Ez egy archivált weboldal! bővebben
SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2011-10-15 13:26 vizpumpa

pneurob írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Remélem nem csak ennyi a tapasztalat a vízpumpával kapcsolatban

A lényeg:
Tegnap a kocsi alól szemrevételezve a vasat folyás látszódik a motorblokk elején. Szerelő egyből mondta, hogy "Hajaj! Vízpumpa!". Gondolom kezd megfáradni és most jobb lenne cserélni, mint amikor már jobban enged.

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18

Innen a 4-es kell vagy elég a 2-es?


Előre is köszi a válaszokat!
SP


Termosztát, feszítőgörgő és szíj cseréje nem feltétlen szükséges, de persze nem árt. A ventilátor lapátot viszont ajánlott cserélni, mivel az évek során a nagy hőtől deformálódik, ezért kiegyensúlyozatlan lesz. Ezt igazolja a BMW által készített statisztika, hogy az első vízpumpa élettartama 8 év, a másodiké csak 2 év. És ilyenkor mindenki a vízpumpát szidja.



Hopsz. Köszönöm a tippet!

SP_323i Elküldve: 2011-10-14 15:52 vizpumpa

hil írta:
SP_323i írta:

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban




Én a fém lapátosat venném, mert azt is vettem magamnak. E36 320i-nél volt (vsop14), hogy melegedett a víz, nem jöttünk rá mi lehet, aztán maradt a vízpumpa. Műanyag lapátos volt és nem volt egyben. Gyanítom, hogy az történhetett, hogy ugyan fagyálló volt benne természetesen, de tél volt, aztán ugye akkor hideg szokott lenni, a fagyálló nem fagyott meg, de jelentősen sűrűbbé vált és ez okozta a műanyag lapátok vesztét.


Egyről beszélünk, csak nekem most M47-es blokkhoz kellene vízpumpa és mivel nincs olyan tapasztalatom vele mint az M50-essel gondoltam megkérdezem hátha vki fogott már kezében 20d-hez való vízpumpát.

SP_323i Elküldve: 2011-10-14 12:55 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Nekem nem volt bejövős a shell új gázolaja

csúnyább lett a motornak a hangja arról nem beszélve, hogy a végén 30km-el hamarabb kellett tankolnom, mint a korábbi shellel

pedig eddig szerettem a shell dízelt, mert nem habzott és nem kellett a telitank végén szarozni, hogy leüljön a habja

érdekelne, hogy másnak is van hasonló tapasztalata ezzel az új shell dízellel, vagy csak én mentem rossz kútra

SP_323i Elküldve: 2011-10-14 11:27 Elsõ lengõkar hátsó szilent

YELLOW írta:
Zolee írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Kopogás nem szűnt meg, viszont a szilentcsere és a futómű állítás után jobb lett a kocsi egyenes futása (eddig 80-90-nél folyamatosan irányítani kellett) cserébe rosszabbul kanyarodik (majd megszokom)

A többi szilentem mind oks, úgyhogy nem ezek okozzák a koppanást. Nyomozás folyt köv.

ui
viszont találtunk mást amire lehet költeni a jó forintot, szóval húzok át egy vízpumpás vagy hasonló topkiba.


Köszi az infókat! Én még nem léptem az ügyben, ha megtörtént a csere, megírom...


lehet annyira ültetve van a verdátok, hogy már a hangyák kopognak vissza, mert súruljátok a seggüket




(az enyém széria futóműves)

SP_323i Elküldve: 2011-10-14 10:44 vizpumpa

Sziasztok!

Remélem nem csak ennyi a tapasztalat a vízpumpával kapcsolatban

A lényeg:
Tegnap a kocsi alól szemrevételezve a vasat folyás látszódik a motorblokk elején. Szerelő egyből mondta, hogy "Hajaj! Vízpumpa!". Gondolom kezd megfáradni és most jobb lenne cserélni, mint amikor már jobban enged.

Kérdések:
1. M50-es blokknál volt probléma a bakelit lapátos vízpumpákkal / 150pacis 320d-nél van valami hasonló rossz tapasztalat? Oda kell figyelni valamire, vagy megveszem az SKF-et és örülök.
2. Ha már bántjuk a vízkört, akkor termosztát csere (ezt mindenképp cserélem), bordásszíj csere, feszítők csere. Na a feszítőkkel vagyok bajban

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18

Innen a 4-es kell vagy elég a 2-es?


Előre is köszi a válaszokat!
SP

SP_323i Elküldve: 2011-10-14 10:28 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Sziasztok!

Kopogás nem szűnt meg, viszont a szilentcsere és a futómű állítás után jobb lett a kocsi egyenes futása (eddig 80-90-nél folyamatosan irányítani kellett) cserébe rosszabbul kanyarodik (majd megszokom)

A többi szilentem mind oks, úgyhogy nem ezek okozzák a koppanást. Nyomozás folyt köv.

ui
viszont találtunk mást amire lehet költeni a jó forintot, szóval húzok át egy vízpumpás vagy hasonló topkiba.

SP_323i Elküldve: 2011-10-11 12:57 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Hali!

Ígértem visszajelzést a szilent cseréről. Na ebből még nincs semmi, mivel e hét csüt.-re lett áthelyezve a művelet két csápos emelőhöz ragaszkodó X3-as jóvoltából. Szóval nincs elfelejtve a dolog csak tolódik.

más
Utána néztem a diffi szilent témának. Érdekes lehet. Ha fönt lesz az emelőn a vas, akkor alaposan megnézem. Köszönöm a tippet!!!

SP_323i Elküldve: 2011-10-06 15:52 Kasza mester 0670-5799225

Hori írta:
SP_323i írta:
Hori írta:
SP_323i írta: Hori!

A kombó hátul villany ablakos? Ha igen, akkor szeretném kérni belőle az utas oldali kábeleket a hátsó ablak bekötéshez BC-től a középső konzolon lévő kapcsolóig és a b oszlopig ha lehet.

Üdv:
SP



Szia

Elektromos ablakos hátul. megoldható kábelszettel együtt


Tudom, már el is hoztam tőletek mindent hozzá, csak a vezetékek hiányoznak, mert azokat vágtátok. Most kéne egy olyan csoportkábel, amit nem vágtok el a kedvemért
léci léci



Hívd fel a Mestert és jelezd neki de amúgy semmi akadálya



THX

SP_323i Elküldve: 2011-10-06 11:11 Kasza mester 0670-5799225

Hori írta:
SP_323i írta: Hori!

A kombó hátul villany ablakos? Ha igen, akkor szeretném kérni belőle az utas oldali kábeleket a hátsó ablak bekötéshez BC-től a középső konzolon lévő kapcsolóig és a b oszlopig ha lehet.

Üdv:
SP



Szia

Elektromos ablakos hátul. megoldható kábelszettel együtt


Tudom, már el is hoztam tőletek mindent hozzá, csak a vezetékek hiányoznak, mert azokat vágtátok. Most kéne egy olyan csoportkábel, amit nem vágtok el a kedvemért
léci léci

SP_323i Elküldve: 2011-10-06 10:13 Kasza mester 0670-5799225

Hori!

A kombó hátul villany ablakos? Ha igen, akkor szeretném kérni belőle az utas oldali kábeleket a hátsó ablak bekötéshez BC-től a középső konzolon lévő kapcsolóig és a b oszlopig ha lehet.

Üdv:
SP

SP_323i Elküldve: 2011-10-04 15:25 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Tudom, de pénteken fönt volt a csáposon a kocsi és átnéztünk - feszegettük az összes szílentet hátul és csak ez az egy van sz@r állapotban. Mondjuk ennek tényleg kilóg a bele. Azt, hogy instabil lenne tőle a kocsi azt nem érzem, pedig szerintem is éreznem kéne.
A lényeg, hogy holnap csere aztán pár nap használat után kiderül, hogy megszűnt e a kopogás, vagy folytatni kell a kutatást a forrása után.

m_attila írta: Kopogni ez nem szokott,ahhoz már nagyon gatyának kell lennie.
előre hátra menet közti hang az a diffiszilent lesz

a 4es szilent a hátsó lengőkar szilentje ...ha ez lóg ettől igen instabillá válik az autó


Zolee írta:
SP_323i írta:
m_attila írta: A 4es

üdv



Zolee írta: Cseréltem első lengőkarokat és nagyszilenteket (a jobb oldal nagyon gatya volt, a balra is ráfért a csere), azonban még mindig érzem az autón fékezéskor h kicsit 'úszik' a kasztni. Hátsó szilent okozhat-e ilyet, ill. melyik hátsó szilent szokott először megpusztulni?

Mj: végigolvastam a topikot, a címet leszámítva egy szó sem esik hátsó szilentről





Na ezen átsiklottam. Nekem holnap fogják cserélni a 4es színetet, mert már ki van a bal oldali. Szerintem úszni ettől fékezéskor nem fog a kocsi (nekem legalábbis nem csinál ilyet), viszont érdekes kopogást hallat főleg olyankor amikor irányt váltó (előre - hátra - előre) manővereket csinálok. Majd szerdán beszámolok a fejleményekről ha érdekes a téma.


Nálam nincs kopogás, várom a fejleményeket!




SP_323i Elküldve: 2011-10-04 14:50 Elsõ lengõkar hátsó szilent

m_attila írta: A 4es

üdv



Zolee írta: Cseréltem első lengőkarokat és nagyszilenteket (a jobb oldal nagyon gatya volt, a balra is ráfért a csere), azonban még mindig érzem az autón fékezéskor h kicsit 'úszik' a kasztni. Hátsó szilent okozhat-e ilyet, ill. melyik hátsó szilent szokott először megpusztulni?

Mj: végigolvastam a topikot, a címet leszámítva egy szó sem esik hátsó szilentről





Na ezen átsiklottam. Nekem holnap fogják cserélni a 4es színetet, mert már ki van a bal oldali. Szerintem úszni ettől fékezéskor nem fog a kocsi (nekem legalábbis nem csinál ilyet), viszont érdekes kopogást hallat főleg olyankor amikor irányt váltó (előre - hátra - előre) manővereket csinálok. Majd szerdán beszámolok a fejleményekről ha érdekes a téma.

SP_323i Elküldve: 2011-10-04 14:04 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Zolee írta: Cseréltem első lengőkarokat és nagyszilenteket (a jobb oldal nagyon gatya volt, a balra is ráfért a csere), azonban még mindig érzem az autón fékezéskor h kicsit 'úszik' a kasztni. Hátsó szilent okozhat-e ilyet, ill. melyik hátsó szilent szokott először megpusztulni?

Mj: végigolvastam a topikot, a címet leszámítva egy szó sem esik hátsó szilentről



Hali!

Azt, nem tudom, hogy fékezéskor okozhat e ilyet, mert viszonylag hamar lecseréltettem a gyárit a Mayle erősített szilentjére. Engem pl nagyon zavart, hogy tempósan kanyarodva "megbicsaklik" az első futómű a legkisebb úthibán is.

ui
Nem lehet, hogy nem megfelelő a fékerőd és azt érzed úszásnak, hogy szabályozgat az elektronika? (csak egy tip)

ui2
Na most már van pár szó a szílentről

SP_323i Elküldve: 2011-07-07 13:25 Műszaki vizsga

Ha már van ilyen topki akkor bekérdezek

Esetleg vkinek van tapasztalata, hogy utólag berakott angel-eyes-al kekeckednek e műszakin? Konkrétan a színre gondolok, hogy nem sárga, hanem fehér vagy kék színe van.

SP

SP_323i Elküldve: 2011-07-04 11:21 Kipuffogórendszer

Puli írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Miután érdekes fémes hangot hallottam a kipu felől, kicseréltettem a flexibilis csövet, el volt öregedve! Utána sokáig nem volt gond vele! Azóta sajna megint előjött ez a hang. Leellenőriztük a flexibilst, JÓ! DE a kiput hegeszteni kellett,mert el volt repedve! Ez megismétlődött még ötször kb... nem értem miért reped el ilyen sűrűn a kipu?! A Flexi rendben van! Talán a motor rezegteti ennyire??? Nem értem! Lassan már több a varrat a kipu-n ,mint az eredeti anyag!

Tudtok segíteni???

Köszönöm


Hali!

Neked is a 2. kat után repedt el a kipuff? Nekem kb 1 hónapja kellett ott javítani. Jelenség az volt, hogy alap járaton, indításkor, leállításkor randa csörömpölős hangja volt a kocsinak
Anno hegesztés után megnéztem aknából úgy hogy beindították a kocsit és hát nem kicsit remeg a kipuff rendszer