b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2015-02-04 10:33 Termosztát

Memmaao írta:
Tano írta:
lela írta: Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.


A dízelé változattól függően 84-85 fokon nyit, ennyit kell mutatnia.


Köszi! Ma kipróbáltam, 75 foktól középen áll a mutató, városon belül 85-87 fokra ment fel, nagyobb kigyorsítások után átmenetileg lemegy 76-77 fokra, majd visszaáll 85-86-ra. Országúton egyenletes tempón 89-90 fokot mutatott. Autópályán még nem tudtam kipróbálni, nekem mindig ott produkálja a mutató a visszaesést, 140-es tempó mellett.



Milyen váltó van az autódban?
Ha esetleg automata, akkor van még egy termosztát.

b_imi Elküldve: 2015-02-03 21:30 Termosztát

lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Ilyen alulról. Remélem így már egyértelmű. Mivel áll a motor így a zsalu nyitva van.

b_imi Elküldve: 2015-02-03 18:01 Termosztát

Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.

b_imi Elküldve: 2015-02-01 15:56 Termosztát

flenfer írta: Üdv. mindenkinek!
320d- ben hol van a termosztát? 2000-es évjáratú a gép. Nagy munka kicserélni?


Annyira nem vészes a csere. Kicsit bontani kell hozzá. Az EGR gyorsan cserélhető, a másik egy kicsit el van dugva, de az is megoldható házilag. Kb. 4l hűtővizet kell leengedni a rendszerből.

b_imi Elküldve: 2015-02-01 12:18 Alufelni méretek

InsaneWombat írta: Valaki meg tudna erősíteni, hogy az alábbi információk helyesek? Ugyanis ahány oldalt nézek annyi variációt találok...

2006 E90-ről van szó, 225/45 gumi lesz (dunlop, goodyear, hankook ezt még nem döntöttem el)

a kérdésem a felnire vonatkozik:

8Jx17 már ez is fixnek tűnik, ET az 30 és 45 közötti lehet? Ezt találtam egy táblázatban, nem tudom, hogy helyes-e. Minél kisebb az ET szám annál mélyebben van a felni közepe, jól gondolom? Tehát, ha nem szeretnék "mély" felnit akkor inkább a 45 fele kell közelíteni?


b_imi Elküldve: 2015-02-01 10:33 Gumi

Robinson írta: Sziasztok,

e60 alá 8,5x18 ET 20 felnire mekkora gumi dukál? 245/40R18?
Gyári felnije nem volt 8,5 széles, így nem tudok lesni.


245/40R18 a gyári méret és szerintem jól is áll rajta.

Gratulálok az új géphez!

b_imi Elküldve: 2015-01-31 22:54 Gumi

BarG írta:

Egy kicsit hadd pontosítsak!
Az, hogy Michelin, nem mond semmit. Minden gumigyárnak - már amiket igazi gumigyárnak lehet nevezni - több sorozatú a portfóliójuk. Van a sportos tapadós - van a félút, ami kicsit keményebb, kevésbé tapad, de sokkal jobban tart - meg van az ECO gumi, ami alig tapad, de baromi sokat lehet velük menni meg kevés üzemanyagot fogyasztanak. A Michelin-nek a Pilot Sport sorozata a tapadós, aztán van a Primacy, azt hiszem, ez a középút, meg van az Energy Saver, ami a nem kopó, üzemanyag megtakarító. Nem minden méretben elérhető mindegyik fajta gumi. Neked valószínűleg nem Pilot Sport gumid volt, mert azt akárhogy óvod, 1-2 tízezer km alatt leradírozódik.





Pilot Sport-ból is van GRNX változat, ami elég jól bírja.

b_imi Elküldve: 2015-01-24 12:36 Rugócsere

Rick25 írta: Srácok! Süllyesztette már valaki az első rugót? Én 1-2 centivel szeretném lejjebb vinni az elejét, de nem sportrugóval. Van ilyen?:


Vidd el rugókovácshoz, olyanra csinálják amilyenre akarod.

b_imi Elküldve: 2015-01-09 12:57 Karosszéria (javítás?)

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne, hogy a szedán faceliftes első sárvédő jó a faceliftes kombiéhoz válaszokat előre is, köszi ja meg hogy oldható a sárvédő , csavarokkal van megoldva vagy le van heggesztve .???????


Szerintem jó. A sárvédőt csavarok rögzítik, cserélhető.

Szerk.: cikkszám alapján ugyanaz

b_imi Elküldve: 2015-01-04 22:03 Társalgó

hugi írta:
Szia Pocses!Ne haragugy,de ebből egy szót se értek!Lehetne esetleg magyarul?


Nem tűnt fel, hogy neked -od van, ez meg egy fórum?

b_imi Elküldve: 2014-12-29 14:06 Turbo

slooter írta:
b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


Ha már szétbontod, akkor a katalizátort 2 perc levenni, és ha van benne olaj kiöntöd. De vélhetően a gyors reagálásnak köszönhetően nem kerülhetett bele sok (úgyis látszik majd a csatlakozásnál). A lecsapatós kartergáz szűrőt csak ki kell mosni és vissza lehet rakni.
Sok sikert a cseréhez

b_imi Elküldve: 2014-12-29 13:54 Turbo

slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.

b_imi Elküldve: 2014-12-29 13:44 Turbo

lela írta:

Ezt a tisztítást csak érdeklődésképpen írtam hogy van e értelme?Szokta e valaki csinálni itt a fórumon?Azért nem olyan egyszerű kivenni ahhoz hogy csak heccből kitakarítsam.De ha ezzel megnövelem az élettartamát akkor talán.Csak gondolom ahhoz hogy megtakarítsam normálisan szét kellene szedni, akkor meg tömítéseket kellene benne cserélni.

Mit jelent hogy elektromos vezérlésű? Nyilván van egy mágnesszelep ami kinyit és a vákumot a vákummunkahengerre juttatja ami a rudazatot mozgatja, ugyanúgy mint az egr szelep esetén.


Az első a vákuumos, a második az elektromos geometria vezérlésű.


b_imi Elküldve: 2014-12-29 13:22 Turbo

lela írta:
b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?


Szerintem a turbód elektromos vezérlésű nem vákuumos. Azért kell szabályozni, hogy optimális legyen a hatásfoka. A tisztítással csak óvatosan, mert ha nem sikerül tökéletesen, és marad a lapáton kosz, az kiegyensúlyozatlanságot is eredményezhet. Az pedig ezen a fordulaton nem egészséges.

b_imi Elküldve: 2014-12-29 13:13 Egr szelep

leroyclub írta: Ma elkezdtem lebontani az autót, hogy bezsirozzam a fütömotort és ha már ugyis ott vagyok akkor gondoltam megnézem az EGR-t hátha attól van a kormolás. Ez fogadott:
Szerk: Kipucoltam, de mivel érdemes tisztítani? Elhasználtam majdnem egy liter Brigéciolt, de így sem lett 100%os. A szívosort is kiszeretném majd tisztítani ahoz kéne valami hatásosabb cucc..







Ehhez minek oldószer? Pl. egy vastagabb hézagmérővel simán ki lehet kaparni, a többi meg kijön a 3M-es dörzsivel. Fényes lesz a belseje, és kb. 10 perces meló, ráadásul a koszos folyadékkal se kell bajlódni.