adams22 fórum hozzászólásai

adams22 Elküldve: 2020-07-08 07:47 EWS+Kulcs...

YELLOW írta:
rmarci írta: Sziasztok! valószínű motorvezérlő egységet kell cserélnem , ha veszek egy szettet bontva (ecu+ews+kulcs) és kicserélem , utána nekem le kell cserélnem a zárakat? például a csomagtartón? vagy ezt hogy szokták megoldani? oké elvben irányítóval használok mindent, de ha bármi van úgye az új kulcs a zárakba gondolom nem lesz jó , két kulccsal mászkálnak az emberek vezérlőegység csere után? valaki segítene ez hogy működik? köszi


szerintem kulcsok nem kellenek. azért szokták egybe venni, hogy ne kelljen az EWS-t tanítani. de az EWS-re bármilyen kulcs feltanítható. maga a gyújtáskapcsoló cilinder, amibe a kulcs meg meg lehet hagyni. tehát igazából neked elég ECU-t venni, ha biztos azzal van gond. csak a mostani EWS-sel kell összepároztatni.


Szia!
Nekem van egy komplett motorvezérlőm+EWS+két kulcs ha érdekel. Én is cseréltem csak nem ez volt a gond így megmaradt, de tökéletes.
Azért vesszük kulccsal együtt az egységet, mert akkor nem kell tanítani semmit semmivel. Az még plusz macera lenne, de persze ha úgy van fel is lehet tanítani. Amúgy meg csak rá dugod az "újat" plug&play és kész. Ha csak külön ECU-t veszel és ahhoz kell tanítani az EWS-t az meg még macerásabb mintha csak kulcsot tanítanál fel.
Én azt csináltam volna ha megmaradt volna a kocsiban a vásárolt ECU, hogy a kulcsban lévő chipet át raktam volna az enyémbe és már meg is van oldva. Ezért nekem az egyik kulcs szét is van szedve. Vagy vesz az ember egy zsír új kulcsházat és belerakja a chipet majd bemaratja vagy marad ez a szétszedős visszaragasztós történet (ez kevésbé szép).
Ha érdekel a cucc esetleg, keress meg privátban.

adams22 Elküldve: 2020-07-06 22:21 Töltés hiány

YELLOW írta:
RJani írta: Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!


az akksi lett illesztve? cserénél géppel, de azt hiszem a műszerfalon is meg lehet adni, ha új értéket kapott. de a cserét is meg kell neki mondani, hogy a töltésvezérlő tudja, hogy új akksi van a fedélzeten. magyarán adaptálni kell az akksit. valószínű emiatt cseszekedik a generátorral is.


Csak géppel lehet, lehetőleg gyári diag! Azt hiszem a CAS menüben de ez nem biztos már nem emlékszem. Műszerfalon vagyis CCC-n keresztül nem lehet sajnos adaptálni.
Ja és még az jutott eszembe, hogy a magnetti generátor nem tudom mennyire jó, de nekem az e46-ban annó r*hadtul nem fogadott el semmilyen utángyártott generátort csak a gyári valeo-val volt képes kommunikálni. Persze itt a feszültségszabályzó a lényeg illetve a chip ami benne van! Lehet a magnetti is jó, de nekem akkor volt ilyem hol tölt hol nem amikor utángyártott fesz.szabályzót tettem bele.

adams22 Elküldve: 2020-07-03 11:36 Motorolaj

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.


+1 a Fuchs mellett. Én is ezt a GT1-et használom, igaz én az 5w-40-est, de már évek óta. Nekem az E46 (benzin) -ban is az volt az asszony E87 (benzin) -be is azt rakom és most az E61 (diesel) -be is. Egyaránt mindegyikben jó volt és nem ette. Az E87-ben pl. volt gyári bmw olaj is, azt ette mint a fene. Nem lett meg szimmeringezve (pedig annál is tipushiba), tettem bele Fuchs-ot és fele annyit eszik meg belőle. Mondok egy példát: a BMW olajjal ami ugye shell olaj 10 ezer km alatt megevett simán 1-1,5 litert, most a Fuchs-al 1 liter alatt! Nem azt mondom hogy megállt az olajfogyasztás mert olyan nincs, de jelentősen csökkent az biztos és a szerelő ismerősöm is ezt a Fuchs-ot ajánlja és ő is minden BMW-be ezt tölti független attól hogy benzines vagy dízel az autó. C3-mas minősítése miatt részecskeszűrős autóba is jó.
Az a jó benne hogy az ára is tök jó! Még a Motul ami elég jó és sokan ajánlják lehet legközelebb kipróbálom, de az viszont drágább is.


lehet kipróbálom én is jövőre akkor.
szerk.: csak az a baj, ahonnan szoktam olajat rendelni, náluk Fuchs pont nincs.


Én innen szoktam rendelni, sosem volt semmi probléma

A link neve


pfúúú istenem de xarul működik ez az oldal... itt oszt böngészni... nekem valahogy sosem azt csinálja mint amire kattintok. vagyis úgy mondanám, ahogy akarja úgy csinálja. rámegyek egy márkára, viszkozitásra, erre teljesen mást tölt be folymatosan.


Hát nem mondom hogy a legjobb weboldal, de ennyi baj legyen. Egyébként ha márkára keresel rá fent közvetlenül akkor jó. Legalább is nekem.

adams22 Elküldve: 2020-07-03 09:23 Motorolaj

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.


+1 a Fuchs mellett. Én is ezt a GT1-et használom, igaz én az 5w-40-est, de már évek óta. Nekem az E46 (benzin) -ban is az volt az asszony E87 (benzin) -be is azt rakom és most az E61 (diesel) -be is. Egyaránt mindegyikben jó volt és nem ette. Az E87-ben pl. volt gyári bmw olaj is, azt ette mint a fene. Nem lett meg szimmeringezve (pedig annál is tipushiba), tettem bele Fuchs-ot és fele annyit eszik meg belőle. Mondok egy példát: a BMW olajjal ami ugye shell olaj 10 ezer km alatt megevett simán 1-1,5 litert, most a Fuchs-al 1 liter alatt! Nem azt mondom hogy megállt az olajfogyasztás mert olyan nincs, de jelentősen csökkent az biztos és a szerelő ismerősöm is ezt a Fuchs-ot ajánlja és ő is minden BMW-be ezt tölti független attól hogy benzines vagy dízel az autó. C3-mas minősítése miatt részecskeszűrős autóba is jó.
Az a jó benne hogy az ára is tök jó! Még a Motul ami elég jó és sokan ajánlják lehet legközelebb kipróbálom, de az viszont drágább is.


lehet kipróbálom én is jövőre akkor.
szerk.: csak az a baj, ahonnan szoktam olajat rendelni, náluk Fuchs pont nincs.


Én innen szoktam rendelni, sosem volt semmi probléma

A link neve

adams22 Elküldve: 2020-07-03 09:18 Vezérműlánc

YELLOW írta:
adams22 írta:
szaki999 írta:
Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!


Hát hallod egy N43-ban ami elől vezérelt 1 láncos ne legyen már 400 ezer bocsi!
Egy M-es motor vagy egy N47 ami hátulvezérléses elhiszem és tudom is hogy annyiba kerül, de az N43-ban pont nem. Szerintem nem jó motorra gondoltál. Meg van róla a számla hogy az össszes feszítő sín, patron és lánckerék lánccal cserélve lett és ismerősöm csinálta aki meg is mutatta a régi szettet amit kivett belőle. Hivatalos BMW szervize van 25 éve ezt csinálja. Ja és ajándékba még egy szoftverfrissítést is kapott a kocsi.


hagyd, ő a "szaki", ő ennyiért csinálja másnak, hogy neki mennyibe van, és mennyi a haszon az más témakör.


Én kérek elnézést! Ilyen "szakiktól" mentsen az Isten mindenkit!

adams22 Elküldve: 2020-07-02 07:58 Vanos

YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.

adams22 Elküldve: 2020-07-02 07:54 Autómata váltó hibakód

YELLOW írta:
bogfeli írta:
YELLOW írta:
bogfeli írta:
YELLOW írta:
bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.


Köszi a választ! Sajnos az előző tulaj azt mondta hogy cseréltette, de hát ezt kitudja... erre a szoftveres dologra már én is gondoltam de elvileg frissítették amikor cserélték az olajat, ha mégis mechanikai a probléma akkor mire lehet számítani,


az szokott lenni, hogy a friss olaj elkezdi feloldani a lerakódásokat és a kis vájatokba, amiben az olaj megy, belekerül és megakadhat. van a YT-on egy videó, egy Audi-t (fekete A8 azt hiszem Totalcar-os videó) csinálnak (biztos van többről) ott jól elmondják a problémát. nem konkrétan ilyen a hiba, de függ hol dugít el, milyen méretű a dugulás, stb.


Tehát lehet hogy egy alapos átmosás orvosolná a problémámat?


lehet. viszont van egy másik A8-as videó, ott új tömböt vett a tulaj és akkor sem lett jó. ez a sz0pó ezekben, hogy sajnos, ha 200-300ezer alatt nem volt megbontva, utána már nem is szabad. hiába profi csinálja, láthatod, 3x szét kellett szedni.
de mint írtam okozhatja rossz olaj és mikor elmegy az erő, lehet csak a Wandler csúszik meg, mert rossz az olaj, nem alakul ki a nyomás benne. de az is lehet valami szelep ragadt le. ez minden automatánál így van márka független. meg kb ugyanazok a nagy gyártók vannak váltókban is. BMW váltója meg érzékeny is a gyári olajra. annak meg literje vagy 5-6ezer Ft és kell bele vagy 9 liter.


A gyári olaj sajnos drágább, a duplája amit írtál. Persze meg lehet szerezni jó helyről is.
De ha valaki csak "be megy a boltba" akkor 10 ezer ft / L.
Én ZF Lifeguard-ot vennék bele, mert az a gyári olaja (ha ZF a gyártó és nem GM), azt már lehet kapni 7500 ft-tól.

adams22 Elküldve: 2020-07-02 07:46 Motorolaj

YELLOW írta:
hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.


+1 a Fuchs mellett. Én is ezt a GT1-et használom, igaz én az 5w-40-est, de már évek óta. Nekem az E46 (benzin) -ban is az volt az asszony E87 (benzin) -be is azt rakom és most az E61 (diesel) -be is. Egyaránt mindegyikben jó volt és nem ette. Az E87-ben pl. volt gyári bmw olaj is, azt ette mint a fene. Nem lett meg szimmeringezve (pedig annál is tipushiba), tettem bele Fuchs-ot és fele annyit eszik meg belőle. Mondok egy példát: a BMW olajjal ami ugye shell olaj 10 ezer km alatt megevett simán 1-1,5 litert, most a Fuchs-al 1 liter alatt! Nem azt mondom hogy megállt az olajfogyasztás mert olyan nincs, de jelentősen csökkent az biztos és a szerelő ismerősöm is ezt a Fuchs-ot ajánlja és ő is minden BMW-be ezt tölti független attól hogy benzines vagy dízel az autó. C3-mas minősítése miatt részecskeszűrős autóba is jó.
Az a jó benne hogy az ára is tök jó! Még a Motul ami elég jó és sokan ajánlják lehet legközelebb kipróbálom, de az viszont drágább is.

adams22 Elküldve: 2020-07-02 07:32 Vezérműlánc

szaki999 írta:
Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!


Hát hallod egy N43-ban ami elől vezérelt 1 láncos ne legyen már 400 ezer bocsi!
Egy M-es motor vagy egy N47 ami hátulvezérléses elhiszem és tudom is hogy annyiba kerül, de az N43-ban pont nem. Szerintem nem jó motorra gondoltál. Meg van róla a számla hogy az össszes feszítő sín, patron és lánckerék lánccal cserélve lett és ismerősöm csinálta aki meg is mutatta a régi szettet amit kivett belőle. Hivatalos BMW szervize van 25 éve ezt csinálja. Ja és ajándékba még egy szoftverfrissítést is kapott a kocsi.

adams22 Elküldve: 2020-02-27 16:30 N46 és N42 motorok

Adriano98 írta: Sziaztok!

Ma jelentkezett egy probléma a kocsimnál, N42B18 típusú a motor.
Elindulás után pár percel motorhiba lámpa villog, üresben alapjáraton a motor rángatja a karosszériát, nem egyenletes a hangja mint kellene, hanem inkább ilyen szaggatott (ahhoz hasonló mint amikor le akar fulladni), magasabb fordulaton is szaggat. Talán kihagy egy henger? Én először erre tippeltem. Csak kicsit érezni gyengébbnek a kocsit.
Itt egy hangfelvétel, kicsit torz, de a szaggatás hallatszik: https://drive.google.com/open?...CSXjEIA-yx

Valaki esetleg tapasztalt már ilyen problémát?



Tipikus probléma..gyújtáskimaradás lesz. Szerencsés esetben csak gyertya vagy trafó, szerencsétlenebb esetben pedig hidrotőke (nekem ez volt). Nekem a valvetronic is sz*r volt, de azt csak meleg motor esetében venni észre (kb. 60 fok felett). Hirtelen gázadásra dadog ha kopott a tengely vagy rossz az állító motorja. De ha neked hidegindítás után csinálja ezt akkor az először felsoroltak közül lesz valamelyik. Ki kell olvasni gyári diaggal és kiderül. Vagy lehet cserélgetni a trafókat aztán megnézni géppel vitte-e a hibát tovább. Nekem pl. mindig a 2-es hengernél volt gyújtáskimaradás akármit csináltam..hidrotőke volt és nem volt hangja!!

adams22 Elküldve: 2020-02-21 09:01 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Éedeklődöm csak, ha tud valaki hozzászólni: n46b20b motor esetén az olajpumpán a láncot mennyi km után érdemes cserélni, illetve szükséges e? 218 000 km van most az autóban.
Köszönöm a válaszokat előre is!


ha cseréled a vezérműláncot, akkor. annak meg úgy is hangja lesz. de érdemes ellenőrizni, ha megnyúlt, akkor csere. a 218ezer km semmire sem garancia, lehet több van benne, és az sem mindegy hogyan használták korábban az autót.


Így van ahogy YELLOW is mondja, erősen használat és olaj csere függő a dolog. Ezeknél a motoroknál nem is igazából a lánc a probléma, hanem a műanyag feszítő sínei szoktak elfáradni és széthullani a motorban. Ezek az apró műanyag darabkák szépen eldugítják az olajszivattyút és az olajjáratokat. Ennek következményeképpen a hajtókarcsapágyak vagy esetleg a vezérműtengely megkopik az elégtelen kenés miatt. Tudom mert én így jártam az E46-mal (abban N42-es motor volt). Csak nekem a valvetronic excenter tengely és a köztes karok megmunkált felületei koptak el, olyan szinten hogy már hiányoztak belőle fém darabok.
Ja és hozzá teszem valós 168 ezer km-el vettem és ez az eset még 200 ezer km előtt volt.
Csak akkor még nem igazán értettem a dolgokat és nem foglalkoztam vele csak olajat cseréltem, de már késő volt. Teljes hengerfej felújítás következett egy bontott de jó állapotú valvetronic-al felszerelve, utána már jó volt.
Semmi hangja nem volt a láncnak, mert nem is nyúlt meg, ezeknél a motoroknál a feszítők a problémásabbak, de nyílván a teljes vezérlés csere a jó megoldás még időben!

adams22 Elküldve: 2020-01-25 13:52 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

YELLOW írta:
Gyula852 írta: Sziasztok! Aksi csere előtt állok mert ebben a hidegben nem mindig akar beindulni és unom már töltögetni meg gondolom nem is egészséges ez az egész szóval majd egy agm-es aksit szeretnék a gépbe rakni. Annyi lenne a kérdésem hogy lehet-e tudni így előre hogy meg kell-e tanítani az új aksit a kocsival vagy nem. Esetleges aksi ajánlásokat is elfogadok! (320d, 163le, 2006)


ha ugyanolyat veszel értékre, akkor nem kell. ellentétes esetben igen.



Regisztrálni akkor is kell/érdemes. Ártani az nem árt ha tudja új akksi van benne. Hiába ugyan az az érték akkor sem úgy fogja tölteni/szabályozni az IBS az akksit ahogy az újat kellene. Azt fogja "hinni" hogy még mindig a régi van benne és éppen ezért tönkre teheti az újat.
Programozni viszont nem kell az csak akkor kell ha 10 Ah-nál nagyobb kerül bele. Pl. Az enyémbe 90-es kell, de 100-as van benne, ezt még nem kellett programozni (egyébként ISTA/P-vel), csak regisztrálni.

adams22 Elküldve: 2020-01-25 13:45 Vezérműlánc

Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )

adams22 Elküldve: 2019-04-11 09:59 Egyenetlen alapjárat

bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Egy egy e90 lci N43B20A motorkódú 318i-vel kapcsolatban kérdeznék. 2 hónapja van meg az autó, az alapjárat 600, nem érezni alap esetben azt sem, hogy jár a motor. 1 hete nagyjából viszont azt tapasztalom, hogy kiszámíthatatlanul, se hideg se meleg motorhoz nem köthetően egy hajszálnyi (nincs 100rpm sem) alapjárat csökkenést tapasztalok és rázkódást a kormányon, féken, emellé olyan műanyagos kopogást, nyilván a rázkódástól. Aztán egyszer csak abba marad, majd újra csinálja, mikor neki kedve van. Ugyan úgy húz, nem rángat, csak a rázkódásos alapjáratról történő gyorsításnál mélyebb a motor hangja fordulaton is. Csak drága üzemanyagot kap. Volt már valakinek hasonló tünete?

Előre is köszi.


amikor csinálja van hibajel? ha igen rá kéne olvasni. ha nincs, akkor lehet csak egy üzemanyag szűrő probléma van. de jellemzően NOx szenzor hiba is szokott lenni. de azokról meg lesz valami hiba. az a baj sok minden lehet akár, ami miatt nem megfelelő a gyújtás. de a többség ír be hibát. és amit beír hibát, azt több minden okozhatja. nehéz így találgatni.


Nem ír hibát, de olvasva még nem volt, a napokban megyek. 2 hete voltam olajcserén, akkor hibakód mentes volt az autó, de mintha már akkor is éreztem volna 1x-1x ezt a rezgést, de azt gondoltam, hogy az én fülemmel van baj. Azért köszönöm, majd a szerviz kitalálja, csak felkészülten akartam érkezni.


Szia! Nekünk is van ilyen "problémánk" csak E87 N43B16A 116i az autó. Az az érdekes hogy miután megvettük 1 évig nem csinálta aztán elvittük vezérlés cserére és azóta csinálja. Hogy alapjáraton néha kicsit beremeg és a fordulat leesik ilyen nagyon minimálisan. Nekünk a Nox azóta sz*r amióta megvettük tehát nem gondolnám hogy amiatt de kitudja. Most akarom majd kénteleníteni nem tudom fogja-e tudni vagy már teljesen mindegy lesz neki mert tele van a "nox csapda". De remélem nem injektor hiba előjele lesz mert ezeknek az is tipushiba és ha egy injektor beszarik akkor fel-alá jár az alapjárat.
Hiába mi is mindig 100-as benzint tankolunk. Próbálnánk óvni.

adams22 Elküldve: 2019-03-11 15:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
adams22 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!



Nekem is csak a 2-es hengerre hoz hibát (gyújtáskimaradás) igaz nekem N42B18A a motorkód.
Már minden ki lett cserélve szinte, teljesen felújított hengerfej, új szelepek, hidrotőkék, új gyertyák, trafók, üzemanyag szivattyú szűrővel. Új légtömegmérő, lambda szonda és stb.. gyári alkatrészekkel. De a hiba még továbbra is a 2es hengernél van és csak hidegindításkor. Melegen semmi baja. Viszont nekem belefolyt az olaj az ecuba. Tavaly volt olyan történet hogy eldugult a ccv szelepem és nyomta ki az olajat a tömítéseknél. A vastag kábelkötegen felkúszott az olaj a csatlakozón keresztül az ecuba. A múltkor vettem csak észre akkor kitakarítottam de a probléma meg maradt. Arra gondoltam hogy tönkre vágott valami áramkört odabent. De az is lehet hogy csak ki kellene takarítanom viszont szétszedni magát az ecu-t nem lehet, mert tönkremegy. Javítani kb 50 ezer. Bontottat lehetne még venni esetleg. Csak azért mondom ezt el, hogy nézd meg nem folyt-e valami az ecu környékére. Láttam a neten, hogy valakinek meg a hűtővíz folyt bele.


még mindig nem jó?


Neem
A héten viszem márkaszervízbe van ott egy ismi átnézi. Meg kivizsgálják az ecu-t is. Vagyis azt szeretném.