adesz20 fórum hozzászólásai
« előző123következő »

adesz20 Elküldve: 2017-06-28 21:04 Futómû és hibái

Sziasztok márkatársak! Remélem jó helyre írok, ha nem elnézést kérek! Olyan problémával fordúlnék hozzátok hogy van egy e46 320d-m aminek a futóműve elég fura lett. A szilentek mindenhol cserélve lettek, elől hátúl, mégis olyan amikor belemegyek egy kissebb kátyuba mintha nem lenne lengéscsillapító az autóba,vagy kilenne támasztva, csak huppan egy nagyot és az egész műszerfal zuhog, ha lenne vesekövem azt is kiesne. Ha huplis egyenletlen úton megyek akkor szépen dolgozik a lengéscsillapító, csak ha hirtelen úthiba, kisebb kátyu, rossz út összeeresztésnél felgyűrődött aszfalra rámegyek koppan egy nagyot, mintha betonra lennének fújva a gumik, nem tudom jobban leírni :/ bízom benne hogy elég érthetőre sikerűlt köszi előre is mindenkinek!!!

adesz20 Elküldve: 2016-01-09 12:25 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta: Nos, ez az a csati amivel próbálkoznánk. Ja és Delphi a program neve.

Ezzel is működik a dolog? Meg ennél is ugyan azok a 7-8as tüskék mert nincsen megszámozva.


ugyanazok a tüskék, ugyanaz a kiosztás.
ha ez a gép is olvasta korábban az E39-ben a többi vezérlőt, akkor E46-ban is kell.
DE! ha az E39-ben átalakító is volt hazsnálva, mert az 20 PIN-es körcsatis volt, akkor itt az OBD-t valószínű össze kell kötni (7-. az a baj én nem tudom, mert nem nagyon írod le konkrétan, hogy az E39 most akkor hogy és mint és akkor végülis mivel olvastátok.


Vidd el a pécsi csókához.Neki van kábele és szoftvere is.Ennyi.




Az lesz mert ezzel a megoldással nem megy. Még annyira se mint anélkül

adesz20 Elküldve: 2016-01-09 11:37 computer hiba lehet???

Nos, ez az a csati amivel próbálkoznánk. Ja és Delphi a program neve.

Ezzel is működik a dolog? Meg ennél is ugyan azok a 7-8as tüskék mert nincsen megszámozva.

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 20:36 computer hiba lehet???

adesz20 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".

Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit


sajnos meló helyen (autó elektronika) i8s elég sokat kell kísérletezni. elég sok fejlesztést csináltam már gépekre, amik amúgy tök egyszerűen, csak agyalni kell, és mondjuk raktáron lévő 5$-os reléből megoldható, míg amúgy 40-60$ lett volna. ugyanaz a funkció, csak nem kell rá árajánlat, olcsóbb, és ugyanazt tudja. de lehetne sorolni.

fater OFF autójában tönkre ment a sebesség érzékelő jeladó. hála égnek kerékaggyal egyben van. én rögtön tudtam mi a baja. az Opeles progim régi így nem ismeri fel ezt a típust még. viszont az univerzális olvasó meg csak motorból olvas adatokat. fater el akarta vinni, vagyis én ajánlottam neki, hogy volt hivatalos szervízeshez vigye. nem vállalta, azt mondta vigye be oda, ahol most dolgozik az nem úgy van, ki kell mérni, melyik oldali az. mondom mit melyik oldali? az a rossz ami a sebességet méri, mert az nincs, meg van ABS hiba. elvitte és marhára nem mondták meg, csak azt, hogy ABS és seb. szenzor hiba van. mondom én ezt gép nélkül ingyen megmondtam. mondtam is neki, hogy hülye volt, hogy fizetett is érte. persze közben kiderítettem, hogy bal oldalon van, amit gondoltam. aztán emgint visszarángatták, mondom nekem nincs akna, nem tudom megnézni a csatlakozókat. leálltak mérni valamit, de már nem kommunikál a gép sem, tehát hibát sem tudnak olvasni. gyanítom, hogy ellenállásmérővel néztek Hall-elemes szenzort, aztán még jobban tönkre rakták, meg remélem már mind a 4 sz@r. szóval enniyre értenek hozzá. az átlag autószerelő bagázs, rutinfeladatokból tartja fenn magát, meg a találgatásból. talán bejön. aztán ha mégis rossz vásár van. ráfogja, hogy amúgy az is rossz volt, szóval nem felesleges a csere. ezt sokan benyelik. ebből élnek. szóval nem kell meglepődni ezen. a logikusabb gondolkodáshoz, meg tényleg olyan munkakör kell, ahol rá vagy kényszerítve önálló hibák megoldására is akár. ez sokat fejleszt. itt si enm baj, ha valaki mondjuk hülyeséget mond, majd aki jobban tudja kijavítja. azzal is tanul az ember. nincs ebben semmi.


Yellow, még abban segíts nekem légyszíves, látom te autóvillamossági szaki vagy, hogy ez csak Bocsh műszeren működik vagy jó egy másik is, és akkor se a kiolvasónak, se az autó computerének sem lesz baja ugye? Mert nem szívesen tenném tönkre a barátom műszerét, pláne nem szeretném kifizetni


szaki az erős, inkább úgy mondanám lelkes amatőr

az attól függ. a készüléktől függ, hogy mire képes. de ha azt mondod, hogy ez a Bosch amivel néztétek a tiéd, az látta az e39-ben a többi vezérlőt, akkor ebben is látnia kell. at leírtam mi lehetett a különbség, hogy az E39 esetében valószínű az OBD2-20PIN átalakítóban volt meg az átkötés. már ha az elméletem igaz, de akkor ha átkötöd kis dróttal, akkor jónak kell lenni.
elrontani nem tudja, mert amúgy a 8-as PIN-t nem hazsnálja más típus azt hiszem. itt meg az fog történni, hogy az autó 8-asa át lsz vezetve a gép 7-esére. tehát a 8-ason érkező adatot a 7-esen dolgozza fel. de gyanítom ez a Bosch is csak DTC kódokat tud olvasni és törölni, programozni nem valószínű lehet vele. mert arra azért minden gyártó odafigyel, hogy azokhoz csak specifikus készülék, program legyen használható. de ugye a hibakódok egységesítve vannak, ezért azokat lehet olvasni típusfüggetlenül. na persze azért számít az olvasó is, mennyire van felokosítva.

mondom én nem bántamám a csatlakozót az autóban egyenlőre. ha ez a Bosch tudta olvasni az E39-et, akkor az átkötés után ezt is tudnia kellene. ha nem megy úgy sem, akkor ha van kedvetek, akkor ki lehet bontani az OBD csatit és megnézni a vezetékeket, a csatlakozókat belül, nincs-e belül sérülés, benyomódott saru, szakadt vezeték. ha nem akarod bontani, akkor mindenképp valakit keress, akinek van MŰKÖDŐ! INPA vagy BMW Scanner kábele, progija. mert ezek hozzáférnek szinte az összes vezérlőhöz, vagy az összeshez. ha azok tudnak kiolvasni hibát, akkor a Bosch cucc nem jó a gépedhez. ezzel tudod a legbiztosabban kizárni az autó hibáját. BMW Scanner azért jó, mert aze gy kattintással az összes vezérlőbe belenéz, amit detektál. ha a BMW spec. diagok sem jó, én akkor kezdeném a bontást. nyilván neked utazni kell a BMW diagért, így lehet előbb célszerű a csatit megnézni. most próbálok úgy gondolkozni, ha a helyedben lennék, tehát se "szaktudásom" nem lenne, se BMW diagom. én akkor így csinálnám.



A bosch diag az nem az nyém hanem az egy hivatalos szervízbe volt a szomszéd faluba. Az egyik barátomnak van egy másik valami magyar diag ami szintén tudta olvasni az e39-et. Azzal szeretnék próbálkozni mert az ingyen van meg jóbarát. Jelenleg semmi másra nem lenne szükségem csak, hogy mi a baja a parkradaromnak ha minden jól megy holnap kipróbálom hogy összezárom egy vékony kis óndarabbal aztán reméljük a legjobbakat. Ha jó lesz akkor fizetek egy sört



Huuuu... Basszus de faszán félreolvastam. "Nem az enyém a bosch" bocsi most olvastam át még1x. Igen úgy van ahogy írtad, e39-ben mindent olvasott nálam csak a motort.

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 19:40 computer hiba lehet???

YELLOW írta:
adesz20 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".

Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit


sajnos meló helyen (autó elektronika) i8s elég sokat kell kísérletezni. elég sok fejlesztést csináltam már gépekre, amik amúgy tök egyszerűen, csak agyalni kell, és mondjuk raktáron lévő 5$-os reléből megoldható, míg amúgy 40-60$ lett volna. ugyanaz a funkció, csak nem kell rá árajánlat, olcsóbb, és ugyanazt tudja. de lehetne sorolni.

fater OFF autójában tönkre ment a sebesség érzékelő jeladó. hála égnek kerékaggyal egyben van. én rögtön tudtam mi a baja. az Opeles progim régi így nem ismeri fel ezt a típust még. viszont az univerzális olvasó meg csak motorból olvas adatokat. fater el akarta vinni, vagyis én ajánlottam neki, hogy volt hivatalos szervízeshez vigye. nem vállalta, azt mondta vigye be oda, ahol most dolgozik az nem úgy van, ki kell mérni, melyik oldali az. mondom mit melyik oldali? az a rossz ami a sebességet méri, mert az nincs, meg van ABS hiba. elvitte és marhára nem mondták meg, csak azt, hogy ABS és seb. szenzor hiba van. mondom én ezt gép nélkül ingyen megmondtam. mondtam is neki, hogy hülye volt, hogy fizetett is érte. persze közben kiderítettem, hogy bal oldalon van, amit gondoltam. aztán emgint visszarángatták, mondom nekem nincs akna, nem tudom megnézni a csatlakozókat. leálltak mérni valamit, de már nem kommunikál a gép sem, tehát hibát sem tudnak olvasni. gyanítom, hogy ellenállásmérővel néztek Hall-elemes szenzort, aztán még jobban tönkre rakták, meg remélem már mind a 4 sz@r. szóval enniyre értenek hozzá. az átlag autószerelő bagázs, rutinfeladatokból tartja fenn magát, meg a találgatásból. talán bejön. aztán ha mégis rossz vásár van. ráfogja, hogy amúgy az is rossz volt, szóval nem felesleges a csere. ezt sokan benyelik. ebből élnek. szóval nem kell meglepődni ezen. a logikusabb gondolkodáshoz, meg tényleg olyan munkakör kell, ahol rá vagy kényszerítve önálló hibák megoldására is akár. ez sokat fejleszt. itt si enm baj, ha valaki mondjuk hülyeséget mond, majd aki jobban tudja kijavítja. azzal is tanul az ember. nincs ebben semmi.


Yellow, még abban segíts nekem légyszíves, látom te autóvillamossági szaki vagy, hogy ez csak Bocsh műszeren működik vagy jó egy másik is, és akkor se a kiolvasónak, se az autó computerének sem lesz baja ugye? Mert nem szívesen tenném tönkre a barátom műszerét, pláne nem szeretném kifizetni


szaki az erős, inkább úgy mondanám lelkes amatőr

az attól függ. a készüléktől függ, hogy mire képes. de ha azt mondod, hogy ez a Bosch amivel néztétek a tiéd, az látta az e39-ben a többi vezérlőt, akkor ebben is látnia kell. at leírtam mi lehetett a különbség, hogy az E39 esetében valószínű az OBD2-20PIN átalakítóban volt meg az átkötés. már ha az elméletem igaz, de akkor ha átkötöd kis dróttal, akkor jónak kell lenni.
elrontani nem tudja, mert amúgy a 8-as PIN-t nem hazsnálja más típus azt hiszem. itt meg az fog történni, hogy az autó 8-asa át lsz vezetve a gép 7-esére. tehát a 8-ason érkező adatot a 7-esen dolgozza fel. de gyanítom ez a Bosch is csak DTC kódokat tud olvasni és törölni, programozni nem valószínű lehet vele. mert arra azért minden gyártó odafigyel, hogy azokhoz csak specifikus készülék, program legyen használható. de ugye a hibakódok egységesítve vannak, ezért azokat lehet olvasni típusfüggetlenül. na persze azért számít az olvasó is, mennyire van felokosítva.

mondom én nem bántamám a csatlakozót az autóban egyenlőre. ha ez a Bosch tudta olvasni az E39-et, akkor az átkötés után ezt is tudnia kellene. ha nem megy úgy sem, akkor ha van kedvetek, akkor ki lehet bontani az OBD csatit és megnézni a vezetékeket, a csatlakozókat belül, nincs-e belül sérülés, benyomódott saru, szakadt vezeték. ha nem akarod bontani, akkor mindenképp valakit keress, akinek van MŰKÖDŐ! INPA vagy BMW Scanner kábele, progija. mert ezek hozzáférnek szinte az összes vezérlőhöz, vagy az összeshez. ha azok tudnak kiolvasni hibát, akkor a Bosch cucc nem jó a gépedhez. ezzel tudod a legbiztosabban kizárni az autó hibáját. BMW Scanner azért jó, mert aze gy kattintással az összes vezérlőbe belenéz, amit detektál. ha a BMW spec. diagok sem jó, én akkor kezdeném a bontást. nyilván neked utazni kell a BMW diagért, így lehet előbb célszerű a csatit megnézni. most próbálok úgy gondolkozni, ha a helyedben lennék, tehát se "szaktudásom" nem lenne, se BMW diagom. én akkor így csinálnám.



A bosch diag az nem az nyém hanem az egy hivatalos szervízbe volt a szomszéd faluba. Az egyik barátomnak van egy másik valami magyar diag ami szintén tudta olvasni az e39-et. Azzal szeretnék próbálkozni mert az ingyen van meg jóbarát. Jelenleg semmi másra nem lenne szükségem csak, hogy mi a baja a parkradaromnak ha minden jól megy holnap kipróbálom hogy összezárom egy vékony kis óndarabbal aztán reméljük a legjobbakat. Ha jó lesz akkor fizetek egy sört

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 16:35 computer hiba lehet???

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".

Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit


sajnos meló helyen (autó elektronika) i8s elég sokat kell kísérletezni. elég sok fejlesztést csináltam már gépekre, amik amúgy tök egyszerűen, csak agyalni kell, és mondjuk raktáron lévő 5$-os reléből megoldható, míg amúgy 40-60$ lett volna. ugyanaz a funkció, csak nem kell rá árajánlat, olcsóbb, és ugyanazt tudja. de lehetne sorolni.

fater OFF autójában tönkre ment a sebesség érzékelő jeladó. hála égnek kerékaggyal egyben van. én rögtön tudtam mi a baja. az Opeles progim régi így nem ismeri fel ezt a típust még. viszont az univerzális olvasó meg csak motorból olvas adatokat. fater el akarta vinni, vagyis én ajánlottam neki, hogy volt hivatalos szervízeshez vigye. nem vállalta, azt mondta vigye be oda, ahol most dolgozik az nem úgy van, ki kell mérni, melyik oldali az. mondom mit melyik oldali? az a rossz ami a sebességet méri, mert az nincs, meg van ABS hiba. elvitte és marhára nem mondták meg, csak azt, hogy ABS és seb. szenzor hiba van. mondom én ezt gép nélkül ingyen megmondtam. mondtam is neki, hogy hülye volt, hogy fizetett is érte. persze közben kiderítettem, hogy bal oldalon van, amit gondoltam. aztán emgint visszarángatták, mondom nekem nincs akna, nem tudom megnézni a csatlakozókat. leálltak mérni valamit, de már nem kommunikál a gép sem, tehát hibát sem tudnak olvasni. gyanítom, hogy ellenállásmérővel néztek Hall-elemes szenzort, aztán még jobban tönkre rakták, meg remélem már mind a 4 sz@r. szóval enniyre értenek hozzá. az átlag autószerelő bagázs, rutinfeladatokból tartja fenn magát, meg a találgatásból. talán bejön. aztán ha mégis rossz vásár van. ráfogja, hogy amúgy az is rossz volt, szóval nem felesleges a csere. ezt sokan benyelik. ebből élnek. szóval nem kell meglepődni ezen. a logikusabb gondolkodáshoz, meg tényleg olyan munkakör kell, ahol rá vagy kényszerítve önálló hibák megoldására is akár. ez sokat fejleszt. itt si enm baj, ha valaki mondjuk hülyeséget mond, majd aki jobban tudja kijavítja. azzal is tanul az ember. nincs ebben semmi.


Yellow, még abban segíts nekem légyszíves, látom te autóvillamossági szaki vagy, hogy ez csak Bocsh műszeren működik vagy jó egy másik is, és akkor se a kiolvasónak, se az autó computerének sem lesz baja ugye? Mert nem szívesen tenném tönkre a barátom műszerét, pláne nem szeretném kifizetni

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 15:54 computer hiba lehet???

asbi írta:
Bitu79 írta:
asbi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.






Pedig ez lesz a gond valószínűleg. 7-8-as lábat kell összekötni, vagy forrasztani és működnie kell.


Gyengeelméjűekhez vitte akkor,ha erre nem jöttek rá maguktól a 4 különböző szerelő közül.


Én szerelőm is valami univerzálissal nézte és csak a motorból tudott olvasni, aztán csak lestem itthon is, hogy nekem sem megy. Én innen szedtem az ötletet.

Elvileg szoftveresen is meg lehet csinálni, de összekötni a két pint fél perc. Egy próbát mindenképp megér szerintem. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb, aztán utána még mindig lehet Pécsre utazni.



Asbi, és te próbáltad már ezt a megoldást? Nem megy semmi kárára?

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 15:12 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
asbi írta:
Bitu79 írta:
asbi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.






Pedig ez lesz a gond valószínűleg. 7-8-as lábat kell összekötni, vagy forrasztani és működnie kell.


Gyengeelméjűekhez vitte akkor,ha erre nem jöttek rá maguktól a 4 különböző szerelő közül.


Én szerelőm is valami univerzálissal nézte és csak a motorból tudott olvasni, aztán csak lestem itthon is, hogy nekem sem megy. Én innen szedtem az ötletet.

Elvileg szoftveresen is meg lehet csinálni, de összekötni a két pint fél perc. Egy próbát mindenképp megér szerintem. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb, aztán utána még mindig lehet Pécsre utazni.


Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".

Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit






Hát srácok én elhiszem nektek a ti állításotokat. Egyik se abból él hogy autókat olvas ki hanem csak akkor ha nagyon nem megy valami. Ők azok a szerelők akik gép nélkül tárják fel a hibát és ha gép kell és azzal nem megy akkor nem is erőltetik hanem viszik szakihoz aki az akit Bitu79-nek írtam ezért fordúltam hozzátok. Remélem igazatok leyz és először megpróbálom ezt a trükköt.

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 13:17 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
adesz20 írta:
Bitu79 írta:
adesz20 írta:
Bitu79 írta:
adesz20 írta: Jelentem a biztik rendben vannak. Annyi hogy a haveré 2001es az enyém 2002-es. Mondott nekem valaki olyat hogy valószínű erre a csatira csak a motor részét kötötték rá és valahol kell lenni még egy kördugónak is. Létezik ilyen? Mert én több dugót nem találok.

Sztem ilyen nincs.Vagy ilyen van benne,vagy olyan.
A korai e46-osokban volt a körcsatis.




Most nézem bitu79 Pécsi vagy. Egy oda valósi srác mondta ezt nekem. Nem tudom pontosan a nevét de computerekkel foglalkozik és állítólag nagyon nagy májer. Valamilyen Józsi. Több milliós kiólvasó gépe van illetve motorokat tuningol szoftveresen. Jövőhéten megyek hozzá Pécsre ez ügyben. Ez alapján nem ismerheted véletlen?


Ha a Makay István úton lévő Jet benzinkút melletti srácot mondod(a Milét),akkor ismerem ja.Annyira ő sem Májer.Sok mindenhez nincs neki sem szoftvere sajnos...





Nem tudom estére megmondom pontosan, a szerelő barátom mondta hogy szokott ide lejárni hozzá havonta aztán akkor jön mindenki hozzá mert állítólag nagyon érti a dolgát. Remélem tud vele valamit kezdeni mert már nagyon idegesít hogy rossz. A tolatóradart se tudom addig megcsinálni aztán csak visít itt nekem


Ha egy emberről beszélünk,akkor neki van kábele,és bmwscanner progija is.Amit enged a Bmw Scanner,azt át tudja írni.Sok mindenhez sajnos nincs neki sem szoftvere.Volt,amit nem tudott megoldani.
Szóval ne lepődj meg,ha mehetsz a márkaszervízbe te is.

Kaposvár-Pécs táv olyan 130-150 km oda vissza.Az üzemanyagba olyan 3000 pénz tuti.Én előbb a csatit nézném meg,hogy 100-as e.







Még ma megpróbálom kiszedni a csatit vagy holnap. Amúgy az üzemanyag az féláron van az miatt nem aggódok, ja kb. 70km egy útja, amúgy meg minden kepp mennék

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 13:03 computer hiba lehet???

YELLOW írta:
adesz20 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.


te nagyon okos vagy, legalább értelmeznéd amit írtam...
én E39-ről beszéltem, és tudom, hogy 2002-es OBD2-es csatija van az E46-ban
és csak, hogy vágd az OBD1 az pedig ez: a jobb oldali


miért inkább szét szedsz egy drága készüléket és forrastgatsz? semmi baja nem lesz. és próbaképpen nem örökké.
de tőlem azt csinál amit akar.


Nem írtam,hogy nem megoldható,csak sufni megoldás kissé.



Este elmegyek a sráchoz és ha ráér megkérem próbáljuk ki és utána megírom, hogy mivolt. Amúgy akkor mivan ha így se sikerül?


szerintem azon elég utána rágódni.
de mondjuk egy INPA, BMW Scanner-t kellene megnézni. ha az nem kommunikál a többi cuccal, akkor van gond. addig én nem feltétlen kezdenék az autóra fogni semmit.
esetleg az autóban lévő OBD csatit kiszedni, megnézni a vezetékeket, benne a csatiban az érintkezőket, nem sérültek-e, vagy hasonlók.
az én véleményem az, hogy nem lesz egyik vezérlőddel sem baj, mert akkor az autóval különböző anomáliák lennének. szóval én közvetlen a csatitól bentebb (értsd mélyebb szinten) nem foglalkoznék. de mondom, BMW spec. kábelek, diag után nyomoznék csak tovább az autóban. én így csinálnám, lehet hülyeség, de általában én azt írom, ahogyan én csinálnám. lehet nem jó megoldás. aki tud jobbat, majd megírja.



Nem hülyeség mert én is gondoltam rá hogy beviszem a bmw-hez csak megmondom őszintén, sajnálok rá 12.000ft-ot

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 12:59 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
adesz20 írta:
Bitu79 írta:
adesz20 írta: Jelentem a biztik rendben vannak. Annyi hogy a haveré 2001es az enyém 2002-es. Mondott nekem valaki olyat hogy valószínű erre a csatira csak a motor részét kötötték rá és valahol kell lenni még egy kördugónak is. Létezik ilyen? Mert én több dugót nem találok.

Sztem ilyen nincs.Vagy ilyen van benne,vagy olyan.
A korai e46-osokban volt a körcsatis.




Most nézem bitu79 Pécsi vagy. Egy oda valósi srác mondta ezt nekem. Nem tudom pontosan a nevét de computerekkel foglalkozik és állítólag nagyon nagy májer. Valamilyen Józsi. Több milliós kiólvasó gépe van illetve motorokat tuningol szoftveresen. Jövőhéten megyek hozzá Pécsre ez ügyben. Ez alapján nem ismerheted véletlen?


Ha a Makay István úton lévő Jet benzinkút melletti srácot mondod(a Milét),akkor ismerem ja.Annyira ő sem Májer.Sok mindenhez nincs neki sem szoftvere sajnos...





Nem tudom estére megmondom pontosan, a szerelő barátom mondta hogy szokott ide lejárni hozzá havonta aztán akkor jön mindenki hozzá mert állítólag nagyon érti a dolgát. Remélem tud vele valamit kezdeni mert már nagyon idegesít hogy rossz. A tolatóradart se tudom addig megcsinálni aztán csak visít itt nekem

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 12:51 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.


te nagyon okos vagy, legalább értelmeznéd amit írtam...
én E39-ről beszéltem, és tudom, hogy 2002-es OBD2-es csatija van az E46-ban
és csak, hogy vágd az OBD1 az pedig ez: a jobb oldali


miért inkább szét szedsz egy drága készüléket és forrastgatsz? semmi baja nem lesz. és próbaképpen nem örökké.
de tőlem azt csinál amit akar.


Nem írtam,hogy nem megoldható,csak sufni megoldás kissé.



Este elmegyek a sráchoz és ha ráér megkérem próbáljuk ki és utána megírom, hogy mivolt. Amúgy akkor mivan ha így se sikerül?

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 12:39 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
adesz20 írta: Jelentem a biztik rendben vannak. Annyi hogy a haveré 2001es az enyém 2002-es. Mondott nekem valaki olyat hogy valószínű erre a csatira csak a motor részét kötötték rá és valahol kell lenni még egy kördugónak is. Létezik ilyen? Mert én több dugót nem találok.

Sztem ilyen nincs.Vagy ilyen van benne,vagy olyan.
A korai e46-osokban volt a körcsatis.




Most nézem bitu79 Pécsi vagy. Egy oda valósi srác mondta ezt nekem. Nem tudom pontosan a nevét de computerekkel foglalkozik és állítólag nagyon nagy májer. Valamilyen Józsi. Több milliós kiólvasó gépe van illetve motorokat tuningol szoftveresen. Jövőhéten megyek hozzá Pécsre ez ügyben. Ez alapján nem ismerheted véletlen?

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 12:29 computer hiba lehet???

Jelentem a biztik rendben vannak. Annyi hogy a haveré 2001es az enyém 2002-es. Mondott nekem valaki olyat hogy valószínű erre a csatira csak a motor részét kötötték rá és valahol kell lenni még egy kördugónak is. Létezik ilyen? Mert én több dugót nem találok.

adesz20 Elküldve: 2016-01-08 11:18 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
adesz20 írta:
Bitu79 írta:
adesz20 írta:
Bitu79 írta:
adesz20 írta:
YELLOW írta: ha valaki úgy érzi felesleges a topicnyitás, akkor írja le oda, esetleg az illetőnek privátban linkelje el az alternatív topic-ot ahova tegye fel a kérdését. a többi majd rendezve lesz.
attól, hogy valamiről keresztbe és hosszában sem találsz semmit, attól van több olyan már létező topic, amibe ezt beleírhattad volna. diagos topic-ok, általános segítség kérős topic-ok.

ez elég laikus kérdés az látszik. mit értesz a computer alatt? mert a motornak is van computere. az általános univerzális olvasók csak azt tudják olvasni. a kérdésedből eleve nem derült ki, hogy mire is vagy kíváncsi? nincs olyan, hogy fő computer, amiből bármi kiolvasható.
az autó több vezérlőből áll (ECU, és itt az ECU alatt Electronic Control Unit-ot értek most), amiknek különböző elnevezése van. mondjuk úgy modulok, vezérlők. bár ezek lehetnek driver-ek, meghajtó áramkötök, amik szintén rendelkezhetnek külön processzorral.
mivel az univerzálisa diag nem volt jó, ahogy látom, ebből következik más dologgal lehet problémád. ezt pedig megírták, hogy BMW specifikus eszközök kellenek hozzá.
szóval a lehúzós szerelő, egy olcsóbb univerzális diaggal próbálkozik, aztán fizetsz érte, de ha nem olvast mást, csak a motort, akkor ráfogja, hogy a computered a hibás. nem ő hülye, vagy a műszere nem oda való, hanem az autó rossz. tipikus.



Kedves Yellow!!! Tőled is elnézést kérek, hogy nyitottam egy új topicot bár nem értem miért fáj ez annyira. Neked ettől kevesebb lett valami? Na mind egy, tipikus népnevelő, azt hittem ez a fórum azért van, hogy segítsük egymást nem pedig azért, hogy baszogassuk. Érdekes Bitu 79 tudott rendes választ adni anélkül, hogy kioktatott volna a fórum hogyan működéséről. Ami a diagit illeti kicsit túlkombinálod a dolgokat, én arra gondoltam, hogy amikor rádugják diagra az autót akkor ott található sok menüpont, parkradar, fékek, biztonság, motor meg még sorolhatnám, ezek közűl csak a motorba tud belemenni és megnézni, hogy van e hiba. Ha bármelyik másik menübe próbál belemenni egyből azt írja ki, hogy nem lehet csatlakozni. Ja és több helyen voltam egy haverral akinek ugyan ilyen autója van és az övét tudta olvasni. Amúgy meg minden normális helyen úgy működik, ha nem tudja kiolvasni akkor nem kér pénzt!!!


Egy fontos dolog.A kesztíűtartóban nézd meg a biztosítékát az obd-nek.Lehet kiégett,azért nem enged csatlakozni,ha jó a diag kábel.



Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


Nem tudom,de azért csak nézd meg.Egy-két perc alatt megvan.Sztem a diag szoftver nem jó,vagy a kábel esetleg.Sztem 99% h. rossz a biztosíték.


Ok megnézem és jelentkezem.


Az hamar megvan tényleg.

Ha ez sem jön be,akkor mérjétek ki az obd csatit.Lehet valami kontakthiba van.
Lehet valamelyik érintkező a baj az obd csatin.





Ez még nem lehet hülyeség mert valaki már mondta, hogy lehet hogy szálszakadásos.

« előző123következő »