelőt, aki ezt tényleg megoldaná? Eddig a Polltomnál és Bolya Balázséknál voltam (utóbbiak nagyon korrektek, csak sajnos nem túl gyakori ez a motor és ők se tudnak hozzászólni).
A probléma azért is idegesítő, mert el szeretném adni az autót, de tökéletes állapotban és lehetőség szerint tényleg csak a hibás alkatrészeket szeretném cserélni, nem pedig végigzongorázni minden lehetséges alkatrész cseréjén többszázezer Ft-ért...
Az autó típusa:
2006/12 E91 330XiA 258LE (N52)
158.000 km (ami tényleg annyi )

Előre is köszi.

Üdv.
Robi