fokadriver fórum hozzászólásai

fokadriver Elküldve: 2014-10-14 00:49 E46 TÍPUSHIBÁK

Pasadena83 írta: sziasztok!

3asban kb. 2000 res fordulattól kb. 2400 -ig beremeg az autó. ugyanez jelentkezik más sebességi fokozatban is, de más fordulaton (vélhetően a nyomatékkal van összefüggésben). az autóban most van 270ezer km, 190ezernél volt cserélve kuplung+lendkerék.

Elkopott féltengely is okozhat ilyesmit...

fokadriver Elküldve: 2014-10-11 20:30 Mi lehet a baj?

Anubisz, köszönöm a válaszod !
üdv, FD.


fokadriver Elküldve: 2014-10-11 00:30 Mi lehet a baj?

Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.

fokadriver Elküldve: 2014-10-09 22:22 Olajzabálás

Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.



fokadriver Elküldve: 2013-08-06 09:32 Motorolaj

Szevasztok,

Új BMW tulaj vagyok, lenne egy problémám.
2004, BMW 316i 1.8 automata. ( 95e garantált futott km. )
Időnkent előjön az olaj szint figyelmeztetés, pedig az olajszint tökeletes. Lehet hogy téves riasztás, es elektromos az oka, de szerencsére ritka. Eddig mindig röviddel indulás után jött elő, es ha leallítottam a motort, akkor rá 30 másodperccel eltűnik a jel. Ezután ujraindítva a motort nem is jön elő. Eddig azt mondanam, hogy heti egy alkalommal jelentkezik. Szerintetek mi lehet ez a probléma?

Köszönettel,
Egy kezdő BMW-s.