Ez egy archivált weboldal! bővebben
Takiii fórum hozzászólásai

Takiii Elküldve: 2012-07-11 11:06 Szívócsonk-pillangószelep

lorand007 írta:
Takiii írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta: Utána olvastam, kb értem, hogy mire szolgál és, hogy karban kell tartani máskép beszivhatja a motor, nah de ha kiveszed az nem okoz v.mi féle hátrányt? nah de ha már itt tartunk mi az elönye, hogy benne van? köszönöm


Szia!

Most, hogy már mentem vele egy keveset, mióta ki lettek herélve a pillangók, azt kell hogy mondjam, semmi különbséget, hátrányt nem érzek!

Elméletileg alacsony fordulaton az emissziót csökkenti, elképzelhető, hogy padon mérve minimális teljesítménykülönbség is megfigyelhető lenne, de a gyakorlatban semmi.

Ha beszívja, ahogy mondtad, az viszont nagyon nagy baj. Ezért vagy rendszeresen tisztítod a szívósort, és mindemellett imádkozol, vagy kiveteted és nyugodt vagy.


Nagy meló megnézni?, vagy esetleg kiszedni? turbot meg egr fogok tisztitani már megvettem a tisztitót is csak még idöm nem volt, akkor ránéznék ara is, leirnád a menetét? köszönöm


Nem annyira kis meló, ugyanis le kell szedni a szívósort. Inkább ne engem kérj, hogy magyarázzam el a menetét, nem vagyok autószerelő, nekem egy ehhez sokkal jobban értő haver csinálta meg, én csak végignéztem.

http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf < itt találsz egy tömörebb leírást, de azért ne vedd szentírásnak, rengeteg lépés hiányzik belőle!

A kiszedéshez viszont nem elég szétszedni, vagy rendelned kell hozzá méretre gyártott dugót (én ezt tettem, bár tény, hogy ez a drágább megoldás), vagy van aki csavart-menetrögzítőt használ, szerintem ez kókány megoldás, de van akinek működik.


Üdv, értem. a dugórol nem tudnál egy képet, lehet letudom gyártani, gyártatni, köszönöm


http://www.swirlflaps.co.uk/buy-now.html


Mennyi volt a végösszege a 4db dugónak?


12 korul volt ugy emlekszem (szallitassal egyutt)!



Sziasztok,

Én magam szedtem ki a szelepeket, mégpedig azért mert az egyik pillangószelepet már kirágta a rögzítőcsavarja, ezért kikaptam mind a 4 (M47) szelepet, levágtam a szárát egy kivülről belehajtottam a tengely helyére egy durva menetes csavart , majd a végét elköszörültem ezzel meggátolva a kicsavarodást és az áramlási problémákat! Szerintem így tökéletesen megbízható lett! Amúgy már 4-5K Km-t belehajtottam az autóba és szerintem sem érezhető a hiánya teljesítményben. Emisszió és a zaj miatt rakta bele a gyár egyébként és lehetséges, hogy aki sokat városozik annak korábban keletkezik lerakódás, de én azért tolom neki, hogy ez ne fordulhasson elő!


Tisztelettem, en csak ki szeretnem takaritani, leirnad a menetet esetleg?vagy nem csinaltal kepeket amikro szetkaptad? koszonom a segitseget


Ezt a linket ajánlanám, de a motorburkolat levétele után ha leszeded a porlasztó csatlakozóit, akkor egyből jöhet le a szívósor 2*5 csavarral...
http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

Amúgy leszedés után brigécióllal feláztatnám és utána gőzborotva kiszárítás és összerakás..
egyébként az EGR-t ne feledd már el ha leszeded.!

ÜDv

Takiii Elküldve: 2012-07-03 14:34 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

YELLOW írta:
Takiii írta:
YELLOW írta:
jons írta:
Takiii írta:
Feltettem párat, bár nem képvisel túl jó minőséget!
Üdv


Számomra elég izléses ültetés. Pont elég, szóval jól sikerült.


szerintem sem kell több ettől, főleg kombira. így szép. meg úgyis igazodik még az.


Akkor már csak a pénztárcát, ehhez tartozó lengéscsillapítást és a kényelem elvesztését kell meggondolnotok(kicsit zötyögős) Amúgy ez már pár hónapost kép, tehát remélem hogy többet nem igazodik, mert már nekem így is határeset!!!

Üdv,


sajnos nekem már túl régóta van benne, még előző tulaj, és nálam is több mint 5 éve van. hála a fóliázásnak, azaz a kárpit leszedéseknek, már van némi zörej az utastérben, ha olyan úton megyek. az tény, hogy kemény a futómű, de élvezetes. és nekem az fontos. tudom 1.8-cal annyira nem, de amire szükségem van, és a magyar szabályok végett, pont elég.
szerintem hamarosanak neked is megjelennek, majd a szellemek az utastérben.


Szerencsére elég jól ismerem a típust, ezért nekiállok és leszigetelek-szivacsozo mindent amit kell, hogy elébe menjek a problémának...

Takiii Elküldve: 2012-07-03 13:50 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

YELLOW írta:
jons írta:
Takiii írta:
Feltettem párat, bár nem képvisel túl jó minőséget!
Üdv


Számomra elég izléses ültetés. Pont elég, szóval jól sikerült.


szerintem sem kell több ettől, főleg kombira. így szép. meg úgyis igazodik még az.


Akkor már csak a pénztárcát, ehhez tartozó lengéscsillapítást és a kényelem elvesztését kell meggondolnotok(kicsit zötyögős) Amúgy ez már pár hónapost kép, tehát remélem hogy többet nem igazodik, mert már nekem így is határeset!!!

Üdv,

Takiii Elküldve: 2012-07-03 10:38 Szélvédõ

Sziasztok,

Én 1 hete cseréltettem és a lenti horror árak miatt gondoltam segítek:

Gyári beszállító a Pilikington zöldüveges + felül zöld sötétítéssel (de amit beszereltettem az BMW jelzés nélkül)

Szélvédő: 16K Huf
Müa keret: 4K Huf
berakás: 7K Huf

Total: kb.27700 volt...

http://www.pilkingtonagr.hu/in...p;Itemid=8

üdv

Takiii Elküldve: 2012-07-03 10:32 Tempomat - utólag?

zoliika írta:
Takiii írta: Sziasztok,

Nekem E46 320d 6gangos autóm van.
Normális, hogy a tempomat csak 6. fokozatban aktív?

Köszönöm,


Ott valami gond lehet mert Én városban is használom ,hosszú egyenesekben és ott ahol 50-nel lehet menni csak és Én 3-dik 4-dik fokozatban használom akkor.


Köszi a válaszokat, ha lesz időm rápillantatok valakivel diag.!

Üdv

Takiii Elküldve: 2012-07-03 09:20 Füstprobléma!

jons írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.


Sziasztok,

Szerintem ha nem túl nagy mértékben rossz a gázolaj, akkor egy diesel nem fütsölhet(sasjnos mo.-n elég szar ált.), ha műszakilag kifogástalan az autó, de ugye jelen esetben 10 éves és bármennyin is áll a Kmóra jobbára 200-400K Km van a járművekben!(tisztelet a kivételnek) Ezek alapján a kopás már jelentős lehet és érthető a kokszolódás, füstőlés, és bármi egyéb mechanikai probléma!

Üdv,

Takiii Elküldve: 2012-07-03 09:16 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

jons írta:
Takiii írta:

Bocs , a link lemaradt:

http://www.ebay.de/itm/H-R-Fed...1720wt_802

és a felnikatalógusból:

http://felgenkatalog.auto-treff.com/


Nyugodtan töltsd csak fel a galériába! Mindannyian kiváncsiak vagyunk szerintem!


Feltettem párat, bár nem képvisel túl jó minőséget!

Üdv

Takiii Elküldve: 2012-06-29 15:08 Tempomat - utólag?

Sziasztok,

Nekem E46 320d 6gangos autóm van.
Normális, hogy a tempomat csak 6. fokozatban aktív?

Köszönöm,

Takiii Elküldve: 2012-06-29 13:52 Az E46 Üzembentartási költsége.

csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...


2.0 DOHC ford scorpiommal meg tudtam etetni 7-et pályán ha finoman mentem. De városban is lehetett tartani a 8-at. Persz ezeket én sosem tartottam és 10-11et evett


Csak letoltak a túlsúlyos nyergesvontatók!

Takiii Elküldve: 2012-06-29 13:38 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Takiii írta:
zoliika írta:
jons írta:
Takiii írta: Sziasztok,

Esetleg ha valakit érdekel, én H&R rugókat cseréltem + Bilstein lengéscsillapítókkal.

Pl:
http://www.bmw-syndikat.de/bmw...-_E46.html

Üdv


Pont jó. Se nem alacsony se nem magas. Nekem az erősített rugóktól kicsit olyan segge, mintha bokrot ugranánk. Még álló helyzetben is
Mennyiből jött ki a szett ha nem vagyok indisz?



Ez engem is érdekelne és többek között az is,hogy mekkora méretű kerekkel és gumikkal van öltöztetve a Bömbid!


Igazából optikailag nekem nagyon tetszik.
Itt e legolcsóbb sztem. Postával 51K Huf Itthon 65-70K Huf alatt nem tapogatod.
Tudomásom szerint a legjobb minőségű rugókat gyártják a BMW-hez.A lengéscsillapító piacon már más a helyzet, de azt mindenki döntse el maga (ár / ért).
A felniméreteim E: 205/50 17 7*17; H: 225/45 17 7,5*17 ET47 M Doppelspeiche 207 (1-es BMW hez való eredetileg)

Még hozzáteszem, hogy én használom az autót és nem kiállításra szánom, tehát bizonyára egy BBS Le mans 19" felnivel jobban mutatna ET20-al...

Amúgy ha érdekes szívesen elküldök privátba pár képet aki kéri!

ÜDv


Bocs , a link lemaradt:

http://www.ebay.de/itm/H-R-Fed...1720wt_802

és a felnikatalógusból:

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Takiii Elküldve: 2012-06-29 13:37 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

zoliika írta:
jons írta:
Takiii írta: Sziasztok,

Esetleg ha valakit érdekel, én H&R rugókat cseréltem + Bilstein lengéscsillapítókkal.

Pl:
http://www.bmw-syndikat.de/bmw...-_E46.html

Üdv


Pont jó. Se nem alacsony se nem magas. Nekem az erősített rugóktól kicsit olyan segge, mintha bokrot ugranánk. Még álló helyzetben is
Mennyiből jött ki a szett ha nem vagyok indisz?



Ez engem is érdekelne és többek között az is,hogy mekkora méretű kerekkel és gumikkal van öltöztetve a Bömbid!


Igazából optikailag nekem nagyon tetszik.
Itt e legolcsóbb sztem. Postával 51K Huf Itthon 65-70K Huf alatt nem tapogatod.
Tudomásom szerint a legjobb minőségű rugókat gyártják a BMW-hez.A lengéscsillapító piacon már más a helyzet, de azt mindenki döntse el maga (ár / ért).
A felniméreteim E: 205/50 17 7*17; H: 225/45 17 7,5*17 ET47 M Doppelspeiche 207 (1-es BMW hez való eredetileg)

Még hozzáteszem, hogy én használom az autót és nem kiállításra szánom, tehát bizonyára egy BBS Le mans 19" felnivel jobban mutatna ET20-al...

Amúgy ha érdekes szívesen elküldök privátba pár képet aki kéri!

ÜDv

Takiii Elküldve: 2012-06-29 11:48 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Sziasztok,

Esetleg ha valakit érdekel, én H&R rugókat cseréltem + Bilstein lengéscsillapítókkal.
Nekem kombim van és a 35/20mm-es szettet választottam, pont azért mert hiába a küszöb párhuzamos volt a talajjal a hátsó sárvédőperem alacsonyabb ezért zavart!
Most az optikájával nagyon elégedett vagyok, jó úton szenzációs a stabilitása, bár annak ellenére hogy a legminimálisabb ültetés a menetkomfort rossz úton nagyon sokat romlott.
De nem bántam meg!

Pl:
http://www.bmw-syndikat.de/bmw...-_E46.html

Üdv

Takiii Elküldve: 2012-06-29 11:22 Szívócsonk-pillangószelep

Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta:
Alesi írta:
lorand007 írta: Utána olvastam, kb értem, hogy mire szolgál és, hogy karban kell tartani máskép beszivhatja a motor, nah de ha kiveszed az nem okoz v.mi féle hátrányt? nah de ha már itt tartunk mi az elönye, hogy benne van? köszönöm


Szia!

Most, hogy már mentem vele egy keveset, mióta ki lettek herélve a pillangók, azt kell hogy mondjam, semmi különbséget, hátrányt nem érzek!

Elméletileg alacsony fordulaton az emissziót csökkenti, elképzelhető, hogy padon mérve minimális teljesítménykülönbség is megfigyelhető lenne, de a gyakorlatban semmi.

Ha beszívja, ahogy mondtad, az viszont nagyon nagy baj. Ezért vagy rendszeresen tisztítod a szívósort, és mindemellett imádkozol, vagy kiveteted és nyugodt vagy.


Nagy meló megnézni?, vagy esetleg kiszedni? turbot meg egr fogok tisztitani már megvettem a tisztitót is csak még idöm nem volt, akkor ránéznék ara is, leirnád a menetét? köszönöm


Nem annyira kis meló, ugyanis le kell szedni a szívósort. Inkább ne engem kérj, hogy magyarázzam el a menetét, nem vagyok autószerelő, nekem egy ehhez sokkal jobban értő haver csinálta meg, én csak végignéztem.

http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf < itt találsz egy tömörebb leírást, de azért ne vedd szentírásnak, rengeteg lépés hiányzik belőle!

A kiszedéshez viszont nem elég szétszedni, vagy rendelned kell hozzá méretre gyártott dugót (én ezt tettem, bár tény, hogy ez a drágább megoldás), vagy van aki csavart-menetrögzítőt használ, szerintem ez kókány megoldás, de van akinek működik.


Üdv, értem. a dugórol nem tudnál egy képet, lehet letudom gyártani, gyártatni, köszönöm


http://www.swirlflaps.co.uk/buy-now.html


Mennyi volt a végösszege a 4db dugónak?


12 korul volt ugy emlekszem (szallitassal egyutt)!



Sziasztok,

Én magam szedtem ki a szelepeket, mégpedig azért mert az egyik pillangószelepet már kirágta a rögzítőcsavarja, ezért kikaptam mind a 4 (M47) szelepet, levágtam a szárát egy kivülről belehajtottam a tengely helyére egy durva menetes csavart , majd a végét elköszörültem ezzel meggátolva a kicsavarodást és az áramlási problémákat! Szerintem így tökéletesen megbízható lett! Amúgy már 4-5K Km-t belehajtottam az autóba és szerintem sem érezhető a hiánya teljesítményben. Emisszió és a zaj miatt rakta bele a gyár egyébként és lehetséges, hogy aki sokat városozik annak korábban keletkezik lerakódás, de én azért tolom neki, hogy ez ne fordulhasson elő!

Takiii Elküldve: 2012-06-28 10:54 Az E46 Üzembentartási költsége.

vivaladiesel írta:
m_attila írta:
276.000- 436.000ig (2007-2012) 90.000-250.000- óra szerint
30 ezrenként olajcsere (összes szűrővel, karter, gázolaj is)
első hátsó féktárcsa és betétek
Termosztát sima + Egr
424.000km (238.000- óra szerint) kuplungszett + lendkerék

Most.. 436.000km (250.000- óra szerint)
Izzításvezérlő + 4 gyertya (de a gyertyák jók) csak ha már szétszedtük..

Hát ennyi.

Érdekesség képen , turbó, porlasztó nem volt cserélve






Na, ennyit a "pénztemető," dízelekről...





Szép teljesítmény, remélem az enyém is kibír hasonlókat, bár a 30K olajcsere intervallumot durván soknak tartom!

Takiii Elküldve: 2012-06-28 10:46 Az E46 Üzembentartási költsége.

b_imi írta:
csbalu írta:
Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!





Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



Én is szerénynek tartom az 1 L-es különbséget. A másik, hogy a benzin motort 0 hibával hasonlítottad össze. Lehet, keletkezett volna a 36E alatt ott is egy-két probléma.


Egy nagyjából azonos korosztályú diesel és benzines motor között normál dinamikus és vegyes használat mellett olyan 3 liter üzemanyag diff. lehet / 100Km.
Sok barátomnak van benzines BMW-je, a korábbi M50 es motor vanos nélkül még ennél is többet fogyaszt igaz egyszerűbb is tehát kevesebb a meghibásodási lehetőség vele. A későbbi M52-54 Tu stb. motorok sokkal takarékosabbak a teljesítményükhöz képest, de ott már 4 lambda szonda, vezérműtengely jeladók, légmenny mérő; gyújtótrafók; vanos; hibák lehetségesek! Félreértés ne essék én is szívesebben mennék a 150Le 320D-m helyett egy 30i-vel de sokat használom, tehát nem lenne kifizetődő!
Egyébként egyelőre a 20d-re összes olaj; szűrők; motortartóbakok; lengéscsillapító; szívócső (csappangyúkat kiszedtem), stb. még nem kellett költenem 170K Km-rel az órájában...és a nyomatéka utazáskor némiképp kárpótol a ketyegéstől, amit olyan 60-70-ig hallani belül...