kisskarex fórum hozzászólásai

kisskarex Elküldve: 2023-02-11 14:05 Multikormány beszerelése utólag...

Sziasztok!
Sorry ha rossz helyre irnék!
Nem vagyok nagy szerelő de szeretem a drágámat igy elsőre.
Olyasmi kérdésem lenne hogy multikormánynál hogyan lehet rábirni hogy a telefont is kezelje?
Minden működik a kormányon nem utólag lett beszerelve de egyedül a telt nem kezeli holott
gyári a fejegység is,valamint hogyan tudnám a saját zenéimet hallgatni ami nem CD-n van hanem pl pendryve-on?

kisskarex Elküldve: 2023-02-11 13:35 Lámpamosó

Sziasztok.
Kis segitség kellene mert már sok helyen kerestem de érthető infót nem láttam róla.
Az első fényszóró mosóról lenne szó.
Működik rendesen de szertném tudni hogy kell szétszedni mert le venném a lökháritómat javitási célzattal.
Ha valaki tud egy jó robbantott ábrát vagy egy alapos videót küldeni erről a folyamatról azt nagyon megköszönném!

kisskarex Elküldve: 2023-01-02 10:28 Rugócsere

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.


Szia.
Ide próbáltam már képet tölteni de nem engedte ill nem látszik semmi a kocsiról.
Nem tudom itt hogy szokás és nem is akarok tolakodni de ha adsz egy mail cimet szivesn küldök fotót!
elméletileg a rugó nincs eltörve.
Köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2023-01-01 16:55 Rugócsere

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!

kisskarex Elküldve: 2023-01-01 11:12 Rugócsere

Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!

kisskarex Elküldve: 2022-08-24 11:51 Ajtóbelsõ...

Ptamas789 írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Elnézést kérek ha nem jó helyre irok de ilyen topikot nem találtam.
Kis segitség kellene az alany egy 2002-es E46 compact.
Három éve mikor megvettem a hátsó ajtó teleszkóp kulcsnyomásra nyitotta az ajtót érintés nélkül.Igaz nem magasra csupán 170-180 cm-re tárta az ajtót de teljesen magától.
A kettőből az egyik elgyengült.Nosza vettem másikat sőt erősebbet (660N) de nem nyitja az ajtót.Igaz most nagyobbra nyit de segiteni kell neki.
Kerestem ilyen telót már mindenhol de senki sem ismeri.Van valaki aki jártas ilyenben vagy van e valami különös neve a gázrugónak vagy lehet e javitani?
Teljesen be van burkolva műanyaggal a szárat nem is látni annyira takaraja a műanyag.
Honnan tudnék ilyet szerezni mert még a bontósok is a kezüket tárják.Nem igaz hogy nem lehet kapni csak rossz helyen keresem.
Ha valakinek van pont ugyanez a tipus vagy tudja hol kell keresnem az szóljon!
Előre is köszönöm!
UI:a fulltuningnál sem tudtak segiteni


Szia,

Ha jól tudom, gyárilag ilyet nem tudott az autó, legalábbis sedan, coupe nem tudja. Gyanítom, mivel írod is hogy nem látszik a burkolattól, szerintem valaki ehhez hasonlóan módosította a teleszkópokat:

https://www.youtube.com/watch?v=mN9G0s4f_zA



Üdv
Igen ez az csak az enyém be van burkolva érzem is benne a rugó erejét összenyomáskor
Csak nem látom.Szét lehet ezt szedni valahogy?
És a régi teló csak 410 Newtonnal nyit csak nem olyan magasra.
Bár lehet nem is jó ha magasra emel mert jobban gyötri az átvezető kötetet.
Köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2022-08-23 15:32 Ajtóbelsõ...

Sziasztok.
Elnézést kérek ha nem jó helyre irok de ilyen topikot nem találtam.
Kis segitség kellene az alany egy 2002-es E46 compact.
Három éve mikor megvettem a hátsó ajtó teleszkóp kulcsnyomásra nyitotta az ajtót érintés nélkül.Igaz nem magasra csupán 170-180 cm-re tárta az ajtót de teljesen magától.
A kettőből az egyik elgyengült.Nosza vettem másikat sőt erősebbet (660N) de nem nyitja az ajtót.Igaz most nagyobbra nyit de segiteni kell neki.
Kerestem ilyen telót már mindenhol de senki sem ismeri.Van valaki aki jártas ilyenben vagy van e valami különös neve a gázrugónak vagy lehet e javitani?
Teljesen be van burkolva műanyaggal a szárat nem is látni annyira takaraja a műanyag.
Honnan tudnék ilyet szerezni mert még a bontósok is a kezüket tárják.Nem igaz hogy nem lehet kapni csak rossz helyen keresem.
Ha valakinek van pont ugyanez a tipus vagy tudja hol kell keresnem az szóljon!
Előre is köszönöm!
UI:a fulltuningnál sem tudtak segiteni

kisskarex Elküldve: 2022-07-21 12:56 Tempomat - utólag?

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!


pedig pontosan ugyanúgy működik, mint az új autóknál. én még 1 km-re is bekapcsolom. bár mostanában ritkán veszem elő az autót.
felgyorsítasz addig a sebességig, amire be akarsz állni, mondjuk 130. megnyomod a + gombot. (persze előtte már bekapcsoltad a tempomatot, tehát a zöld jelzés már világít a műszerfalon). és azon fog menni. a + és a - gombokkal tudod a sebességet változtatni.
kuplung, fék oldja a tempomatot. a zöld jelzés ott marad a műszerfalon. ilyenkor azzal a műszert jelző gombbal tudsz visszaállni az előzőleg tárolt értékre, pl 130-ra, vagy amin legutóbb ment.
ha megy a tempomat és gyorsítasz, mondjuk 150-re, pl előzöl váltás nélkül), majd elengeded a gázt, akkor motorfékkel lassul vissza 130-ra és újra azt a sebességet fogja tartani.
a ki/be kapcsoló gombbal tudod "lekapcsolni" a tempomatot, de ilyenkor csak a sebességtartást kapcsolod le. maga a rendszer aktív, amíg le nem állítod az autót. bármikor az órás gombot megnyomod a bekapcsoló felett, a legutolsó eltárolt sebességre gyorsít. mindegy milyen fokozatban vagy. de ha közben váltasz sebességet, akkor lekapcsol, ás újra meg kell nyomni.
mindig a + gombbal (de lehet a - gombra is) rögzíted az adott sebességet.
sebességet rögzítesz, nem gázállást vagyis fordulatszámot.
nyugodtan próbálgasd, akár rövid távokon is.


Köszönöm a segitséget YELLOW!
Csak azért kérdeztem mert nem szeretném a kocsit sem OFF-ol ni egy rosszul választott kapcsolással meg nem is én vagyok a pályák sámánja és csak használni szeretném normálisan ha már egyszer belerakták.
Persze az is lehet hogy nem is működik majd meglátom a franc se tudja.
Köszönöm mégegyszer!

kisskarex Elküldve: 2022-07-20 13:06 Tempomat - utólag?

Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!

kisskarex Elküldve: 2022-06-25 09:53 Behajthato Tükür

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?

kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.


Szisztok és köszönöm a segitséget!
Sikerült kiszednem de semmi rendellenességet nem látok rajta.
Kell valami feszültséget mérnem a két szálon vagy a tükörben nézzem meg hogy nincs e megszakadva a szál vagy esetleg bizti,két biztositék vagy egy viszi mindkettőt fingom sincs hogyan tudnám leellenőrizni hogy mi a kinja.
A balos rendesen működik.
Van valami esetleg ami ugyan oda van kötve a biztositék táblán és akkor az sem működne?
Laikus vagyok benne teljesen.Ha tudtok segitsetek!
Köszönöm előre!


a tükör folyamatosan fűt elvileg.
a szálat kell megmérni, hogy szakadt-e a tükörlapon. ki kell sípoltatni, vagy ellenállásmérésben mérni. valami értéke lesz. így hirtelen nem tudom hány watt-os a tükör szóval nem tudom mennyit kellene mérni. de ha kiakad, vagy Mega Ohm-okat mér, akkor nem jó. mindkét tükör ugyanazon a biztin van.


Köszönöm!
Igen sipoltattam ott semmi gond tehát nem szakadt de ezekszerint más is lehet
hibás érték.Ha esetleg adok neki 12v-ot akkor elvileg fűtenie kellene ha kiveszem vagy csak ártok neki?
Esetleg meg tudod mondani melyik bizti az vagy vmi német nevet hogy hogy keressem a táblán?

kisskarex Elküldve: 2022-06-23 22:47 Behajthato Tükür

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?

kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.
Simán újbeggyel is ki lehet pattintani.Így érdemesebb,mert így talán nem törsz el semmit... Óvatosan járj el a kipattintásnál.


Szisztok és köszönöm a segitséget!
Sikerült kiszednem de semmi rendellenességet nem látok rajta.
Kell valami feszültséget mérnem a két szálon vagy a tükörben nézzem meg hogy nincs e megszakadva a szál vagy esetleg bizti,két biztositék vagy egy viszi mindkettőt fingom sincs hogyan tudnám leellenőrizni hogy mi a kinja.
A balos rendesen működik.
Van valami esetleg ami ugyan oda van kötve a biztositék táblán és akkor az sem működne?
Laikus vagyok benne teljesen.Ha tudtok segitsetek!
Köszönöm előre!

kisskarex Elküldve: 2022-06-23 14:49 Behajthato Tükür

Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?

kisskarex Elküldve: 2022-03-04 10:54 váltó

Bitu79 írta:
kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!


Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219

Ilyet a váltóba

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987

Ilyet a difibe




Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!

kisskarex Elküldve: 2022-03-03 04:52 váltó

Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2022-02-10 14:28 Karosszéria (javítás?)

Sziasztok.
Kis segitség kellene compact első lökös ügyben.
A sarkai csúnyán kiállnak ezért vettem hozzá jobbos balos csúszkát mert az egyik törött a másik meg nincs is.
Az lenne a kérdésem hogy a csúszka hogy rögzitődik a kasztnihoz mivel van felfogatva,illetve hogy a fényszóró mosó bele van integrálva a lökösbe és együtt jön le vele és a ködlámpa ugyan úgy?
Szeretném leszedni a köpenyt hogy hozzáférjek rendesen de nem tudom mi tartja pontosan a helyén.
A két kerek lámpa között van egy egy csavar valamint az alján van két hosszú torx csavar azokat kiszedem és már le is jön a köpeny vagy van még vmi turpisság ami fogja a lököst mármint a burkolatot?