kchris fórum hozzászólásai
« előző123következő »

kchris Elküldve: 2016-12-14 13:10 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
kchris írta:
YELLOW írta:
kchris írta: Hello,

most nem rég jött elő hogy 1500-2000 között ilyen rezonálás szerű hang jön elő, ha lehúzom az ablakot akkor a motortól jön valami fémes lemezzörgésszerű hang rövid ideig... Úgy néz ki csak bizonyos fordulatszámon... Olvasgattam hogy lehet esetleg egyszerű dolog pl hőterelő lemez de lehet komolyabb is, vezérműlánc? Vagy annak ha gázos folyamatosan hallani a hangját?
E46-os BMW, 1999-es. 236e km van benne. Olvastam hogy a BMW-hez érdemes e esetleg bevinni mert ugye elvileg "soha" nem kell ezt cserélni és méltányosságból cserélhetik?

Kösz,
Chris


hát hajrá, sok sikert...
a BMW nem arról híres, hogy méltányosságból csinál bármit is. sokszor az elismert típushibákat sem javítják ingyen.
meg úgyis azt fogják mondani, hogy nem a lánc. ha pedig az, akkor biztos nem úszod meg ingyen.
a láncnak amúgy is főként akkor van hangja, amikor elveszed a gázt, vagy épp alapjáraton. amikor be van feszülve akkor nem jellemző.


Kösz, akkor valószínű nem az lehet a gond, ezt kigyorsításkor terheléskor is jön.. Több féle dolgot olvastam itt.. Kicsit tanácstalan vagyok, nekem még a régi M43- illetve N40 motor lehet gyártási idő alapján, szakadósnak másik topciban az N42/3-ast írták.. Külön frankó hogy jan20án lejár a műszaki is, és a rendszeres szervizemet meg nem érem el napok óta .


nem lehet N40-es motorod. kizárólag M43-as lehet. annál pedig nem igazán jellemző 500ezer alatt, hogy gond lenne a lánccal.
emiatt nem hiszem, hogy műszakin gond lenne, ugye nem érdekli őket, hogy csörög a motor. amíg jó az emissziós mérés, meg a futómű, fék, világítás, kasztni állapota, addig nem számít.
azt javaslom, hogy valakit be kell ültetni az autóba, aztán nyomja neki 1500-2000 fordulatig. és ha hallható, akkor a motortérben óvatosan tapogatva megnézni, mi rezonálhat.


Faterral akkor majd megszakértjük . Megnéztem igen M43B16-os. Erre meg azt írják elmegy a világvége + 2 napig .

kchris Elküldve: 2016-12-14 12:42 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
kchris írta: Hello,

most nem rég jött elő hogy 1500-2000 között ilyen rezonálás szerű hang jön elő, ha lehúzom az ablakot akkor a motortól jön valami fémes lemezzörgésszerű hang rövid ideig... Úgy néz ki csak bizonyos fordulatszámon... Olvasgattam hogy lehet esetleg egyszerű dolog pl hőterelő lemez de lehet komolyabb is, vezérműlánc? Vagy annak ha gázos folyamatosan hallani a hangját?
E46-os BMW, 1999-es. 236e km van benne. Olvastam hogy a BMW-hez érdemes e esetleg bevinni mert ugye elvileg "soha" nem kell ezt cserélni és méltányosságból cserélhetik?

Kösz,
Chris


hát hajrá, sok sikert...
a BMW nem arról híres, hogy méltányosságból csinál bármit is. sokszor az elismert típushibákat sem javítják ingyen.
meg úgyis azt fogják mondani, hogy nem a lánc. ha pedig az, akkor biztos nem úszod meg ingyen.
a láncnak amúgy is főként akkor van hangja, amikor elveszed a gázt, vagy épp alapjáraton. amikor be van feszülve akkor nem jellemző.


Kösz, akkor valószínű nem az lehet a gond, ezt kigyorsításkor terheléskor is jön.. Több féle dolgot olvastam itt.. Kicsit tanácstalan vagyok, nekem még a régi M43- illetve N40 motor lehet gyártási idő alapján, szakadósnak másik topciban az N42/3-ast írták.. Külön frankó hogy jan20án lejár a műszaki is, és a rendszeres szervizemet meg nem érem el napok óta .

kchris Elküldve: 2016-12-14 12:09 Mi lehet a baj?

Hello,

most nem rég jött elő hogy 1500-2000 között ilyen rezonálás szerű hang jön elő, ha lehúzom az ablakot akkor a motortól jön valami fémes lemezzörgésszerű hang rövid ideig... Úgy néz ki csak bizonyos fordulatszámon... Olvasgattam hogy lehet esetleg egyszerű dolog pl hőterelő lemez de lehet komolyabb is, vezérműlánc? Vagy annak ha gázos folyamatosan hallani a hangját?
E46-os BMW, 1999-es. 236e km van benne. Olvastam hogy a BMW-hez érdemes e esetleg bevinni mert ugye elvileg "soha" nem kell ezt cserélni és méltányosságból cserélhetik?

Kösz,
Chris

kchris Elküldve: 2015-12-31 14:35 Nem tudom mi a baja az autómnak

hello, elkezdett ismet folyni az olaj a motorbol (de most mashol..). elegge latszik a tocsa a motor alatt (a takaromuanyagon, bar fel-1dl olaj szetkenve soknak latszik. olajat utantoltottem biztos ami biztos, de elvileg nyomas es szintcsokkenest jeleznie kell... A szivargas az jobb oldalt van lejjebb a (E46-os 1.6os) generator kornyeki gumi tomiteseknel.. Ami gond hogy kb 200 km haza es 50km a szerelo.. ennyi belefer ovatosan, vagy keressek itt helyben valakit? Nem nagyon szeretnem mashoz vinni az autot. olaj van az autoban pluszban meg fel liter.. Neztem olajat amennyire latszik a palcan meg a toltonyilason bekukucskalva, nem habos vagy latszik nagyon hignak az olaj.. Amitol felek hogy keveredhet a hutovizzel.. Velemeny?

kchris Elküldve: 2012-08-06 10:34 Féktárcsa és fékbetét

sziasztok, tanácsot kérnék. mind a 4 fék+tárcsám elég kopott, a hátsóra be is jelzett a lámpa, tárcsa+betét cserélve lett hátul. elöl még nem, minek cseréljem ha még nem muszáj, úgyis kell még a nyáron vinni szervizbe. namármost, 3500km autópálya után (egyszer-kétszer dugó miatt volt majdnem vészfékezés) 60-80 fölött ha fékezek a kormány elkezd "szitálni"... Ez mitől lehet? a "vékony" első tárcsa nem bírta a gyűrődést és hullámos lett amikor nyomtam neki a keményet és emiatt van? Más gond nincs, városban nem is igen érzékelhető a dolog, kérdésem hogy azonnali szervizes téma vagy használjam amíg lehet (lámpa kigyullad), úgyis cserélni kell tárcsát+betétet? Remélem nem a hátsó új tárcsával van gond, de akkor nem hiszem hogy a kormány beremegne (csak!) fékezéskor... Fékről van szó nem akarok kockáztatni meg azt se szeretném ha ennek a szitálásnak a kormánymű látná a kárát... Köszi!

kchris Elküldve: 2012-05-25 10:07 Üzemanyag fogyasztás

kérdés így nyár felé: amikor indítom a motort akkor folyton folyvást ki kell nyomnom a klímát mert folyamatosan bekapcsolva indul el a motor. ez egyrész jó mert így télen sem marad el az hogy picit megforgatja a rendszer a klíma kompresszort, DE: ha zölden hagyom akkor akkor is használja a kompresszort ha tulajdonképp nem is lenne rá szükség (ergó fogyasztás magasabb) vagy rajta lehet hagyni, nem számít?

kchris Elküldve: 2012-05-25 10:02 Üzemanyag fogyasztás

higany írta: Első fogyasztási adatom a géppel 8,3l/100km átlagba, a következő körülmények között:
Minden hétköznap 7,5km-re megyek dolgozni (Budaörs-Gazdagrét), majd jövök haza, ha végeztem, Budaörs-Érd között 10km-es utat szoktam gyakran megtenni (kb 9km pálya belőle), de szinte mindig hideg motorral indulva oda is, vissza is, + heti kb 2x néha Budaörs-Újpest 20km-es út oda vissza városon keresztül, meg jópár rövidebb ide-oda mászkálás 500m-től 5km-es távig.
Kb reális ez a fogyi így nézve az 1,6-os 3astól? Remélem nem nagyon lesz ennél több.


szia, igen, reális. így hogy hideg motorral járkálok én is mert alig van városban hogy úgy közlekedjek hogy már meleg legyen (mert akkorra már odaérek mire bemelegedne) nekem még többre is kijön az átlag.. úgyhogy nekem az a véleményem hogy ilyen rövid távoknál nem is nagyon lehet a fogyasztást "kilométeresíteni" mert nem az a sok amit fogyaszt hanem a sok beindítás, a hideg motor, az indulás....

egyszer budaörsről vissza kellett mennem újpestre mert otthonfelejtettem valamit és legalább 1 de inkább másfél literrel kevesebb volt a fogy mert már meleg motorral mértem.

kchris Elküldve: 2012-04-19 16:50 Üzemanyag fogyasztás

amit nagyon nem értek meg az a motorfék használatának a mellőzése.. kettesben nyomom, 3db fekvőrendőr egymás után de azért köztük lehet gyorsítani picit. előttem új 7es bömös, minden huppanó előtt féklámpa felgyullad... nekem kettesben gáz elvesz, és lassul annyira hogy átgurulok rajta.. vagy van valami spéci elektronika benne ami a motorféket érzékeli és a féklámpát kivilágítja? (végülis nem lenne hülyeség) Plusz hosszabb lejtőn is látok autókat, folyamatos fékezéssel, én 3asban gurulok fékezésmentesen. eredménye meg is van, a már "kopni kezdő" fékbetétek 12ezer km megtétele után még mindig nem ítéltettek cserére (+féktárcsa)...

kchris Elküldve: 2012-04-19 16:43 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
csbalu írta:

Nekem faceliftes van de 5 sebességes és 3-ban kényelmes az 50 ilyen 1800as fordulattal, de még tapasztalgatom egyenlőre mi hogy jó.


hát nekem a benyás 5.-ben is kényelmes 50-nel.
mostanában azért szoktam rá a 50-nél 4.-ben való haladásra, mert nem fogyaszt többet, mint 5.-ben. illetve így kevesebbet kell váltanom kímélem a kuplung szerkezetet.


hát ez stimmel ha sík terep ill minimális emelkedő akkor én is tudom a benyás 1.6-ossal tartani. a kuplungszerkezet kímélése érdekében én elég sokszor egyszerűen kihagyom a 4-est . mondjuk abban is van valami hogy 4-esben se fogyaszt többet, és azért dinamikusabb marad a motor, viszont ha picit feljebb lehet menni sebességben akkor máris lehetne 5-ösbe tenni.

kchris Elküldve: 2012-04-18 15:15 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta:
Coyote írta:
kchris írta:
csbalu írta: Na látom kisebb palota forradalmat indítottam el a "decizgetéssel" Az hogy ki miért veszi a BMW-t az teljesen szubjektív. Megmondom őszintén ugyan nem vagyok idős de kinőttem már abból hogy az életem költsem az autómra. Autóbuzi vagyok de már mérlegelek, és hiába van normális fizetésem havi 6000-8000Ft-on is gondolkodom.

A történet egy picit változott részemről ugyanis végre megvan a vas amiről eddig csak jövő időben beszéltem. Sajnos az 5L-es fogyasztást nem fogom tudni tartani mert nem tudom megállni hogy ne nyomjam. Nekem(!!) egyenlőre még újdonság a viszonylag erős motor és ez a menetteljesítmény, tehát ameddig nem unom meg a 330NM kellemes hatásait biztos nem a fogyasztást fogom figyelgetni. 6-6-5L az ami szerintem reális mert a BC 5.7L-t mutat, de majd kiderül az első 1000km befejeztével.


hát igen. elég sok nagy értékű autót látni az autópályát "döcögni" 110-es tempó környékén. nem véletlenül, a mostani high-tech motorok brutál alacsony fogyasztást hoznak ilyen menettempó környékén ugyanakkor megvan bennük az erő is (pl új 5-ös dízel). nekem is aránylag normál fizetésem van de ha belegondolok hogy 30 perc időkülönbségért mennyi pénzt áldozok be akkor inkább azt mondom hogy a különbségből elmegyek egy moziba... Haverom kitesztelte már annyiszor tette meg a Miskolc-Bp távot mindenféle tempóval és dühítő lehet az hogy nyomtam végig, M3-as bejövő dugó van épp (Budán lakik), a gyorsabb menetidő szerte is foszlott (versus normál tempó, de épp nincs dugó ).


A Székesfehérvár-Zalaegerszeg táv kb. 1:45, dinamikusan haladva, de nem durván száguldva. (GPS szerint majdnem 2 óra). Én ezt múltkor lenyomtam a céges Mondeoval 1:28 alatt, Zegtől B-szentgyörgyig vadállat módon hajtva, utána M7-en végig 180-210 között toltam neki.
Azon kívül, hogy életveszélyes volt, megevett szerencsétlen 8,5 litert (2.0 dízel, 6 literes fogyasztással), füstölt is rendesen, mikor a parkolóba értem és rátoltam egy kövéret (ez sem normális jelenség), magyarán kihajtottam a lelkét.
Mindezt 17 perc előnyért.
Utána meg elmentem szarni 15 percre, és huss, el is ment az előny, pedig a meló miatt siettem, nem a WC-re.

Jó, persze, elméletben megérte (mert nem szartam be ), de őszintén szólva, ez saját autóval egyáltalán nem éri meg, abszolút bukta a száguldozás. A traffipaxról nem is beszélve...



Ez abszolút így van. Nekem még szoknom kell egyenlőre hogy ha nem figyelek 160-nal megyek, és 2esben egy kövérebb gáznál meg 70el. Épp ezért lesz az első beszerelt extrám egy tempomat, akkor nem nyomkodom feleslegesen a gázt. Sajnos az én útvonalamon gyakran trafiznak...


benzinesről váltottál? mert 2-esben dízellel 70km/h.. nagy fordulatnak tűnik nekem.. egy 330Nm-es motornál szerintem nagyon-nagyon alacsony fordulatnál lehet pakolni a fokozatokat... Faterom dízelje csak 90LE-s de a nyomaték miatt pl az 1-es csak megmoccantani (ill emelkedőn elindulni) van, és ez a fogyasztásra is igen-igen jótékony hatással van.

kchris Elküldve: 2012-04-18 14:12 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta: Na látom kisebb palota forradalmat indítottam el a "decizgetéssel" Az hogy ki miért veszi a BMW-t az teljesen szubjektív. Megmondom őszintén ugyan nem vagyok idős de kinőttem már abból hogy az életem költsem az autómra. Autóbuzi vagyok de már mérlegelek, és hiába van normális fizetésem havi 6000-8000Ft-on is gondolkodom.

A történet egy picit változott részemről ugyanis végre megvan a vas amiről eddig csak jövő időben beszéltem. Sajnos az 5L-es fogyasztást nem fogom tudni tartani mert nem tudom megállni hogy ne nyomjam. Nekem(!!) egyenlőre még újdonság a viszonylag erős motor és ez a menetteljesítmény, tehát ameddig nem unom meg a 330NM kellemes hatásait biztos nem a fogyasztást fogom figyelgetni. 6-6-5L az ami szerintem reális mert a BC 5.7L-t mutat, de majd kiderül az első 1000km befejeztével.


hát igen. elég sok nagy értékű autót látni az autópályát "döcögni" 110-es tempó környékén. nem véletlenül, a mostani high-tech motorok brutál alacsony fogyasztást hoznak ilyen menettempó környékén ugyanakkor megvan bennük az erő is (pl új 5-ös dízel). nekem is aránylag normál fizetésem van de ha belegondolok hogy 30 perc időkülönbségért mennyi pénzt áldozok be akkor inkább azt mondom hogy a különbségből elmegyek egy moziba... Haverom kitesztelte már annyiszor tette meg a Miskolc-Bp távot mindenféle tempóval és dühítő lehet az hogy nyomtam végig, M3-as bejövő dugó van épp (Budán lakik), a gyorsabb menetidő szerte is foszlott (versus normál tempó, de épp nincs dugó ).

kchris Elküldve: 2012-04-18 12:12 Üzemanyag fogyasztás

[quote="b_imi"]
Coyote írta:
kchris írta: még egy kérdés: nemsokára gumicsere fog figyelni (nyári), fogyasztásban kimutatható az hogy "Energy" gumi vagy normál?


Full kamu, ha meg beruházol egy igazán vérprofi fogyasztáscsökkentő gumira (Michelin Energy Saver) akkor sztem sosem gazdálkodod ki az ártöbbletet a fogyasztáscsökkenésből (persze most nem néztem utána, hogy mennyibe kerül egy ilyen gumi).

Faterom kísérletezett ezzel (Peugeot 406 2.0 HDi) 2 decis csökkenést látott, de ahogy telt-múlt az idő, ez is eltűnt, valószínűleg inkább csak placebo hatás volt az a 2 deci is (100-200 km nem elég mintavételezéshez)

Az összes ilyen kamu marhaság közül nekem egyedül az üzemanyag tudott felmutatni különbséget, az is csak benzinesnél. Ami igazán számít, az a gumi mérete, ha spórolni szeretnél, de rakj rá 225/45 R17-et vagy ennél nagyobbat. Inkább egy keskenyebb 15-ös vagy 16-os kereket, ami nem néz ki jól, de legalább könnyen megy vele a gép



köszi, akkor ha csere lesz erre odafigyelek. gondolom a 205/225-öt vagyis a szélességet azt már a felnim meghatározza (default gyári alufelni), de akkor inkább a 15-16 mellett döntök a 17 ellenében.

üzemanyagot említetted azt ki tudod fejteni részletesebben?

kchris Elküldve: 2012-04-18 10:18 Üzemanyag fogyasztás

még egy kérdés: nemsokára gumicsere fog figyelni (nyári), fogyasztásban kimutatható az hogy "Energy" gumi vagy normál?

kchris Elküldve: 2012-04-18 10:17 Üzemanyag fogyasztás

ha már mindenki írja a fogyasztási adatokat akkor én sem hagyom ki. március 15i hétvége, ausztriai utazás. BC szerint 5.3 körüli fogyasztás (a valós ált +0.5l). Ugyanaz a vezetési stílus végig, Murau-Budapest Bécsen keresztül és mikor átérek a határon az átlagfogyasztás elkezd szépen lassan nőni.. mire elérem BP határát már 5.6-nál tart. Nem nyomtam neki, nem is tehettem, mert csöpögött az olaj (pakoláscsere volt azóta), motorleállítás után olajnyomásjelző sárgán világított, szóval az itthoni szakaszon leginkább egy 100-al menő busz mögött dekkoltam (+fáradság). Erre varrjon valaki gombot, ja és téli gumi. Az alföldön folyamatosan oldalszél fúj vagy mi... Ja és Sopronban tankoltam úgyhogy az itthoni/osztrák benzin különbség sem játszik.

kchris Elküldve: 2012-04-18 10:09 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta:
Metacska írta: Sziasztok!

Tapasztalatok:

1999-es e46 318i 1900ccm3: Én csak és kizárólag városban használom (Budapest).
-A téli (értsd repkedő mínuszok) fogyasztás 8,5l / 100km [195/65/r15 gumik]
-1. A nyári fogyasztás klíma használata nélkül. 7,5-8l /100km [225/45/r17 gumik]
-2. A nyári fogyasztás klíma használatával 8,5 l / 100km [225/45/r17 gumik]


Az autó most lesz 13 éves és bizony 274e km van benne. A fenti fogyiban 50-80 km/h körüli tempó található (amia városban belefér). Természetesen 1-2 elborulás / előzés is benne foglaltatik.

Aki szerint ez nem egy normális / ideális fogyasztás ettől az autótól, az hazudik


Ez teljesen korrekt fogyasztásnak tűnik. Durva, hogy a klíma ennyit számít, én nem vettem észre.


pedig ennyit számít, én látom a pillanatnyi fogyimérőn ha benyomom akkor sík haladásnál ~1l-el följebb megy mint ahol "szokott" lenni. kérdés hogy amikor indítok, mindig be van kapcsolva a klíma. Ti ezt kinyomjátok vagy rajtahagyjátok? Esetleg szervizben állítható hogy mi legyen a default értéke?


« előző123következő »