Totyasrac fórum hozzászólásai

Totyasrac Elküldve: 2014-12-25 17:41 Megvegyem? Vegyek ilyet?

tsiga írta: Sziasztok!
Valószínű,hogy külföldről(ausztria,no) lesz behozva mert eddig onnan behozott autókkal jó tapasztalataim vannak.


Szia!
Nekem pont az osztrák eredetű autókkal kapcsolatban vannak rossz tapasztalataim - alul mind tiszta rozsda (köszönhetően a brutál sózásnak, amire ott persze szükség is van)

Totyasrac Elküldve: 2014-12-11 19:07 Autóvásárlás

WinnerB0Y írta:
Igazából teljesen igazad van. A probléma az volt, hogy a mostani auzómból indultam ki. 163Le V6 benzin és fél km egy szabályosan haladó autó.

szerk.:
Ennek fényében szeretnék tanácsokat kérni benzines e46 kasznis autóra. Szempont, hogy ne legyen kupé és ha egy mód van rá akkor olyan verziót szeretnék ami nem csak touring változatban elérhető itthon. Első ránézésre a 318i tűnik jónak. Bár nem tudom mit mond a fórum


Tehát dízelből elég lenne a 180 lóerő, de benzines csak 200 ló felett - a fizika az tudja, hogy a lóerő az lóerő. Szóval egy 320i (2.2 benzin, sor6, 170 ló) az gyenge lenne?

A másik: fél km egy autó megelőzése? Basszus a 75 lovas Civicemmel pályán igaz is volt, na de a 143 lovas (ráadásul automata) 318i-vel nagyon nem igaz. Persze csalóka a dolog, a dízel hátbarúg hirtelen (meredek a nyomatékgörbe nagyon, jellemzően 1800-2000 körül ugrik meg), ezáltal úgy érzi az ember hogy nagyon megy, de nem igaz. Számtalanszor mértünk össze hasonlóbenzin/dízeleket (a legjobban az 1.6 TDCi tulaj lepődött meg 110 lovas benzines ellen - minden fokozatban azonos sebességről kikapott :mrgreen, nagyon csalóka És persze amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is tűnik a nyomaték (meredeken zuhan ~3-3200-tól).
Aztán a szervizköltségek és a futásteljesítmények is a benzines mellett szólnak.

De ez az én véleményem, viszont tényekkel, adatokkal (és úgy általában fizikával) alátámaszthatóak azért

Totyasrac Elküldve: 2014-12-09 22:28 Autóvásárlás

WinnerB0Y írta:
Távol álljon tőlem, hogy a tökéleteset keressem szitne ingyen. Csak nem szeretnék még egy kocsi árát rákölteni. Semmi más vágyam nincs. Vajnyi kevésnyit sem érdekel hogy hány km van az autóban ha karban volt tartva és nem kell hitelt felvennem mert annyit költök alkatrészekre mert csak a kaszni jó belőle.
Menjen, guruljon, legyen biztonságos és ne kelljen rohadt sokat ráköltenem.
Természetesen nem problémázom azzal ha valamennyit kell költenem, mert ez elkerülhetetlen, de nem akarok egy komplett motort venni bele váltóval együtt.


No de akkor miért nem benzinesek között nézelődsz? Jóval kevesebb hibalehetőség, és annyival nem esznek többet, mint amennyivel rizikósabb (és amennyivel többet majd rá kell költeni)? :

Totyasrac Elküldve: 2014-12-08 21:07 Autóvásárlás

Sziasztok!

Ha valaki benzines automatát keres, és a kombi nem kizárt: eladó az enyém, 2004 E46 318iA Touring.
Részletek a hirdetésekben (itt és a HaHu-n), nyilván alkuképes az ár, és nem bánnám ha január előtt meg tudnám venni azt, ami a munkám miatt sajnos kelleni fog az elkövetkező 1-2 évben... Februárban vettem, gatyába ráztam de egy hónapja munkahelyet váltottam és sajnos erre nem az igazi (sajnálnék terepezni vele, ez nem arra van kitalálva)
Mail-t mindig olvasok, telefonon is válaszolok a kérdésekre, a fórumot nézem olykor de ritkábban.

Totyasrac Elküldve: 2014-11-21 18:32 Társalgó

toki24 írta:
Robin68 írta:
Vagy elmész egy bontóba, vagy veszel gyárit egy kereskedésben...
A realoem szerint a sima kb. 2000Ft, a fűthető kb. 8000Ft. De ott már pontosan megmondják.

múlthéten vettem nekem is kellett ! 2600ftért gyárit! ami nem fűthető


Sziasztok, keresztkérdés: ha nem fűthető van (mondjuk, nem tudom, majd megnézem) akkor fűthető beépítése mekkora macera? Mármint megéri-e a fáradságot? Ha nem nagy ügy, tuti megérné, csak nem tudom mennyi idő/energia bekötni...
(Gondolom a meleg valahogy csak keletkezik ott... )

Totyasrac Elküldve: 2014-10-30 22:43 E46 TÍPUSHIBÁK

Totomi01 írta: Sziasztok!

Van 1 E46 320i(6 Henger) Olyan hiba jelenség lépett fel,alacsony fordulat tartományban,"be dadog " gáz adásnál. Cserélve lett: Gyertyák,légtömeg mérő,gyertya trafók kimérve,jók! üzem anyag szivattyú kimérve jó! Benzin szűrő cserélve.Kérlek titeket segítsetek!


Milyen trafóid vannak? Bremik? Tegyél bele (akár kölcsönbe, tesztre) Bosch-okat, egy próbát megér... Nem hiszek a trafó kimérésében, de erről ódákat lehet olvasni (nekem is kellett kettőt cserélni, biztonság kedvéért a másik kettő is Bosch lett, azóta nincs gyújtásgondom )

Totyasrac Elküldve: 2014-10-27 17:22 Autóvásárlás

solyom76 írta:
Szia,bár nem vagyok szaki,de 1,5 ért nem hiszem,hogy tapogatná akárki is ha az enyém volna.
Tartsd meg!! vegyél egy golf II-t melóba járni.


Nem az a baj, hogy bejárni - hanem hogy havi többezer km menni körbe-karikára az országban. Nem is a fogyasztás-különbség ("kint" ez nagyon jól eszik, pálya 140-nél 8 liter, országúton inkább 7), hanem pl. Ózdon nem szívesen parkolnék vele, mittomén egy Astrát vagy egy Focust nem sajnálna az ember... Na de egy Golf2-vel meg nem indulnék neki még egy 100km-es körnek sem szívesen, hát van nekem is gyomrom
Azért nem tudom még, mi legyen, nem is hirdettem meg, csak itteni "belsős" infó kellene, akik mostanában néznek kocsikat, 1.6 körül milyen állapotúak vannak?

Totyasrac Elküldve: 2014-10-27 16:57 Autóvásárlás

Egy kérdés, a véleményetekre vagyok kíváncsi: ha el kellene adnom a kocsit, reális-e 1.5-1.6M érte? 2004-es 318iA Touring, 186e km, hibátlan műszaki állapotban, törésmentesen (jobb hátsó ív volt fújva az előző tulajnál, ennyi):


Amik nálam lettek cserélve (időrendben):

Futómű: első lengőkarok, 4xBilstein gátló, szilentek, hátsó új rugók
Hűtőrendszer: hűtő (előző tulajnál), tágulási tartály, tömítések (ez vételnél ismert volt, mint az első lengőkarok is)
Új üzemanyagszűrő, gyertyák, olaj, minden szűrő (ezek 9e km-rel ezelőtt), szelepfedél-tömítés, hátsó kipuffdob csere, segédszíj- és feszítők cseréje, szervópumpa cserélve.
Gyújtás: 4 Bosch trafó (két Bremi elhullott, akkor már mind a négy cserélve lett)
Gumik: 4 új GY Efficientgrip (205/55R16, 2014-es DOT, a gyári alufelnin)

Egyebek: BE ablakemelő javíttatása (garis), tempomat beépítés, új ablaktörlők, lámpaburák, angel eye, könyöklő, mittomén.

70% Budapest, a többi jellemzően autópálya mellett a szumma fogyasztás 9.4 l/100km, ilyen körülmények közt a korábbi kisebb, kézi váltós, könnyebb autóim 7.6 - 8.5 közt ettek, szerintem ez elfogadható.

Egyelőre nem akarom hirdetni (még nem tudom, eladom-e, most munkahelyet váltok, egy olcsóbb/kisebb, ütni-vágni kocsi lehet az opció helyette...), de hát itt csak elfér egy ilyen kérdés...

Előre is köszi, ha valaki konstruktív választ tud adni

Totyasrac Elküldve: 2014-10-21 10:25 Üzemanyag fogyasztás

temekris írta: Hello!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek egy '97-es E36-os 318is-es BMWnek az átlag 13Literes fogyasztás normális ?


Tök jó lenne, ha a körülményeket is elmondanád... Nekem a 2004-es 318i automata Touring evett már 7.5-et és 11.5-et is teljes tankra vetítve, csak épp nem ugyanolyan körülmények közt.
Szóval város, sok rövid út padlózva, vagy országút 100-zal? Nagyon nem mindegy...


Totyasrac Elküldve: 2014-10-20 10:35 E46 Visszahívás?

Methos írta:
Totyasrac írta:
Methos írta:
Ez szerintetek normális miután megszopattak?


Hát - legalább beismerték, hogy ők hibáztak... Az is valami manapság


Szomorú, hogy ennek kell örülni. Ez Magyarország...



Nézd, ha már el van szúrva valami, akkor az el van szúrva - de hogy elismerték, és elnézést kértek, az jelentős fejlődés szerintem.

THINK POSITIVE!

Totyasrac Elküldve: 2014-10-20 10:29 E46 Visszahívás?

Methos írta:
Ez szerintetek normális miután megszopattak?


Hát - legalább beismerték, hogy ők hibáztak... Az is valami manapság

Totyasrac Elküldve: 2014-10-16 21:16 Üzemanyag fogyasztás

krissz írta:
Nekem is 2.2 van, manuális, 18-as 255-ös kerekekkel, nekem átlagban 9-11 között mozog, mostanság kipróbáltam, ha vigyázok a lábamra 7-8ra is le tudom vinni. Indokolatlanul magas a te fogyasztásod szerintem Ja, ezek nem computer adatok, tankolásból számoltam. (computer nekem többet ír, mint a valóság)


Gondolom nem max. 5km-es utakkal, mindig hideg motorral, városi dugóban araszolva, ugye?

Totyasrac Elküldve: 2014-10-16 17:13 Üzemanyag fogyasztás

Igor1885 írta:
Szoval a helyzet ma reggel valtozott... Computer szerint 11,7 a fogyasztas, de a valos az 19,5... Mi lehet a baj?


No a nullázást tényleg tedd meg - akkor valósat fogsz látni.
Az enyém is automata, de a 18-as 255-ös kerekek nyilván nem a fogyasztás barátai... Szerintem a te kocsiddal az említett feltételek mellett 205/55R16-os kerekeken 15 liter körüli érték várható (+/- 1 liter); a nehéz és széles kerekek is dobnak szépen... Jól mutatnak, de ha nem a versenypálya ördöge vagy (bár F1-ben 13-as kerekeken mennek mondjuk ), teljesen öngól mind fogyasztásban, mind gumi/felni árában.

Totyasrac Elküldve: 2014-10-15 22:53 Üzemanyag fogyasztás

Igor1885 írta: Sziasztok. Az lehet, hogy a 2.2-es m54-es motor, varosban, rovid tavokon( max 5 km) 20 korul fogyaszt 100-on? Palyan es egy kis szerpentinen, 10 korul volt a fogyasztasom.


Akár lehet is - több mindentől függ... Pl. utcán áll-e (számít hogy 20 fokos garázsból vagy 8 fokosra hűlten indulsz), mennyi a dugózás.
Az enyém pályán 8 körül-alatt eszik, de most az elmúlt tank az 11 fölé jött ki, és én 16-18km-nél rövidebbeket nem megyek Budapesten naponta, de mostanában eléggé nagy dugók vannak. A hat henger meg hát torkosabb (nagyobbak a veszteségek).
Amúgy a "20 körül", az mennyi? Nem mindegy, hogy 17 vagy 22...

Totyasrac Elküldve: 2014-10-15 07:22 Motor-váltó

szotakdavid írta:
Igen rà lehet,kuplung lendkerék kardàn difi vàltót kell cserélni.


Egyszerűnek hangzik...