kmartin fórum hozzászólásai
« előző12következő »

kmartin Elküldve: 2020-09-08 20:55 Tolató radar

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Egy eléggé idegesítő hibája van a tolatóradaromnak, E46 318ci az alany 2003-ból.
Kb 10 ből 1x működik szépen. A többi alkalommal hosszan sípol egyet, majd elhallgat, majd elkezd össze-vissza sípolni újra és újra.
Gépre dugva a következő hibát kaptam: 10 PDC: Converter, Rear Left.

Szerintetek mi lehet a hiba?


Szia,

A hosszú sípolás azt jelenti, hogy valamelyik radar nem működik. De ha vissza vissza kapcsol, akkor sanszos, hogy érintkezés hiba. Javaslom a kábelek pdc felőli oldalát ellenőrizni.
Ha nem akarod mindet végignézni, akkor úgy tudod meg hogy melyik nem működik, hogy gyújtás -> sebesség R -> legugolsz a pdc hez és amelyik nem ad apró kattogó hangot, az a rossz, azt ellenőrizd. 5-10cm ről hallani.

kmartin Elküldve: 2020-09-08 06:50 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Sziasztok!

E46 coupe-ra felmegy?: első: 8x19 ET47, hátsó: 9,5x19 ET27

kmartin Elküldve: 2017-07-26 14:31 3. Bmwfanatics Baráti Kirándulás

Sziasztok!

Egy gyors közvélemény kutatást végeznék...
Lenne egy esküvő... hol is párom és én egybe kelnénk... párom is inkább a BMW sofőrök és rajongók táborát erősíti, azt hiszem ezért nem is kell tovább magyaráznom a dolgot.

A kérdés az lenne, hány ember tudna elugrani egy rövidke "felvonulás" erejéig a Velencei tóhoz az esküvő napján? (ami még arrébb van, ezért is írtam, hogy közvélemény kutatás...)
Egy laza tókör (30km), meglepni a kedvesem, felpörgetni pár motort, esetleg füstölni egy keveset az aszfalton...!?

Írjatok véleményeket, kommenteket, kinek lenne kedve egy ilyenhez.........

kmartin Elküldve: 2016-11-02 07:56 Alufelni méretek

convoy81 írta: Hello mindenki!
Kellene egy nagy segítség.Lenne egy 8,5jx19 ET14-es szettem ami hiányos.Sajnos Style számot nem találok rajta,de képen megtudom mutatni hátha valaki ismeri!





Hajj
Itt minden bömm felnit megtalálsz!






kmartin Elküldve: 2016-01-13 13:59 alufelni

csatis1 írta: Styling67-re tapasztalatom szerint előre 225/35, hátra 255/30 a legmegfelelőbb.
Ha egy ilyen gyári szettet szeretnél akkor a hátsókkal annyiból gond lesz 23ci-nél, hogy peremezés nélkül nem fog elférni, mert a gyári méret hátul 9,5 ET27. Peremezéssel is max 235/35 mehet hátra, hogy ne érjen bele a sárvédőív és a lökhárító csücskének találkozásánál.
Elől nem lesz gond. Annyira nem, hogy oda még nyomtávszélesítő is kellhet ha szépen ki akarod hozni az ívhez. Na meg aztán a hátsó eleve kint lesz az ívnél, és akkor már az első is legyen, az úgy BMW-s ha egyformán áll elöl-hátul, nem pedig összevissza.


A jelenlegi nyári szett és a kerékív között kb 23 mm van. Ha hátra is a 8*19 ET47 menne fel, akkor 13 mm-el lenne kintebb mint most.
Ezért kérdeztem, hogy erre a méretű felnire mekkora gumi megy fel, mert akkor előre mondjuk 225, hátra meg 245 menne fel pl.
A 9,5 ET27 nél 52mm el lenne kintebb, az már be sem fér. Az ívhez meg nem akarok nyúlni.

kmartin Elküldve: 2016-01-13 10:44 alufelni

YELLOW írta:
kmartin írta:
Tomi88 írta:
kmartin írta: Sziasztok!

Nem találtam hasonló kérdést, szóval...:

BMW Styling 67 (BMW E46 M3; 8*19 ET47) felnire mekkora gumi megy fel max? A gyári adat 225/40, de az én felnimre(Styling 73) is azt írják, hogy 205/50, viszont 225/45 van rajta évek óta.



Ha úgy érted, hogy mi az ajánlott legszélesebb gumi a 8 col széles felnire, akkor az a 245-ös. Ebben az eset 245/35 R19.


Így
Köszönöm!


első keréknek sok a 245 egy 3-asra szerintem, hátsónak OK. viszont ha hátsó felninek kell, és a 245-öt akarod, akkor előfordulhat, hogy a márkásabb gumik (pl.: Dunlop) jóval szélesebb lesz, és az állhat bután. mondjuk ez már elég peres gumi, talán nem állna úgy.
hogy ez miért van azt nem tudom, de pl, Nankang, Kumho keskenyebbek, mint a méret rajtuk. és etygük, hozzá, hogy egy új gumi és egy használt (ha azt szeretnél) között is van bőven különbség, még ugyanabból a márkából is. a használt sokkal szélesebb lesz, mint új korában. kopás miatt, és a súly és öregedés miatt megnyúló szerkezet miatt.


Hátra akarom a szélesebbet. előre a 225. Már csak az lesz a kérdés, hogy tényleg befér-e...
Nameg persze szereznem kell egy garnitúra felnit

kmartin Elküldve: 2016-01-12 21:04 alufelni

Tomi88 írta:
kmartin írta: Sziasztok!

Nem találtam hasonló kérdést, szóval...:

BMW Styling 67 (BMW E46 M3; 8*19 ET47) felnire mekkora gumi megy fel max? A gyári adat 225/40, de az én felnimre(Styling 73) is azt írják, hogy 205/50, viszont 225/45 van rajta évek óta.



Ha úgy érted, hogy mi az ajánlott legszélesebb gumi a 8 col széles felnire, akkor az a 245-ös. Ebben az eset 245/35 R19.


Így
Köszönöm!

kmartin Elküldve: 2016-01-12 18:05 alufelni

Sziasztok!

Nem találtam hasonló kérdést, szóval...:

BMW Styling 67 (BMW E46 M3; 8*19 ET47) felnire mekkora gumi megy fel max? A gyári adat 225/40, de az én felnimre(Styling 73) is azt írják, hogy 205/50, viszont 225/45 van rajta évek óta.

kmartin Elküldve: 2015-05-12 13:41 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!

Műszaki előtt állok...
Átvizsgáltattam az autót, és azt mondta az úriember, hogy ugyan a a féktárcsa nincs megkopva, de valami hűtője már rohad (öreg), ezért cserélni kell. Nyilván akkor a fékpofákat is.
Kérdésem az lenne, hogy pontosan mi is rohad? Illetve honnan szerezzem be.
Mert pl itt van több fajta, ami elvileg az én autómhoz jó (a kereső szerint).
De hogy ezen belül melyik lenne jó, vagy melyikhez milyen fékbetét megy, ezt nem tudom.
Illetve, hogy kell-e/ajánlott-e új kopásjelző is...

kmartin Elküldve: 2015-02-23 10:04 lámpa

Sziasztok!

Valaki nem tud véletlenül E46 coupe-hoz, hátsó lámpa tömítést?

kmartin Elküldve: 2015-01-02 18:52 Felni csere

Sziasztok

Bmw styling 73 felni ről lenne szó.
Az autóm a kepeimen látszik, a felni gyári színű jelenleg, de le szeretném fujatni feketére.
Esetleg valakinek nincs hasonló összeállítás ban autója, képe?
Mert fekete autóval már láttam fekete felni... De krom pakett vagyis az ablakok körül krom és úgy fekete, fekete párosítás t nem látok sehol.
Esetleg egy színt is mondhattok ami k menne hozzá.

kmartin Elküldve: 2014-12-29 09:51 hûtõ

YELLOW írta:
annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.


Értem. Akkor megyek veszek egy flakonnal. Légteleníteni könnyen tudom "házilag"?
Illetve nem vágom tönkre, ezzel, hogy fel felvillan?

kmartin Elküldve: 2014-12-29 09:42 hûtõ

Sziasztok!

Nekem is lenne kérdésem, hátha már valaki tapasztalt ilyet.
Novemberben mikor hidegebb volt, kijelzett a hűtő. Töltöttem bele, tegnapig semmi jelzés nem is jött. Most, hogy megint hidegebb van esténként, megint kijelez. De csak pár percig, aztán elalszik.
Nyáron vettem az autót, attól kezdve novemberig, nem is jelzett egyszer sem.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?

kmartin Elküldve: 2014-12-16 07:50 Autóvásárlás

WinnerB0Y írta:
Igazából teljesen igazad van. A probléma az volt, hogy a mostani auzómból indultam ki. 163Le V6 benzin és fél km egy szabályosan haladó autó.

szerk.:
Ennek fényében szeretnék tanácsokat kérni benzines e46 kasznis autóra. Szempont, hogy ne legyen kupé és ha egy mód van rá akkor olyan verziót szeretnék ami nem csak touring változatban elérhető itthon. Első ránézésre a 318i tűnik jónak. Bár nem tudom mit mond a fórum

Szerintem ha benzint vennél, inkább 320-tól felfelé. Mégpedig a 6 henger miatt. E46 (10-15 éves), a legtöbbet azért szeretik "használni", s nyilván a 6hengeres többet bír.

Totyasrac írta:
Tehát dízelből elég lenne a 180 lóerő, de benzines csak 200 ló felett - a fizika az tudja, hogy a lóerő az lóerő. Szóval egy 320i (2.2 benzin, sor6, 170 ló) az gyenge lenne?

A másik: fél km egy autó megelőzése? Basszus a 75 lovas Civicemmel pályán igaz is volt, na de a 143 lovas (ráadásul automata) 318i-vel nagyon nem igaz. Persze csalóka a dolog, a dízel hátbarúg hirtelen (meredek a nyomatékgörbe nagyon, jellemzően 1800-2000 körül ugrik meg), ezáltal úgy érzi az ember hogy nagyon megy, de nem igaz. Számtalanszor mértünk össze hasonlóbenzin/dízeleket (a legjobban az 1.6 TDCi tulaj lepődött meg 110 lovas benzines ellen - minden fokozatban azonos sebességről kikapott :mrgreen, nagyon csalóka És persze amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is tűnik a nyomaték (meredeken zuhan ~3-3200-tól).
Aztán a szervizköltségek és a futásteljesítmények is a benzines mellett szólnak.

De ez az én véleményem, viszont tényekkel, adatokkal (és úgy általában fizikával) alátámaszthatóak azért

A dízel nyomaték fanokról annyit, hogy egy moddingolt 1.9tdi passatot hagytam le 3 lámpánál is. Pedig nagyon kormolt
A szervízköltségek pedig tapasztalatom szerint is a benzinesnél olcsóbbak.

kmartin Elküldve: 2014-12-10 15:32 Autóvásárlás

Coyote írta: Akárhogyis nézem, E60-am nem lesz, mert az valahogy egyesíti minden BMW-ellenes sztereotípia erejét
Plusz, csináltam egy jellemző alkatrész-ár összehasonlítást E90/E60/Passat CC között, ugyanabból a boltból, ugyanazon gyártók alkatrészeire, a párban cserélendőekre megfelelő szorzóval. Ilyeneket vettem figyelembe, mint pl. fékbetétek, lengéscsillapítók, kettőstömegű lendkerék, turbó, olaj/üzemanyag/levegőszűrő, termosztát, kuplungszett.

Abszolút a legdrágább az E60, utána jön az E90. A kettő között kb. 20%-os diffik vannak, mögöttük messze lemaradva kullog a Passat CC. Ami azért nem kicsi autó. Persze fos elsőkerekes VW... De elgondokodtató.
A vezetési élmény és a márkafanatizmus biztos, hogy E90-et vetet velem, de érdekes elkalandozni néha az élet racionálisabb oldalára is


Az X3-akat is nézegettem, szervízben. Az autó 3 milliót ért, másfél milliós szervízszámlára várt a tulaj... (automata váltóhiba, osztómű hiba, egyéb futómű pittyputty)


Isten ments, hogy rábeszéljelek egy kombira, ne érts félre
X3-at is csak azért írtam, mert ha már X1 lehetőség, akkor X3 is.
Amúgy szerény véleményem a következő:
-az autó az benzines
-az autó az manuális váltós
Az összes többi már csak kényelem. Amire majd ráérek 55 évesen

ui.: Na de azért egy VW???
« előző12következő »