Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2011-05-15 10:49 manuális váltó

Szia!

Igaz nekem csak 5 sebesseges volt a valtom, de ilyesmikre (amiket irtal) nem figyeltem fel. Precizen lehetett kapcsolni a fokozatokat, hatarozottan lehetett erezni, hogy mikor kapcsolt. Az egyetlen negativuma az volt, hogy hideg valtoolajnal neha nehezebben lehetett kapcsolni az 1. es a 2. fokozatot. De ezt itt a forumon több markatars is jelezte, hogy naluk is ugyanez a helyzet.

Szerintem probalj meg ki nehany 320d-t es akkor jobban kepet kapsz, hogy mit varhatsz a valtotol. Remelem tudtam valamicsket segiteni, jo autonezelödest!

Szemy



Coyote írta: Már javában tesztelgetem az E46 320D-ket, legkésőbb június elején meglesz az új kedvenc

Viszont lenne itt egy fontos kérdésem: mindegyik 6 gangos manuális váltósban ilyen laza a váltó? Betolom mondjuk hármasba, és még mindig kb 3 centis sugarú körben lehet mozgatni a kart. Menet közben a következő fokozatba is inkább "belefolyik", nem precízen belesiklik.

Én kényelmesedtem el a precíz japán váltókon, vagy valami váltóhibás E46-ot sikerült kifognom?


Szemy Elküldve: 2011-04-23 11:04 Kavics felverõdés

Hello!

Az en autom is ezüstmetal es a motorhazon eleg sok kavicsfelverödes nyomat lehet mar latni sajnos (min. 20 db). Ami szerencse, hogy az ezüst szin miatt csak bizonyos fenyviszonyok mellett es szögböl lehet eszrevenni, ha csak egy pillantast vet ra az ember, akkor nem latszik altalaban. En is jelenleg azon gondolkodom, hogy kijavittatom ezeket a kavicsfelverödeseket es az egesz motorhazat bevaonatom valami vedöfoliaval. A neten mar nezelödtem a temaban, vannak vedöfoliak kavicsfelverödes ellen, de meg reszletesen nem erdeklödtem utana. Esetleg van valakinek valamilyen tapasztalata?

Szemy



dio írta: Az autó ezüst-metál szinű.
Amúgy olyasmin gondolkodtam, hogy valami fólia-szerűséget kéne odavarázsolni, ami védené a karosszériaelemet.


Szemy Elküldve: 2011-03-13 20:42 Autóvásárlás

laci320ci írta: Köszi!mindenképp fiatalabb kocsit szeretnék!tudom,hogy az új kocsiknál gyengébb a minőség és nem csak a bmw-nél!Eddig cuopém volt és fullos,tehát mindenképp fura lesz a váltás 5ajtósra és úgymond alap modellre...mondjuk 116i-re,de hát több pénzt nem szeretnék rá szánni!A lényeg,hogy Bmw legyen!!!!


Szerintem a mostani 3-as coupe-d szebb es jobb auto, mint egy fiatal 116i. De ez megint csak egy szubjektiv velemeny. Tesztvezetesre lehet erdemes lenne elmenned, meg ha nem is nagyon mervado egy ilyen, de megiscsak lesz valami benyomasod az autorol.

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-03-05 08:35 Társalgó

Huha! Es mennyivel szabad lett volna menni?

gampetibor írta: Egy kis hozzájárulás a magyar gazdaság fellendítéséhez




Szemy Elküldve: 2011-02-19 09:05 Társalgó

Sziasztok!

Alig 2 hete, hogy megvettem az "uj" paripat, rögtön van egy kis szituacio: a delutani bevasarlast követöen hazafele tartottam, amikor a lakasomtol összesen 300m-re egy idösebb hölgy elvitte a bal visszapillantotükrömet (szembe jött velem es a 2 tükör összeert). Persze ö ugy gondolta, hogy mind a ketten közel voltunk a felezöhöz, tanu illetve terfigyelö kamera nincs, igy meg a rendörseg is csak azt tudta megallapitani, hogy tisztazatlan jogi helyzet...valoszinüleg mindenki fizeti a sajat karat. Jol indul ez az ev...különösen az uj autoval.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-12-21 19:36 Motorolaj

DDT írta:

okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios


Született "gentleman".

Szemy Elküldve: 2010-12-21 18:11 Motorolaj

hil írta:
Szemy írta: Nem törvenyszerü, de ilyen is megeshet: volt kollegam 3-as Golfjaban 5w-30-as felszintetikus olaj volt. Utantöltött ugyanilyen olajat, csak mas markabol. Nehany km megtetele utan felhabosodott az olaj, megszünt a kenes es besült motor. Pedig minden stimmelt, csak az olaj markaja volt mas... Szoval en is lecserelnem kompletten az olajat, az 100%-osan biztos megoldas, a többinel mindig marad egy kis riziko.

Szemy


Annál a Golfnál valamit nagyon elhibáztak.



Azert egy olajutantöltesnel tulsagosan sok mindent nem lehet elhibazni.

Szemy Elküldve: 2010-12-21 17:21 Motorolaj

Nem törvenyszerü, de ilyen is megeshet: volt kollegam 3-as Golfjaban 5w-30-as felszintetikus olaj volt. Utantöltött ugyanilyen olajat, csak mas markabol. Nehany km megtetele utan felhabosodott az olaj, megszünt a kenes es besült motor. Pedig minden stimmelt, csak az olaj markaja volt mas... Szoval en is lecserelnem kompletten az olajat, az 100%-osan biztos megoldas, a többinel mindig marad egy kis riziko.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-12-20 17:54 Féktárcsa és fékbetét

lacaca írta: Ahhoz hogy sportféktárcsákat és betéteket tegyél az autód alá, nem kell "milliomosnak" lenned, csupán csak nem itthon kell megvenni! Fúrt féktárcsák EBC Blackstuff betéttel kb 50e-ből ki lehet hozni! Itthon ennyibe kerül a "sima" .



En a nemet arakbol indultam ki, szamomra azok a relevansak: a furt tarcsak darabja 260-280 euro között mozog, a RedStuff betetszett pedig 100-120 euro között van. Igy az en kis szereny automra is böven 1000 euro felett lett volna a mutatvany munkadij es egyeb kiegeszitök nelkül. Biztosan lehet kapni ettöl olcsobban is, de ami jelentösen olcsobb, azokban en mar nem nagyon biznek.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-12-20 15:55 Féktárcsa és fékbetét

davech írta: Hi! Hamarosan féktárcsa fékbetét csere esedékes. Gondolkoztam azon hogy sportféktárcsát rakok majd a kocsi alá. Nem szeretnék féknyerget cserélni, ezért átmérőre olyat szeretnék mint a gyári. Sokan panaszkodtak hogy ha sportféktárcsát raksz, akkor nyikorog fékezésnél állandóan... Így nem tudom lenne e értelme a sportféktárcsának. Milyen márkát ajánlotok, ami megbízható és normális (nem nyikorog)? Tapasztalat aki már próbált sportféket? (Automata váltós alá.) thx


Szia!

Ha igazi sportcuccot szeretnel (es "milliomos" vagy), akkor ajanlom figyelmedbe az EBC fektarcsakat es beteteket. Különösen figyelemre melto az EBC Black Dash fektarcsa illetve az EBC Turbo Groove fektarcsa, beteteknel pedig az EBC RedStuff vagy EBC YellowStuff tipusokat erdemes hozzajuk parositani. Ezeket nyuzhatod nyugodtan meg versenypalyan is, nem lesz vele gond. Csak hat az ara is ennek megfelelö...

http://www.ebc-brakes.de/start.php4?page=car

Remelem tudtam valamicsket segiteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-12-14 19:09 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Nekem a megmunkalas utan 100%-osan tökeletes volt, autoszerelö baratom nem is cserel ugy fekbetetet semmilyen auton, hogy a tarcsat nem szabalyozzak fel. Edesapam autojan szinten fel lettek szabalyozva a fektarcsak evekkel ezelött, azota sincs semmi gond vele. A mai technikai szinten mar nem szabad gondot okoznia egy ilyen egyszerü müveletnek. Szoval nyugodtan vagj bele anubis, en melletted allok!

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-12-14 10:15 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

anubisz írta: Sziasztok.Érdeklődni szeretnék,akinek esetleg ütött a féktárcsája és fel szabályoztatta,utána minden rendbe lesz vele,az meg fogja oldani a problémát?
A mostani tárcsám teljesen el kopott,nyáron akarok venni komolyabbat, de volt két első tárcsám,aminek semmi pereme nincs,szinte teljesen új,annak idején pont azért cseréltem le mert rázta a kormányt fékezéstől,pedig eredeti BMW tárcsa.semmi hibát nem látok rajta.Hát ma fel raktam,ugyan úgy ráz,de szerdán viszem szabályoztatni meg a két dugattyút cseréltetem a fék nyeregbe, mert ramaty állapotba vannak,ott meg csinálnak mindent egy helyben. 5000 volt a két javító készlet dugattyúkkal.
Na végül is tökéletes lesz a tárcsa felszabályozás után? Most nem fogom ki dobni ha nem muszáj.Mi lehetett vele a gond? meg süthették? vagy mi?mást nem nagyon lehet vele csinálni, végül is csak azt.Ha valakinek már csináltak ilyet, meg köszönném a tanácsait.


Szia anubis!

En 2009 majusaban vasaroltam ATE fektarcsakat es beteteket m_attila-tol, amik csak 2009 augusztusaban kerültek felszerelesre. A 2. honapban elkezdödött a kormanyrazas (egyre erösödött), pedig egyetlen egy nagyot sem kellett fekeznem. 2009 decembereben mar katasztrofa volt a helyzet, igy Budapesten felszabalyoztattam. 100 mikrometer oldalütese volt a tarcsanak, ha jol emlekszem a gyari elöiras max. 20-25 mikrometer (de ez nem biztos). Miutan felszabalyoztak es visszaszereltem, tökeletes, hibamentes lett az auto. Sajnos 2010 nyaran ismet elkezdett icike-piciket razni a kormany fekezes soran, de ez mar elenyeszö volt a korabbi jelenseghez kepest. Gazdasagi szempontokat szem elött tarva igy hasznaltam az autot (a kormanyrazas nem volt veszes, de azert engem zavart), majd most novemberben eladtam az autot.

Szerintem nyugodtan probald meg felszabalyoztatni a tarcsakat, itt Magyarorszagon ez nem kerül sokba, es ha szerencsed van nem is kell többször, teljesen jo, hibamentes lesz. Igaz nyaron szeretnel ujakat venni, addig mindenkeppen jo lesz. Remelem tudtam segiteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-11-30 19:54 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Szia anubisz!

Esetleg EBC fektarcsak es fekbetetek nem jöhetnek szoba? Premium minöseg es fekhatas, az EBC Black Dash fektarcsak illetve az EBC Turbo Groove fektarcsak tutira nem fognak vetemedni nagy fekezesekkor sem. Ja, es ezek a tarcsak vannak 325/25-ös meretben is. Igaz az aruk nem eppen barati (366 euro/darab), de a jot meg kell fizetni. Remelem tudtam valamit segiteni.

http://www.ebc-brakes.de/start...amp;Shop=1

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-11-29 22:10 Társalgó

Qucsy írta:
hm..értem és ezután???lesz 1 másik bömös??


Lehetseges, hogy ismet BMW lesz, de öszinten szolva most nem az van az elsö helyen.

Szemy Elküldve: 2010-11-29 21:47 Társalgó

Qucsy írta:
miért váltál meg tőle??


Most jött el az az idö, amikor karbantartasügyileg sokat kellett volna rakölteni (1500-2000 euro), amit nem igazan akartam egy 8 eves autora kiadni + voltak azert apro "tüskek", amik azert zavartak. Inkabb eladtam es a fent emlitett összeget arra az autora forditom, amit majd veszek a közeljövöben.

Szemy