bedod fórum hozzászólásai

bedod Elküldve: 2022-08-22 06:19 váltó

Sziasztok!

Mi a különbség az fl előtti e46 320i, 323i, 328i váltói között?

Köszönöm!

bedod Elküldve: 2022-01-23 15:46 Társalgó

Sziasztok!

E46 320i 150le sedanhoz ki milyen féltengelyeket használ?

bedod Elküldve: 2021-12-20 18:25 Vizhőmérséklet jeladó

bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.


Az, hogy NTC az biztos is volt. Mókolni nem akarnék. Ezért kíváncsi lennék, hogy milyen hőmérséklet érzékelő van benne másnak ugyan ennél a típusú motornál. Sokat segítene a hiba keresésben, mivel elméletileg 4-5 fajta jelből számolja ki a motorvezérlő a kapcsolási pontot, ezért lehet hogy másik jeladóm szórakozik. Bár az értékek alapján nem a megfelelő jeladó van benne. Ugyanis az értékek alapján NTC10K kellene bele, de ezek a jeladók csak NTC2K-sak




Sikerült megoldanom a gondot. A szenzorok voltak a ludasak. A hengerfejben lévőt elég lett volna kicserélnem, mert már azzal működött a kocsi. De mind a kettőt kicseréltem.

bedod Elküldve: 2021-12-13 20:36 Vizhőmérséklet jeladó

YELLOW írta:
bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.


Az, hogy NTC az biztos is volt. Mókolni nem akarnék. Ezért kíváncsi lennék, hogy milyen hőmérséklet érzékelő van benne másnak ugyan ennél a típusú motornál. Sokat segítene a hiba keresésben, mivel elméletileg 4-5 fajta jelből számolja ki a motorvezérlő a kapcsolási pontot, ezért lehet hogy másik jeladóm szórakozik. Bár az értékek alapján nem a megfelelő jeladó van benne. Ugyanis az értékek alapján NTC10K kellene bele, de ezek a jeladók csak NTC2K-sak

bedod Elküldve: 2021-12-13 19:11 Vizhőmérséklet jeladó

YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.

bedod Elküldve: 2021-12-12 10:20 Vizhőmérséklet jeladó

Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.

bedod Elküldve: 2021-12-05 09:25 Termosztát

YELLOW írta:
bedod írta: sziasztok!

Adott egy e46 320I 150le.

Mai nap lett benne cseléve Termosztát. 97°C-os lett bele rakva (előző 87°C-os volt). Az a hiba jelenségem, hogy a motor bemelegszik 89°C-ra és elindul a hűtőventilátorom, visszahűti 85-86°C-ra.

mi okozhatja ezt? Mi vezérli a hűtőventilátort? Hogyan tudnám megoldani, hogy a hűtővizem felmenjen addig?


a hőgomba nem jó. dízelé lehet benne. benzinesnek kb 105-108°C-nál kellene kapcsolnia. és kb 96°C-ra hűl vissza.


Melyik hőgomba lehet az?

bedod Elküldve: 2021-12-04 19:55 Termosztát

sziasztok!

Adott egy e46 320I 150le.

Mai nap lett benne cseléve Termosztát. 97°C-os lett bele rakva (előző 87°C-os volt). Az a hiba jelenségem, hogy a motor bemelegszik 89°C-ra és elindul a hűtőventilátorom, visszahűti 85-86°C-ra.

mi okozhatja ezt? Mi vezérli a hűtőventilátort? Hogyan tudnám megoldani, hogy a hűtővizem felmenjen addig?