Megnéztem, nekem tényleg a menetirány szerint nézve a jobb elsõ kerék elõtt van.

EGR termosztátot megrendeltem, még nem került bele.
Lementem, megnéztem amit írtál, ahogy gyújtásra kapcsolok, halkan "zümmög" a magasabb (nagyobb) kiegészítõ vízpumpa, mivel egymás mellett két henger alakú alkatrész van. Szóval mûködik. A mellette lévõ kisebb az mi?
Köszönöm az eddigi segítséged!
kempelen írta:
jpinter írta:
Kedves kempelen,
a külsõ hõmérséklet szenzora menetirány szerint a jobb elsõ kerék elõtt van, ezt tudom. Az hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.
Alapvetõ problémám az, hogy termosztát csere után is lassan melegszik fel a víz, és visszaesik kissé a vízhõmérséklet lejtõn, gázadás nélkül.
Jocó
Nekem az alábbi helyen van, közvetlenül a menetirány szerinti bal oldalon a kerékjárati dobban "applikálva", képen mutatom piros négyzettel jelölve. Abban van egy szenzor és csati a végén.

Ha mindent kicseréltetek, összes termosztát és mégsem jó, azaz nem melegszik fel idõben a motor, akkor még ezt a 7. számú alkatrészt és a hozzá menõ csöveket is esetleg ajánlhatom. Kiegészítõ vízpumpa a neve automata klímás autókban egy szeleppel. A helye a bal oldali fényszóró mögött közvetlen a motortérben.

Azért mondom az aut. klímát, mert "állítólag" az aut. klímásban egy szelep is van ott, a többiben meg csak egy szivattyú.
A motor indulása után ha a kezed ráteszed akkor érezni hogy azonnal dolgozik. Keringeti a vizet a rendszerben, ezért a neve is "kiegészítõ vízpumpa"