Zolee fórum hozzászólásai

Zolee Elküldve: 2017-11-15 01:29 Futómû és hibái

Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni


Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.

Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.

Zolee Elküldve: 2017-11-14 23:55 Futómû és hibái

Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni

Zolee Elküldve: 2017-11-14 23:12 Társalgó

Sziasztok!
Hát elég rég jártam erre. Üdv az Öreg Harcosoknak és természetesen az Fiatal Titánoknak is! Megpróbálok újra kicsit aktívabb tagja lenni a Közösségnek



Zolee Elküldve: 2017-11-14 22:53 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás

Zolee Elküldve: 2014-08-13 19:49 Légtömegmérõ

Robin68 írta:
Kristen76 írta: Sziasztok.
Máma bementem az alkatrész boltba és vittem magammal a BOSCH légtömegmérőmet is. A szám alapján nem volt raktáron Bosch csak ezen 2 fajta:Meat&dorial 53.000. vagy UNIX 28.000.

Esetleg tudnátok segíteni, hogy most melyiket vegyem meg, vagy tudtok ajánlani egy oldalt ahol tudok venni bele BOSCH-t.

Kérdezd meg itt. Én már vettem tőlük pár dolgot és korrekt.


Én is rendeltem tőlük, bátran ajánlom a kollégát!


Zolee Elküldve: 2014-07-16 21:05 bmw diagnosztika

Padre323i írta:
Zolee írta: Sziasztok,
Olyan kollégát keresnék BP-en, aki tud DIS-el diagolni.
Jelenség: kizárólag üzemmeleg állapotban 2000-2500 fordulaton becsörög a motor (N40). Ezt is 'csak' terhelésnél teszi (emelkedő, hirtelen gyorsítás) de alig hallhatóan, viszont engem idegesít. Láncfeszítő cserélve lett, vezérműtengely jeladók kiszedve, tisztítva (a beömlő oldalin a szoknya részén van egy hajszálrepedés, de ugye hibát nem ír?!), Vanos szoleniodok szintén kiszedve, tisztítva.
INPA-val lediagoltam, semmi ezzel kapcsolatos hibát nem ír, mindössze ezt a kettőt:
271B - Oxygen sensor before cat ill.
271D - Oxygen sensor heater before cat
ezeknek nem nagyon lehet közük vagy igen?!
Köszönöm!


Ha esetleg jó Dunakeszi.
Pisti:70/6336890
Hivatkozz rám.

Köszi! Fel fogom hívni!

Zolee Elküldve: 2014-07-16 14:45 bmw diagnosztika

Sziasztok,
Olyan kollégát keresnék BP-en, aki tud DIS-el diagolni.
Jelenség: kizárólag üzemmeleg állapotban 2000-2500 fordulaton becsörög a motor (N40). Ezt is 'csak' terhelésnél teszi (emelkedő, hirtelen gyorsítás) de alig hallhatóan, viszont engem idegesít. Láncfeszítő cserélve lett, vezérműtengely jeladók kiszedve, tisztítva (a beömlő oldalin a szoknya részén van egy hajszálrepedés, de ugye hibát nem ír?!), Vanos szoleniodok szintén kiszedve, tisztítva.
INPA-val lediagoltam, semmi ezzel kapcsolatos hibát nem ír, mindössze ezt a kettőt:
271B - Oxygen sensor before cat ill.
271D - Oxygen sensor heater before cat
ezeknek nem nagyon lehet közük vagy igen?!
Köszönöm!

Zolee Elküldve: 2014-07-14 21:58 Motorolaj

hil írta:
anubisz írta: xadót elkezdte hamikálni a kocsi, most hogy kezd elhasználódni, már 2 liter ment bele mióta cseréltem. Pedig nem járok 160 200 al mostanában. szerintem még 10 et se mentem vele, vagy még kevesebbet.

Szia Anubisz!
Mint ahogyan Y írta: nekem nagy csalódás volt a Xado, 2x próbáltam, mert nem hittem amit tapasztaltam. Nekem soha többé, meg a belevaló méregdrága szar sem. Viszont a Mobil super nagyon bejött (nekem).
hil

Sziasztok,
Nagyot nem csalódtam a Xado-ban (5w-30), de nem csodaszer az biztos..
2x próbáltam, első nekifutásra 1.5 liter 10e-en, most bő liternél járok és 9-et mentem vele, azért azt hozzáteszem, hogy Castrolból (0w és 5w-30) is simán megevett ennyit...

Zolee Elküldve: 2014-07-14 19:47 Segítsetek!

blasekati írta: Sziasztok!
Tudja valaki,hogyan lehet kiszerelni a végfok sünit E46-os BMW-ből?


Szia,
Háát nem egy leányálom, ha erre gondolsz...

Zolee Elküldve: 2014-07-11 13:10 Bmw Mp3

deepdeer írta:
Ricsike1989 írta: Sziasztok. Kérdésem lenne.Van egy 2004-es Bmw e46 Professional Radio Cd54 lejátszóm, lejátsza az Mp3 cd-t?


Szia!

Majd' hogy biztos nem, sajnos. Nekem is ilyen van. Igaz, nem jó a kijelzőm, de MP3 cd-t nem kezdi el játszani, az audiot pedig hiba nélkül.

Sorry!


Sziasztok!
Nekem is ilyen van (szintén halvány a kijelzője) viszont a Businesshez képest tényleg nagyon jól szól, de sajnos egyik verziója sem kezeli az mp3-at, Densionnal v egyéb ülső illesztővel meg lehet oldani.

Zolee Elküldve: 2014-06-29 20:56 alufelni

Medvedisznoman írta:
Sziasztok! Pont ilyen felniben gondolkozom, így a kérdésem is ezekre vonatkozna. A 7,5"-osra 205/50-es, a 8,5"-osra pedig 225/45 gumikat gondoltam. Ahogy számolom nagyjából egyformán állnának ezzel a felállással és a terpesztésük sem lenne túl nagy. Mindenképpen próbálnék minél keskenyebb gumikat használni (az ésszerűség határain belül), mivel az autó nem egy erőmű. Szerintetek ez így rendben van, vagy valamit figyelmen kívül hagytam?

Szia, Teljesen jó gondolatmenet, szép is lesz és jó is!

Zolee Elküldve: 2014-05-22 23:39 Féktárcsa és fékbetét

SirToma írta: Sziasztok.

Betétet kell elöl cserélnem,olvastam már itt a fórumon is az ebc-röl.
Használ valaki????

Ez a standard betét ha jól gondolom, valakinek tapasztalata?
http://ebcbrakes.hu/auto-model...itura.html

Előre is köszi:Toma

Szia,
Elöl EBC a tárcsa is betét is, a betét mondjuk piros. Beszerelés előtt nem gondoltam, hogy ennyire jó fékem lesz, sztem a feketével (igen ez a standard) sem fogsz mellé fogni!

Zolee Elküldve: 2014-05-22 23:12 Heeelp...!

szotakdavid írta:
Bitu79 írta: Sziasztok.Segítséget szeretnék kérni tőletek.

Motorkód:n40

Ez egy magyarországi 316-os.

Szeretnék ékszíjat(vagy ékszíjakat) cseréltetni az autóban.Nem tudom hogy ebben csak egy van,vagy kettő van e.
Egyik helyen azt mondják egy van benne,valahol kettőt mondtak a számítógép előtt ülve.
Ugye a klíma és az ac pumpa ékszíjat(vagy ékszíjakat) szeretném kicseréltetni,mivel 11 évesek,és 90 k van a kocsiban.
Egyéb mást is cserélni kell ezekkel együtt ami ajánlott?Feszítő görgőkre gondolok itt esetleg,vagy a vezetőgörgőkre.
Ha van türelmetek kérnék szépen cikkszámot is az alkatrészekről,amik szükségesek a cserekor.Elég csak az ékszíjakat kicserélni ha a görgők rendben vannak ugye?Hálás köszönetem előre is.



Hello!

2 szíj van egy a generátor vízpumpa stb,egy a klímának. Ac Pumpának nincsen!
Szíjból csak Conti-t szereti a Bmw.Görgők.. ha levették a szíjat úgy is látni fogják mit kell még cserélni.

Szia Mester!
Bocs, de az n40-ben egy szíj hajt mindent. Ez a típusa: 6PK1870 - természetesen Conti

Zolee Elküldve: 2014-04-23 13:36 Díszlécek

ember84 írta:
YELLOW írta:
andree írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Shadowline diszleceim mattosak sok helyen,ahol az ajto razar ott szuper.kaszatol igy vettem,bar tokeleteseket igert.mivel lehet javitani,polir,vagy mit kenjek ra?Koszi,ha valakinek ismeros!


Szerintem a legegyszerűbb ha visszaküldöd. Hidd el van annyira korrekt hogy, ha jól érvelsz ki fogja cserélni.




Jah,plusszoda vissza mindegyik posta az enyém lesszÉs még mindig itt leszek!Yellow te miért nevetsz?Talán nem látta mikor küldte?Pedig rendszeres vevője voltam!

Én is...

Zolee Elküldve: 2014-04-04 21:19 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
Zolee írta:
Kristen76 írta:
Zolee írta:
kalmaristi írta: A csövet is szokták cserélni(vagy legalább pucold át)
Azért kéne diag más problémák is lehetnek (holtponti jeladók,légtömegmérő)

Így van, plusz ha még nem tetted meg, a fojtószelepet is tisztítsd ki


A fojtó szelep hol van?? A cső az eléggé viseletes.Cserélni kéne lehet.Milyen csövel lehetne kiváltani a régit?? Az új az 11 pénz.Van valami egyszerűbb megoldás is?

A légtömegmérő után van, így néz ki.
Nincs egyszerűbb megoldás, csak újjal tudod kiváltani, ha csak el van koszolódva, brigéciollal, vagy valami erősebb zsíroldóval ki tudod tisztítani.


Sajnos megnéztem és egy darabot ki is törtem a végéből. Így majd cserés lesz akkor. A fojtó szelepet megfogom nézni.Esetleg valami tanácsok a takarításról??
És köszönöm a segítséget.

Szívesen! Azért jó lenne, ha lenne valami eredmény is
Módszeresen tisztíts ki minden keverékképzéssel kapcsolatos alkatrészt, nézd meg a gumigyűrűket, tömítéseket, nézd meg nincsenek e elöregedve. Féktisztítóval vagy tiszta alkohollal tisztítsd ki a légtömegmérőt és a fojtószelepet, és minden csövet, amit a környéken találsz, de éles tárgyat ne használj a tisztításhoz