frankopetre fórum hozzászólásai

frankopetre Elküldve: 2018-01-04 00:50 világításmodul programozása

Buki írta: Sziasztok!

Adott egy Faceliftes e46 xenonos autó és behalt az LCM, kicserélték egy compactból való LCM-re.
Elől nincs gond a világítással,de hátul összevissza világít.
Ha jól tudom NCS-vel újra kell programozni és jó lesz.

Valaki csinált hasonlót?



Ha megvan az eredeti LCM arról le tudod tölteni a configot és rá tudod tölteni az újra.

frankopetre Elküldve: 2017-11-20 18:22 Chip tuning

Sziasztok!

Van egy SW remap csomagom 325i E46 M54B25 motorhoz MS43 motorvezérlőre.
Van tapasztalatotok Galletto szoftverrel való flasheléssel kapcsolatban?

Üdv!

frankopetre Elküldve: 2017-11-05 14:56 Nem tudom mi a baja az autómnak

borbelyi írta:
hil írta:
borbelyi írta:

Na kedves BMW-s társaim. 2017. július végén, Székesfehérváron a Horváth Autódoktor-nál jól összegányolták az autót. Kicserélték az "elszakadt" vezérműláncot - ami mellesleg semmi kárt sem okozott az autóban - ami többek szerint hihetetlen nagy szerencse. Összerakásához nem használtak BMW szerszámot, mert nincs nekik és/vagy "rutinosak", de így is jó lesz, s csak 1,5-2 cm eltérés volt a lánckerekek között (az ő jelölésük szerint is). Eltört az olajzócső, hogy összerakáskor vagy utólag tudja a fene. Gyári tömítés helyett tömítőpasztával oldották meg a szelepfedél tömítést - az újabb szereléskor készített képek alapján nem csak a tömítendő helyre jutott belőle. Mindezen felül olajat cseréltek és levizsgáztatták az autót, s mindezt 260000 magyar forintért (ha kérek számlát akkor ettől sokkal több lesz...). A soproni (a jó) szerelő szerint, mivel a vezérlés szétszedése és újbóli, BMW szerszámmal történt összeszerelése után is meg-megállt az autó - az előtte is észlelt főtengely jeladó hibával, valószínűsíthetően ez lehetett a hibaok, s a vezérléshez nem is kellett volna hozzányúlni. A hátsó kipufogódobom a bemeneti csőnél szelelt, ezt hegesztés helyett kipufogócementtel betapasztották, ami mára megint lyukas (persze a pénzt ezért is megkérték). Szerencsére a sok leállás után találtunk Sopronban szerelőt (neki is E46-ja van), aki szakszerűen megcsinálta, helyrerakta a vezérlést és kicserélte a főtengely jeladót működő gyárira, s most az autó végre hibamentesen működik. Megállapítom, hogy Székesfehérváron valószínűleg jól lenyúltak!

Ez bizony szomorú történet


Az, viszont mindenki számára tanulságos lehet.


Magyarországon nagyon kevés a szakember. Zsákmányszerzés van.

frankopetre Elküldve: 2017-11-05 14:36 316 i Kartelgázmembrán

gairgus írta: Sziasztok,

Lenne egy furcsa kérdésem: N46B18A motorban van egyáltalán kartergáz szűrő? Olajcserénél a szerelőm azt mondta, hogy nincs, megkérdezte egy BMW szerelő ismerősét. Így csak olaj és levegő szűrő lett cserélve...
A neten sem találtam egyértelmű információt, illetve az itt beágyazott videó is egy N42 motorról szól.


Van benne. Forgattyúsház szellőztető rendszer megnevezés alatt találod az aftermarketekben, kedvezményes áron 30k körül megy minden benzines tipushoz.
Nemcsak, hogy szar helyen van, de a BMW teljesen hülye marketingfogásának köszönhetően a 25000 kilométeres olajcsere periódussal elég hamar tönkre lehet tenni, ami lean kódokhoz és egyenetlen motorműködéshez vezet. Konkrétan képes a vákum teljesen megszűnni a motorban. Ez főleg akkor jelentkező probléma, ha eltérsz vagy az előző tulaj eltért a gyártói jóváhagyással rendelkező olaj használatától.

frankopetre Elküldve: 2017-11-05 10:42 Mi lehet a baj?

Sziasztok márkatársak!

Új vagyok az oldalon és a BMW-s társadalomban is.
Múlt novemberben vásároltam magamnak a németeknél egy 325ti Compact E46-ot.
Azóta folyamatosan eszi az életem, lassan a bódén kívül minden új rajta.
Az olajfogyasztás volt a legkritikusabb hibája az autónak (600km/2,5-3 liter olaj) így kénytelen voltam motort is cserélni.
Remek állapotú komplett motort szereztem, amit egy hét alatt sikerült is belegyömöszölni.
Nagyjából 2-3 hét múlva egy igen furcsa fütyülő-sípoló hang jelent meg a kardánalagutam felől, konkrétabban a váltó tájékáról. Kettőstömegű lendkerék, kuplung alkatrészek újak, de az maximum csattog, ha baj van nem fütyül. Kardánfelfüggesztés is új.
A váltóolaj cserén is túl vagyok, a hang nem szűnt, de melegedésre sem múlik.
Kizárólag a sebesség van hatással a hang gerjedésére, gázállástól, motorfordulattól, sebességfokozattól függetlenül jelentkezik.
40-55 km/h között hol hangosabban, hol halkabban sípol sebesség függvényében változó amplitúdóval, majd 70 körül "füttyen" még egyet és teljesen elhallgat. 70 km/h fölött sehol sem tapasztalom a jelenséget, 240-ig semmi meg sem nyikkan.
Magam szerelem az autóimat, ehhez soha hasonlót se tapasztaltam.
Ha valaki esetleg hallott már váltót sípolni, fütyülni kérem ossza meg ismereteit a szükséges javítással kapcsolatban.

Köszönöm és üdv!

Frankovics Péter



frankopetre Elküldve: 2017-03-22 23:09 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kris írta:
Kris írta:
szosz07 írta: hali.. továbbra is keresem hogy mitől nyithat ki magátol a központi záram... a tünet fogja máagát mikor hogy van kedve és kinyit az auto és lehuzza az ablakokat. valakinek ötlete? groundmodul cserélve már hogy az a lehetőség kizárva. esetleg kulcs probléma vagy ajtózár?

Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy ez a hall szenzor volt-e a hunyó, mert nekem ugyanez a problémám. Azzal kezdödött pár napja, hogy önállóan bezárt a központi zár és felhúzta az ablakokat. Aztán megfordult a folyamat, most folyton kinyit és lehúzza az ablakokat. Meg olyat is csinál, hogy bezárom, kinyit, megint bezárom, megint kinyit. Mindegy, hogy távval, vagy kulcssal. Aztán egyszer csak úgy marad, de gondol egyet és megint kinyit mindent. Szerencsére olyan helyen élek Ausztriában, hogy nem kell paráznom, hogy ellopják, vagy kivesznek belöle valamit, de nem akarnám a havat mondjuk belülröl lapátolni...

Ja és a belsö világitást és néha bekapcsolja és úgy is marad. Elöször a régi akksira gyanakodtam, de most vettem bele újat és tovàbbra is gázos. Kivettem az ablakemelö, meg a centràlzàr biztositékait átmeneti megoldásként, hogy ne kelljen minden másfél órában lefutkosnom bezárni a jàrgànyt.


Update: kb 1 hétig használtam a kocsit a 4db biztositék nélkül. Tegnap visszaraktam öket és az egész probléma megszünni látszik. Egyszer ugyan még nyitva találtam az ajtókat, de az ablakok nem voltak lehúzva. Visszazártam és egész éjjel úgy is maradt minden.

Update2: Sajnos csak este. Az ajtók nyitva voltak. Másnap még rosszabb lett a helyzet. Most csak 1 biztositékot vettem ki, a központiét, ez jobb megoldásnak tünik. Ugyan kulcssal kell nyitogatnom, de ez úgy néz ki, müködik.



Sziasztok!

Nekem az ajtóban lévő elektromos-motoros zárblokk cseréje előtt produkálta ugyanezt.
BMW DIAG mondta is, hogy probléma van a bal oldali ajtózár modullal.
Egy-két hét múlva teljesen összeakadt benne az elektromos kapcsoló-részegység, így mechanikus módon teljesen zárhatatlanná vált az autó. Csak a középső ajtózáró gombbal tudtam bezárni. A csere után megszűnt a probléma, potom 47k a Wallisnál.

Üdvözlet!
Franatic