Ez egy archivált weboldal! bővebben
Royal fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Royal Elküldve: 2008-01-02 08:54 Benzin VS Dízel

rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Azért ennyire nem eszik forrón a kását! Hangoztatom, hogy csak a saját véleményemet és tapasztalatomat írom le. Nem vitázni akarok!
Részben egyet értek az írásoddal, de .... hogy 30-40 lóerõ plussz miatt fõtengely csere, meg hajtókar csapágy... ez dúrva. Ezek a motorok ennél sokkal többet kibírnak... (tapasztalt ezt már mutatja, persze kell bele olaj ) A hajtásláccal (kuplung) egyet értek, hogy hamar megsínyli... meg a hengerfej is érzékeny rá... de ésszel használva (hidegen nem hajtom meg) Túl élheti ezt a kis töblet teljesítményt. Természetesen egyet értek azzal, hogy a tuninggal csökken az élettartam. A tuning mértékétõl függõ arányban. De itt a "ROHAMOS" élettartam csökenésrõl akár több százezer km-rõl beszélhetünk. Nagyon sokminden függ a programtól (cégtõl ahol csináltatod a chiptuningot) Egy megbizható jó programmal, ami Standard tuningot tartalmaz és max 0,2 bar nyomástöbbletet a turbonak, az nem hiszem, hogy drasztikusnak mondható.

Royal Elküldve: 2007-12-13 10:06 Ajánlott chip, beszerelõk

Superchips??? Ismeri valaki? Elég régóta mûködnek, és nagyon sok autót csináltak már. Szerintem jók a programjaik. Az ára is elérhetõ!

Royal Elküldve: 2007-12-12 21:23 Ajánlott chip, beszerelõk

Zotyi30d

Kopromisszumok alatt csak azt értettem, hogy ne az legyen az elvárásod, hogy mindent bele, hanem visszafogottabb programmal, jobb telejsítményt , élvezetesebb vezetési élményt, és mégis kissebb terhelést az autódnak.

Kb18- 20% beleférhet ebbe a keretbe. (véleményem szerint) ennél jóval többet is ki tudnak hozni csak simán egy programmal.
Én nem akarok okoskodni... ezeket csak azért írtam le, mert elég alaposan utánna akartam járni ennek a dolognak... sok féle történetet lehet hallani.. pozitív mind negatív irányban.
Egyet értek BarG-vel azzal kapcsolatban , hogy azon múlik a legtöbb, hogy milyen program kerül az autódba. (melyik cégtõl)

Royal Elküldve: 2007-12-12 11:59 Ajánlott chip, beszerelõk

Zotyi30d!

Amit kevesen tesznek meg, hogy "ésszel chippelni" . Nagyon sokan úgy mennek oda egy tuning mûhelybe , hogy mindent hozzanak ki, minél erõssebb legyen... Az én nézõpontomból rossz megközelítés, mert valószínû vissza fog ütni ez a dolog egy idõ után. De lehet csinálni megfelelõ helyen, egy "megfelelõ" beavatkozást, ami némi kompromisszumokat kötve élmény is, és nem kell tartani a meghibásodástól.
a steptronic váltót én is úgy tudom, hogy érzékenyebb a plussz nyomatékra mint a manuális.

Royal Elküldve: 2007-12-12 09:12 Ajánlott chip, beszerelõk

Üdv. Mindenkinek!

Szerény véleményem szerint: Én a box-ot nem ajánlanám senkinek. A legtöbb boxban csak egy potméter van és csak egy adatot tudnak módosítani. Az meg elég egyszerû megoldása egy chip tuningnak. (ha jól tudom csak az üzemanyag mennyiségen állítanak)
A Teljes software csere pedig arányosan minden adatot módosítani tud. Így az eredmény is más lesz. Itt is mellé lehet nyúlni, mert egy rossz software (cég) károkat is tud okozni.... ezért érdemes megválogatni hova viszi az ember az autóját!

Royal Elküldve: 2007-12-11 09:11 M3

Estoril!

Örülök, hogy ez a tapasztalat.... lehet én aggódom túl egy kicsit ezt a dolgot. Ezek szerint én is mindíg egy kicsivel közelebb kerülök ehez az autóhoz!

Ja, az Estoril név az autód szinére utal? Mert akkor színben tesók vagyunk!

Royal Elküldve: 2007-12-10 16:14 M3

Üdv. Mindenkinek!

Bocsánat, hogy beleszólok az eszmecserébe, de szíves olvasgatom, hiszen én magam is 100-szor gondolkodtam már ezen az M3 projekten.
De valahogy nyuszi vagyok meglépni egy ilyen autó vásárlását számtalan okból kifolyólag... Pl: Rettegnék attól hogy a motor pont nálam a vásárlás után feladja a harcot, és ez nem ritka, mert 100.000km-nél ez elõfordúlhat egy ilyen teljesítményû motornál. (ha kihasználták amire való) Egy szervíz normálisan ki tudja szûrni? A motor kopását... mert itt a csapágyak és a hengerfej ami kényesebb szerintem. A mobile.de- n nézegetve is elég sok a motorcserés darab. Persze a saját rigojámmal senkinek nem akartam elvenni a kedvét

Royal Elküldve: 2007-12-09 17:41 Fék

A tárcsa nem kopott, minimális válla van... de nem ráz fékezésnél. Az lehet, hogy szerkezetileg megváltozott és ezért van ez a jelenség. Városi használatban semmit sem venni észre... de ha egy kicsit kiszabadúl az ember... akkor az elsõ erõteljesebb fékezésnél morog és stb....melegszik. Milyen tárcsát vegyek? Ami úgy nem is olyan drága, de bírja azért a strapát is??

Royal Elküldve: 2007-12-09 10:30 Fék

Üdvözlet mindenkinek!

Egy rövid történetet írnék le a fékemrõl, és kérnék segítséget...
330d-m van. Gyári tárcsa, minimális válla van, és nincs elvetemedve (tehát nem üt) 1-2 alkalommal sikerült valószínû kicsit megégetnem a fékbetétet.... A probléma az lett, hogy picit nagyobb fékezésnél azonnal morog a fék, és melegszik nagyon gyorsan. Kivettem és szorgalmasan megcsiszoltam a felüvegesedett felületet, bizva abban, hogy még a 90%-os betétet nem kell cserélni. Vissza tettem és változatlanúl pici terheléstõl már morog, (még a pedálon is érezni) mintha nagyon fel lenne üvegesedve a betét. Ezért vásároltam bele új betéteket, ráadásúl más tipust is.. (ATE) Finoman összekoptattam, és most ugyanúgy változatlan a hiba.... (lehet a tárcsa?)

Royal Elküldve: 2007-09-12 23:02 IWIW?

Üdv Mindenkiiii!

Jelöltem a iwiw-en! Royal vagyok! (estoril blau 330d)

Royal Elküldve: 2007-08-10 22:29 FELHÍVÁS!! RENDSZÁMTÁBLA KERET!

Helló!

Nekem kéne ilyen rendszámkeret!! Ja és M-es!!! Kösziiiiii!!!
« előző12következő »