bmwkoloni fórum hozzászólásai
« előző12következő »

bmwkoloni Elküldve: 2012-04-12 16:21 Hova kössem...

Hali! Olyan kérdésem lenne, hogy e-30 323-i.
létezik-e, hogy a gyárban beépítették a központizárat de vezérlő egységet nem tettek bele? Az a és a b oszlopoknál van kábel csati de nincs beléjük irányuló köteg. a tank ajtóhoz már csináltam egy kis elektronikát, hogy tudjam zárni de szeretném teljesre csinálni a rendszert. a tank nyílást egy 3 állású 6 lábú rugós kapcsolóval oldottam meg. de szeretném ha az ajtók is nyílnának ahogy kell. távkapcsolóval. Vaterán 8-10 ezerért találtam univerzális bicskakulcsos vezérlőt amihez még a kulcs pengét meg kell csináltatni. ezek mennyire komoly dolgok? vagy esetleg volna-e valami más megoldás? vagy valami elkerülhette a figyelmemet?

Minden jót

előre is KÖSZI

V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-03-03 22:57 Futómû és hibái

YELLOW írta:
jons írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

hát pedig eddig akármilyen autóval volt dolgom, azt megfogta... a vaci újat is... én ahogy mosom, a felületi szinte rögtön megjelenik... azért 3-4 nap után (mosás után, hogy nem megyek vele) azért elég jól megfogja, de kézzel megmozgatom az autót és el is engedte. tudom nem jellemző már a fékpofa szakadás, de így óvatosabb a dolog.



Huhhh, te csávó....


Akkor ott valami más gond is van, mert nekem nem fog meg semmit semmi. 1 hete nem mentem a kocsival ráadásul mosás után aztán ma semmi gond nem volt. Kb úgy mint az elmúlt 1,5 évben sosem.



pedig nincs más gond...
ha megyek vele előtte, vagyis "fürdés" után, akkor akár két hétig is állhat, semmi nem látszik a tárcsán. mondom én a zsír új autónknál is ezt tapasztaltam, mit leírtam. mosás után is már látszik a felületi rozsda a tárcsán. a régi tárcsáimnál is látszott, most is látszik. és mivel mosás után max 5 métert gurulok be a garázsba, csak éppen leszedi azt a vékony rozsda réteget. aztán ha áll már másnapra tutti megfohja egy picit az autót. és nem a kézifék az, nálam tutti nem.


Egy német fórumon utána olvastam a dolognak. Valóban a vakrozsda az ok! abban az esetben ha nem ragad meg egy auto mosás után akkor valószínüleg kopott a fékbetét, vagy nincs megfelelően beállítva a fék. ugyanis egy jól beállítótt fékrendszer esetében 0.15 mm a hézag a tárcsaa és a betét között. oldalanként 0,075mm ("Otto Schemmel")
(ez a szám nekem mondjuk kicsinek tűnik de nem vagyok szerelő! NEM TUDOM!!)


bmwkoloni Elküldve: 2012-03-02 22:28 Futómû és hibái

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
bmwkoloni írta: Üdv! Szeretnék kérni egy kis segítséget!

Egy másik BMW újjászületése miatt kikerült a kocsim a garázsból és ha párás az éjszaka akkor megragadnak a kerekeim. (E-30 323i 4 tárcsafékes)

Amikor elindulok érzem, hogy valami vissza fog egy kicsit és utána töréshez hasonlító hangot hallok mindig. Már többször rám hozta a frászt. Végig néztem már az összes tárcsát, az összes fékbetétet de semmi hibát nem látok rajtuk. kiválóan működik a fékrendszer is csak ez a jelenség számomra nem ismert. Bajt jelent ez? csak beállítási hiba? vagy miről van szó?

Válaszotokat várom és előre is Köszönöm

V.N.


A kézifék ragadhat be szerintem, sajnos a dobfék önzáró.


ez még nyáron is előfordul, autómosás után, 1-2 órával a felületi rozsda már össze "ragasztja" a tárcsát és betétet. én azt mondom ha kint áll, akkor a pára miatt lehet mindin indulás előtt kézzel mozdítsd meg a kasztnit, mégsem olyan erő, de elengedi. iylen hidegben ha nem muszáj, akkor a kéziféket feletsd el.


Köszönöm a választ de nem használom a kéziféket. Az alföldön lakok és csak 1-es seb fokozatba hagyom a váltót. Már próbáltam kézzel megmozdítani de nem sikerült. a törés hang után hallok kb 1-2 percig surlodás hangot de utána megszűnik. fékhatás romlást pedig nem érzek.

bmwkoloni Elküldve: 2012-03-02 22:12 Futómû és hibái

Üdv! Szeretnék kérni egy kis segítséget!

Egy másik BMW újjászületése miatt kikerült a kocsim a garázsból és ha párás az éjszaka akkor megragadnak a kerekeim. (E-30 323i 4 tárcsafékes)

Amikor elindulok érzem, hogy valami vissza fog egy kicsit és utána töréshez hasonlító hangot hallok mindig. Már többször rám hozta a frászt. Végig néztem már az összes tárcsát, az összes fékbetétet de semmi hibát nem látok rajtuk. kiválóan működik a fékrendszer is csak ez a jelenség számomra nem ismert. Bajt jelent ez? csak beállítási hiba? vagy miről van szó?

Válaszotokat várom és előre is Köszönöm

V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-28 21:29 Kézi váltót keresek

Egy kérdés! E-30 323-i.

Kaptam hozzá egy ix váltót + hozzávaló első kerék agyakat és féltengejeket. bele lehet tenni komoly átalakítás nélkül? mi kell még, hogy összkerekes legyen? illetve összehozható-e?

Előre is KÖSZI

V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-28 21:25 Kézi váltót keresek

Karesz4 írta: Sziasztok

segítség kelene?

Én BMV 750í 12hengeres 5000ccm-hez kézi váltót keresek.

Bármilyen megoldás érdekel.

Sziasztok Károly


Heló!
Nekem van egy 850-es v12-es váltóm. 6 sebességes manuális. van lendkerék is meg 1000Km-es kuplung.

nem tudom, hogy össze lehet-e hozni. ha érdekel így ahogy van 55000.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-28 15:08 Parrot - Telefon kihangosítása autóban

Bocsi ha rossz helyre írtam de nem találtam más topikot ahol feltehetném a kérdésemet.

Vennék egy BMW telefont amit az e-39-esekhez adtak. Egy barátom kis átalakítással beépítette a saját e-30 asába a kazetta tartó helyére. ez nekem is megtetszett és le szeretném koppintani de sehol nem találok megfelelő készüléket. Lett volna egy de az csak a kagyló rész és maga az okosság nincs meg. Ha valakinek volna egy eladó komplett telója az kérem írjon! Nem ragaszkodok az e-39-eséhet. A légyeg. hogy vezetékes jellegű legyen!

Előre is köszönöm!

V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-28 13:42 Műszerfal kijelzés

szeda írta: KM óra spirál az első háromra a gond

bmwkoloni írta: Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e de más lehetőséget nem találtam a témában.

A problémám az, hogy E-30 323i a műszercsoportom néhány tagja nem szuperál.
sebességmérő, napikokóméter, összes megtett kilométer. a fogyasztásmérő pedig egyből fel megy maximumra és ott is marad. mi lehet a baj? (Ez még a forgó óra nem digitális)
Előre is köszi

V.N.




Nos ez érdekes! kifordítottam a műszercsoportot de nem találtam spirált. Az létezhet, hogy már elektromosan van megoldva?
Eddig időnkánt működött de már totál nem. a spitált meg nemhiszem, hogy kivette volna a szerelőm.

Azért köszönöm a tippet!
V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-28 09:53 Műszerfal kijelzés

Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e de más lehetőséget nem találtam a témában.

A problémám az, hogy E-30 323i a műszercsoportom néhány tagja nem szuperál.
sebességmérő, napikokóméter, összes megtett kilométer. a fogyasztásmérő pedig egyből fel megy maximumra és ott is marad. mi lehet a baj? (Ez még a forgó óra nem digitális)
Előre is köszi

V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-27 16:27 Motorgenerál!

Sziasztok! Beállítottam a szelephézagokat és most már kitűnően működig az autó. mínuszos volt a szepephézag és szinte mindig nyitva voltak a szelepek. leteszteltem a hengerekben a nyomást és az összes tartja rendesen! Hibátlanul jár a 6 henger! Köszönöm mindenkinek aki segített! Minden Jót!!!

V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-26 08:56 Motorgenerál!

zoliika írta:
bmwkoloni írta:
hancurozo írta:
bmwkoloni írta:
hancurozo írta:
bmwkoloni írta: a hengerfej szerintem nem volt szétszedve! Én kértem sikoltatást de a madár azt mondta, hogy nem kell. vékonyan bekente grafitzsirral az alját és rá tette egy üveg lapra. a lenyomat hibátlan volt. azt mondta, hogy ez azt jelenti, hogy tökéletesen sík. ekkor ott voltam. Laikusként logikusnak tűnt. de már nem vagyok biztos semmiben!


Zsirral? az nagyon vastag (vékonyan kenve is). Nem mutatja meg a hibákat. Ha kiveszik a vezérmű tengelyt, akkor a hidrotőkéket illik kitakarítani, kinyomni az olajat belőle és úgy összerakni. A síkolás ellenőrzésénél hogyan oldotta meg a kilógó szelepeket? (gondolom kivette a vezérmű tengelyt)
Elég amatőr a szerelőd!


Ki vette a vezmű tengelyt. így az összes szelep bezárult. rátette az üvegre és ennyi. Amúgy nem az amatőrség a baj, hanem hogy be mer vállalni egy ilyen autót. Ladák esetében, lehet, h ez megoldás de mint a példa is mutatja nem az. Nem is szerelő az ilyen! Elkapom ....


Kipróbálhatod úgy is, hogy kiveszed a vezérműtengelyt és átforgatod a motort. Ha úgy nehezen fog menni akkor nincs szelephézag és csak ki kell nyomni a hidrotőkékből az olajat és kitakarítani.


Huh! Nem vagyok biztos, hogy hidrotőkés. Rengeteg kis rugó van benne. 2 himba tengely. 12 szelep.
így néz ki a hengerfejem. :
http://www.google.hu/imgres?q=...amp;zoom=1



Olyanban ne is gondolkozz,hogy 24 td motort belerakod.Nem csak a motor a váltó+kipufogó meg sorolhatnám még.Ha végképp nem boldogulsz vele akkor bontóból nagyon kis pénzért lehet bele motort kapni ráadásul a 25i harapósabb mint a 23i.Még egy jó tipp e-30 318 is -nek a sper difije olyan vadállattá teszi,hogy olyat még azóta sem értem.Engem is átkurtak annak idején egy motor generállal ugyanúgy mint téged.Aztán bontóból egy 25i blokkot szereztem egy az egybe átpakoltam 23i blokkjába(a motorszám miatt) és volt szerencsém egy alpina hengerfejet szereznem hozzá + bronz szelepeket


Ez nagyon jól hangzik de most mennyibe kerülne nekem? Ha nem tévedek a 23 és a 25 blokk ugyan az csak a dugó más. Vagy a 20 és a 23 ugyan az?

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-26 08:52 Motorgenerál!

hancurozo írta:
bmwkoloni írta: Huh! Nem vagyok biztos, hogy hidrotőkés. Rengeteg kis rugó van benne. 2 himba tengely. 12 szelep.
így néz ki a hengerfejem. :
http://www.google.hu/imgres?q=...amp;zoom=1



Valóban nem hidrotőkés.
Viszont akkor ellenőrizd a szelephézagot is.


Ehhez kérhetnék tippet, hogy hogyan fohjak hozzá? hézagmérőm van. de mekkora a megfelelő hézag? előre is köszönöm!
V.N.

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-25 19:18 Motorgenerál!

hancurozo írta:
bmwkoloni írta:
hancurozo írta:
bmwkoloni írta: a hengerfej szerintem nem volt szétszedve! Én kértem sikoltatást de a madár azt mondta, hogy nem kell. vékonyan bekente grafitzsirral az alját és rá tette egy üveg lapra. a lenyomat hibátlan volt. azt mondta, hogy ez azt jelenti, hogy tökéletesen sík. ekkor ott voltam. Laikusként logikusnak tűnt. de már nem vagyok biztos semmiben!


Zsirral? az nagyon vastag (vékonyan kenve is). Nem mutatja meg a hibákat. Ha kiveszik a vezérmű tengelyt, akkor a hidrotőkéket illik kitakarítani, kinyomni az olajat belőle és úgy összerakni. A síkolás ellenőrzésénél hogyan oldotta meg a kilógó szelepeket? (gondolom kivette a vezérmű tengelyt)
Elég amatőr a szerelőd!


Ki vette a vezmű tengelyt. így az összes szelep bezárult. rátette az üvegre és ennyi. Amúgy nem az amatőrség a baj, hanem hogy be mer vállalni egy ilyen autót. Ladák esetében, lehet, h ez megoldás de mint a példa is mutatja nem az. Nem is szerelő az ilyen! Elkapom ....


Kipróbálhatod úgy is, hogy kiveszed a vezérműtengelyt és átforgatod a motort. Ha úgy nehezen fog menni akkor nincs szelephézag és csak ki kell nyomni a hidrotőkékből az olajat és kitakarítani.


Huh! Nem vagyok biztos, hogy hidrotőkés. Rengeteg kis rugó van benne. 2 himba tengely. 12 szelep.
így néz ki a hengerfejem. :
http://www.google.hu/imgres?q=...amp;zoom=1

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-25 18:49 Motorgenerál!

hancurozo írta:
bmwkoloni írta: a hengerfej szerintem nem volt szétszedve! Én kértem sikoltatást de a madár azt mondta, hogy nem kell. vékonyan bekente grafitzsirral az alját és rá tette egy üveg lapra. a lenyomat hibátlan volt. azt mondta, hogy ez azt jelenti, hogy tökéletesen sík. ekkor ott voltam. Laikusként logikusnak tűnt. de már nem vagyok biztos semmiben!


Zsirral? az nagyon vastag (vékonyan kenve is). Nem mutatja meg a hibákat. Ha kiveszik a vezérmű tengelyt, akkor a hidrotőkéket illik kitakarítani, kinyomni az olajat belőle és úgy összerakni. A síkolás ellenőrzésénél hogyan oldotta meg a kilógó szelepeket? (gondolom kivette a vezérmű tengelyt)
Elég amatőr a szerelőd!


Ki vette a vezmű tengelyt. így az összes szelep bezárult. rátette az üvegre és ennyi. Amúgy nem az amatőrség a baj, hanem hogy be mer vállalni egy ilyen autót. Ladák esetében, lehet, h ez megoldás de mint a példa is mutatja nem az. Nem is szerelő az ilyen! Elkapom ....

bmwkoloni Elküldve: 2012-02-25 18:36 Motorgenerál!

hancurozo írta:
bmwkoloni írta: Egyet értek. a fagyálló problémát elhárítottam. Most beállítottam a vezérlést. minden jelen van de így is könnyen át forgatom a 6 hengeres motort. utána olvastam és egy fog eltérés nem gyűrheti össze a szelepeket így remélem, hogy ez a gond nem álll fent. A vicc, hogy a 4 hengeres vw motort nem tudom megmozdítani egy fixhajtóval. Most már nem a vezmű tengelynél hanem a főtengelynél fogva próbáltam. valamivel nehezebb de nem sokkal. Kompresszió mérésre van valami frankó modszer amit házilag meg lehet csinálni? sajna nincs hengernyomásmérőm és venni se tudok mostmár a közelben viszont nincs szerelő se:-S
Most azon gondolkozok, hogy ha totál össze baszódott motorom akkor vennék egy tipusazonos de disel motort + váltót. milyen átalakítás kellene hozzá?
Előre is Köszi a választ. V.N.



De a szerelő lehet már átforgatta rossz vezérléssel, és utánna rakta csak így össze. Kompresszió mérésre nincs más módszer, de hengereket szelepzárásra állítva (és a főtengelyt megfova elfordulás ellen) levegőt nyomva a hengerbe (kompresszorral) meg tudod nézni hol szökik el a nyomás. (mindíg csak a zárásra állított hengert tudod nézni)
Hirtelen más nem jut eszembe.

szerk. Ha hirotőkés a motorod, nézd meg a hirotőkéket, mert ha nem lettek összepréselve kitámaszthatja a szelepeket. (már ha bontva volt a hengerfej)


Reggel esztergálok egy darabot egy gyertya mintát. kilukasztom és esztergálok rá egy tömlő hollandert. ezen fogva fel tudom nyomni levegővel a hengert. a főtengely elfordulását gondolom meg akadályozom, ha be teszem 1-esbe a váltót. felnyomom x bárig és megnézem, hogy fél óra alatt enged-e a nyomásból. igaz fél nap rámegy mire mind a 6 hengeren végig zongorázom. A kipufogó szelepeket is érdemes lenne gondolom le tesztelni. valahol dob elött megbontom és egy kütyüt még kitalálok oda. ezzel csak az a baj, hogy nem fogom, tudni, hogy melyik pufogó szelep szarik. Nah mindegy ez a holnapi nap zenéje lessz. Köszi mindenkinek!
V.N.

« előző12következő »