harmas fórum hozzászólásai
« előző123456következő »

harmas Elküldve: 2011-11-10 20:55 Féktárcsa és fékbetét

Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.

[quote="Csacsa12"][quote="jons"][quote="hil"]
Csacsa12 írta:

Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat. A kézifék ricnis módszert nem próbáltam még a javasoltak közül.
Ha a kézifék betétje akasztja meg a tárcsát, ekkor képes valamennyit az agyon elmozdulni vagy satu módon áll(hat) akkor is?
Jelenleg egyáltalán nem mozdul, még kalapáccsal való bíztatás hatására sem.

Üdv, Csacsa


harmas Elküldve: 2011-11-04 20:46 Olajzabálás

Csak találgatás.
Olyanra gondoltatok-e, hogy kipufogó eltömődés?
Minden turbófelújítós oldalon megemlítik a hiba felsorolások között, megnövekedett olajfogyasztás: eltömődés, nagy ellenállás a kipufogó rendszerben.
Az ugye kijelenthető, hogy a nem "utánégetős" katalizátor csak terhére van a motornak (az is, de az legalább néha kipucolja magát). Namost, neked is csak akkor jön elő az olajzaba, ha erősen masszírozod a gázpedált. Adott egy eléggé eltömődött katalizátor, és erre még rájön egy-két lapát korom, és készen is van a "teljesen" eltömődött katalizátor, ebből pedig a megnövekedett olajfogyi. Amikor visszaállsz normál fokozatba szép lassan kiköhögi a kormot, és megszűnik.
Még mindíg olcsóbb a katot (legalább az egyiket) kibelezni, vagy bontottat venni, és azt kipucolni, felpróbálni, mint megbontani a motort. Az azért originálba jó


BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.


harmas Elküldve: 2011-10-26 15:53 Valaki segítsen

tarkanyif írta: másoltattam kulcsot a kulcszárszervíznél pápán még nyáron.

Nyit, zár, de indítani csak akkor tud, ha előtte az eredeti kulcsról leveszi a jelet.
Tegnap voltam a bmw szervízbe, hogy csináljanak egy kulcskódolást, de a munkafelvételes embernek kikerekedtek a szemei, hogy honnan van a kulcs stb. és ezt ő nem tudja rákódolni a kocsira, mert olvasni sem tudja.És rendeljek csak náluk.

kérdésem, hogy v.ki másoltatott-e már kulcsot, mert a pápaiak szerint annak egyből jónak kell lennie? Most ők is törik a fejük, de legalább a probléma megoldásán vannak.
Valakinek van-e olyan diagos ismerőse, aki rendbe tudná tenni ezt a kulcsdolgot.
Vagy egyáltalán mi lehet a gond?????


Ilyen probléma miatt eleve márkaszervizbe érdemes menni.
Alvázszámod alapján a kocsihoz készítik el. 47E forint, ha jól emlékszem egy főkulcs, 13E a szerviz, a műanyagra nem emlékszem. A forgalmiban szereplő tulajdonos rendelheti meg, és valszeg előre kérni fogják az árát (mert, ha nem viszed el, nem tudnak vele mit kezdeni)

harmas Elküldve: 2011-10-17 18:40 Valaki segítsen

Egy valamire nagyon figyelj oda. Az EGR hűtőn van az EGR termosztát, és azon van egy nagyon fontos légtelenítési pont (csavar). Ha jól értem ledugóztad előtte-utána, és nem by-pass ágat kötöttél be (ez utóbbi jobb lenne). Így viszont nem, vagy csak nehezen jön ki a levegő a motor-vízpumpa körből, rossz esetben meg is sütheted (meg nem lesz fűtés, stb)
Ha jól megcsinálod gondod nem lesz belőle. Max még az EGR szelepről vedd le a vákuumcsövet, és a csövet dugózd le (M5 csavar , hogy ne melegedjen túl az EGR hűtőd. Hibajelet persze be fog írni, de tudni fogod, h miért.

[/quote]
Igen én is mert nekem automata.Igen az 1-es alkatrész a bűnös.Leszedtem a termosztátot, ledugóztam a vízcsövet alul-felül (köszönjük mercedes benz).
Járattam egy picit.Gőz még midig van de szinte semennyi ahhoz képest ami volt.Annyi hogy üzemi hőfokra nem melegedett fel alapjáraton csak ha 2000-es fordulaton tartottam.


[/quote]

harmas Elküldve: 2011-07-03 20:55 Szívócsonk-pillangószelep

woodstock írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Arra gondoltam h kitisztítanám az alapjárati "motort" és a szívósort is megtisztítanám!
Hogy miért? Csak szeretnék kicsit jobban belemélyedni a motor részleteibe és valahol el kell kezdeni!Mellesleg nem is ártana mert nem hiszem h az előző tulaj foglalkozott ilyennel!
A kérdésem az lenne h tudna-e valaki segíteni ebben egy leírással,képekkel hol is kezdjek neki mivel érdemes csinálni és mikre figyeljek oda!?(miket bontsak le,mivel?)
Az autó egy e36 320i '96ból.
(Keresgettem ebben a témában de kielégítő leírást nem találtam)
Előre is köszi mindenkinek!

Akkor ezek szerinte nincs tapasztalotok ilyesmiben? mármint leszerelés kitisztítás visszarakás?


Mi itt alapvetően a dízel szívócsonkok takarítását szokjuk taglalni. Alapvetően azért, mert az egr szelepen át nem kevés korom keveredik vissza a szívócsőbe, ami a turbóból "elillanó" olajjal keveredve szépen lerakódik a falára.
A Te benzinesed szívócsöve gyakorlatilag fémtiszta lehet, meglepődnél mennyire
gyak. felesleges lebontanod tisztítani...

harmas Elküldve: 2011-06-24 22:05 Heeelp...!

Nekem is ez volt a problémám. Én úgy oldottam meg, hogy amikor lement addig a bizonyos szintig (motor alja-gumigyűrű) még leszívtam belőle egy keveset, hogy biztosan száraz legyen a gumi, ezután kihúztam a motort a helyéről és bekentem a szívócsövét Loctite tömítőanyaggal (fekete, ragacsos motortömítő) és visszatoltam a helyére. Egy kicsit vártam, hogy megszáradjon és feltöltöttem a tartályt. Nálam bevált, azóta nem ereszti el a folyadékot. Úgy voltam vele, hogy mielőtt beszerzek egy új tömítőgyűrűt megpróbálkozom ezzel..3-4 hónapja megy
Remélem segíthettem

harmas Elküldve: 2011-02-20 21:38 izzítógyertya

RePTaiL írta: Sziasztok!

Időközben akadt egy kis gondom amire nem lelem a megoldást!
Kb. 2 hónapja vágtam a kukába a rossz izzítógyertyáimat, mind a négyet, mivel hideg indításkor himbált a motor és a hibának is a 4 izzító gyertyát írta (semmi mást)! Helyettük gyáriakat raktam bele! Kicserélés után abbamaradt a hibajelenség (mert elég melegek voltak) de mióta megint hidegek vannak megint jelentkezik a történet...bár már nem olyan mértékben! Mi okozhatja még a hibát?



pl: a lentebb említett izzításvezérlő.
Azt érdemes figyelembe venni, hogy az izzítás visszajelzése és hossza nem fedi, hogy valóban van-e izzítás és milyen hosszan. Az akkor is visszajelez, ha nem tud (gyertyák, vezérlő) izzítani.
Talán mindenki tapasztalt olyant, hogy -15°C "egy fordulatra" indul a motor (mert ott van izzítás), míg mondjuk -1°C "2-3 fordulat" kell (mert ott még nem izzít). Na jó a pontos hőm. adatokat nem tudom

harmas Elküldve: 2011-02-17 21:07 Valaki segítsen

pali316 írta: hello

olyan kérdésem lenne hogy, BMW E36 om van manuális 2 zónás klíma van benne és az lenne igazán a problémám h nincs fűtés egyáltalán.
Cseréltem már fűtés csapot termosztátot de semmi.
Most olvasgattam vissza légtelenítsem a rendszert? meg tettem de semmi
Mi lehet a baj?
ami van a fűtés box alján ellenállás annak is lehet köze ehhez igaz ?
Nekem egyáltalán nem jön a meleg majd megfagyok, vagy ha 140el megyek akkor néha lök egy kis langyos levegőt majd ahogy lassulok nem nyomja tovább.
Segítsetek

köszönöm


tudom, furán hangzik, de ez alapján -ha 140el megyek akkor néha lök egy kis langyos levegőt majd ahogy lassulok nem nyomja tovább.- felmerül a kérdés: megy egyátalán a fűtőmotorod?

harmas Elküldve: 2011-01-26 17:09 Kipufogo füst!

varga0111 írta: Szia köszönöm szépen a választ sanos üzemi höfokon is füstöl ma voltam szerelönél megnézte a turbó nyomást jo volt azt mondja hogy a turbónak van egy elektromos motorja ami állitja a turbot az megszorult egy pillanatra a füstölés még mindig megvan az olajat nem eszi de a hűtővizet igen azt mondják van rajta egy fém doboz amibe megy a kipufogógáz és azon a csövön tekeredik végig a hűtőfolyadék csöve is ami lehet hogy átszakadt állítólag tipus hiba . Kérdés ha hengerfejes lenne akkor nem kéne melegednie a víznek?


Ha szerencséd van valóban csak az EGR hűtőd lyukadt át, és azon át eszi meg a hűtővizet ami természetesen "füstöl" hátul. Kb egy hete írtak róla, ugyanez volt a gondja egy márkatársnak. Próbaképen kössétek át (bypass) az EGR hűtő víz oldalát, ha úgy nem fogy, akkor az volt a baja.

harmas Elküldve: 2011-01-12 17:45 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Akkor már jó úton jársz: nem húz annyira=nem zabál )
Úgyis azt írtad, hogy túl jól megy.
Egy kicsit használd így..


Ok ha tudsz ajánlani ilyet akkor megkeresem.
Kipróbáltam, hogy lehúztam a levegő hőmérséklet szenzort.Eddig azt tapasztaltam, hogy nem húz annyira mint korábban[/quote]

harmas Elküldve: 2011-01-08 20:28 Kipufogó

Szia!

Nyugodtan kiszedhetitek belőle a kerámiát. NEM fog jobban füstölni, NEM lesz gondod a zöldkártyánál! Ez a fajta dízel katalizátor csak parasztvakítás, belegondolva csak az utánégetős ér valamit. Ezek gyakorlatilag csak fojtják a motort. Ha józan ésszel belegondolsz mit csinál a koromrészecskékkel? Pont semmit. Összegyűlik benne, letapad, és egy nagyobb gázfröccsre magad mögött hagyod. Addig meg csak fojtásként funkcionál.
Ha mindkettőt kiszeded valóban egy kicsit öblösebb lesz a hangja (férfiasabb), de ezt is csak bizonyos tartományban hallani) Viszont a turbó hangján azt is hallani, hogy közvetlenebbül reagál)
De ha érdekel Győrben kipróbálhatod

Miliméteres koronggal körbevágod a hegesztési varratot (ott a legvastagabb, azt a legkönnyebb visszahegeszteni) kiszeded a maradékot, osszehegeszt, és kész. Egy próbát mindenképpen megér, és majd eldöntöd magad, hogy érzel-e változást.


SirToma írta: Sziasztok sracok.
Sajnos az a helyzet, hogy kuka a katalizatorom.zorog-csorog, berreg. Tiszta artu-ditu
Tud valaki valami praktikat a javitasra, vagy esetleg hasznalt rendszert ocsoert?
Szerelom azt mondta, hogy amig nem veszek ujat/bontottat, erdemes lenne leszedni a kiput, es osszetorni, illetve kiszedni a porcelant a kipubol, nehogy hatratolja es eltomitse a hatso dobot.
Valakinek valami otlet?
Elore is koszi!

Udv:Toma


harmas Elküldve: 2011-01-07 17:47 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE


ööö miért ne lehetne?
nem hiszem el, hogy én hoztam el az utolsót...
pl:
http://schmiedmann.hu/kategoria/szurok_7.html

Csum írta: sziaszto kérdésem a kövekezó lenne:
150LE hez már nem lehet kapni házastól a filteres gázoljaszűrőt viszont
találtak nekem hozzá külön filtert!!!
az lenne a kérdés,hogy ha a kertergázszűrőm ami most az autoban van nem filteres hanem müanyag a belseje akkor is bele tudom rakni a filtert ha kivezem belőle a műanyag részt kompatibilis lesz vele??

VALAKI CSINÁLT MÁR ILYET? ANNAK A KOMENTJE ÉRDEKELNE AKI EHEZ TÉNYLEGESEN ÉRT ÉS CSERÉLTE MÁR!!
KÖSZÖNÖM!!


harmas Elküldve: 2011-01-07 17:33 E46 320d kombi porlasztócsúcs

A "Temperature sensor air" szerintem hőmérőt jelent. A nyomásmérő MAP szenzor a szívócsőben van a műszerfal felőli oldalon. A szerelődet küld el a f..ba.
A fogyasztásom konkrétan 7.1-re ment le 10ről. Nem rossz...



kerezsijoc írta:
BarG írta:
kerezsijoc írta: Köszönöm szépen felhívom és megnézem az ajánlottakat hát ha tud valaki majd segíteni közüllük is

Ja ma elvittem "zöldkártyásztatásra" a K érték az egekben alapjáraton elvileg majdnem 0-nak kéne lennie ennek ellenére a K 0,92-volt leszabájzási fordulaton meg a megengedett 1,5 nekem pedig 7,79
tiszta öröm!


Hát ez tök hihetetlen! (mármint ezek a füstölési értékek)
Sok füst akkor van, ha:
- túl sok az üzemanyag - de akkor pörögnie kéne annak a motornak
- nem akkor fecskendez, amikor kéne - de akkor csúnyán kéne járnia
- nem jó a porlasztás - hát akkor a porlasztócsúcsok a csere ellenére kukák
- nincs levegő - alapjáraton csak akkor nincs elég levegő (mert a turbó még nem dolgozik), ha dugult a szívócső, EGR nyitvamaradt?, elkopott a vezértengely bütyke? - milyen hülyeséget találjak még ki?
- gázolaj helyett valami nehezebben éghetőt próbálsz beporlasztani


Az a baj, hogy mi is gondoltunk a dugulásra és végignéztük a kipufogót és gyönyörűen átlátható végig, meg nem lomha nem dadog tökéletesen húz.
Az egr-t meg igaz 1 éve takarítottam de azóta semmi sem változott mozog a belseje.
Főtengely jeladót is cseréltem már mert arra még régről volt benne hiba de ettől sem változott semmi.A gázolajra meg Mol de inkább OMV . Még valami?
Ajánlották, hogy a turbó ill.a cooler utáni jeladót iktassam ki (huzzam le a csatit) mert attól egy emberkének megjavult a hasonló fogyasztási problémája. Ezt még nem próbáltam. A szerelőm szerint ez a turónyomás érzékelő (ezt nem illik piszkálni). Én passzolom de ha minden kötél szakad akkor kipróbálom. Egy kocsin már láttam ezt a megoldást, hogy le volt huzva (ekkor akartam azt a kocsit megvenni, de ezt nem vettem meg mert a szerelőm lebeszélt róla). Elvileg csökken a fogyasztás ha lehúzom?!

Bármi ötlet jöhet még!!!!


harmas Elküldve: 2010-12-29 20:33 E 46 Tiptronic autómata váltó.330 D Szarakodik.

Nekem is így működik! Úgyhogy jó


Tom_Sawyer írta:
Tom_Sawyer írta:
Automatásokat kérdezem: ha manuális módba állítom, akkor azt vettem észre, hogy ha pirosnál megállok, akkor csak kettesbe kapcsol vissza automatikusan, egyesbe nem. Viszont el tudok indulni vele kettesben is. Ti mit tudtok/gondoltok vissza kell kapcsolni egyesbe vagy hagyhatom kettesben pirostól való elindulásnál például?



Ebben az ügyben senkinek sincs tapasztalata?


harmas Elküldve: 2010-12-29 20:31 Izzítás vezérlõ

Sziasztok!

A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból ) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.

Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.


Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni
« előző123456következő »