Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2016-07-09 13:45 Autóvásárlás

brigitta írta: Sziasztok! Szeretnék vásárolni egy 2008-2010 közötti BMW 116 kis csodát,125 ezer alatti kilométerrel Németországban. Mire figyeljek? Olvastam vezérműlánc típus hibáról) Mennyiben másabb a Sport változat? Természetesen vezetett szerviz könyvel s privát hirdetőtől. Kérlek segítsetek jó tanácsokkal! Vagy beszéljetek le, miért ne vegyem ezt a modellt) Megbízható,kényelmes autót keresek 1000 km távolság egy huzamban. Köszönöm!!!


Szia Brigitta!

Amennyiben a kenyelem a fontosabb szempont, akkor nem biztos, hogy a BMW lesz a megfelelö auto szamodra...különösen nem a sport valtozatok. A privat szemelytöl valo vasarlas sem mindig jobb, mintha az autot egy megbizhato nemet kereskedötöl (garanciaval) vasarolnad. Ezen tulmenöen nem vagyok biztos benne, hogy 1000 km-t meg tud tenni a 116-os egy tankolassal. Mast sajnos nem nagyon tudok hozzatenni, mivel nem ismerem jol az egyes szeriat.

Szemy


Szemy Elküldve: 2016-06-17 23:48 Társalgó

lantika írta: Ja,hät junius 9-en este 21 orakor eladtam az automat. OFF lettem.


En is eppen közvetlenül autocsere elött allok, de sajnos nem BMW van az elsö helyen. Söt, igazsag szerint a masodikon sem...

Szemy Elküldve: 2016-03-25 12:15 E90 vásárlás

YELLOW írta: A könnyű autóvásárlás az valami utópia... van aki több száz ezret elkölt mire megtalálja a jó autót. egy bizonyos értéknél, az sem éri meg, mármint a fáradozás.


Ezt en is meg tudom erösiteni. 5-6 honapja keresem a megfelelö utodjat a mostani paripamnak, de eddig semmi. Pedig legalabb 3-4 marka (köztük van a BMW is) különbözö tipusait nezegetem a nemet hasznaltauto kinalatban, de meg csak "lövöhelyzetig" sem jutottam. Feladtam a lecket magamnak!

Szemy

Szemy Elküldve: 2016-01-29 19:53 Gumiabroncs

Sziasztok!

Igazan nem akarok beleszolni az itt kialakult eszmecserebe, csak szeretnem megemliteni, hogy a 10 evvel Yellow kolleganak sajnos igaza van. Az EU-n belül csak es kizarolag olyan autogumik hozhatoak forgalomba, amikre a gyarto garantalja, hogy öregedes tekinteteben a gyartastol szamitott 10 evig üzembiztosan hasznalhatoak. A pontos definicio es a kriteriumok is rendeletben vannak rögzitve, mindenki utana tud nezni.

Termeszetesen aki szeretne, nyugodtan lecserelheti 8 evente, 6 evente, 4 evente, 2 evente, de akar havonta is a gumijat. Ahogy az izlese es a szemelyes meggyözödese diktalja. Eppen ugy, mint a motorolaj temaban...ki mire esküszik!

Szemy

Szemy Elküldve: 2015-10-14 21:58 Autóvásárlás

Sziasztok!

Van valakinek szemelyes tapasztalata a mostani 5-ös (F10) szerival kapcsolatban? Leginkabb a kenyelme, megbizhatosaga erdekelne.

Elöre is nagyon szepen köszi szepen minden infot.

Szemy

Szemy Elküldve: 2015-08-23 18:37 au. váltó olaj

[quote="Buki"]
jokerface írta:
Szemy írta: Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy az E9x szeria automatavaltojaban (6 fokozatu) milyen idöközönkent irja elö hivatalosan a BMW az olajcseret?

Elöre is nagyon szepen köszönöm szepen!
Szemy


Milyen motoros autó?


Az adott autoban egy 2 literes dizelmotor van 163 loerövel. Ha jol tudom 2006 es 2008 közötti gyartasu a paripa.

Szemy Elküldve: 2015-08-22 16:04 au. váltó olaj

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy az E9x szeria automatavaltojaban (6 fokozatu) milyen idöközönkent irja elö hivatalosan a BMW az olajcseret?

Elöre is nagyon szepen köszönöm szepen!
Szemy

Szemy Elküldve: 2015-05-27 19:42 Társalgó

Tano írta:
Bitu79 írta: :/ Egyre kevesebb régi arc látogat fel! Észrevettétek?
Az ujak meg csak a kis bajuk miatt jönnek,ami ha megoldódott,többé nem is jönnek :/


Nyilván márkát váltottak, és így érthető. Évek alatt azért akad rotáció bőven, kicsi az a mag amelyik állandónak mondható, de szerintem ez természetes. Ha lecserélném a bömöst más márkára, akkor én is kikopnák...de ez csak elmélet, mert persze én másik bömösre fogom cserélni


Jelentem en meg itt vagyok, pedig mar 4 evvel ezelött markat valtottam. Heti rendszeresseggel szoktam olvasgatni az oldalt, ugyanakkor az is igaz, hogy csak akkor szolok hozza mostanaban, ha valahol "elvi" hibat velek felfedezni az altalam ismert területeken.

Egyebkent az ev masodik feleben ismet autocsere van kilatasban, de sajnos a BMW csak a 3. helyen van, raadasul ott is holtversenyben. De nincs kizarva!

Szemy

Szemy Elküldve: 2015-02-15 14:52 M DKG sebességváltó

En annak örülnek inkabb a legjobban, ha a BMW is elkezdene a duplakuplungos valtokat a "sima szeria autokhoz" is kinalni. Szereny velemenyem szerint lassan mar ciki, hogy a VW-Skoda vonalon evek ota futnak a DKG-s autok, mig ha szeretnek venni egy vadonat uj 528i vagy 530d autot, akkor eselyem sincs DKG-s valtot valasztani hozza, mert nincs a kinalatban. Mondjuk a csillagos marka sem remekel eppen ezen a teren...

Szemy Elküldve: 2015-02-14 17:31 BMW318i E46

Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Hello!

En csak a sajat tapasztalatomat tudom leirni: a kormanyzas mellett ezzel a motorral voltam a legelegedettebb annak idejen az automban. Nalam a motor tökeletesen müködött, az elöirt (es nem tulzasba vitt) karbantartas mellett hibatlanul tette a dolgat. Igaz 8 evesen es 120.000 km megtetele utan eladtam, igy nem tudom mit produkalt 200.000 km környeken vagy utanna.

Szemy

Szemy Elküldve: 2015-02-02 21:42 Motorolaj

ZoleeSRB írta: e46 318i 143ló mennyi olaj megy bele?


Ha jol emlkeszem 4,25 liter.

Szemy

Szemy Elküldve: 2015-02-02 21:39 Társalgó

nickname írta:
csbalu írta: Én nem tudom hogy a 2m-es németekből 4db hogyan tuszkolja be magát egy E60ba.. egy E90be meg főleg. Az új A6 komiban el lehet férni, múltkor beleültem, de azt sem mondanám lötyögősnek. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni miért csinálják ezt! 7-est sokan "elvből" nem vesznek, mert nincs szükségük rá. Miért nem lehet az 5-ösöket is normális méretűre csinálni, nem lenne konkurencia a 7-esnek szerintem.



Mekkora hely kell nektek ?


Ha mar 50 centimeterrel hosszabb az F10-es, mint az en regi E46-osom volt, akkor azert lehetne a hatso labter mondjuk kb. 10 centimeterrel nagyobb, nem?

Szemy Elküldve: 2015-02-01 11:25 Gumi

BarG írta: Egy kicsit hadd pontosítsak!
Az, hogy Michelin, nem mond semmit. Minden gumigyárnak - már amiket igazi gumigyárnak lehet nevezni - több sorozatú a portfóliójuk. Van a sportos tapadós - van a félút, ami kicsit keményebb, kevésbé tapad, de sokkal jobban tart - meg van az ECO gumi, ami alig tapad, de baromi sokat lehet velük menni meg kevés üzemanyagot fogyasztanak. A Michelin-nek a Pilot Sport sorozata a tapadós, aztán van a Primacy, azt hiszem, ez a középút, meg van az Energy Saver, ami a nem kopó, üzemanyag megtakarító. Nem minden méretben elérhető mindegyik fajta gumi. Neked valószínűleg nem Pilot Sport gumid volt, mert azt akárhogy óvod, 1-2 tízezer km alatt leradírozódik.


Szia BarG!

Köszönöm szepen a pontositast. Utananeztem, es az autom Michelin PS2 gumikkal hagyta el a gyarat. Ezeket tavaly, kb. 55-60 ezer km megtetele utan csereltem Michelin PS3-ra, de a lecsrelt gumik sem voltak meg "teljesen" elkopva, igaz közel alltak hozza.

A különbseg valoszinüleg az elterö vezetesi szokasra/stilusra vezethetö vissza. De ezzel nincs is semmi baj, hiszen nem vagyunk egyformak.

Szemy

Szemy Elküldve: 2015-02-01 11:13 Társalgó

Szia Robinson!

Elöször is gratulalok az uj paripahoz es rögtön lenne is ehhez kapcsolodoan egy kerdesem. Az E60-es szeriaban meg vagy elegedve a hatso labterrel? Elegendöen nagy?

Tegnap probaltam egy F10-es limuzint, ami alapvetöen nekem nagyon tetszik, de amikor beallitottam magamra a vezetöülest (ugy, ahogy a mostani automban is van), bizony hatul a labter nagyon kicsi lett, pedig nem vagyok egy hatalmas ember a magam 178 cm-evel es 85 kg-javal. A vall- es fejterrel semmi gond nem volt hatul, de bizony a labter borzasztoan szüknek bizonyult. Öszinten szolva nem volt öszinte a mosolyom, ezt az elado is eszrevette.

Elöre is nagyon szepen köszi szepen a velemenyed.
Szemy

Szemy Elküldve: 2015-01-31 20:30 Gumi

BarG írta: Szia,
Az éve 30-35e km-ből kb 20e esik nyári gumira, 2 év alatt ez 40e km. És igen, az E46 is 3d volt, meg a mostai is az. Volt rá precedens, hogy Michelin PS2-ot vettem augusztusban, mert már kopásjelzőre értem és nem akartam nekimenni az őszi esőknek a kicsi mintával , majd a következő nyár végén kukázni kellett a gumikat, mert villámsebesen elkoptak - cca 25e km volt amit tudtak. Azt be kell hogy valljam, hogy amíg mentek, addig a legjobb tapadást biztosították. De ez a módi nekem se volt túl szimpatikus és áttértem a kicsit kevésbé kopó gumikra, vagyis kicsit tüzetesebben böngésztem a teszteket és a kompromisszumot a kicsit rosszabb tapadás, de többszörös élettartam környékén kötöttem meg. Ilyen gumi volt a Pirelli P7, az kb 50-60e km környékéig tudott működni nálam és a tapadás se volt annyival rosszabb, mint amennyivel jobb lett az élettartam.
Az F32-vel még nincsenek tapasztalataim gumikopásra, mert most tartok 21e km-nél tavaly április vége óta. Viszont téli kereket már kellett vennem rá, az elég nagy fejtörő volt a lemezfelni hiányában.
üdv, BG



Szia BarG!

Köszi szepen az infokat, mindenkeppen hasznosak szamomra. Nekem is Michelin (teli es nyari) gumik voltak es vannak a paripan, de en nem tapasztaltam nagyon gyors gumikopast. A nyari hatso gumikat tavaly nyaron "kellett" cserelnem, de azok is elmentek 60-65 ezer km-t. A teli garniura most erett meg a cserere, de nem a profilmelyseg miatt, hanem a kor (8 eves) latszik meg rajta. Viszont en mar nem szeretnek uj teli gumikat venni, majd a következö gazdaja olyat vesz az autora, amilyet jonak lat.

Valoszinüleg a vezetesi stilus is jelentösen közrejatszik abban, hogy ki mennyi km-t tud elmenni az adott gumival. En tudom magamrol, hogy eleg deffenziv stilusban vezetek es igyekszem kimelni az autot. Emiatt a kopo alkatreszek lassabban kopnak nalam, mint akik pl. elmenyautoznak.

Szemy