kalapur77 fórum hozzászólásai

kalapur77 Elküldve: 2013-07-25 09:36 Klíma

viktor írta: Szia!

Második kérdésedre a válasz: Tönkre ment a fűtéscsapod. motortérben valahol a tűzfal környékén lesz, 3 vastag vízcső megy bele és egy elektromos csati.


Klíma és fűtés


[/quote]

Köszi mindenkinek, otthon nagyobb monitoron megnézem az ábrákat.

kalapur77 Elküldve: 2013-07-25 00:31 Klíma

Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.