Ez egy archivált weboldal! bővebben
jpinter fórum hozzászólásai

jpinter Elküldve: 2009-01-07 11:24 Érdekes hiba...:(

Menet közben nem dolgozik, csak a kezdeti nyomást építi fel (nekem 1,5 éven belül a második gyári került bele garanciában, mert ismét tönkrement), utána a befecskendezõk elõtt van egy "szelepszerûség" ami nem engedi - rövidebb motorleállítás esetén sem -, vissza az üzemanyagot.

Ha melegen nem akar indulni (sokat forgat az önindító), akkor idõvel ez a szelep szokott a hibás, mûszerrel ez is kimutatható, kb. 80.000HUF-ba kerül, mert javítani sajnos nem lehet.


peetie írta: Valszeg nekem is ez a szivattyú lesz a gond, mert emlékeztem rá, hogy régebben írtátok ha ezzel gond van, dobbantani kell a lábunkkal a sofõr ülésnél és az megnoszogatja Na ma kipróbáltam, dobbantottam egyet és utána már felzúgott rendesen... Van arra esély h csak kontakt hibája van, vagy tuti csere lesz a vége?

Amúgy, menet közben is dolgozik ez a puma? Szóval leállhat a gép, vagy ha már 1x elindult akkor utána már a pumpa nem dolgozik tovább?

Ja, a relét is megnézem azért, ahhoz ki kell szedni a kesztyûtartót ugyi?

jpinter Elküldve: 2009-01-06 17:21 Hûtés probléma

Mûszer hengerenként kiírja melyik rossz, csak vidd el valahová és megmondják.


borasz írta:
Hori írta:
borasz írta: most ujabban ha nulla fok alatt van a hõmérséglet nekem sem indul a szekér, de vagy 30másodpercig köszörülöm!! lehet, h viz van valahol és megfagy?? közben füstöl mint állat, meg 1-2 mp-ig ha elindul!!!

mi lehet a gond???



Izzitógyertyák?? esetleg


aha köszi, azt meglet nézetni, h jok-e vagy csere aztán kiderül??

jpinter Elküldve: 2008-12-22 09:57 Hûtés probléma

Hori írta: Attol tartok nekem is termosztát csere lessz igaz a mutatóm hamar beáll függölegs helyzetbe és onnan nem mozdul de a menü szerint 76foknál nem nem megy feljebb a hõfok. Mennyibe kerül a termosztát?


Nekem Mazda Mester (www.mazdamester.hu) szerelte be, az alkatrészt is õk intézték a Wallis Pest-en keresztül, mindkettõ 9-10.000HUF körül volt. Ha pontosan kell, megkeresem a munkalapot.

jpinter Elküldve: 2008-12-19 15:26 Hûtés probléma

Érdekel, hogy néz ki ez a "kályha". Tudna valaki mellékelni egy url-t valamelyik BMW alkatrészkeresõbõl (pl. RealOEM)?

Tano írta:
SoundkeY írta:
A vezetoules alatt eszlelnem kell ( gazolajat eget ) ha megy ( 15 fok alatt ? ) mert rasigit a melegedesre.


Annyi módosítással, hogy az anyós ülés alatt találod a kivezetést. Ha benyúlsz kézzel, akkor találsz egy kivezetést a mûanyagborításon. Ha alánézel könnyebben megleled

jpinter Elküldve: 2008-12-18 15:25 Hûtés probléma

Nekem még nyáron, Horvátországban hajnalban hazafelé jövet is visszaesett a mutató és egyszer a sárga hûtõvíz indikátor is világított. Arra már nem emlékszem, hogy mindez hány fokban történt, mínusz biztosan nem volt...

SoundkeY írta:
kopasz írta: Sziasztok!
Nekem is van ilyen problémám...Kicseréltettem a termosztátot és nem lett jobb Erre most egy haver,azt mondja,hogy a Seat Alhambrájában is volt ilyen probléma,hogy nem melegedett fel.Egybõl szerelte benne a kályhát.Szóval,ha esetleg valaki kocsijában van kályha,azt is vegye figyelembe(szerintem),mert én lehet,hogy feleslegesen cseréltettem a termosztátot,ami persze nem volt olcsó!Most pedig jön a kályha szerelés!
üdv:


Felhivtam NT autot, ok is azt mondtak lehet "kalyha" is, ami rasegit telen. Foleg ha nyaron nem hul vissza.

A vezetoules alatt eszlelnem kell ( gazolajat eget ) ha megy ( 15 fok alatt ? ) mert rasigit a melegedesre.

jpinter Elküldve: 2008-12-18 09:25 Hûtés probléma

Jogos

Burns írta:
jpinter írta: Szia, két hûtõköre van az e46-osnak. Nem értem, hogy miért hívja mindenki EGR termosztátnak, de amúgy ezen is hûtõvíz megy keresztül, ezen is található egy légtelenítõ csavar.


Talán ezért? Thermostat for egr cooling 11717787870

jpinter Elküldve: 2008-12-17 22:36 Hûtés probléma

Szia, két hûtõköre van az e46-osnak. Nem értem, hogy miért hívja mindenki EGR termosztátnak, de amúgy ezen is hûtõvíz megy keresztül, ezen is található egy légtelenítõ csavar.


hil írta: Sziasztok!
Meglehetõsen új vagyok itt, eddig Vectrával nyomultam. Érdeklõdve olvasom a hûtéssel kapcsolatos írásokat, ami engemet is érint, de nem látom be, hogy az EGR termosztátnak mi köze lehet a motor hõmérsékletéhez. és miért is van ott termosztát. A hûtõvízköri th-t már megvettem, csak be kéne építeni.
hil

jpinter Elküldve: 2008-12-17 22:30 Hûtés probléma

OK. ezt tegnap készítettem:

http://www.pinterjozsef.hu/downloads/20081217.jpg



SoundkeY írta: Jpinter: NA meg 1-2 napot figyelgesd legyszives, aztan en is megejtem.....

jpinter Elküldve: 2008-12-17 22:24 Hûtés probléma

Hali, az alsó termosztátot (gyári) 88fok van beleütve (faceliftes, 2003-as az autó). A szerviz azt mondta, hogy üzemi hõmérsékletének min. ennyinek kell lennie. Ma is nézegettem, 88-90fok körül mozog, araszolgatós szakaszon megy fel 92fokig. Az enyémnek az is problémája volt, hogy ha fel is ment nagy nehezen a hõmérséklet, felüljárón gázadás nélkül megtéve párszáz méter alatt visszaesett a hõmérséklet. Ez az alsó termosztát cseréje után is megmaradt. Akkor kaptam a javaslatot a felsõ EGR termosztát cseréjére. Nem volt egyszerû leszedni, a belsõ csavar nehezen hozzáférhetõ, a vákuumcsöveket le kell hozzá szedni.


ute107 írta: Soundkey! Az elõbb írtad, (az Érdekes hiba topicban )hogy nálad is 75 C körül van a víz.

Most Jpinter írta, hogy neki meg 90 C fok körül mozog.
Nem tudom valaki tud valami infót, hogy hány fokosnak is kell lenni ennek a rohadt víznek.
Van-e különbség M47 és M47N motorok között?
A facelift elõttihez 85 C fokos termosztát tartozik.

jpinter Elküldve: 2008-12-17 01:15 Hûtés probléma

Megoldódott a probléma, az EGR (AGR) termosztát cseréjével teljesen jó lett. 3fok-ról indulva két utcasarok után már a második vonalat elhagyja a mutató és hamarosan eléri a 88-89fokot. Utána 90-91fok között ingadozik, kimentem vele pályára, ott sem esik vissza, tartja a 90fokot 22fok fûtésbeállítás mellett.

Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást, és segítséget!

J.



kempelen írta:
jpinter írta: Lementem, megnéztem amit írtál, ahogy gyújtásra kapcsolok, halkan "zümmög" a magasabb (nagyobb) kiegészítõ vízpumpa, mivel egymás mellett két henger alakú alkatrész van. Szóval mûködik. A mellette lévõ kisebb az mi?

Köszönöm az eddigi segítséged!


A mellette lévõ másik henger alakú rész egy szelep, ami az áramlást szabályozza, sõt elvileg az áramlás irányát is megtudja fordítani. Ha müködik, akkor azzal sincs semmi probléma. Pedig ez (is) felelõs azért hogy a vízhõfok a lehetõ leghamarabb elhagyja a kék sávot.

Mostmár várjuk meg mi lesz ha megjön a másik termosztátod.

Igazán szivesen a segítséget, ha egyáltalán segítettem, de egyenlõre ezt kétlem.

jpinter Elküldve: 2008-12-08 20:07 Hûtés probléma

A végén még hullámpapírt gyûrök a hûtõrács elé, mint anno Apám a Barkas-ra


SoundkeY írta: jpinter:

reggel megint figyeltem....( titkos menubol ) +2 foknal indultam, 19km-ert mentem, kb ugy allt a mutato mint nalad. Es volt olyan hogy 70 fokrol visszament 64 re.......

varom a fejlemenyeid....

jpinter Elküldve: 2008-12-08 14:46 Hûtés probléma

Megnéztem, nekem tényleg a menetirány szerint nézve a jobb elsõ kerék elõtt van.

EGR termosztátot megrendeltem, még nem került bele.

Lementem, megnéztem amit írtál, ahogy gyújtásra kapcsolok, halkan "zümmög" a magasabb (nagyobb) kiegészítõ vízpumpa, mivel egymás mellett két henger alakú alkatrész van. Szóval mûködik. A mellette lévõ kisebb az mi?

Köszönöm az eddigi segítséged!


kempelen írta:
jpinter írta: Kedves kempelen,

a külsõ hõmérséklet szenzora menetirány szerint a jobb elsõ kerék elõtt van, ezt tudom. Az hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Alapvetõ problémám az, hogy termosztát csere után is lassan melegszik fel a víz, és visszaesik kissé a vízhõmérséklet lejtõn, gázadás nélkül.

Jocó


Nekem az alábbi helyen van, közvetlenül a menetirány szerinti bal oldalon a kerékjárati dobban "applikálva", képen mutatom piros négyzettel jelölve. Abban van egy szenzor és csati a végén.



Ha mindent kicseréltetek, összes termosztát és mégsem jó, azaz nem melegszik fel idõben a motor, akkor még ezt a 7. számú alkatrészt és a hozzá menõ csöveket is esetleg ajánlhatom. Kiegészítõ vízpumpa a neve automata klímás autókban egy szeleppel. A helye a bal oldali fényszóró mögött közvetlen a motortérben.



Azért mondom az aut. klímát, mert "állítólag" az aut. klímásban egy szelep is van ott, a többiben meg csak egy szivattyú.

A motor indulása után ha a kezed ráteszed akkor érezni hogy azonnal dolgozik. Keringeti a vizet a rendszerben, ezért a neve is "kiegészítõ vízpumpa"

jpinter Elküldve: 2008-12-08 09:01 Hûtés probléma

OK, így azért más, de hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Tano írta:
jpinter írta: Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...


De oda kell még tenni egy tizedes vesszõt, csak az a kijelzõn nem jelenik meg. Tehát a 100 az 10.0-át jelent.

jpinter Elküldve: 2008-12-08 09:00 Hûtés probléma

Kedves kempelen,

a külsõ hõmérséklet szenzora menetirány szerint a jobb elsõ kerék elõtt van, ezt tudom. Az hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Alapvetõ problémám az, hogy termosztát csere után is lassan melegszik fel a víz, és visszaesik kissé a vízhõmérséklet lejtõn, gázadás nélkül.

Jocó

kempelen írta:
jpinter írta: Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...
Nem lehet, hogy ez a baja? Ennek a szondája nem ez volna:

http://www.pinterjozsef.hu/dow...7_2341.png


Tano írta: A 7.1-es almenü a külsõ hõmérséklet


Kedves József!

A képen látható szenzor nemkevésbé fontos alkatrész, de mivel a töltölevegõcsövön van, nem igazán befolyásolja a vízhõfokmutatót.

A külsõ hõmérséklet szenzor pedig a bal oldali elsõ doblemezen van alul közvetlenül az elsõ kerék elött.

jpinter Elküldve: 2008-12-07 23:40 Hûtés probléma

Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...
Nem lehet, hogy ez a baja? Ennek a szondája nem ez volna:

http://www.pinterjozsef.hu/dow...7_2341.png


Tano írta: A 7.1-es almenü a külsõ hõmérséklet