duend fórum hozzászólásai

duend Elküldve: 2014-08-28 12:46 alufelni

Sziasztok!

Nem vagyok egy felni-guru, igy hozzätok fordulok segitsegert. Megtudnätok mondani, hogy ez a felni milyen tipusu/märkäju?
Ezzel vettem az autot, de nemtudom, hogy minösegi felni ez, vagy csak vmi gagyis. Nincs padkäzva, nem karcos, szep, csak a közepe nez ki rosszul...
Szeretnem eladni es mäsikat venni, de nem tudom, mi penzt erthet...
Tudnätok nekem segiteni ebben?
Rola van szo:

duend Elküldve: 2014-06-24 12:54 NAVI Language?

mapipapi írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy új X6M50d BMW-nek a naviját és a teljes menüjét hogy lehet magyarosítani házilag, műhely keretek között?

Előre is köszönöm!


Hät, nem egyszerü, de nem is lehetetlen!
Elöször is jol megszorod örölt pirospaprikäval, majd miközben ätkötöd nemzeti szinü szallaggal, nepdalokat enekelsz melle...
A szo amit keresel: magyaritäs

duend Elküldve: 2014-06-10 07:41 Autóvásárlás

Prof írta:
jons írta:
duend írta:
Jól érzem, hogy erre a szopó-rollerre nem kéne felszállnom?


jól


Mit vársz 3000 euróért egy e46 - tol ? amikor a jobbak is mind 4500 eurónál kezdődnek.



Äh, 4500-ert is csak lepukkantat lehet venni itt, inkäbb 6-näl kezdödnek a szepek.

duend Elküldve: 2014-06-09 16:56 Autóvásárlás

Sziasztok Srácok!

A véleményetekre lenne szükségem. Erről az autóról lenne szó: 320d
Előnyők:
-olcsó de nagyon, már 3000-ért ideadnák, mert nagyon kell a gyereknek a pénz
-motor szépen jár, nem füstöl, jól húz
-kettőstömegű nem ráz
-gyári M-es, megfelelő felszereltséggel
-nagyon jó úttartás
Hátrányok:
-matt első fényszórók (políroztatás ~100€)
-repedt első lökhárító (műanyag hegesztése, fényezése ~150€)
-bal első ablakemelő motor kaputt (~100€)
-napfénytető "nem üvegből készült részének" sínje(?) törött, ezert nyitáskor bemegy a tetőkárpit alá, de vissza már nem jön, és különben is mozog minden irányba (~100€)
-megrepedt első szélvédő (300€)
-a kormányon a bőr kiszakadva (újrabőröztetni vagy uj kormány: 150€)
-díszcsík jobb oldali része levállt (állítólag csak pár új patent kell(?) 50€)
-fékek cseréje/javítása (nem vállas, nem kopott, jól fog, nagy tempónál fékezve nem húz oldalra, de a műszerfalon ég a visszajelzője nemtudom mennyi €)
-légzsáklámpa ég
-majdnem 300e km
-sportülés bal oldala kiszakadva
-szervízkönyv csak 110e km-ig van vezetve
-ajtók alatt némi rozsda

Az árak nagyon saccoltak, és németek, mert nincs időm/lehetőségem mindent otthon megcsináltatni. Tehát ha ezt mind megcsináltatom, belelocsoltam 2000 eurót, és akkor még nincs semmi kötelező dolog benne, mint olaj és szűrők cseréje, se semmi ilyesmi, ami vásárlás után kéne...
Maga az autó jó, de az elmúlt években csak tulajdonosa volt, nem gazdája...

Jól érzem, hogy erre a szopó-rollerre nem kéne felszállnom?

duend Elküldve: 2014-06-09 12:55 Autóvásárlás

Ugy látom, hogy most egy bivalyerős turbodieseles autod van, ami ha akarod, letépi a fejed. Atülve egy 316i-be ezzel szemben ugy fogod erezni, hogy az autoval vmi baj van, mert nem fog menni...

duend Elküldve: 2014-06-06 11:43 Társalgó

krissz írta:

Megnéztem a kocsim VIN-jét kiváncsiságból, minden stimmel, egy dolog nem. Azt írja "Navigation system Professional", miközbe a járgányban kazettás cucc van. Ez melyik navi, a 16:9 vagy a kisebbik?


Ez a nagy navi. Az elözö tulaj kicserelhette eladäs elött...

duend Elküldve: 2014-06-04 12:37 kettõstömegü lendkerék

jlaci74 írta:
Hammon írta:
sakter írta:
Hammon írta: Sziasztok!

Nekem most fog elhullani a kettőstömegűm, és a kuplungom is a nyakamban fog.

MEgoldható a face előtti E46 136 LE-s változathoz a fix lendkerék?

Olyat keresnék esetleg.

Köszönöm!


Megoldható. Ha nem kapsz akkor esztergálok neked egyet. De miért nem bízol gyár tervező mérnökeiben? Az autó többi részével elégedett vagy? Vagy reszeljek egyet egy darab vasból?
Egyébként akinek ( nem pont BMW-re) gumimentes főtengely szíjtárcsát esztergáltam, volt hogy letörött a főtengely vége a vibrációtól. Azt meg vissza kellett ragasztani.


Tőlem sokkal okosabb és tapasztaltabb szerelők, akik versenyautókat építenek/építettek,mind azt mondta,hogy jó dolog a kettőstömegű, de egy vacak. Egyöntetűen a fixet javasolták. Összességében elégedett vagyok a kocsival.


320d esetén a fix lendkerékhez egy tartalék főtengelyt is szerezz be...


Ha versenyautot szeretnel epiteni, akkor csak nyugodtan hasznälj fix-et! De ha többet szeretnel vele menni, mint pär ezer km, akkor ne!

duend Elküldve: 2014-06-04 07:31 Szívócsonk-pillangószelep

sakter írta:
bmw320d4 írta:
sakter írta: Felmerült bennem egy gondolat. Nem lenne megfelelő megoldás, hogy a két rögzítő csavart kivenni és a pillangó lemezt kidobni? A tengely biztos nem fog beleesni.


Tényleg nem esik bele, de az olaj attól még szivárogni fog a tengely mellett.


Na jó, de ez az egész herélés mizéria nem valami olaj folyás miatt van hanem az attól való rettegéstől, hogy beleesik a lemez v. csavar és felrobban a motor. Mondjuk megértem, hogy a rettegést jobb aprólékosan kiválasztott csecse-becse vásárlásával semlegesíteni, mint 8 csavart kivenni.
Ennél nyomósabb érvet tud valaki?


Nem olajfolyäs miatt van, az csak a következmenye lesz annak, amit felvetettel. Es nem felrobbani fog a motor, hanem a dugattyu szepen ropiratöri a lapkät, majd a darabkäk elöször a hengert veszik kezelesbe, majd ätmennek a turbohoz, es ott is rendet raknak.
Szerintem nem ezen a modszeren kell sporolni, hisz nem annyira dräga, es egy kesöbbi olajfolyäst sem fogsz majd läjkolni, ha lätod, milyen lesz töle a környek pär honap mulva...

duend Elküldve: 2014-05-28 15:44 Autóvásárlás

Sziasztok!

Azt kerdeznem Töletek, hogy FL E46 20d eseteben mekkora a fordulatszämkülönbseg mondjuk 90-es (es 130-as) sebessegnel a manuälis es az automatavälto között?
Köszönöm
Endre

duend Elküldve: 2014-05-16 18:20 Sportlégszûrõ

Nekem is volt egy kétliteres turbós autóban, mert mondták, hogy milyen jó lesz, meg fütyül, meg majd jobban fog menni... Ezek közül egyik sem jött be, semmi változást nem tapasztaltam, ellenben hetente ki kellett vennem, szépen átmosni, szárítani, lefújni, visszarakni! Jól gondoljátok, 2 hónap múlva meguntam, és visszaraktam az eredetit.
Tehát szerintem is teljesen felesleges!

duend Elküldve: 2014-05-15 21:14 Autóvásárlás

Hát igen, a TÜV-ről csak annyi érdekesség, hogy pár napja beszeltem egy német kereskedővel, aki panaszolta, hogy egy 2002-es opelt vitt műszakira, és egyszerűen nem ment át, rendszámot levették, és kötelezték, hogy emelve vigye el a kocsit, és mivel nem ért már sokat, és dühös is volt, elvitte a roncstelepre, és kapott érte 65 eurot...
A magyarról meg annyit, hogy amikor a 30 eves golfunkat vittem, hát a fékje nem volt határértéken belül, erre a faszi a sarokban álló seprűnyelet bevágta a mérőhengerek közé, és azzal "segített rá" az eredményre...
Ja, és ahogy azt Szemytől megtudtam, az itteni TÜV-ön gépre is rákötik az újabb kocsikat, és ha olyan hibakódja van, akkor vagy megbuktatják, vagy rávezetik azt a vizsgalapra.

duend Elküldve: 2014-05-05 07:39 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta:
szotakdavid írta:
jrtom írta:
szotakdavid írta: Megint Bl győztes lett az Győri Eto,ezerszer többet ér ma egy kézi meccs mint egy szar Nb1-es magyar focimeccs.Mégis kibaszott focistadionokat építenek ebben a kibaszott orbániában..



Egyetértek!!! Meg játszák a kiskirályt is hozzá és kapják az újjabbnál újjabb kocsikat a seggük alá a milliós fizetés mellé. A focistának nevezettekről beszélek.


Milliós fizetések a semmiért..stadionok a pusztába egy 2000 fős településre..PÉNZÉHES KURVÁK! Mikor építettek Uszodákat tömegesen a többszörös olimpiai bajnok csapatnak?? Kajakosok??igen igen szegeden van egy pálya..inkább stadionokat építenek.

Sziasztok!
Ráadásul a saját házának közvetlen szomszédságában (az utca túloldalán) építtetett egy stadiont. Normális ember ilyet nem tesz ha módja van rá, de még az ilyen létesítmények közeléből is elköltözik. A Google Earth-on jól látható, hogy ott bizony a stadionon kívül még 8 focipálya is van

Viszont repülőtér építés az kacsa, mert az a Besenyei Peti birtokán van, ami nem is repülőtér, hanem csak kb 300m-es aszfalt csík egy hangárral.
hil



de még lehet reptere saját... és az ilyet nem üldözi el senki.


Nem üldözik, mert a mäsik még ennel is szarabb...

duend Elküldve: 2014-04-28 12:40 Chip tuning

AteszE46 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
duend írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
duend írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Olvasgatni próbáltam de olyan lényegre törőt nem találtam ami nekem kéne.

Adott a járgányom. felkeltette az érdeklődésemet a chip.. bezéltem is már egy emberkével ( Micar) lehet ismeritek is. 35rugóért csinálná meg.

Na már most valaki csinált már ilyet a 20d-vel? tapasztalat, minden érdekel minden! Mert nemtudom hogy belefogjak e.köszönöm


Jo-jo, de mit is vällal ö pontosan 35-ert?



Hát hogy megchippeli a kocsit.

Vagy mire gondolsz?

Idézek tőle.:
"Üdv 35000 Ft
ilyen idős autónál nem tudom mennyire tartós, alapvetően nem pusztitja a motort igazán.
Bp-en vagyok. Ha minden igaz szét kell szedni és átforrasztani cserélhetőre az integrált áramköröket, emiatt azt mondanám hogy pár óra kell rá."


az a szöveg. kókler pöts. nem vállal garanciát semmire.
35-ért nincs normális csipp. nem pusztítja a motort igazán fogalma sincs, csak azért írja, hogy fizesd ki.
áhh nem mondok már semmit


"alapvetően(?!?) nem pusztitja a motort igazán" es "ha minden igaz(?!?) szét kell szedni és átforrasztani cserélhetőre"
Te jooooo eg!!! Azt sem tudja, miröl van szo...



Jó akkor elvetem ezt az ötletemet szóval marad gyári a kocsi szíve-lelke

De akkor ki-kik és hol mennyiért csinálnak ilyet? Esetleg vajon Miki tudna bmw320d4 ?! ugye tőlem 40km.re van csak és már voltam is nála,bár lehet ő meg mást szoftot rakna akocsira?

Vagy egyáltalán lehet felesleges bántani ezt a kis 20d motort?!



Miki nincs a csipp mellett. de érdemes vele beszélned, legalább többet nem jut eszedbe ilyen ötlet.
tudod az a baj, hogy valószínű e-bay-en a csóka vett egy rakat csipet, vagy fog venni, ha biztosra mondanád hogy kell, oszt kicseréli és kész. ennyi. de ez nem garancia semmire. egy normális, amit konkrétan az adott autóra írnak, a te igényeidnek megfelelően, az nem ennyiből áll. ott az embernek az elektronikában és az autószerelésben nagyon benne kell lennie. ha ezek megvannak, akkor fog érni valamit a chip. a többi csak mese, meg placebo. olyna mint valaki sport dobot tetet fel és rögtön +20 lóerőt odaképzel, amit persze a hanghatás alátámaszt neki, vagyis erősíti azt az érzetet, akár a dircsiszürcsi.
a csippek, amúgy sem jók sokat futott autóknál. sokan beleteszik a szinte új autókba, de azért, mert több lesz, de tudják, 3-4 év múlva eladják és nem érdekli őket mi lesz vele.


Van benne valami lehet beszélek Mikivel. Valahol olvastam, hoghy a gyári szoftot lehet "optimalizálni" s elviekben jobb is tőle a gépezet talán Sz.Dávidnak nemtudom majd megkeresem megint aztán rákérdezek, de akkor a chip mint lehetőség elvetve.
Nagyobb turbó ,cooler

Vagy vékony 175ös gumi,hogy ne fogja le a 225ös és máris megvan chippelve


egy dolgot kell megjegyezni. oylan nincs, hogy nagyobb erő kevesebb fogyasztás. a többlet energiához többlet üzemanyag kell. olyat lehet, hogy x fordulat alatt kevesebb anyag, de gyengébb is elsz az autó. másrészt magyarországra 60 lóerő is elég. 130 a megengedett max. mindig jönnek, hogy kell az erő, ha normálisan végre akarsz hajtani egy előzést. nem kellene leőzni, ha mindenki a megengedett tempóval menne. gondolok itt azokra is, akik indikolatlanul 90 helyett 70-80-nal mennek, mert azt hiszik spórolnak valamit.
nem az autók gyengék, hanem a felfogás, mentalitás nem jó. na meg a rossz utak.


Na ehhez már én is hozzá szólok. Micart-t személyesen ismerem jó ideje. VW tuning körökben mindenki ismeri, szaktekintélynek számít.Versenyautókat épít! Jó pár autómat chippelte, egyikkel sem volt gond. Persze a BMW más, nem tudom mennyire bírja chippet, ezért egyenlőre az enyémet sem csináltatom meg. Azért kell átforrasztani az epromot, mert nem írható, ezért cserélni kell egy írhatóra. Bele kell forrasztani egy tokot, amibe bele kell pattintani az újat. 2001 után már obd csatlakozón keresztül lehet programozni, nem kell forrasztgatni. Utána ég, és föld a különbség. Sokkal jobban megy, és IGEN kevesebbet fogyaszt!!!

Attila


Lehet, hogy a VW-ekhez ert, de a leveleböl, - ami alapjän minösitettük - nem az jött le, hogy BMW guru lenne, es nem tünt felkeszült mesternek.

duend Elküldve: 2014-04-28 09:56 Chip tuning

YELLOW írta:
toki24 írta:
duend írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Olvasgatni próbáltam de olyan lényegre törőt nem találtam ami nekem kéne.

Adott a járgányom. felkeltette az érdeklődésemet a chip.. bezéltem is már egy emberkével ( Micar) lehet ismeritek is. 35rugóért csinálná meg.

Na már most valaki csinált már ilyet a 20d-vel? tapasztalat, minden érdekel minden! Mert nemtudom hogy belefogjak e.köszönöm


Jo-jo, de mit is vällal ö pontosan 35-ert?



Hát hogy megchippeli a kocsit.

Vagy mire gondolsz?

Idézek tőle.:
"Üdv 35000 Ft
ilyen idős autónál nem tudom mennyire tartós, alapvetően nem pusztitja a motort igazán.
Bp-en vagyok. Ha minden igaz szét kell szedni és átforrasztani cserélhetőre az integrált áramköröket, emiatt azt mondanám hogy pár óra kell rá."


az a szöveg. kókler pöts. nem vállal garanciát semmire.
35-ért nincs normális csipp. nem pusztítja a motort igazán fogalma sincs, csak azért írja, hogy fizesd ki.
áhh nem mondok már semmit


"alapvetően(?!?) nem pusztitja a motort igazán" es "ha minden igaz(?!?) szét kell szedni és átforrasztani cserélhetőre"
Te jooooo eg!!! Azt sem tudja, miröl van szo...

duend Elküldve: 2014-04-28 07:30 Chip tuning

toki24 írta: Sziasztok!

Olvasgatni próbáltam de olyan lényegre törőt nem találtam ami nekem kéne.

Adott a járgányom. felkeltette az érdeklődésemet a chip.. bezéltem is már egy emberkével ( Micar) lehet ismeritek is. 35rugóért csinálná meg.

Na már most valaki csinált már ilyet a 20d-vel? tapasztalat, minden érdekel minden! Mert nemtudom hogy belefogjak e.köszönöm


Jo-jo, de mit is vällal ö pontosan 35-ert?