lalada fórum hozzászólásai

lalada Elküldve: 2017-09-12 12:07 E90 vásárlás

zsandor írta:
lalada írta:
zsandor írta: Sziasztok,

nézelődök E91 325D körül, 197 loerő, automatát.

konkrétan:
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11753831

mennyire jók ezek az autók, esetleges tipushibák? mire érdemes figyelni? az első bmw-m lenne miután vezettem párszor e90 330D-t nagyon megtetszett és igazából amit kipróbáltam arra se lett kőltve a kötelező szervizen kivűl semmi. gondoltam nekem elég lesz a kisebb mert olyan nagy távokat nem vagy csak nagyon ritkán megyek.

válaszokat előre is köszi

Esélyes lehet az időszakos csere:
Szíjak, gorgokkel, szíjtárcsával, vízpumpaval, ha olyan állapotú, futómű, szilentek, toronycsapagyak,lengéscsillapító, kartergazszuro..+ akkumulátor, fékek ellenőrzése..olyan 250e-300e legyen nálad pluszban, meg ha esetleg a vezérlést is cseréled akkor még 300e. szerk. még ami eszembe jutott:kis termosztát/nagy termosztát !!!DPF abban az esetben szokott eltömődni amikor szarok a termosztátok vagy a porlasztó rossz


kis és nagy termosztát az hol van mi célt szolgál? EGR-hez van köze?





igaz ez M47 -re vonatkozik, de kb ugyanaz, nézd végig. egyik thermo a kis hűtőkörben a másik a nagyban van, mindkettőnek megvan a funkciója. Nyilván hideg motornál nem kéne a vizet tovább hűteni a nagy hűtővel a nagy thermo ezt akadályozza. A kicsi meg a kis radiátorral van összekapcsolva.

lalada Elküldve: 2017-09-12 10:38 E90 vásárlás

zsandor írta: Sziasztok,

nézelődök E91 325D körül, 197 loerő, automatát.

konkrétan:
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11753831

mennyire jók ezek az autók, esetleges tipushibák? mire érdemes figyelni? az első bmw-m lenne miután vezettem párszor e90 330D-t nagyon megtetszett és igazából amit kipróbáltam arra se lett kőltve a kötelező szervizen kivűl semmi. gondoltam nekem elég lesz a kisebb mert olyan nagy távokat nem vagy csak nagyon ritkán megyek.

válaszokat előre is köszi

Esélyes lehet az időszakos csere:
Szíjak, gorgokkel, szíjtárcsával, vízpumpaval, ha olyan állapotú, futómű, szilentek, toronycsapagyak,lengéscsillapító, kartergazszuro..+ akkumulátor, fékek ellenőrzése..olyan 250e-300e legyen nálad pluszban, meg ha esetleg a vezérlést is cseréled akkor még 300e. szerk. még ami eszembe jutott:kis termosztát/nagy termosztát !!!DPF abban az esetben szokott eltömődni amikor szarok a termosztátok vagy a porlasztó rossz





lalada Elküldve: 2017-09-04 12:03 Autóvásárlás

feko írta: Sziasztok!

M54B22 motorról tudna nekem valamilyen infót adni?
Mikre kell figyelni egy ilyen vásárlásnál? Illetve ha megvettem, mik azok az alkatrészek amikre figyelni érdemes.

Köszönöm szépen!


itt találsz infókat, ha angol nem megy, akkor fordító. hajrá

lalada Elküldve: 2017-08-14 11:09 Autóvásárlás

Perez írta: Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, és tanácsot szeretnék kérni. Tudtok-e vásárlás előtti átvizsgáláshoz olyan szervizt ajánlani BP-n vagy környékén, ahol tényleg értenek is a BMW-khez? Konkrétan egy e46 M3-ról lenne szó. Olyat keresnék, ahol ismerik az adott típusok típushibáit is és azokra is ránéznek, nem csak az általános dolgokat.
Köszönöm előre is!


Hantos Ricsi (rico) Budafok vagy ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™ XVIII.ker.

lalada Elküldve: 2017-07-25 18:12 320d Motor

minimal írta:
lalada írta:
tusi_ írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...langolt_is


nem lennék nyugodt.. ha ilyen moci lenne a kocsimban. Tiszta gáz. Még az a szerencse, hogy volt Cascojuk, de az okozott sokkot senki sem térítheti meg..


Több millió ilyen motor rohangál a világon, ha olyan rossz lenne mindenhol lángoló BMW-ket látnál...most épp ezzel foglalkoznak a fotelból... ha számoltam volna hány kiégett fiat scudo-t láttam már abból nagyobb cikk lett volna.
Azt meg nem hiszem el, hogy annak a turbónak nem volt hangja amelyik nyelte az olajat és ebből az egészből semmit nem vett észre a sofőr.
Én heti 1500km-t megyek ilyen motorral és 3 hete Olaszországot is megjártam mégsem égett le az autó alattam...

persze a kocsi előéletét nem ismerem, de egy BMW ne égjen ki. Fiat Scudo más tészta, más kategória, nem kerül ennyibe. Ha a tiéd égett volna, te se lettél volna vidám. Az illető megállt amint rendellenességet észlelt. És tudod, nyugtával a napot..

lalada Elküldve: 2017-07-21 13:07 320d Motor

tusi_ írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...langolt_is


nem lennék nyugodt.. ha ilyen moci lenne a kocsimban. Tiszta gáz. Még az a szerencse, hogy volt Cascojuk, de az okozott sokkot senki sem térítheti meg..

lalada Elküldve: 2017-07-18 22:43 Társalgó

Idézet: 2.0i (miért gondoltad, hogy benyás? ) kerezstfater amúgy világ életében dízelpárti volt, most van egy 40-50ezret futott 2008-as Fiesta nála (1.4i), aztán megváltozott a használati szokása és egyre benzinesebb párti, inkább rövidtávokat megy.

úgy rémlik hogy egy 16i-t is megnézett,vagy meg fog nézni, asszem, ha jól rémlik..meg gondoltam h. te se nagyon ajánlottál neki dízelt.

lalada Elküldve: 2017-07-18 11:23 Társalgó

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta: Yellow! Megnéztem a kátai verdát. Makulátlan. Ha kell VIN vagy egyéb infó írj.


köszi!
kereskedő normális volt? esetleg papírjait nézted? szervizkönyv ilyesmi? volt valami, ami utalt a valódi tulajra?


Sok időm nem volt, de azért átnéztem. A kereskedő kedves volt, jót beszélgettünk. Beindította, kiált a garázsból. Gyönyörű állapotú, teljesen gyári, új szagú belsővel. A motortérben nem rozsda van, hanem üregvédő. A gumikat le kell cserélni, és mehet a gép.


keresztfater hirtelen felindulásból vett egy Honda Accord-ot


milyen motorral? 2.Oi/2.4i?

lalada Elküldve: 2017-06-29 15:58 Féktárcsa és fékbetét

Idézet:
Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell

nekem E60-ra előre ATE tárcsa és betét ment fel, hátra Textar betét és tárcsa, 2000 km óta fent vannak, eddig jók, lekopogom. Hátul eddig Jurid volt, BMWs cikkszámmal.

lalada Elküldve: 2017-06-12 21:09 E46 motorcsere, megéri?

ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?


azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...


az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...


jó az M54-el a motor gondot részben kilőtted. de a többi? és az E60-ak legrégebbike készült M54-el. tehát 4-5 év múlva a legfrissebb kiadások is régiek lesznek, így értettem, akkor a 2004-2005-ös E60-ak? rettentő gyorsan amortizálódik az egész bele.
hátha ír még valaki, én így gondolom.


Teljes mértékben igazad van, de ha szerinted van jobb alternatíva, nyugodtan szólj... N52-nél hidrotőke, olajpumpa, vízpumpa gondok, N53 meg már közvetlen befecskendezés, tehát nagynyomású szivattyú, porlasztók, kokszosodás... Mennék én dízellel is, de 20-25km-es távokra nem lenne túl ésszerű, részecskeszűrős főleg nem. Részecskeszűrő nélkül is van e60, de azok is csak a 2003-2004-es első modellek.


Egyszer élünk, én a helyedben bevallanám mit kell javítani, gyorsan elpasszolnám és vennék egy 30i-t, minél fiatalabbat, kasztni mindegy, M54-est.Kész passz.

lalada Elküldve: 2017-06-12 21:07 E46 motorcsere, megéri?

Idézet:
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.

így van , rengeteget hajták őket, de nem véletlen. Nekem egy 25d-m van de a mai nap úgy közlekedtem 550 km-t ,hogy észre se vettem, csak repült az idő Ami tény, tény,tényleg nem a legsikerültebb, legtartósabb kocsi, viszont szerethető. Ha gondozva van, meghálálja. Mondom ezt azután,hogy költöttem rá 800e ft-ot 1 év alatt Tankolás nem volt benne


lalada Elküldve: 2017-06-01 15:36 Autóvásárlás


Idézet:
Nem.2 millió forint volt a Schneider Autóházban 2012-ben.Akkor volt 9 éves.

fórumtársnak írom főleg, ha most vennék E46ot biztos valami finom benzinest vennék, késői évjáratot, tényleg valami olyan állapotút amilyen Bitu kollégáé. Viszont minden biztos nem fog összejönni. Nekem ami nagyon számítana az állapot mellett a felszereltség, mert egy xenont is bepakolni utólag horror pénz. Hogy a rozsdásodás mekkora gond, azt sokan hajlamosak elhanyagolni az tény. Szerintem jó állapotút 1,6-1,8 alatt nem nagyon lehet venni, még akkor sem ha kintről hozod. Öreget meg már nem érdemes. FL előttiben én már nem gondolkodnék az tuti száz.

lalada Elküldve: 2017-05-30 15:15 Autóvásárlás

néztem itt a linkelt autókat.
tipikus nepperszleng, mindentől "mentes": kopásmentes, koppanásmentes, rozsdamentes,
sérülésmentes,szakadásmentes,fényezésmentes,karcmentes,foltmentes..
sorolhatnám. már csak az üzemanyag mentes hiányzik!
tényleg van még aki beveszi ezeket?

lalada Elküldve: 2017-03-31 09:08 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta:
lalada írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Erről kérném véleményeteket
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11255653

Nem írnak róla semmit és kép is kevés van de amúgy tetszik... és mivel itt van helyben elmegyek majd megnézni. Elvileg relatíve kevés km van benne (már a múltkorihoz képest amit néztem. Abban 180.000 volt)
Most vitték lentebb az árát egyébként... ha jól emlékszem 3.980.000 volt eddig.
Vagy 3.890.000


szia! vmiért pont úgy van fotózva, hogy ne lehessen látni a vezetőülést rendesen. Ennek oka van. Ha kereskedő árulja, akkor a km óra állása majdnem biztos, hogy tájékozató jellegű. Így ránézésre olyan min 220-250e km lehet benne durván, tapasztalatom alapján. Szóval a km óra állása ne legyen kiinduló pont, ettől még lehet egy jó autó. Képekről amúgy is nehéz ítéletet mondani. Szervizkönyve, számlája, műszaki vizsga papír vagy bármi van, amivel igazolja, hogy ennyit futott? Lehet , hogy közben már meg is nézted és nem is aktuális amit írok.



Szia!
Megnézni holnap megyek majd
De közben kérdeztem egy korrekt szerelő ismerősömet, hogy átnézné-e nekem. Aztán kiderült, hogy náluk volt szervizelve, szóval ismeri az autót, és azt mondta, hogy nagyon jó és nyugodtan megvehetem. Nem sajnálták rá a pénzt, egy hónapja volt olaj csere szűrőkkel stb-vel, korábban katalizátor, kipufogó, fékek, vezérműtengely.

Lekérdeztem a KEKKH-ból a km futást (625 Ft), és úgy néz ki minden stimmel. Igaz, hogy 2012 előttről nincs adat, azt hiszem utána kezdték rögzíteni.
Úgyhogy már csak az a kérdés, hogy élőbe milyen és ha jó, hogyan tudom összehozni a lóvét

Plusz még itt van az enyém is amit el kéne adni... rozsdákat meg akartam csináltatni előtte az E46-omon, de lehet így kell áron alul eladjam .. vagy lehet, hogy így nem is fog kelleni senkinek. Beszámítást majd megkérdem



Hajrá! Mindenképp menj vele próbakört, normál,lassú és gyors tempóban is, és ha minden tetszik és stimmel, mese nincs!

lalada Elküldve: 2017-03-30 09:54 E90 vásárlás

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Erről kérném véleményeteket
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11255653

Nem írnak róla semmit és kép is kevés van de amúgy tetszik... és mivel itt van helyben elmegyek majd megnézni. Elvileg relatíve kevés km van benne (már a múltkorihoz képest amit néztem. Abban 180.000 volt)
Most vitték lentebb az árát egyébként... ha jól emlékszem 3.980.000 volt eddig.
Vagy 3.890.000


szia! vmiért pont úgy van fotózva, hogy ne lehessen látni a vezetőülést rendesen. Ennek oka van. Ha kereskedő árulja, akkor a km óra állása majdnem biztos, hogy tájékozató jellegű. Így ránézésre olyan min 220-250e km lehet benne durván, tapasztalatom alapján. Szóval a km óra állása ne legyen kiinduló pont, ettől még lehet egy jó autó. Képekről amúgy is nehéz ítéletet mondani. Szervizkönyve, számlája, műszaki vizsga papír vagy bármi van, amivel igazolja, hogy ennyit futott? Lehet , hogy közben már meg is nézted és nem is aktuális amit írok.