320DE46 fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2009-10-21 18:55 Társalgó

Zolee írta:
YELLOW írta: Az új 5-ös... kémfotók, annyira friss, hogy még meleg

http://galeria.totalcar.hu/hir..._kemfotok/

http://totalcar.hu/magazin/hir..._kemfotok/

Semmi bajom az E60-al (sõt), de ez jobban tetszik, sokkal visszafogottabb! Remélem a 3-asnál is visszatérnek ehhez a vonalhoz! Szerintetek nem hasonlít az E46-ra?
szebb lett mint az elõd.

hancurozo Elküldve: 2009-10-21 18:14 Társalgó

Hori írta:
hancurozo írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta: És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.





A gyári erösitett 1 kalap szar


Ez nem erõsített, hanem a gyári M3 szilent, de ha te azt mondod, hogy a gyári M3 szar, akkor biztos úgy van.

A menetes furat az alsó merevítõnek van.



én azt hittem ez az erösitett azt fogalmam sincs milyen az M3-é. neked viszont fogalmad sincs hogy milyen futómü van az enyém alatt kicsit más szögben áll mint a normál verzióké ezáltal kicsit más terhelés éri a szilentet is


Akkor a tied egy új müncheni feljesztés?



De megsúgom neked csak igy csendbe hogy 1 sima ültetörugotol is más szögben áll a futómü és 1 bizonyos ültetés után már a gyári futómüvet nem lehet a gyári dölésre visszahozni csak 3d-s toronycsapággyal és állitható lengõkarral


Nem kell súgni, igaz én nem vagyok mérnök, nem tudok számolni futómûgeometriát, mint te és a szerelõid, de a te súgásod nélkül is rájöttem, hogy hogyan mûködik egy futómû...
Amúgy gratulálok a futómûvedhez, biztosan hozzá van hangolva a DSC is, az alfunkcióival együtt....

Tényleg van egy stílusod.....




Az az igazság hogy pont nem érdekel mi a véleményed a stilusomrol. amugy meg magamnak szerelek nem szervizeltetek. Annak nézz utána mikor kell dsc-t hangolni mert szerintem nem vagy tisztában azzal hogy milyen futómü modositásoknál kell változtatni a dsc-n
állítható lengõkar elöl? e46-on még nem láttam.






Van hozzá elsö hátsó állitható+3d-s toronycsapágy rugok gátlók cakk pakk 5000euro
a többi OK találkoztam már velük /+állítható stab. pálca/ de állítható elsõ lengõkart e46-hoz nem láttam

hancurozo Elküldve: 2009-10-21 17:45 Társalgó

Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta: És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.





A gyári erösitett 1 kalap szar


Ez nem erõsített, hanem a gyári M3 szilent, de ha te azt mondod, hogy a gyári M3 szar, akkor biztos úgy van.

A menetes furat az alsó merevítõnek van.



én azt hittem ez az erösitett azt fogalmam sincs milyen az M3-é. neked viszont fogalmad sincs hogy milyen futómü van az enyém alatt kicsit más szögben áll mint a normál verzióké ezáltal kicsit más terhelés éri a szilentet is


Akkor a tied egy új müncheni feljesztés?



De megsúgom neked csak igy csendbe hogy 1 sima ültetörugotol is más szögben áll a futómü és 1 bizonyos ültetés után már a gyári futómüvet nem lehet a gyári dölésre visszahozni csak 3d-s toronycsapággyal és állitható lengõkarral


Nem kell súgni, igaz én nem vagyok mérnök, nem tudok számolni futómûgeometriát, mint te és a szerelõid, de a te súgásod nélkül is rájöttem, hogy hogyan mûködik egy futómû...
Amúgy gratulálok a futómûvedhez, biztosan hozzá van hangolva a DSC is, az alfunkcióival együtt....

Tényleg van egy stílusod.....




Az az igazság hogy pont nem érdekel mi a véleményed a stilusomrol. amugy meg magamnak szerelek nem szervizeltetek. Annak nézz utána mikor kell dsc-t hangolni mert szerintem nem vagy tisztában azzal hogy milyen futómü modositásoknál kell változtatni a dsc-n
állítható lengõkar elöl? e46-on még nem láttam.

hancurozo Elküldve: 2009-10-21 17:09 Társalgó

Eapa írta:
YELLOW írta: leginkább csináltatnám a merevítõt lentre, fel lettem csigázva
nah a hátsó futómûre meg elkezdek kutakodni...

rad2 írta:
YELLOW írta: keménységre milyen lehet, mert akkor megkockáztatok majd lehet egy ilyet... alúlra milyen merevítõ kell vagyis nem kell, demiylen merevítõt lehet rakni? sima keresztbe menõ, oszt csókolom? vagy valami speciális téma?

rad2 írta:
Igen, ugyanaz minden mérete, teljesen kompatibilis a standard szilenttel.


Keménységre? A hidroshoz képest k.rva kemény. Merevítõnek rakhatsz csövet, mivel gondolom nem akarod megvenni az M3 merevítõlemezét.
Facelift elõttinél se kell semmi, mivel annál tényleg csõ van.

Ja, az M-es szilentblokkhoz van gyári szilentgumi 3000 Ft körül.


http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05

3-as tétel, megveheted!
Hátul meg vagy a cabrióknak vagy az M3-nak van merevítése, már nem emlékszem pontosan.
na most bizonytalan vagyok. az enyémben 1 nagy aluminium lap van merevítõkkel, és nem ilyen csõ. /melyik a jobb?/
a szilentet most cseréltem /normal gyári volt/
a lengõkarokon van 1 kék matrica M betûvel /+valami felirat /és az autómata lámpamagasság állító "babafejjel"
ez valami kevert dolog? vagy így normális.

hancurozo Elküldve: 2009-10-20 19:39 Társalgó

a rugó összehuzató sem egy életbiztosítás!

hancurozo Elküldve: 2009-10-20 19:36 Társalgó

Tano írta: Ha már futómûrõl van szó. Az alábbi futómûtuningot lessétek...



Elég elszánt az ipse...
remélem nem Magyar a kép! nem szeretnék vele összefutni. igazi sufni

hancurozo Elküldve: 2009-10-20 18:01 Társalgó

laci320d írta:
hancurozo írta:
Burns írta:
YELLOW írta: akkor lesz legközelebb mûszaki...
idén nézték, és a jobb elsõ 40% alatti volt, ami akár lehet gumi és felni miatt illetve a szilentblokk miatt... mondjuk a nyomás is több volt a kerékben, én nem veszek észre változást, ha felmegy a téli kerék elviszem megmérettetem, hogy így milyen... tehát legkésõbb ha télivel si rosszat mutat, és minden más alkatrész jó, akkor csere lesz... mondjuk a két évvel ezelõtti szilentre most nem mondtak semmit, de akkor újonnan lógósnak találta kicsit szal lehet a szilent lesz a ludas, mert azzal az oldalival volt baj...

Burns írta:
Mert 2011-ben fog tönkre menni?

Nekem olyan árat mondtak a gyári gátlók javítására, hogy inkább veszek újat, legalább tudom, hogy amíg nálam van a gép, addig kibírja.
Kérdezte a faszi, hogy M-es gátlók, mert azok sokkal drágábbak...


Na igen, az a fránya szilent... de már dolgozunk a megoldáson
valami megoldás engem is érdekelne /most cseréltem mind a 2 oldalon/ szerintem a gyári túl lágy és elég nagy mozgásteret ad a lengõkarnak


Ez így van, ezért keresünk ill agyalunk más megoldáson Burnsal
köszönöm. már azt hittem ez csak nekem tünt fel. /kicsit sportosabb, merevebb jobb lenne/

hancurozo Elküldve: 2009-10-20 17:40 Társalgó

Burns írta:
YELLOW írta: akkor lesz legközelebb mûszaki...
idén nézték, és a jobb elsõ 40% alatti volt, ami akár lehet gumi és felni miatt illetve a szilentblokk miatt... mondjuk a nyomás is több volt a kerékben, én nem veszek észre változást, ha felmegy a téli kerék elviszem megmérettetem, hogy így milyen... tehát legkésõbb ha télivel si rosszat mutat, és minden más alkatrész jó, akkor csere lesz... mondjuk a két évvel ezelõtti szilentre most nem mondtak semmit, de akkor újonnan lógósnak találta kicsit szal lehet a szilent lesz a ludas, mert azzal az oldalival volt baj...

Burns írta:
Mert 2011-ben fog tönkre menni?

Nekem olyan árat mondtak a gyári gátlók javítására, hogy inkább veszek újat, legalább tudom, hogy amíg nálam van a gép, addig kibírja.
Kérdezte a faszi, hogy M-es gátlók, mert azok sokkal drágábbak...


Na igen, az a fránya szilent... de már dolgozunk a megoldáson
valami megoldás engem is érdekelne /most cseréltem mind a 2 oldalon/ szerintem a gyári túl lágy és elég nagy mozgásteret ad a lengõkarnak

hancurozo Elküldve: 2009-10-20 17:03 Kormany problema

YELLOW írta: a hejesirásrol beszélhetnénk
szakmai kérdés ide vagy oda, ez alapvetõ egy autótulaj számára, fõleg úgy ha rajong az autójáért...
mivel a köznyelvben a centírt használják jobban így ugyanúgy elfogadott, és rajtad kívül szerintem senkit nem zavar ha úgy írja/ejti...
nem okoskodásról szól ez tudod jól de akkor centerezés és így már helyes

Robinson írta: [

szerk: ja és amúgy az, hogy kinek milyen autója van, szerintem nem befolyásolja, hogy tudja-e mit jelent az 5x120, mivel szakmai kérdés, míg a helyesírás szerény véleményem szerint, az álatalános iskolai alapképzés része, így aztán megint sikerült okosnak lenned
mindíg a "vitatkozás"
legyünk egy kicsit magyarok és akkor a "vitának" sincs értelme

"kerékkiegyensúlyozás"

hancurozo Elküldve: 2009-10-19 21:01 Kormany problema

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?


Ha pár milliméterrel is nagyobb a felni mint ami az autóra való, akkor ezzel a gyûrûvel ez a probléma megoldható. Nekünk precízen lemérték, és egészen vékonyat legyártottak, kb. 1000 Ft/db volt. Remélem sikerül megoldani a problémát


Nekem ez a gyári acélfelni volt fenn idáig is csak nyári gumival. Eddig még sosem csinálta pedig mentem vele 200-al is és meg sem rezzent a kormány.
ha nincs eltérés a felniközépben akkor marad a gumihiba /nem valószinû de lehet/ ill. a centír

hancurozo Elküldve: 2009-10-19 20:45 Kormany problema

YELLOW írta: elvileg így logikus, de sokan mégsem raknak alá, ahogy tapasztalom meg látom... csak úgy simán feldobják az 5-ös felnit a 3-asra...

hancurozo írta:
YELLOW írta: akkor lehetséges, hogy a felnin lesz egy kis gríz, pl görgõztetni kell majd, de lehet a közép méret nem egyezik, bár szerintem a legtöbbnek egyforma a tehermentesítõ része...

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Sziasztok!

Felrakattam a téligumikat /zsír újak/, volt futómûállitás is. Amint a pályára értem azt tapasztaltam hogy 90 km/óra felett remegni kezd a kormány és minnél gyorsabban megyek annál erõsebben remeg!!
Tud valaki segíteni mi lehet a baj?!


Másik felnivel lett esetleg felrakatva a téli gumi? Nekünk pont ugyanezt csinálta anno, csak kb. 100-as tempótól és a tehermentesítõ gyûrû mindent megoldott.


nem ugyanaz a felni ment rá vissza
nem igazán az e46 emlékeim szerint 72,6mm e39 74mm nekem a nyári felnik /nem gyári/ 76mm ehhez kellet tehermentesítõt gyártani
az jó az alkatrészkereskedõknek mert veszik tõlük a futómû alkatrészeket

hancurozo Elküldve: 2009-10-19 20:43 Kormany problema

gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?
a felni közepe ami felül a kerékagyra

hancurozo Elküldve: 2009-10-19 20:41 Kormany problema

YELLOW írta: akkor lehetséges, hogy a felnin lesz egy kis gríz, pl görgõztetni kell majd, de lehet a közép méret nem egyezik, bár szerintem a legtöbbnek egyforma a tehermentesítõ része...

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Sziasztok!

Felrakattam a téligumikat /zsír újak/, volt futómûállitás is. Amint a pályára értem azt tapasztaltam hogy 90 km/óra felett remegni kezd a kormány és minnél gyorsabban megyek annál erõsebben remeg!!
Tud valaki segíteni mi lehet a baj?!


Másik felnivel lett esetleg felrakatva a téli gumi? Nekünk pont ugyanezt csinálta anno, csak kb. 100-as tempótól és a tehermentesítõ gyûrû mindent megoldott.


nem ugyanaz a felni ment rá vissza
nem igazán az e46 emlékeim szerint 72,6mm e39 74mm nekem a nyári felnik /nem gyári/ 76mm ehhez kellet tehermentesítõt gyártani

hancurozo Elküldve: 2009-10-19 20:35 Kormany problema

gampetibor írta:
hancurozo írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta: centír, vagy selejtes gumi, esetleg menet közben megszakadt egy szál... kerékcsavar mindenhol jól meg van húzva?

gampetibor írta: Sziasztok!

Felrakattam a téligumikat /zsír újak/, volt futómûállitás is. Amint a pályára értem azt tapasztaltam hogy 90 km/óra felett remegni kezd a kormány és minnél gyorsabban megyek annál erõsebben remeg!!
Tud valaki segíteni mi lehet a baj?!


Centírre én is gondoltam kerékcsavart meg megnézem jó ötlet!
A gumi teljesen új most vettem annak csak nincs baja!
új gumi : semmit nem jelent.
de YELLOW-nak igaza van a csavarokat nézd meg! kereket is hagytak már el ebben a kicsi országban /igaz valamikor mult évben/


És honnan látom a gumin ha azzal van a baj? Csavarokat meg csekkolni fogom!!
szálszakadásnál 1 dudor vagy behúzást látsz a gumi oldalfalán, ritkább esetben a futófelületen is .

hancurozo Elküldve: 2009-10-19 20:33 Kormany problema

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Sziasztok!

Felrakattam a téligumikat /zsír újak/, volt futómûállitás is. Amint a pályára értem azt tapasztaltam hogy 90 km/óra felett remegni kezd a kormány és minnél gyorsabban megyek annál erõsebben remeg!!
Tud valaki segíteni mi lehet a baj?!


Másik felnivel lett esetleg felrakatva a téli gumi? Nekünk pont ugyanezt csinálta anno, csak kb. 100-as tempótól és a tehermentesítõ gyûrû mindent megoldott.


nem ugyanaz a felni ment rá vissza
ha a csavarok rendben akkor vagy centír vagy tehermentesítõ. /tévhit hogy középre állítják a csavarok a felnit, fõleg ha már volt leszerelve ill. fel (és ez sajnos saját tapasztalat)/