VG1 fórum hozzászólásai

VG1 Elküldve: 2011-10-19 10:25 Hidegindítás - diesel

YELLOW írta:
VG1 írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?


mi van ha önindító xar? és sokat szív le? vagy pl túl sűrű az olaj. nagyobb ellenállása van önindítot jobban terheli, nagyobb áramot vesz fel.
bikázni akkor szokták az autót, ha az akksi lemerült. az meg nem izzító miatt lesz. vagy xar az akksi úgy ahogy van, vagy az önindító körül keresném a bajt. meg kell nézni egy lakatfogóval, hogy mennyi áram folyik át indítózás közben.

Önindító oké de szerintem az olajat kizárhatjuk.annál azért jóval nagyobb erőkről beszélünk hogy a viszkozitás közbe szóljon.attól max picit lassabban teker.
De mondom.autóvillamosságis szakember a kulcsszó! 10 perc és meg van mi a szar.minek szenvedni?






Az akkumulátort megvizsgálták, az rendben van.
Ha az önindító rossz , akkor nyáron miért indul normálisan?


figyelj ha ennyire vágod nem értem minek kérdezed? megnézted amit leírtam? nem. akkor? nem akarom az elektrotechnika alapjait felvázolni. az akksid jó. vót valamikor. már nem jó. hogy miért? nyáron a "gondozásmentes" akksiból is párolog el deszt víz. ugyanis van rajta szellőztető rendszer. az elpárolgott víz miatt, az akksi alja besalakosodott, és lehet valahol cellazárlat van. 2 éve nekem is ilyenkor jött ki, 7 éves akksi (gyári BMW) egész addig kuttya baja nem volt. eccer lemerült elég szépen, hogy nem indított onnantól kész a halál. kérj kölcsön egy másik akksit és nézd meg. a hidegben az elektonok vándorlása eleve lassbb és ugyanúgy lehet köze az önindítónak is. illetve eléggé függ az olajtól és sok mástol, hogy egy hideg fémet átmozgasson az önindító. nyugodtan nézd meg lakatmérővel mit mutat. ha jól emlékszem dízelben olyan 1,5-2kW-os az indító, számold ki 12 voltra menniy áram esik. ha attól többet vesz fel, akkor igen is gáz.



Nem értek hozzá, ezért kérdezek.
Megnéztem amit leírtál, meg fogom méretni valamikor.
Nekem nem most kezdődött ez a probléma, hanem januárban.

VG1 Elküldve: 2011-10-19 09:54 Hidegindítás - diesel

szeda írta:
YELLOW írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?


mi van ha önindító xar? és sokat szív le? vagy pl túl sűrű az olaj. nagyobb ellenállása van önindítot jobban terheli, nagyobb áramot vesz fel.
bikázni akkor szokták az autót, ha az akksi lemerült. az meg nem izzító miatt lesz. vagy xar az akksi úgy ahogy van, vagy az önindító körül keresném a bajt. meg kell nézni egy lakatfogóval, hogy mennyi áram folyik át indítózás közben.

Önindító oké de szerintem az olajat kizárhatjuk.annál azért jóval nagyobb erőkről beszélünk hogy a viszkozitás közbe szóljon.attól max picit lassabban teker.
De mondom.autóvillamosságis szakember a kulcsszó! 10 perc és meg van mi a szar.minek szenvedni?






Az akkumulátort megvizsgálták, az rendben van.
Ha az önindító rossz , akkor nyáron miért indul normálisan?

VG1 Elküldve: 2011-10-19 09:17 Hidegindítás - diesel

szeda írta:
VG1 írta:
pomzi írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?




Az izzítógyertyákat néztétek?


Azokat egyik szerelő sem nézte meg.


Hát dízelnél ezzel kellett volna kezdeni.5000huf körül már kapsz bele.
Nekem is ez a gondom de indul rendesen csak pár másodpercig teker mire felébred a rendszer.
Egyébként elmész egy akármilyen autóvillamosságishoz és 10 perc alatt megnézi.



Rendben, ezt fogom tenni.
Köszönöm szépen a segítséget.

VG1 Elküldve: 2011-10-19 09:09 Hidegindítás - diesel

pomzi írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?




Az izzítógyertyákat néztétek?


Azokat egyik szerelő sem nézte meg.

VG1 Elküldve: 2011-10-19 08:43 Hidegindítás - diesel

Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?