Turbo73 fórum hozzászólásai

Turbo73 Elküldve: 2018-05-03 13:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Adott egy e36 328, ami 1996. 12. havi gyártás. A problémám az, hogy ediabas-al csatlakozva egy pár másodpercig van adatkapcsolat, aztán semmi. Az INPA-val még tudok adatokat kiolvasni, de az NCS Expert-el már odáig sem jutok el, hogy a GM modult kiolvassam. Pedig már GM4 van benne, ami tud sok komfort okosságot. A kapcsolat egy k-bus-os, USB-s csoda, ami e46-al tökéletesen működik. Elvileg mindennel kompatibilis, ADS-el is. Mivel ebben az autóban már néhány dolog facelift-es alkatrész, néhány meg még régi, nem tudom eldönteni, hogy mi a probléma. Még ADS interface kellene hozzá? A neten ellentétes infókat találok. Elvileg ADS 1995-ig, de az e46-nál is használt protokoll meg 1998-tól. És a kettő között? Van egy iCarsoft-os műszerem is, azzal a hibakódokat tökéletesen lehet olvasni/törölni, de én komfort programozást szeretnék csinálni (ablak 1 gombnyomosra feljöjjön, indexek villanjanak nyitáskor/csukáskor, csomagtartó nyíljon kulcsról, stb) A GM4 már tudja ezeket. Valaki tudna segíteni a megoldással?

Előre is köszi!
Andris

Turbo73 Elküldve: 2016-05-17 15:25 Műszerfal kijelzés

Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy mitől éghetnek ezek a lámpák ,csak néha szokta ezt csinálni aztán következő indításnál már nem égnek ?


Jó eséllyel valamelyik ABS szenzorod készül gajra menni, de hogy melyik a 4-ből, azt csak diaggal lehet pontosan megmondani.

Turbo73 Elküldve: 2016-04-30 20:46 Mi lehet a baj?

Hali,

A jobb első ajtóm szét volt szedve (nem én csináltam), és összerakás után az autó nem érzékeli a nyitást, nem gyullad a belső világítás sem. A központi zár és az ablakemelő működik. Lehetséges, hogy valamilyen kábel nem lett visszadugva? Mi lehet a baj?

Turbo73 Elküldve: 2016-03-14 13:24 BMW e46 Antenna

flenfer írta:
Turbo73 írta:
flenfer írta: Sziasztok!
E46 kombi autóba hol van az antenna erősítő?


Csak egyet kell visszalapoznod, képek, link, minden.


De ott van a kombiban is? Mielött szétbontanám, jó tudni, hogy hol keressem.


Ott volt a kombi (touring) is, de be linkelem még egyszer. A tetőn van a hátsó üvegben lévő 2 FM antenna és a spoilerben lévő AM antenna erősítője, a csomagtartóban balra meg az oldal FM antenna erősítő/jelközösítő dobozka. És itt a manuál is, ahol részletesen le van írva, ábrákkal illusztrálva.

Antenna manual





Turbo73 Elküldve: 2016-03-12 12:29 BMW e46 Antenna

flenfer írta: Sziasztok!
E46 kombi autóba hol van az antenna erősítő?


Csak egyet kell visszalapoznod, képek, link, minden.

Turbo73 Elküldve: 2016-02-28 23:27 Android az e46-ba

Hektor írta:
Nos köszönom a válaszokat,bár inkább az előnyöket írtátok ( gyorsabb,szebb,több funkció ) amivel tisztában is vagyok,csak hogy én pont a rádióra,annak vételére,fényerőre,hangzásra lettem volna inkább kíváncsi. Nos tényleg gondolkodóban vagyok,bár az sem világos mennyiért vennének most meg egy ilyen gyári szettet. Azt hiszem körbejárom ezt a témát alaposan. Köszönom a válaszokat,hozzászólásokat.


Hali,

Én konkrétan válaszolok. A rádió vétel sokkal rosszabb, mert az eredeti fejegység vezérli az antenna erősítő/közösítő dobozkát. Ezzel a vétel olyan, mint egy bármilyen hagyományos autóban egy mezei fejegységgel. A fényerő szabályzást menüben lehet állítani, külön nappali és éjszakai üzemmódra. Az üzemmód váltást a műszerfal világítás fényereje szabályozza. A hangzás egyértelműen jobb, mint a gyári (a HK-t leszámítva), grafikus 10 sávos EQ és külön sub managementel rendelkezik. Ezek a paraméterek persze a különböző típusokon eltérőek lehetnek, érdemes utána járni. Véleményem szerint 7"-ban nincs sok jelentősége az 1024*600-as felbontásnak, a mezei 800*480-as is FullHD-nek hat ilyen piciben. Itt van egy típus, bár ez nem androidos, de a menüje megegyezik a jelenlegi gyári BMW menüvel, és még olcsó is.

Navi

Turbo73 Elküldve: 2015-11-21 15:17 Ülés

Hali,

Touringba be lehet tenni csak előre coupe (dönthető) ülést? Sín, csatlakozó ugyanaz? Sima manuális.

Köszi!

Turbo73 Elküldve: 2015-10-09 21:29 BMW e46 Antenna

csbalu írta:

Valóban az FM vételre egy mezei drót is megfelel, azonban ahhoz, hogy ezt előrevezesd a rádióhoz már árnyékolt kábel kell, praktikusan olyan amit használnak hozzá Elmegy sok olyan vezetékek közelében is, vagy pl a fűtésbox (amiben ott vannak a pici motorok és a venti is) mellett ahol sok zavart össze tud szedni ha nem árnyékolt.


Ez valóban így van, de a megjegyzés arra volt válasz, hogy ha az ablak felé menő drót nem koax, akkor az AM antenna lehet.

Turbo73 Elküldve: 2015-10-08 16:25 BMW e46 Antenna

asbi írta:

Én viszont most pont ezzel szívok. Gyári Business fejegység, BP-n is alig-alig van vétel, de Érdtől lefele Pécsig a pályán _semmi_. És ezt szó szerint kell érteni
Viszont én azt vettem észre, hogy a bal hátsó ablakban ott van a két kis párhuzamos "antennacsík", illetve ott a képen 6-ossal jelölt kis "dobozka" is. Az üvegben lenne az AM vétel, és a spoilerben a FM? Elkezdtem leszedni az üveget kinyitva a borítást, de sikerült két pöcköt beletörnöm, szóval nem feszegettem tovább. Hogyan tudnék rombolás nélkül közelebb jutni ahhoz az antennához? Illetve mit tudok kezdeni vele egyáltalán?

szerk.: közben visszaolvasva látom, hogy az az antennának látszó valami, mégsem antenna elvileg, csak a spoilerben van. Akkor szépen kimérem egyesével fölfele, hogy minden kap-e áramot, van e valami jel. Aztán max marad az, hogy a fejegység nem tudja vezérelni őket.. Akkor cserés a dolog, vagy javítható?

Üdv


Hali,

Ha gyári Business fejegységed van, akkor a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy megy-e a vezérlés, hogy a hátulján lévő koax kimenetere rámérsz egy multiméterrel. (Nem az antennára, hanem a kicsi arany színű koax-ra) Normálisan 5-12V-nak kell lennie rajta. Ezzel vezérli, hogy melyik FM antennát használja. Ugyanezt a mérést csináld meg a hátsó bal oldali antenna erősítőn is.

Közben megtaláltam, hogy mégiscsak elsőre írtam jól. A kombiban 3 db FM antenna van, az FM1 a hátsó ablak jobb oldalán, az FM2 a hátsó ablak közepén (nézd meg, hogy függőleges szálak is vannak, az pedig nem a fűtés), az FM3 pedig a bal hátsó ablakban. Az AM antenna van a spoiler-ben. Linkelek hozzá egy leírást:

Antenna manuál

Ja még valami: az FM antennához nem kell koax, egy mezei drót is megteszi.

Üdv





Turbo73 Elküldve: 2015-10-08 12:18 BMW e46 Antenna

lantika írta:

Es meg valami. A Touringnak nincs a hätso üvegben antennäja. Viszont a spoiler alatt van neki.



Jogos, a sedan-nak van a hátsó szélvédőben, a touring-nak a spoiler-ben van. Nekem sem gyári fejegység van, így a vétel szó-szó. Mivel elég érzékeny, Bp-en belül nincs gond, az M7-esen a 42-es km-ig van Bp-i Class FM, onnan át a Balatoni frekire. Music FM az szinte végig van, meg Petőfi is. A gyári Business fejegységgel a Bp-i adókat csont nélkül hallgattam a Székesfehérváron. Döbbenetesen jó a gyári vétel.





Turbo73 Elküldve: 2015-10-07 22:14 BMW e46 Antenna

hil írta: Sziasztok!
Miután sikerült használnom a WDS (ezúton is köszi Tano) és végigböngésztem a vonatkozó részeket, meg az itteni leírásokat nem lettem okosabb, ezért kérdezek: e46 fl touring, nagyon gyenge a rádió vétel. A rádiótól a bal hátul lévő ant erősítőig jó a kábel, tápfeszt kap az erősítő, ha lehúzok akármit arról a dobozról megszűnik a vétel, ebből feltételezem, hogy az az erősítő még jó is lehet. Van az 5. ajtóban is erősítő? Mi lehet az a koax, ami ebből a dobozból kimegy és eltűnik az 5. ajtó irányában?
Ezekre nem jöttem rá a rajzokból,
előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!
bye:hil


Hali

Az autóban 2 erősítő található, az egyik bal oldalt hátul, a másik a tetőben. (oda megy a koax) 3 db FM antenna van, 2 a hátsó ablakban, 1 a bal oldalsóban. Ezek jele belemegy az antenna erősítőkbe, amit a gyári fejegység vezérel a jelerősség függvényében. (Pár hozzászólással korábban kérdeztem, hogy mi az a kimenet a fejegységen. Nem válaszolt senki, de azóta kinyomoztam) Ha gyári fejegységed van, akkor valószínűleg ez a vezérlés nem működik. Ha nem gyári, akkor semmi sem vezérel, így a vétel hol jó, hol rossz. Ilyenkor a megoldás egy hagyományos antenna beszerelése. Ha hasznos volt, nyomj köszönöm-öt.

Üdv

Turbo73 Elküldve: 2015-10-03 19:59 kormány

Sokáig gondolkodtam, hogy le kellene cserélnem a kormányomat egy fa betétesre, de olyan csak a körlufisban létezik. Nekem a tanga valahogy jobban tetszik, sportosabbnak tartom. Így végül is újrabőröztettem az eredeti kormányt, kapott egy jó kis individuál bézs/fekete bőrt. A fogása nagyon jó, a bőr puha, nem csúszkál.



Turbo73 Elküldve: 2015-08-30 11:52 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Peti1012 írta: Hello! Most volt olajcserén a kocsim de a szerelőnek nem volt olyan kábel ami az enyèmhez kell igy nem tudta ujrainditani a számlálott! Nem tudtok vmi videot vagy ilyesmit? E36 compact 318 tds.


Hali,

Kösd össze a 7-est és a 19-est kb. 3mp-re a reset-hez.



Turbo73 Elküldve: 2015-08-26 08:40 BMW kulcsok

Keresek Budapesten valakit, aki emberi áron komfort programozást vállalna e46-ra. Ilyesmire gondolok, hogy a kulcson a csomagtartó gomb ne az üveg ajtót nyissa (kombi), hanem a nagy csomagtér ajtót, záráskor/nyitáskor villanjon az index, stb.
Tel: 06-20-9237-482 vagy privi

Ha rossz topikba írtam, bocsesz...

Turbo73 Elküldve: 2015-07-21 16:06 hûtõ

BazsaMW írta:
KGR írta:
BazsaMW írta:
Norbi988 írta: Sziasztok! Kérdés a következő lenne: adott egy 99 20d, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 102 fokra is de a mutató középen áll. Nem hallom, hogy a venti bekapcsolna. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy működne. Klímánál bekapcsol ott nincs gond. A ventillátort cseréltem kb 1 hónapja mert klímánál nem kapcsolt be és csak kattogott meg forrósodott. Azóta ez a rész jó de nem tudom mikor kéne kapcsolnia alapból. Lehet, hogy marhaságot írna a menü és nincs az 100 fok fölött? Termosztátok cserélve kb 1,5 éve. Víz nem fogy.



Sziasztok! Nekem is hasonló lenne a kérdésem mint a "kollégának": nálam adott egy 99 18i, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 99 fokra is de a mutató középen áll. A venti bekapcsol viszont szépen lassan komótosan fújja a levegőt nem ordít mint ahogy más autótípusoknál hallani. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy nagyon pörögne. Klímánál bekapcsol, azonban ott is csak szépen komótosan "gyenge-közepesen" tolja a levegőt, ha bekapcsol akkor sem nagyon akar 95-100 fok alá menni a hőméárséklet. A ventillátort nem cseréltem. Azonban tavaly egy dugóba keveredve klímázva elnyomta a hűtőmet (ergó cserélve lett) illetve tavaly előtt a kiegyenlítő tartályt nyomta el pont amikor szintén klímáztam. Azóta cseréltem még a kiegyenlítő tartály sapkáját is, hátha valami túlnyomás keletkezik a rendszerben.
Lehet, hogy csak 1-2 elem fáradt meg, de azért érdekes, hogy mindig a hűtésnél jön elő valami. A víz minimálisan is de fogy, ha klímázok jobban. (Talán azért mert forralhatja???). Azt a tanácsot kapcstam ventihűtőt cseréljek a hozzá tartozó elektronikával együtt.
Illetve még annyit hozzátennék, hogy a motoban lévő vízhőfokjeladóm cserélve lett.



Szia!

Gyárira cserélted a vízhőfok jeladót?
Viszkót ellenőrizted?



Nem gyárira cseréltem, de ha jól tudom van benne 3 darab jeladó..
Hideg/meleg motornál is könnyedén lehet hajtani magát a ventillátort, nem akad nem darál.. szépen meg lehet pörgetni.
Bár szerintem a jeladó valós adatokat közül, 90 meg 100 fok között nem lehet szemmel különbséget tenni, de tényleg el akar olvadni az a motor...


Ez nem hiba, hanem tulajdonság. A dízelekről nem tudok sokat, de a dupla VANOS-os benzinesek városban 105 fokon üzemelnek, míg pályán visszahűlnek 85 fokra, mindez a jobb hatásfok és fogyasztás érdekében.