jencispy fórum hozzászólásai

jencispy Elküldve: 2017-01-04 16:44 Autóvásárlás

Sziasztok!

Ezt az oldalt most találtam:
www.bmwdecoder.com
Km óra állás ellenőrzésre jó lehet, ha behozott az autó.
Kipróbáltam, az enyém német autó volt, 7db szervíz bejegyzés volt a history-ban km óra állással.
Német szerviz bejegyzésket és magyart is tatláltam (Budapest Motors).
Vásárlás előtt ennyit szerintem megéri áldozni rá.

jencispy Elküldve: 2016-11-27 09:34 RDC guminyomás érzékelõ

YELLOW írta:
jencispy írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi


Megoldottam:
A CAN_RDC aktiv -ra kellett állítani, azért világított nekem az RDC sárgán.
Átírás után sárgán villogott, reset-elni kellett és működik is.

Úgy látom, hogy nem kell a $251-et hozzáadni a felszereltséghez, elég csak ezeket átírni NCS-Expert-el:
MK60:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv 
KMB:
AKUSTIK_RDKS nicht_aktiv --> aktiv
RDKS nicht_aktiv --> aktiv
CAN_RDC nicht_aktiv --> aktiv


bár már elmagyarázták, hoyg azért kell az extra listához a kódokat hozzáadni,, mármint a vezérlőkhöz, hogy az adott aktivált funkció jól működjön.
akkor azt sem értem, ha hozzá van adva, akkor azt sosem felejti el?

Te azt írtad, hogy lantika módszere alapjén csináltad, tehát hozzá adtad az extralistához, az adott vezérlőknél. szerintem neked ez benne is maradt. ezért gondolhatod úgy, hogy nem kell hozzáadni.
vagy már akkor nem értem. ezeket a vezérlőben attól függetlenül hozzá kell adni, mármint aktívra állítani. gondolom a $251 egy olyan kódot generál, amiből a vezérlők azonosítják azt a funkciót, amit kell.


Nem tudom,
A lényeg, hogy működik.
A következő project a 4.5 világítás modul beszerzése lesz.

jencispy Elküldve: 2016-11-26 18:49 RDC guminyomás érzékelõ

Info WDS-ből:

Tire defect indicator (RPA), DSC MK60

The tire defect indicator RPA is designed to monitor the tire status while driving. For this purpose, the ABS speed sensors determine the speed of the four  wheels independent of each other. A calculation logic stage implemented in the  DSC control module evaluates the received data and makes the corresponding information available to the driver as required thus informing the driver of a possible tiredefect.

1. System structure

The tire defect indicator consists of the following components:
• 4 ABS speed sensors (already fitted)
• 1 DSC control module (already fitted)
• 1 Wiring harness
• 1 calibration button (RPA button)
• 1 DME control module (already fitted)
• 1 Lateral-acceleration sensor (already fitted)
• 1 Yaw rate sensor (already fitted)
• 1 Signal lamp
2. Functions

The main function of the system is to monitor the tire pressure while driving. The tire pressure to be monitored is determined by the driver. With the aid of the reset button the driver instructs the system to adopt the current set of wheels with the selected tire pressure as the set reference.
If the speed of a wheel changes as the result of losing air pressure, the control module sends a corresponding signal dependent on the pressure deviation to the driver information system (warning lamp and gong).

2.1 System statuses

The RPA system differentiates between 5 operating statuses:

2.1.1 ”Active” status

After ”switching on” the ignition and after a self-test, the RPA assumes the ”active” status. If the tire pressure corresponds to the pressure set by the driver minus a permissible tolerance, no message is issued to the driver.

2.1.2 ”Warning” status

The signal lamp lights up red and an acoustic signal sounds. The state ”Warning” (pressure drop of approx 30%) indicates that road safety is no longer assured. In the state ”Warning”, it is not possible to run the learning procedure. Pressing the RPA button for 4 seconds resets the RPA to the ”Active” state.

2.1.3 ”Inactive” status

The warning lamp lights yellow. In the ”Inactive” state, all RPA functions are shut down.

2.1.4 ”Fault” status

The warning lamp lights yellow. The ”Fault” state is created by a sensor fault detected by the DSC control module or RPA button actuation of more than 120 seconds. With ”Ignition On” as well as on starting diagnosis, the RPA becomes active again and then again reports a fault in the case of a sensor fault or a time-out of the RPA button signal.

2.1.5. ”Learning” (Standardization) status

The learning status is initiated by pressing the RPA button for 4 seconds. The warning lamp lights up for 12 seconds to confirm the start. The learning procedure must be run every time the tire inflation pressure is corrected or after a tire change. The driver is responsible for ensuring the tire inflation pressure is set correctly. The system cannot carry out a plausibility check. The system is able to detect a reduction in tire pressure of approx 50% of the cold air pressure after a minimum of 10 minutes. As the learning procedure progresses, the pressure difference detected as a tire failure reduces to approx. 30%. 

2.1.6 New status

The warning lamp flashes yellow. In the case of new DSC control modules, all RPA functions are disabled. The RPA system is activated by initiating the learning procedure.

3. Diagnosis

The sensors used by the RPA system are already monitored by the ABS and DSC. The RPA will also signal a fault if the ABS and DSC detect a fault.
The following event triggers an additional entry in the fault memory:
○ Pressing the RPA button for longer than 120 seconds.

jencispy Elküldve: 2016-11-21 09:28 RDC guminyomás érzékelõ

jencispy írta: Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi


Megoldottam:
A CAN_RDC aktiv -ra kellett állítani, azért világított nekem az RDC sárgán.
Átírás után sárgán villogott, reset-elni kellett és működik is.

Úgy látom, hogy nem kell a $251-et hozzáadni a felszereltséghez, elég csak ezeket átírni NCS-Expert-el:
MK60:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv 
KMB:
AKUSTIK_RDKS nicht_aktiv --> aktiv
RDKS nicht_aktiv --> aktiv
CAN_RDC nicht_aktiv --> aktiv


jencispy Elküldve: 2016-11-19 21:17 RDC guminyomás érzékelõ

Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi

jencispy Elküldve: 2016-11-13 10:02 Cabrio javítás

Sziasztok,

Már csak egy gondom van a HardTop-al, beázik az A oszlopnál mindkét oldalt, befolyik a víz, ha esik az eső.

Leellenőriztem, ez alapján jól van beálítva: Gap dimensions

Hogy lehet megoldani?

jencispy Elküldve: 2016-11-13 09:51 Cabrio javítás

Sziasztok,

Leírom, hátha jól jön valakinek:
E46 Cabrio HardTop programozás:

Az enyémhez nem volt gyárilag HardTop rendelve, és előkészítés sem volt benne.
Rendeltem bele HardTop "csatlakozót" (Hard Top Lock) , de fel kell progrgamozni.

Ha Fel van rakva a HardTop, akkor ne lehessen működtetni a motoros ponyva tetőt.

NCS-Expertentool és NCS Dummy-t használtam, ezt a kettőt kell átírni:
CVM modul:
HARDTOP_ERKENNUNG
aktiv
CHECK_BLOCK_0
wert_02
A CheckBlock szerintem ellenőrző összeg, ami paritás lehet, nekem wert_01-volt eredetileg, ha ezt nem írom át, hibát ír.

A hardtop figyelő hall szenzor pedig (S164) a HardTop "csatlakozóban" van.
CVM AND CONVERTIBLE TOP

jencispy Elküldve: 2016-11-13 09:32 világításmodul programozása

YELLOW írta: nos kipróbáltam, hogy beleírom a komfort index sorát a MAN fájlba. fura nem dobott rá hibát betöltésnél sem, igaz nem is működött.
ez a videó csak azoknál működik gondolom, akiknek a LSZ képes rá, mármint a komfort index-re.



Szia!

Annyit folglalkoztatok vele, én is megnéztem az enyém:
Nekem LSZ C35 van v4.0
Ez nem tudja de elvileg új firmware-t belel lehet flash-elni (v4.5) ami már tudja a 3x indexet.

jencispy Elküldve: 2016-10-28 08:07 Felni csere

borbelyi írta: Sziasztok!

Vettem egy téli kerék szettet a BMW 318i-mhez. Most vettem észre, hogy az egy hete vásárolt autón BMW kerékőr (ha jól azonosítottam 21T 16,5mm) van, de a hozzá való kulcs nincs meg, így nem tudom lecserélni. Ötleteket várnék a megoldásra!


Szia!

Első körben próbáld meg elkérni az előző tulajtól!
Kerested a helyén?: (esetleg nem esett mellé?)


Ha nem lesz meg, a leszedését szerintem egy ügyesebb gumis megoldja, de majd a többiek megmondják.

jencispy Elküldve: 2016-10-13 08:29 Segítsetek!

JhonnyReecoh79 írta: Sziasztok.
Nekem egy 2006-os e46 cabriom van és sajnálatos módon volt egy kisebb balesetem és ki jött a borulást gátlóm a fejtámlámból. Nem tudom, hogy mi ilyenkor a teendőm vele.
Kell vennem újakat, vagy ezekkel kell valamit kezdenem? Ha cserélnem kell őket akkor hol tudom beszerezni? Nagy macera cserélni?


Szia!

Nem bonyolult, van egy retesz amit ki kell oldani és vissza tudod tolni a helyére.

Test of the BMW Roll Over Protection System (ROPS)

szerk: nem kell levenni a fejtámlát.

jencispy Elküldve: 2016-04-06 23:52 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
csatis1 írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Segítség kellene, hátha valakivel volt már ilyen:

E46 330ci:
Fékezéskor koppan és ránt egyet a kormányon a futómű.
Nagy sebességről fékezéskor imbolyog a kocsi.
Rossz úton, stb.. nem kopog.
Első lengőkar hátsó szilentek (Febi) és stabpálcák (Meyle HD) lettek előtte cserélve, mert kopogtak kicsit.
Van valami ötletetek mitől lehet?

Köszi

Kormanymu? Gombcsuklok?


Féknyereg nincs fellazulva vagy nem szorul?!


Ma megnéztük és megvan a hiba:
Első lengőkar hátsó szilent (Febi) 3000km után kidurrant a jobb oldali.

jencispy Elküldve: 2016-04-03 17:43 Futómû és hibái

Sziasztok!

Segítség kellene, hátha valakivel volt már ilyen:

E46 330ci:
Fékezéskor koppan és ránt egyet a kormányon a futómű.
Nagy sebességről fékezéskor imbolyog a kocsi.
Rossz úton, stb.. nem kopog.
Első lengőkar hátsó szilentek (Febi) és stabpálcák (Meyle HD) lettek előtte cserélve, mert kopogtak kicsit.
Van valami ötletetek mitől lehet?

Köszi

jencispy Elküldve: 2016-02-04 19:38 Torpanás

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali! Sajna utolért engem is a torpanás gond!
Viszont nekem új a légtömegmérőm, és eddig nem csinált ilyet!
Az elmúlt pár napban vettem észre, hogy 1-be és csak ott, amikor elindulnék nagy lendülettel (majdhogynem lepadlózva) akkor egy picit megindul és utána megtorpan aztán ha átesett ezen, megyen rendesen.
Találkoztatok már ilyennel?! Valami tipp?!
Előre is köszönöm!


ne padlózd le...
most azért ne gondolja már senki azt, hogy egy benzines vagy dízel motor, úgy fog menni mint egy villany autó. nem fog egyenletesen gyorsulni. hiába adsz túl nagy gázt, ha az autó súlya miatt nem bírja meghajtani. most ezt jobban nem tudom elmondani.
viszont lehet megcsúszott a kuplungod. vagy a fordulatszámon is láttad a torpanást?
lehet üzemanyagtól is, párás levegőtől. mondjuk Te mindenen rögtön parázol azt tudom, de szerintem ne izgulj. főleg ha hideg motor esetén van ez. szerintem.


Sejtettem, hogy a "padló" szó lesz a lényeg!
Tudom, hogy nem f1-es autó, de nem csinálta eddig és mindig üzem meleg motornál szokta csinálni. Ilyenkor rendesen előrebólintok a torpanás miatt!
Máskor ha odalépek szépen megindul egyenletesen. Csak zavar!
Amm.... ja, engem egy kis elváltozás is zavar sajna! Észreveszek mindent...


jah hogy előre is bólintasz? az tényleg durva...


Mintha belefékeznék közben... ( DE nem! )


ESP nem lehet?
Pl. ha túlkormányzott lesz (megindul a hátulja) az első kereket fékezi.

jencispy Elküldve: 2015-12-28 22:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

GNoRbY88 írta: Helló. Próbálkozom ncs expertel de nem akar össze jönni. Kiolvasás megy, megváltoztatom amit akarok és hiába kódolom vissza nem irja be változásokat, pedig hibát nem ir.. mi lehet a gond ilyenkor?

xp vmware-el, inpa 5.0.2, ncs expert 3.1 és ncs dummy 0.6.0.5
Bimmer fórumon átolvastam leírást, és ha jól értem akkor TRC fájlba olvassa ki adatokat és MAN fájlt írja vissza. Próbáltam sima szöveges szerkesztővel és ncs dummy-val is, mégse kódolja fel, pedig MAN fájlba már át van írva. Záráskor index villanást akarnám, meg hogy zárjon vissza ha nem lett kinyitva ajtó. Néztem több videót és profil szerkesztésnél is engedélyeztem a FSW/PSW manipulatet. Load profile után expert mode-ot választottam. Lehet, hogy profillal van gond? Van ott még a revtor ncs expert profile meg most letöltöttem a bimmer fórumról a 3-ashoz valót is. Holnap kipróbálom azokkal.


Hello!
Ebben az összeállításban szerintem revtor profile kell.

jencispy Elküldve: 2015-09-11 20:54 Társalgó

hil írta:
lantika írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Tényleg még egy kérdés.

Sztetek jól néz ki az e46-osokon a sárvédő?

Főleg a kavicsok miatt raknék rá.Lökhárítót így nem sérti meg semmilyen kavics.

Előre hátra kb 25 000-ből jön ki.


szerintem nem. tisztára mint a szocializmusban... jó apám H Astrájára tetettünk, de ő horgászni jár meg ilyenek. én egy BMW-re nem tennék, ha véd, ha nem véd.
már csak az ajtók élére való műanyag prizmás bütyök hiányzik
egy all-road-ra el tudom képzelni.


:/ kötsög kavicsok miatt akarok csak

Na még pár véleményt megvárok,aztán eldöntöm legyen e rajta.


Az,hogy az autod hogyan nezzen ki szerintem ne mäs velemenyetöl függjön. Neked kell,hogy tetszen,a Te igenyeidnek kell megfelelnie. Ez most egy hasonlo kerdes volt,mint a "milyen szinü autot vegyek?" Ha a szemed bäntja a köcsög kavics ältal okozott serüles,akkor tegyel rä gumit,ha segit.

Sziasztok!
Az én autómon gyárilag van hátul, semmi bajom vele, csupán akkor kell rá figyelni, ha tolatva parkolok a járdaszegélyhez (nem szoktam így), mert odacsípődhet és leszakad. Viszont, ha kaptál már kavicsot az előtted haladó autóról a sárvédő hiánya miatt, amiért cserélni kellett a szélvédőt saját költségre..... de ezt döntsd el Te, én kötelezővé tenném, mint az EÜ csomagot, ami viszont teljesen faszság. Érdekes az a csomi a repcsikben is kötelező, de azzal történt baleset esetén minden bizonnyal semmit nem ér, mert arra még egy rohammentő készlete is kevésnek szokott bizonyulni
bye:hil




Hello,

Nekem fekete kombin volt hátul, azzal nem volt gondom.
Előlre ne rakj fel semmiképpen, mindenhol fennakad!
Szürke sedanon nem tudom hogy mennyire mutat jól, engem lehet hogy zavarna.