Takiii fórum hozzászólásai
« előző123következő »

Takiii Elküldve: 2015-07-06 16:59 Mi lehet a baj?

KGR írta:
lantika írta:
Robin68 írta:
kecsurobi írta: üdv
megvan mért megy el az erő a kocsiból
melegbe megnyúlik a lánc és elötőltés is változik és pont annyira elég hogy utána nem megy úgy a kocsi azt mondta a szerelő.


Ilyen magyarázatot még sosem hallottam de ha egy szerelő mondja akkor biztos úgy van.
Csak egy valamit nem értek mert fizikából sosem voltam jeles..... ha a kinti hőmérséklet mekegétől ennyire megnyúlik a lánc akkor mennyire nyúlik meg az üzemi hőfok melegétől..... vagy az üzemi hőfok alacsonyabb mint a napi hőmérséklet? Biztos én tudtam eddig rosszul.
Bocsi mindenkitől de tényleg nem győzött meg engem ez a magyarázat....


Telen a hidegben meg összemegy es elszakad,vagy letöri a fogaskereket a tengelyröl,vagy egyszerüen a tengelyt töri el.
Egyszerü fizika,hät nem erted?


Pff... Ezek a szerelők iszonyat nem normálisak tudnak lenni. Ez láncos vezérlés. Ha annyira megnyúlik, átugrik és kész. Előjel nélkül. Azt biztos észre fogja venni a tulaj.


Ne haragudj, de szerintem kérd meg a szerelődet, hogy töltse fel otthon a krumplidat a kertben, minthogy rábízd az autódat!

Takiii Elküldve: 2015-02-19 11:32 AIR-BAG (légzsák)

Sansz írta:
Bero írta:
lorand007 írta: Sziasztok, aki potolta mar az ules szenzort diodaval ha megkerem leinra a tapasztalatait, koszonom


ment a p.ü


Sziasztok!
Engem is érdekelne ez a diódás pótlás, ha valaki megszánna megköszönném.



Sziasztok,

Legyetek szívesek az ülésszenzor kiiktató dióda leírását küldjétek át nekem is!

Előre is Köszönöm,

Takiii Elküldve: 2015-01-23 13:20 Egr szelep

lela írta:
Takiii írta:
slooter írta: EGR tiszítás előtt - után!

Rendesen tele volt, ráment egy flakon valvoline egr tisztító.


Ez az EGR nem volt nagyon szennyeződve, de ha így gondolod, akkor inkább ne nézz bele a szívócsőbe! Le kell kötni a vákumot (csövet pedig dugózni) róla és nem megy bele több korom!

Üdv


Na egy újabb jó tanács...


Ha érted a működését, akkor tudhatod, hogy a motor tekintve jótékony, az emisszió szempontjából pedig kissé rossz...(talán picit lassabban melegedik) az EU motorok hibaüzenetet sem írnak, de ha ti mind 150K Km-ként, szívósort; EGR-t cseréltek (vagy rosszabb MO-i üzemanyag esetén sűrűbben), akkor egyszerűen nem kell foglalkozni a hozzászólásommal.
Csak sajnos nekem úgy tűnik, hogy itt többen vannak, akik nem tehetik meg, hogy százezreket költsenek egy normál szervíz esetén az autóikra...

Takiii Elküldve: 2015-01-22 17:10 Egr szelep

slooter írta: EGR tiszítás előtt - után!

Rendesen tele volt, ráment egy flakon valvoline egr tisztító.


Ez az EGR nem volt nagyon szennyeződve, de ha így gondolod, akkor inkább ne nézz bele a szívócsőbe! Le kell kötni a vákumot (csövet pedig dugózni) róla és nem megy bele több korom!

Üdv

Takiii Elküldve: 2013-07-12 15:40 Üzemanyag fogyasztás

zoliika írta: Kedves fórumtársak!
Olyan tagok tapasztalatát várom akiknek,150le-s 20d-s motorral rendelkező autója van és 16"-os felnigarnitúrája váltó méretben 205/55 gumákkal és a nyárija 17" 225/45 gumákkal és aki túlnyomórészt autópályán használja.130-150km/h-s tempóval.Kérdésem az lenne,hogy mekkora fogyasztás változás van a téli-nyári guma váltásnál?Nem érdekelnek a benzines tapasztalatok és egyéb típusok 20d 150le!Van ilyen aki így használja és ilyen felnijei vannak? Kérem írja le!
Bitte ,Danke



Szia Zoli,

EU3 320d Touring van 150Le 6 gang 2,35-ös (leghosszabb) diffivel és nekem 140Km/h tempomattal fedélzeti szerint olyan 5,6 Litert mutat, ami valósan számolva olyan 5,8-5,9L
7*16 205/55 16 téli ill 205/50-225/45 17 nyári között nagyjából nincs különbség..

Takiii Elküldve: 2013-03-22 13:56 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

[quote="ute107"]
Robinson írta: Sziasztok!

Vajon 325i alól a rugók jók 320d-be? Most függetlenül a felszereltségtől, tegyük fel, hogy az ugyanaz. Elvileg a 20d motorja nehezebb a hathengeresnél. Vajón beülne az orra?



Pneurob amit ír valós. Össze lehet mindent hozni. Nekem van 325i-hez való - volt is a kocsimban. Weitec. Nagyon nagyot ült - kb. 7 cm-rel lejjebb volt.

Kicseréltem Lowtec-re, ami 30d-hez való... na ez max 0,5 cm-rel lett magasabb...de puhább...

Véleményem és tapasztalataim alapján nincs különbség. Nagyobb a differencia a touring/sedan rugók között.

A megoldás... 6 hengeres első gátló 2 cm-re rövidebb... nagyon nagyot kell sz...ni, hogy össze tudd hozni a 4 hengeres rugókkal. Inkább ez miatt ül meg egy kicsit jobban...mint a diesel motor miatt.

Ja és mindkettő ültetőrugóm eladó gátlókkal együtt is ha valakit érdekel.


/quote]

Sziasztok,

M47D20T...117Kg a M50-M54B25 118-136Kg...nem is értem, hogy gondoltad, hogy a sor 6 könnyebb mind a diesel blokk...lehetséges, hogy a diesel forgó tömegei nagyobbak,de az egész blokk alu és 2 hengerrel kevesebb.
Amúgy nekem 35/20 H&R rugó van az autó alatt Bilstein gyári méretű gátlókkal és szépen teszi a dolgát. Rossz minőségű úton kissé kellemetlen , de jó útviszonynál nem is lehet hasonlítani a gyárihoz.
Itt tudsz utánanézni, hogy a gyári cikkszám azonos-e:
http://www.realoem.com/bmw

Üdv

Takiii Elküldve: 2013-02-21 15:47 Szívócsonk-pillangószelep

kisg325 írta: Sziasztok!

Most kicsit álszent leszek,de én is kidobtam a pillangószelepeket. Mindenki írta itt Damoklész kardját emlegetve,hogy...
Miután szemrevételeztem a dolgot komolyabban,most is azt mondom,hogy itt komoly behatásnak kell történnie ahhoz,hogy ezek beszakadjanak. Példának okáért komoly koksz lerakódásnak,amiben mondjuk akadnának. Lehet okoskodónak tart pár ember,de a saját tapasztalatom írom le. Tavaly nyáron került hozzám az autó és ki lett takarítva a szívósor. Nekem még benne voltak ezek az ominózus fojtószelepek,sőt azt sem tudtam,hogy beszakadhatnak. Keresgélés után találtam erre a fórumra és csak itt szembesültem a "tényekkel". A nyári szabadságom alatt gondoltam ha már leveszem a szívósort az izzítók cseréje miatt,akkor én is beállok a sorba és likvidálom Damoklész kardját a fejem felől. Igaz,csak bő 7000km-t tettem meg az autóval tavaly óta,aminek a nagyja része város volt és ráadásul igen rövid távok! Különösebben így sem volt vészes mennyiségű a lerakódott trutyi odabent! Nem szoktam kókányolni,de itt én is az olcsóbb módszert választottam,illetve a rendelés kihagyása miatt,számomra gyorsabbat is. Valaki írta,hogy 5x15-ös csavart kell betekerni a tengely helyére. Meg is vettem már előre a csavarokat,őszintén szólva 6x12-es kellett volna bele,mert az 5-ös menetfúró jó indulattal egy fél menetet hagyott maga után. Na mindegy,itthon volt 5x12-es csavar,így olyat hajtottam bele menetrögzítővel megspékelve,illetve én még a csavarok fejét körbe ragasztottam.
Visszakanyarodva magára a beszakadásra... valaki azt is írta,hogy anyaghiba miatt történik a nem várt esemény. Az én autómban is kitudja mennyi km van,de semmiféle elváltozást,kopást,anyaghibára utaló jelet nem találtam az alkatrészeken. Illetve annyit megjegyeznék,hogy 2 tengelynél szórta picit a trutyit a pici szimeringek hibája miatt,de nem a tengely volt megkopva! Olyat is hallottam,hogy a lapkákat rögzítő kis csavarok adták meg magukat... hát nekem a leköszörülésük alkalmával baromira nem úgy tűntek,mint ha valami bili acélból készültek volna! Köszörülnöm kellett,mert nem volt olyan pici torx kulcsom.
Joggal kérdezhetitek,hogy akkor miért szedtem ki őket,ha én semmi rendellenesség nem tapasztaltam. Őszintén szólva csak itt,a fórumon olvasottak hatására szedtem ki őket,de most is megkérdőjelezem ezt az egész némileg túl misztifikált,már-már kicsit városi legendás dolgot. Oké,a városi legenda itt nem helytálló,mivel volt már rá példa,hogy valaki megszívta a dolgot.
Egy kérdésem lenne,illetve kérésem! Akik kiszedték írják már le,hogy láttak-e valami rendellenességet a kiszedett alkatrészeken! Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!


Ui.:Félre értés ne essék,senkit nem akarom sem rá,illetve sem lebeszélni arról,hogy kiszedje ezeket a pillangószelepeket. Mindenkinek szíve joga,hogy mit csinál én csak a saját tapasztalatom írtam le és abszolút nem vitatémát akartam ezzel indítani!


Sziasztok,

Nálam spec. 2 szelep esetében is volt olyan tünet, hogy a tengelyre rögzítő pici csavar alatt a lapka ki volt rágódva a rezonancia és talán az enyhe lerakódások miatt, ami így komoly mértékben billegett a tengelyen.Tehát szerintem ha eddig eljutott az anyagfáradás miatt akkor innen már exponenciálisan nőtt volna az elhasználódás és kockázat.
Egyébként valahol van pár képem róla, de a kopás jellege miatt nem sok látszik rajt.

Amúgy nem kötelező elhinni... és is csak a biztonság miatt cseréltem, mert nem gondolom, hogy arányban állna a szükséges befektetett energia és az okozható' kár!

ÜDv

Takiii Elküldve: 2013-02-11 21:42 320d Motor

b_imi írta:
kisg325 írta:
b_imi írta:
A szíjfeszítővel ne várj, cseréld ki! Érdekes dolgokat művel ha beáll (tapasztalat)


Neked a görgővel volt gond és az állt be? Nekem az új szíj megnyikkan hidegben,szóval a feszítő részével lehet gond. Érdekes,hogy a régi gyári szíj nem ad hangot.


Igen a görgő megszorult. A gyári szíj nekem is jó volt, de a csere után nyikkan, pedig már két fajtát is kipróbáltam.


Cseréld ki a főtengelyékszíj-tárcsát az autódon, mert az nyekeg...

Takiii Elküldve: 2012-10-02 13:57 Trükkök és okosságok

[quote="YELLOW"][quote="scenic"]
Takiii írta:
BMW_0902 írta:
YELLOW írta:
scenic írta: Sziasztok!
Autót cserélek és a 2003-as E46-osomba igen sok gázolaj van - amikor tankoltam még nem tudtam, hogy csere lesz - miként tudok megmenteni belőle? Reggel próbálkoztam leszívni a tankbeömlőn keresztül, de olyan volt mint ha beleért volna egy ponton a gázolajba a cső vége aztán végül mégse jött ki belőle semmi! :/
Tudtok segíteni valami trükkel, ötlettel?


hát ez azért.... már ne is haragudj.... 20ezer forinton....?
apám 80-ért adta el a kadettot, két szett gumival/felnivel, amiből 4 gumi szinte új volt, félig volt a tank.... számold ki
ez amit írtál a szarrágásnak a közelében van


Szerintem baromira nem a tárgyhoz tartozik amiket irkáltok, a véleményetek ezzel kapcsolatban különben sem kértem és nem is érdekel, de ha már reagálnom kell: aki odaad egy használt autót teli tank (60 liter) üzemanyaggal azt inkább baleknak hívnám és legyek inkább szarrágó, mint 25 rongyot adományozzak egy vadidegennek....
Sehol nem írtam, hogy olyan baromi jó áron adtam el, ezt nem tudom ki és hol olvasta!

További jó szórakozást kívánok a segítőkészebb "fajtának" pedig köszönöm!

ps: egy aranyszívű autókereskedővel pedig had ne én legyek "nagyvonalú", Ő kijárja az ügyfél pedig porzó tankkal megkapja...




hát akkor írd oda, hogy kereskedésről van szó.... mert ebben az esetben picit más a leányzó fekvése....


Akkor ahogy írtam járj el, vagy vidd el a családod kirándulni!

Takiii Elküldve: 2012-10-02 13:22 Trükkök és okosságok

BMW_0902 írta:
YELLOW írta:
scenic írta: Sziasztok!
Autót cserélek és a 2003-as E46-osomba igen sok gázolaj van - amikor tankoltam még nem tudtam, hogy csere lesz - miként tudok megmenteni belőle? Reggel próbálkoztam leszívni a tankbeömlőn keresztül, de olyan volt mint ha beleért volna egy ponton a gázolajba a cső vége aztán végül mégse jött ki belőle semmi! :/
Tudtok segíteni valami trükkel, ötlettel?


hát ez azért.... már ne is haragudj.... 20ezer forinton....?
apám 80-ért adta el a kadettot, két szett gumival/felnivel, amiből 4 gumi szinte új volt, félig volt a tank.... számold ki
ez amit írtál a szarrágásnak a közelében van


XD XD XD XD XD
Bázz, ezt most ugye viccnek szántad? :O


Hát jó én is elvesztem empátiámat és kiírom -> Pennyfucker!
Egyébként gondolom Lupo 3L-re cserél!

Takiii Elküldve: 2012-10-02 11:51 Trükkök és okosságok

scenic írta: Sziasztok!
Autót cserélek és a 2003-as E46-osomba igen sok gázolaj van - amikor tankoltam még nem tudtam, hogy csere lesz - miként tudok megmenteni belőle? Reggel próbálkoztam leszívni a tankbeömlőn keresztül, de olyan volt mint ha beleért volna egy ponton a gázolajba a cső vége aztán végül mégse jött ki belőle semmi! :/
Tudtok segíteni valami trükkel, ötlettel?


Szia,

Hát ha leveszed a motorburkolatot; leszeded a szívósort és a kisnyomású gázolaj csövet(); vagy az alján a szivattyú után a csövet ott megtudod oldani gyújtáson, de szerintem inkább alkudtasd bele az árba, de az autó értékének kb. 1%-át figyelembe véve nekem elég elhanyagolhatónak tűnik....

Takiii Elküldve: 2012-10-02 11:47 Alufelni méretek

scenic írta:
m_attila írta:
scenic írta: Tudnátok segíteni, hogy egy 2003-as E46-os gyári 15"-os alufelnije jó-e egy 2009-es E90-re? Azon vannak a jó kis téli gumijaim és megtartanám...
Köszönöm a válaszokat!


Nem

E90 re minimum 16 os felni jó.



Óóóóó bassz....

Köszi!


E46 31X-en volt még 15-ös felni? Mert 320-tól már biztosan nem...

Takiii Elküldve: 2012-09-14 13:13 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Szebii írta: Sziasztok h&r futomure tudtok valakit ajanlani aki normalis aron tudja beszerezni?


Szia,

H&R rugókra vagy teljes futóműre gondolsz?
Amúgy minden esetben az Ebay-t ajánlanám:

http://www.ebay.de/sch/i.html?...&rt=nc

Üdv

Takiii Elküldve: 2012-09-04 21:01 Sportlégszûrõ

Szia,

Ha mégis szeretnél,az enyém megkaphatod 15K Huf ért.
max. 1-2K km-t ment...

+36306219450

Üdv

Takiii Elküldve: 2012-07-31 16:57 Chip tuning

Le szeretném szegezni, hogy az előttem szólókkal egyetemben a P-box-ot SOSEM tenném az autómba!( aki ért hozzá annak nem kell magyarázni)
Ezt folytatva a Chip tuningot sem preferálom igazán, mivel az M47-57-es motorok tudomásom szerint 4 ciklusban porlasztanak be( elő- elő2 -fő és utó) és a chip tuning ezeket összehúzza (eldurvítva a járásukat) majd ezt spékeli egy 5% körüli rail nyomással és turbónyomással stb.
Szerintem pl. az én 20d autóm 2003-ban 2 literből 150Le-t teljesített, ami a szívó teljesítményének kb. 50-55% lehet valahol.... éppen elég magas a fajlagos teljesítménye gyárilag. Viszont az is igaz, hogy a BMW motorok elég jól viselik a konstrukciójuk, túlméretezésük, alacsony sürítésük miatt a chip-tuningot.
Példám is van rá hiszen barátom 525d-je (Bosch 1) zsenge 250K Km-t kapott keményen chipelve, a már megtett kitudja(legalább 200K Km után), mondjuk az első gen. 25d talán az egyik legjobban sikerült diesel motorja a BMW-nek, főleg a korában.
Mindenki döntsön, ahogy jónak látja, de egy biztos...Amekkora teljesítményt veszel ki az autódból(chip nélkül is), annyival jobban kopik,... rövidül az élettartama, és ha ezt összevetjük a magyarországi(már levetett német autók km futásával), nem nehéz a képlet!
Sok sikert!
« előző123következő »