calibra fórum hozzászólásai
« előző123következő »

calibra Elküldve: 2013-11-15 09:57 légzsak_

Sziasztok!


Nekem is feltehetőleg légzsák problémám van.Világít a lámpa a műszerfalon. Már vagy 2x próbálkoztunk eltörölni, de nem sikerült.A kocsi hátsó részében az akksinál valószínű eldurrant az a ellenállás vagy patron. Milyen ellenállással lehet helyettesíteni?(hány ohmossal?)


A link neve

Egyébként a vezető oldali függöny légzsák(az ajtó fölött oldalt a szélvédőnél) van eldurranva.Akkor így sehogy sem lehet majd a hibát eltörölni?Vagy esetleg a többi légzsák attól fog még működni?

calibra Elküldve: 2013-08-27 18:59 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
haka írta:
calibra írta: Sziasztok!

Az e46-om festék kódjára lennék kíváncsi.
Hol találom?


A motortérben szövegesen tuti ott van a jobb oldali részen a motorszámnál. Felül van elvileg kiszúrja a szemed Nekem legalább is ott van.


FL előttiben nem ugyanott van, vagyis úgy rémlik, mintha a jobb tornyon lenne, lentebb, vagy a balon lentebb. sőt valamiért vagy a jobb, vagy a bal első ajtó keret is rémlik.
ha itt nincs, akkor lehet volt valami mókolás. de VIN kód alapján van VIN decoder a neten, elvileg.

ide írd be és megkapod gyárilag a színkódját

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html



Itt most a motor kódot kell megadni ennél a decodernél?

calibra Elküldve: 2013-08-27 08:43 Karosszéria (javítás?)

Sziasztok!

Az e46-om festék kódjára lennék kíváncsi.
Hol találom?

calibra Elküldve: 2012-12-01 20:31 Termosztát

anubisz írta:
calibra írta: Sziasztok.


Nekem is van egy kis problémám a "bemelegedéssel".
Ma reggel indultam Gyöngyösre, csak az volt fura, hogy 20km-t megtéve sem áll be középre a hőmérő mutatója.(A lámpánál érte el a közepét) Úgy, hogy garázsban áll az autó(15Cfok).
Már vagy 3 éve van meg az autó, de télen rövidtávon használtam(max 10km), nem tünt fel a probléma, vagy még nem romlott el benne semmi.

Termosztát probléma lehet, vagy még víz pumpa is?
És a benzinesekbe is kettő termosztát van?


Szerk.

Persze reggel 7-8 óra körül 1-3C fok volt kint, de szerintem ez nem kellene, hogy nagyon számítson.




Termosztát csere, amúgy meg mi köze van a vízpumpának ahhoz, hogy nem melegszik a víz? olyan gyorsan forog, hogy jégkristály válik ki a blokkon? max elkopik a csapágy és elkezdi fosni a vizet. Nyitva van a termosztátod, már induláskor. Így többet eszik a kocsi, és nem egészséges a motornak. Benzineseknél az automata váltósba van 2 termosztát, a simába 1 . Ha botváltós a kocsid, akkor csak a nagy lehet a hibás.




A vízpumpát csak azért hoztam fel, hogy érdemes-e vele együtt cserélni.
Mennyire nehéz kicserélni a termosztátot?
Hűtőt meg kiegyenlítő tartályt már cseréltem, lehet menne ez is ha olyan pattintós a csatlakozása mint az előbbieknek.Csak nem tudom, hol helyezkedik el a motortéren belül.

calibra Elküldve: 2012-12-01 10:46 Termosztát

Sziasztok.


Nekem is van egy kis problémám a "bemelegedéssel".
Ma reggel indultam Gyöngyösre, csak az volt fura, hogy 20km-t megtéve sem áll be középre a hőmérő mutatója.(A lámpánál érte el a közepét) Úgy, hogy garázsban áll az autó(15Cfok).
Már vagy 3 éve van meg az autó, de télen rövidtávon használtam(max 10km), nem tünt fel a probléma, vagy még nem romlott el benne semmi.

Termosztát probléma lehet, vagy még víz pumpa is?
És a benzinesekbe is kettő termosztát van?


Szerk.

Persze reggel 7-8 óra körül 1-3C fok volt kint, de szerintem ez nem kellene, hogy nagyon számítson.


calibra Elküldve: 2012-11-12 14:15 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Sziasztok.


Nekem olyan problémán van, hogy bal hátsó sárvédőnél rohadni kezdett a kasztni.Meg is csinálnám, csak nem tudom hova van "elrejtve" a kasztni színéhez tartozó festékkód.
Úgy tudom, hogy valahol a csomagtartó környékén kellene lennie, csak nem találom.

calibra Elküldve: 2012-04-06 20:25 Gyújtógyertya.

jrtom írta: Egyenetlenül is jár a motor vagy csak a hibatárolóban van ez a hiba?
Én a helyedben inkább átraknám másik hengerbe a gyanús trafót és ha átmegy a hiba akkor tuti az a baj.

calibra írta: Sziasztok.

Szeretnék segítséget kérni vagy tippet, hogyan kell a gyujtótrafó ellenállását kimérni.
Milyen érteket kellene mérnem?
2 hengerbe gyujtáskimaradásom van, szeretném kizárni ennek a lehetőségét.
Gyertyák nemrég voltak kicserélve gyárira.




Hibatárolóban gyujtáskimaradást ír ki a 3-a és a 6-os hengerre,de egyenletlenül is jár alapjáraton de nem annyira mint gyertyacsere előtt.Meg 1500-2000 fordulat alatt hajlamos rángatni a kocsi.
Jó ötlet amit adtál, de úgy néz ki el kell vinnem valami bmw-s szakihoz hogy rátegye az obd csatlakozót.

calibra Elküldve: 2012-04-06 19:50 Gyújtógyertya.

Sziasztok.

Szeretnék segítséget kérni vagy tippet, hogyan kell a gyujtótrafó ellenállását kimérni.
Milyen érteket kellene mérnem?
2 hengerbe gyujtáskimaradásom van, szeretném kizárni ennek a lehetőségét.
Gyertyák nemrég voltak kicserélve gyárira.

calibra Elküldve: 2011-11-14 19:40 Akkumulátor

szeda írta:
calibra írta:
szeda írta:
calibra írta: Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?


ez a kipurcan az aksi a rövid távoktól urban legend!
Miért purcanna ki? Ha van rendes töltésed az bőven elég hogy visszatöltsön.
Nekem van egy fiatom.Futárszolgálati munkára használják, kb 3km-ként megáll és elindul.Ha meg nem megy akkor áll valahol benne a sofőrrel és minimum zenét hallgat.55-ös az aksi és 3 éves banner.Még sosem töltöttük.A kocsi generátorja meg csak 35A-es, a BMW-ben úgy tudom minimum 120-as van!
Aksitöltőben sem osztom ezt a véleményt.A gagyi sem tud túltölteni tudomásom szerint.Nekem minden eshetőségre egy 30-éves aksitöltőm van és remekül szuperál.
Jó aksit vegyél (mondjuk a Ca technológiás Varta nem az)és ki fog bírni legalább 3-4 évet még extra igénybevételnél is! Legolcsóbb kategória az EXIDE, aztán jönnek a Banner, BÄREN stb



Pont 2 hónapja vettem banner aksit, szóval ezen nem spórolok.Persze régen nem volt gond mert mindig kocsival jártam munkába, de most a magas benzin ár miatt buszra váltottam sajnos
Szóval azért kell a töltő mert sokat fog kint állni és nem megyek vele csak ritkán.


Értem értem de nekem a Z3 tavasszal rendesen indul 5 hónap állás után és az is kint van csak tető alatt.Szóval a jó aksihoz nem kell töltő



Végül is a lényeget meg nem árultam el a hűtőm volt eltömődve, nem fűtött a kocsi, többször indítgattam.Ezt a energiamennyiséget biztos több idő alatt tölti vissza.
Az előző aksim meg légkondi tisztítás közben purcant(kb. 10 pericg járattam ventit álló motornál) ki, azt meg nem bánom mert nem tudtam hány éves volt stb.

calibra Elküldve: 2011-11-14 19:17 Akkumulátor

szeda írta:
calibra írta: Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?


ez a kipurcan az aksi a rövid távoktól urban legend!
Miért purcanna ki? Ha van rendes töltésed az bőven elég hogy visszatöltsön.
Nekem van egy fiatom.Futárszolgálati munkára használják, kb 3km-ként megáll és elindul.Ha meg nem megy akkor áll valahol benne a sofőrrel és minimum zenét hallgat.55-ös az aksi és 3 éves banner.Még sosem töltöttük.A kocsi generátorja meg csak 35A-es, a BMW-ben úgy tudom minimum 120-as van!
Aksitöltőben sem osztom ezt a véleményt.A gagyi sem tud túltölteni tudomásom szerint.Nekem minden eshetőségre egy 30-éves aksitöltőm van és remekül szuperál.
Jó aksit vegyél (mondjuk a Ca technológiás Varta nem az)és ki fog bírni legalább 3-4 évet még extra igénybevételnél is! Legolcsóbb kategória az EXIDE, aztán jönnek a Banner, BÄREN stb



Pont 2 hónapja vettem banner aksit, szóval ezen nem spórolok.Persze régen nem volt gond mert mindig kocsival jártam munkába, de most a magas benzin ár miatt buszra váltottam sajnos
Szóval azért kell a töltő mert sokat fog kint állni és nem megyek vele csak ritkán.

calibra Elküldve: 2011-11-13 18:43 Akkumulátor

Nem biztos hogy jó helyre írom a kérdést, de nagyjából ide tartozik.
Sokszor megyek a kocsimmal rövidtávra,a mitől az előző 55Ahs aksim ki is purcant.
Nemrég vettem bele egy 74-eset, de nem szeretném ha ez is megadná magát, kéne valami aksitöltő.
Szóval milyen töltőt vegyek?
Gyöngyösön egy akkus szaküzletben a tulaj azt mondta, hogy nem jó ilyen olcsó töltőket venni mert károsíthatják az akkumulátort vagy nem megfelelő árammal tölti stb...
Azt mondta, hogy kb.15-20 ezertől kezdődnek a normális töltők.
Most mi az igazság?

calibra Elküldve: 2011-11-13 11:41 Termosztát

SP_323i írta:
jons írta:
calibra írta: Nekem is (lehet)van egy kis problémám a termosztáttal.
1.Az mitől lehet, hogy 1500-2500-as fordulaton jobban fűt a kocsi mint 700 körülin?(alapjáraton csak langyosat fúj,akkor is a ha hőfökjelző beáll középre)
2.A másik amit meg saját magamnak okaztam:
Csepegett/szivárgott a hűtöm valahol, kapott egy hűtőtömítőt amitől még gyengébb lett a fűtése.Már két hűtőtisztítót is elhasználtam, biztos lerakódott az anyag a radiátorban.
Ezt hogyan tisztítsam ki? Már egyszer átöblítettem, talán javult valamit.Ez a két probléma nem függ össze,amikor túl ment a mutató a kék sávon még akkor is csak hideget fúj pedig langyosat kéne legalább.Már csak úgy fűt a kocsim jobban, ha beáll középre a mutató.


Semmi esetre sem szeretnélek bevinni az erdőbe, de én itt keresgélnék:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=18
A 2-es alkatrész működését kellene leellenőrízni
Azonkívül levegős is lehet a fűtőrendszered,többeknek akkor nem akart fűteni.

A trutyira nem sok okosat tudok mondani. Fogalmam nincs mi oldhatja fel, de az biztos, hogy benn van a redszer teljes egészében.



Szerintem is ott lesz a gond. Úgy tudom, hogy annak a kieg szivatyúnak pont az a feladata, hogy kis motorfordulatnál rásegítsen az utasoldali fűtőkörre. Minden esetre érdemes kiolvasni a hibatárolót, mert letárolja hibaként ha nem műxik rendesen az a kütyü. A működésére, meg tuti nem volt jó hatással a hűtőtömítő:
http://forums.bimmerforums.com...p?t=747685



Azt meg tudná nekem mondani valaki, hogy mennyi a hőtőrendszer térfogata!Hány liter?

calibra Elküldve: 2011-11-13 07:46 Termosztát

Nekem is (lehet)van egy kis problémám a termosztáttal.
1.Az mitől lehet, hogy 1500-2500-as fordulaton jobban fűt a kocsi mint 700 körülin?(alapjáraton csak langyosat fúj,akkor is a ha hőfökjelző beáll középre)
2.A másik amit meg saját magamnak okaztam:
Csepegett/szivárgott a hűtöm valahol, kapott egy hűtőtömítőt amitől még gyengébb lett a fűtése.Már két hűtőtisztítót is elhasználtam, biztos lerakódott az anyag a radiátorban.
Ezt hogyan tisztítsam ki? Már egyszer átöblítettem, talán javult valamit.Ez a két probléma nem függ össze,amikor túl ment a mutató a kék sávon még akkor is csak hideget fúj pedig langyosat kéne legalább.Már csak úgy fűt a kocsim jobban, ha beáll középre a mutató.

calibra Elküldve: 2011-04-01 08:43 Légtömegmérõ

Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
calibra írta:
anubisz írta:
calibra írta: Sziasztok!

Valaki megtudná mondani, hogy a kocsimba hol helyezkednek el a szenzorok?
Légtömegmérő(lamda),vezérműtengely,főtengely jeladó.


A légtömeg mérő a légszűrő ház után egyből a képen az 1 es
http://bmwfans.info/parts/cata...ow_sensor/
a vezérmű tengely jeladó aszem az 5 ös és 18 as
http://bmwfans.info/parts/cata...ead_vanos/
itt ennek fordítja Impulzusgenerátor, vezérműtengely

aztán a főtengelyé a 8 as
http://bmwfans.info/parts/cata...ing_parts/

lamda szonda http://bmwfans.info/parts/cata...e_fixings/


Valószínű lamdaszonda lesz a hibás.Csak azt nem tudom, ha rendelek akkor darabját adják 40 ezer körül vagy mind a 4-et.Természetesen csak bocsh-t vennék.
A hiba kiszűrésénél itt meglehet csinálni(mint légtömegmérőnél), hogy lehúzom a csatlakozókat?Esetleg bead-e valami hibajelet a komputer felé?


Valószínű?? Ezt te gondolod így vagy szerelő mondta? Ezeket nem lehet lehúzni,ezt rá kell rakni gépre és kiírja,hogy melyik lambda a rossz! Darabja 40 ezer! Együtt kicsit olcsó lenne Bár szerintem 40 ezerért még nem biztos,hogy kapsz,csak utángyártottat és szerintem gyári kéne,bár az ár attól is függ,hogy melyik lambda ment ki! Hali


Meg fogsz lepődni a diag ezt nem biztos, hogy kiírja! Ráadásul, bizonyos ismeret is szükséges a diag használatához, mert félre is vezetheti azt, aki nem ért hozzá.
Már sokszor olvastam: "gépre kell tenni" ez mit is jelent? Meg kell emelni az autót és a gépet alá tenni? Tudatlan vagyok, nem tudom ezt értelmezni(meg kevés is a műveltségem).


Hagyjuk Vigye el Szarvasra és tutira megmondja mi a gond! Ennyi



Jó! Akkor azt mondjátok meg, hogy hol van az országban a legjobb, legmegbízhatóbb bmw szerviz vagy maszek!

calibra Elküldve: 2011-03-30 11:00 Légtömegmérõ

anubisz írta:
calibra írta: Sziasztok!

Valaki megtudná mondani, hogy a kocsimba hol helyezkednek el a szenzorok?
Légtömegmérő(lamda),vezérműtengely,főtengely jeladó.


A légtömeg mérő a légszűrő ház után egyből a képen az 1 es
http://bmwfans.info/parts/cata...ow_sensor/
a vezérmű tengely jeladó aszem az 5 ös és 18 as
http://bmwfans.info/parts/cata...ead_vanos/
itt ennek fordítja Impulzusgenerátor, vezérműtengely

aztán a főtengelyé a 8 as
http://bmwfans.info/parts/cata...ing_parts/

lamda szonda http://bmwfans.info/parts/cata...e_fixings/


Valószínű lamdaszonda lesz a hibás.Csak azt nem tudom, ha rendelek akkor darabját adják 40 ezer körül vagy mind a 4-et.Természetesen csak bocsh-t vennék.
A hiba kiszűrésénél itt meglehet csinálni(mint légtömegmérőnél), hogy lehúzom a csatlakozókat?Esetleg bead-e valami hibajelet a komputer felé?
« előző123következő »