frizo fórum hozzászólásai

frizo Elküldve: 2018-01-06 17:07 Társalgó

én is utána kérdezgettem. okmányirodás ismerős (hátszél) segítségével sem megy másképp. kell a matrica, sorozat vagy rendszám olvasható legyen. Mert ő nekik is így kell tovább küldeni a központba. (gondolom ott már nem raktározzák el a sok üvegdarabot). Ha nincs, új rendszám. nincs más út. arra viszont nem kell várni, mert az okmányirodákban van készleten pár darab mindig. tehát csak besétálsz a két régi táblával, és már kapod is az újat. a matricát utána magad kiragasztod. (legalább nem lesz ferde). forgalmit is helyben csinálnak újat. utána csak a KGFB biztosítóhoz kell bemenni az új forgalmival, és átírják a biztosításban az új rendszámot. A súlyadót még nem tudom hogyan megy, lehet érdemes a polgármesteri hivatalba is benézni a biztonság kedvéért.

frizo Elküldve: 2018-01-04 14:34 Társalgó

eltárolja az okmányiroda a régit? még akár üveggel együtt is... megőrzi? (mennyi ideig?) Vagy csak láttamozza, és kész. mert akkor ez egy segítőkész ügyfél szolgálatossal akár ki is küszöbölhető

frizo Elküldve: 2018-01-04 13:11 Társalgó

üdv, regisztrációs matricával (szélvédő) akadt már valakinek gondja? tapasztalatok?
Nekem jelenleg nincs fenn matrica. de volt. Egy időben sok matrica került a szélvédőre, és egyszer berágtam, és mindent leszedtem. Aztán később mikor a rendőr megállított jöttem rá, hogy ezt az egyet fenn kellett volna hagyni. Büntetést hála akkor nem kaptam. azóta sem. kb 7 éve járok így. Persze utána olvasgattam most már... okmányirodába is voltam ez ügyben. két módszer van. új rendszám, forgalmi, matrica, okmányok, 16ezer körül. vagy matrica pótlás 1600 forint. de a matricát pótolni nem olyan egyszerű, mert valami régi maradványt be kell mutatni, ami nekem nincs. Bontóból lehet szerezni ilyen matrica darabot? Vagy más ötlet? (nem az ár a probléma, hanem nem szeretnék másik rendszámot)

frizo Elküldve: 2016-07-22 19:28 Lengéscsillapitó

nekem is Sachs van, mind a 4. hibátlan, 1/3 áron van a gyárihoz képest

frizo Elküldve: 2016-07-22 19:08 Féktárcsa és fékbetét

zimmermann márkát használok másodszorra.... mint a gyári, nem érzek különbséget, és nem is kopik gyorsabban. elsőre zimmermann sport (lyukacsos) volt, majd gyári bmw, most ismét sima zimmermann. teljes szett, tárcsa, betét, elöl, hátul.
nagyon meg vagyok elégedve.

frizo Elküldve: 2016-07-22 19:01 Eladó 320 D Touring

mennyit lehetne kérni az autómért?
- 2002 feb. 320D kombi fekete

- automata, xenon, bőr, ülésfűtés, multikormány, klíma, napfénytető, hővédő üveg hátul, vonóhorog, komplett alpine audio rendszer mélyládával, fejtámla monitorok

- cserélve: akku, vízpumpa, intercooler, légcsövek, turbo, légtömegmérő, porlasztók, váltó-felújítás, kardán-felújítás, légzsák-rendszer, szélvédő üveg, féknyergek, fékcsövek, rugók, lengéscsillapítók, lengőkarok, hengerfej, előírt csere intervallum betartása...

km állás 346 ezer, tényleges 420ezer körül

frizo Elküldve: 2016-07-22 18:34 Remeg az autó

minden autóban van ilyen lendkerék izé? az automatában is? azt egyszerű ellenőrizni?

frizo Elküldve: 2016-07-22 18:15 Remeg az autó

korábbról: "a jelenség szerintem olyan 2 éve van. ez egy lüktető remegés, rezgés. korábban olyan 160km/nál, mostanra már 100km/h-nál is jelentkezik. az autót vezetve, úgy érzem, mintha alulról jönne, vagy nem teljesen hátulról, sebességgel arányos, gyorsul, lassul, erősödik stb. olyanhoz tudnám hasonlítani, mint amikor van egy tárcsa ami normál állapotban rezgés nélkül pörög, de ha a tárcsa nem egyenes, akkor berezonál... amiket kipróbáltam. autópályán 120-130nál. váltó üresbe, akkor is rezonál, motor kikapcs(váltó üresben), akkor is. állóhelyzetben parkoló állásban motor 3 ezres fordulat járat, nem tapasztalom. hát én ennyit tudtam tenni, nem vagyok nagy műszakis. a váltó 2 éve lett felújítva (450 ezer), hátsó kerékcsapágy is volt talán 4 éve cserélve, nem tudom melyik. a diffiben rendszeresen van olajcsere (remélem meg is csinálják). 1 hónapja voltam nagy inspektion... mint hozzá nem értő, talán a kardán tengely vagy a diffi-re tippelnék..."

fejlemények: győri márkaszervíz: felni centírozás, teljes kardán felújítás, automata váltó javító embernek auto bemutatás (aki 60ezer km-korábban a váltót feljavította), átfogó ellenőrzés.

eredmények: a rezgés továbbra is fennáll, a váltós nem szedi szét a váltót, mert szerinte nem attól van, a márkaszervíz, meg nem tudja, szerintük menjek vele amíg egyszerűen fogalmazva, "láthatóan" tönkre nem megy

nektek mi a javaslatotok? én salzburgban dolgozok, már hazafelé sem mentem száznál többel, és akkor most megint jöjjek ki vele? nem akarok az lenni, akinek az út szélén áll meg az autója. vagy tud valaki profi szerelőt győr környékén, bár lehet messzebb kell mennem, ha hozzá értőt szeretnék...

nem szívesek írok ilyet, de totál megutáltam az autóm, és a márkát is, nem az vagyok aki évente autót cserél, megláttam megszerettem ki akartam tartani mellette... jelenleg suzuki swift vásárlását tervezem. minden féle poén nélkül. munkába járni az is jólesz. utána néztem a kocsimnak, az első 2 évében 82ezret, a harmadikban 71ezret, negyedik feléig 14ezret, majd magyarország 1.tulaj kb50ezer, 2tulaj nem tudom, és én 14éves koráig 166ezer...

frizo Elküldve: 2016-06-12 12:48 Mi lehet a baj?

mi lehet a baj? 1,5 hét múlva beadom az autót márkaszervizbe, de érdekelne a véleményetek!!! a jelenség hát, szerintem olyan 2 éve van. ez egy lüktető remegés, rezgés.
korábban olyan 160km/nál, mostanra már 100km/h-nál is jelentkezik. az autót vezetve, úgy érzem, mintha alulról jönne, vagy nem teljesen hátulról. ez a rezgés, lüktető, és a sebességgel arányos, gyorsul, lassul, erősödik stb. olyanhoz tudnám hasonlítani, mint amikor van egy tárcsa ami normál állapotban rezgés nélkül pörög, de ha a tárcsa nem egyenes, akkor berezonál... amiket kipróbáltam. autópályán 120-130nál. váltó üresbe, akkor is rezonál, motor kikapcs(váltó üresben), akkor is. állóhelyzetben parkoló állásban motor 3 ezres fordulat járat, nem tapasztalom. hát én ennyit tudtam tenni, nem vagyok nagy műszakis. a váltó 2 éve lett felújítva (450 ezer), hátsó kerékcsapágy is volt talán 4 éve cserélve, nem tudom melyik. a diffiben rendszeresen van olajcsere (remélem meg is csinálják). 1 hónapja voltam nagy inspektion... mint hozzá nem értő, talán a kardán tengely vagy a diffi-re tippelnék...

frizo Elküldve: 2015-08-29 18:09 Társalgó

indított már valaki olyan "verseny-t", hogy kinek van a legtöbb km az autóban?
ha nem, kezdem: 2002ből 320D, 328ezer km + 4,5 év ismeretlen Mo-i futás ami... legyen 160ezer, tehát 488 ezernél vagyok, ti?
ha már indult ilyen, akkor bocs, és hol találom a toplistát?

frizo Elküldve: 2015-04-12 21:32 Szélvédõ

kőfelverődés miatt szélvédő csere lesz nálam.
az alábbiakat derítettem ki: (hátha érdekel valakit)
- márkaszervíz ajánlat 150 ezer
- carglass magyarország 71 ezer (plusz 5 ezer a kiszállás)
- carglass ausztria 580 euro

én a magyar carglass-al cseréltetem ki, fejleményeket majd írok...

frizo Elküldve: 2014-01-27 18:39 izzítógyertya

tedd fel trailer-re, és aki beletörte fizeti a szállítás árát. te ne menj vele sehova

frizo Elküldve: 2014-01-27 15:46 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

szia, érdeklődnék, hogy ehhez a szőrnyeteghez:
bmw 320D touring e46 2002es facelift 150lo EM02711
van.e esetleg kevés km futott porlasztód,
avagy 0km-es utángyártott.

köszi

frizo Elküldve: 2014-01-14 16:57 xenon próbléma.

nos megvagyok a hiba kereséssel.

jobb oldalon hozzá fértem a műanyag védő tok-hoz, miután a mögötte lévő kábeleket eltereltem másik irányba, és a kábelköteg tartót is megszüntettem. most már bármikor könnyedén cserélhető.

bal oldalon tiszta szívás. a műanyag tok mögött itt is szintén kábelköteg, és tartój. olyan szorosan, hogy meg sem lehet mozdítani. a kábelek rövidek, semelyik irányba nem lehet őket mozdítani. nem is értem amúgy, miért nem flexibilisebb kábelt raknak az autóba, hőálló, olajálló, olyan jó kábel fajták vannak. meg ha mondjuk egy 5 cm-rel hosszab lenne mindegyik, mert hely van hozzá, már boldog lennék.

szóval a bal oldalit csak a lámpatest kissé előremozdításával lehetett kicserélni

felcseréltem a kettőt, próba. most az ellenkező oldalon nem világít. szemre sem tűnt már az izzó valami jónak. egészen másképp néz ki, mint amelyik jó. a jó az olyan kicsit sárgás ott középen, ez meg olyan feketés.

haza felé jövet viszont bekapcsolt, de sokkal gyengébben világít, és kicsit olyan rózsaszínes a fénye.

mindegy, rendelem az izzót, kicserélem mind a kettőt párban újra, meg még kettőt tartalékba.

frizo Elküldve: 2014-01-13 22:15 Mi lehet a baj?

ó, na már régóta foglalkoztatott ez a gond, csak nem törődtem vele igazán, meg időm se volt rá. szegény autó kicsit el van hanyagolva. szóval 1-2 nap eső, és a hátsó sor lábszőnyegek totál vizesek. akkor mi is a megoldás erre?