hancurozo írta:
bmwkoloni írta:
Egyet értek. a fagyálló problémát elhárítottam. Most beállítottam a vezérlést. minden jelen van de így is könnyen át forgatom a 6 hengeres motort. utána olvastam és egy fog eltérés nem gyűrheti össze a szelepeket így remélem, hogy ez a gond nem álll fent. A vicc, hogy a 4 hengeres vw motort nem tudom megmozdítani egy fixhajtóval. Most már nem a vezmű tengelynél hanem a főtengelynél fogva próbáltam. valamivel nehezebb de nem sokkal. Kompresszió mérésre van valami frankó modszer amit házilag meg lehet csinálni? sajna nincs hengernyomásmérőm és venni se tudok mostmár
a közelben viszont nincs szerelő se:-S
Most azon gondolkozok, hogy ha totál össze baszódott motorom akkor vennék egy tipusazonos de disel motort + váltót. milyen átalakítás kellene hozzá?
Előre is Köszi a választ. V.N.
De a szerelő lehet már átforgatta rossz vezérléssel, és utánna rakta csak így össze. Kompresszió mérésre nincs más módszer, de hengereket szelepzárásra állítva (és a főtengelyt megfova elfordulás ellen) levegőt nyomva a hengerbe (kompresszorral) meg tudod nézni hol szökik el a nyomás. (mindíg csak a zárásra állított hengert tudod nézni)
Hirtelen más nem jut eszembe.
szerk. Ha hirotőkés a motorod, nézd meg a hirotőkéket, mert ha nem lettek összepréselve kitámaszthatja a szelepeket. (már ha bontva volt a hengerfej)
Reggel esztergálok egy darabot egy gyertya mintát. kilukasztom és esztergálok rá egy tömlő hollandert. ezen fogva fel tudom nyomni levegővel a hengert. a főtengely elfordulását gondolom meg akadályozom, ha be teszem 1-esbe a váltót. felnyomom x bárig és megnézem, hogy fél óra alatt enged-e a nyomásból. igaz fél nap rámegy mire mind a 6 hengeren végig zongorázom. A kipufogó szelepeket is érdemes lenne gondolom le tesztelni. valahol dob elött megbontom és egy kütyüt még kitalálok oda. ezzel csak az a baj, hogy nem fogom, tudni, hogy melyik pufogó szelep szarik. Nah mindegy ez a holnapi nap zenéje lessz. Köszi mindenkinek!
V.N.