Ez egy archivált weboldal! bővebben
lantika fórum hozzászólásai

lantika Elküldve: 2015-11-18 12:29 Rugócsere

dummyka írta:
lantika írta:
dummyka írta:
b_imi írta:
dummyka írta: Sziasztok!

Most vásároltam egy E46 330Ci-t. A hátsó rugóit (gondolom ültetés céljából) sikeresen elvágták. Szeretném elérni a gyári állapotot. A unix és bárdi katalógusokat bújva azt látom, hogy van olyan rugó hozzá, amire azt írják, hogy "erősített kivitel". Ez mit jelent egy kupé esetében. Volt gyárilag is ilyen? Ha igen, akkor ha erősített kivitelű a rugó, akkor az első tengelyen is mások voltak a rugók? Honnan lehet megtudni, hogy az autóm gyárilag erősített kivitelű volt-e?

Köszi mindenkinek előre a segítséget!


A rugón lévő színjelölés segíthet.


Mind a négy rugó fekete...


A rugokon van szinjelöles. Ez esetenkent 1,vagy 2 csik különbözö szinekben. Igy. Ez a rugo szinkodja,ami segit kivälasztani,hogy melyik valo gyärilag a kocsidba.


Melyik szín mit jelent???


AZ AUTOHOZ VALO RUGOT SEGIT KIVÄLASZTANI! Nincs jelentese. Felszereltsegtöl függöen vältozik a kocsi sulya,igy a rugo is mäs.
A link neve
A link neve
A link neve

lantika Elküldve: 2015-11-18 11:48 Rugócsere

dummyka írta:
b_imi írta:
dummyka írta: Sziasztok!

Most vásároltam egy E46 330Ci-t. A hátsó rugóit (gondolom ültetés céljából) sikeresen elvágták. Szeretném elérni a gyári állapotot. A unix és bárdi katalógusokat bújva azt látom, hogy van olyan rugó hozzá, amire azt írják, hogy "erősített kivitel". Ez mit jelent egy kupé esetében. Volt gyárilag is ilyen? Ha igen, akkor ha erősített kivitelű a rugó, akkor az első tengelyen is mások voltak a rugók? Honnan lehet megtudni, hogy az autóm gyárilag erősített kivitelű volt-e?

Köszi mindenkinek előre a segítséget!


A rugón lévő színjelölés segíthet.


Mind a négy rugó fekete...


A rugokon van szinjelöles. Ez esetenkent 1,vagy 2 csik különbözö szinekben. Igy. Ez a rugo szinkodja,ami segit kivälasztani,hogy melyik valo gyärilag a kocsidba.

lantika Elküldve: 2015-11-18 10:05 lámpa

GNoRbY88 írta:
lantika írta:
Nem hiszem,hogy felben maradt projekt lenne az ok. Elöre pärban az uj feher 14 euro,hätra 70 euro. Illetve elöl a feher lämpabura mellett feltünöbb a särga index ezert kicserelik,hätul annyira nem feltünö a piros helyzetjelzö mellett.


Gondolom elől ki lehet cserélni külön indexet, ha jól látom, hátul pedig egyben van az egész lámpa.


Igy van. Räadäsul hätra kell uj izzo foglalatot is venni.

lantika Elküldve: 2015-11-18 09:54 lámpa

YELLOW írta:
GNoRbY88 írta: Hi. Gyárilag okés, hogy sárga indexekkel szerelték autókat és extraként lehetett átlátszót kérni, de olyan lehet, hogy gyárilag elől átlátszó van, hátul pedig sárga? Nézegetem hirdetéseket és már többnél is láttam így. Egyébként vin dekóder megmondaná tutira, csak érdekel, hogy lehet-e vagy cserélve lett?


nem lehetséges ilyen. elől hátul egyforma ha gyári.
ahol nem ott mókoltak. a kérdés, hogy baleset miatt, olyat tudtak csak venni, vagy elkezdett egy projektet és így maradt.


Nem hiszem,hogy felben maradt projekt lenne az ok. Elöre pärban az uj feher 14 euro,hätra 70 euro. Illetve elöl a feher lämpabura mellett feltünöbb a särga index ezert kicserelik,hätul annyira nem feltünö a piros helyzetjelzö mellett.

lantika Elküldve: 2015-11-15 15:13 Autóvásárlás

jrtom írta:
bpstalker írta: Sziasztok!

318i E46 touring vásárlás előtt állok, és szeretnék tanácsot kérni. Az alábbi hirdetésben szereplő hibakódok mennyire gázosak? Illetve mekkora költség a javítása nagyságrendileg.

http://suchen.mobile.de/auto-i...rigin=PARK


Köszi


Szia.
Lehetséges egy vezérműlánc csere megoldaná a problémát. Már nem tökéletes a vezérlése és ez a lánc nyúlása miatt van. További probléma még ezzel a motorral a olajfogyasztás ami szelepszárszimering cserével gyógyítható, de ahoz a hengerfejet lekell venni. Lehetséges hiba még a kartergáz szellőztető rendszere.


97000 km es vezermülänc hiba? Nem hinnem. Felhivtam a kereskedest,es csak exportra adjäk az autot. Itt akkor adnak exportra valamit,ha veres a torka es igy megkimelik magukat a kesöbbi jogi felelössegre vonäs alol. Egyebkent ez egy szönyegkereskedes. (Török/szir/beduin tulajdonos)

lantika Elküldve: 2015-11-15 10:38 Ajtónyítási Gondok!

GNoRbY88 írta:
lantika írta:
GNoRbY88 írta: Helló. 2 kulcs van az autóhoz, néha működnek rendesen néha nem (el. kp. zárás, nyitás). Kocsit mindig indítja, mechanikusan záródik, nyitódik minden ajtó, csak elektromosan nem mindig. Kulcsot próbáltam újrataníttatni videók , meg leírás alapján, de nem segített. Tanítás alatt le zárta és ki is nyitotta mind2 kulcs, de utána semmi. Mi lehet a gond?
Ahogy csináltam: Gyújtás ráad, levesz 5s belül, majd 30s belül egyik kulcs gombját lenyomva tartva középsőt 3x megnyomtam. Zárt, nyitott rendesen, ugyanígy másik kulcsot is, és utána mégsem működik. Felcserélve is próbáltam kulcsokat, úgyse lett jó.


1; Akkumulätort kell cserelni a kulcsban,vagy
2; Grundmodul (GM5) relek haldoklanak.


Egyszerre nem hiszem, hogy megadják magukat. Meg egyiket már szétszedtem és az elem okés. Van mikor működik rendesen a kopottabb kulcs, de a másik nem. Azért akartam betaníttatni újra őket, hogy a szebb is működjön, de utána már a másikra sem reagált Hol találom ezt a grund modult? Esetleg átpucolom érintkezőket.


Tessek

lantika Elküldve: 2015-11-15 10:13 Ajtónyítási Gondok!

GNoRbY88 írta: Helló. 2 kulcs van az autóhoz, néha működnek rendesen néha nem (el. kp. zárás, nyitás). Kocsit mindig indítja, mechanikusan záródik, nyitódik minden ajtó, csak elektromosan nem mindig. Kulcsot próbáltam újrataníttatni videók , meg leírás alapján, de nem segített. Tanítás alatt le zárta és ki is nyitotta mind2 kulcs, de utána semmi. Mi lehet a gond?
Ahogy csináltam: Gyújtás ráad, levesz 5s belül, majd 30s belül egyik kulcs gombját lenyomva tartva középsőt 3x megnyomtam. Zárt, nyitott rendesen, ugyanígy másik kulcsot is, és utána mégsem működik. Felcserélve is próbáltam kulcsokat, úgyse lett jó.


1; Akkumulätort kell cserelni a kulcsban,vagy
2; Grundmodul (GM5) relek haldoklanak.

lantika Elküldve: 2015-11-15 10:09 Teligumiszett



Valoszinü tudjäk. Ezert järnak ott szöges gumikkal.



lantika Elküldve: 2015-11-15 10:01 Ültetés

YELLOW írta:
lantika írta:
Qucsy írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta: Gyerekek!!!hatalmas problémàm van hatalmas futómû felujitàsba kezdtem (zimmerman,brembo,Textar...)3 ismerôsöm àltal hasznàlt német sportültetôrugót tettem az autóm alà rendes német TÜV engedéjjel de nem akarjàk a mûszakin elfogani!!!!!mit csinàljak??cserére azért van szükség mert amik benne voltak eltörtek,bontóban nincs...ez volt a legolcsóbb megoldàs...segìtsetek!!!


már nem azért, de ezek fék tárcsa és betét márkák.
vagy lehet én értem félre és az máshova tartozik.
ha túl nagy az ültetés, akkor ne csodálkozz.
Társalgó topic-ba tettem be pár napja egy cikket erről, olvasd el
(mellesleg Te nem szeded ki a hasonló autókat a forgalomból? )

Persze a márkák amiket felsoroltam az a féktàrcsa,fékbetét....sajna ennek nem tudom a márkáját a rugónak elôl talàn 3cm ültet hàtul talàn 2ôt...nem szoktam tömegbôl kiszedni senkit én màs posztos vagyok és magam sem kultivàlom azokat a módszereket...


ott rontjátok el a dolgokat, hogy rögtön TÜV papírt lobogtattok. mert azt itthon marhára nem fogják elfogadni.
itthon kell elfogadtatni és hivatalis beépítés kell róla, stb. mondom a cikkben jól le van írva.


Tomi akkor te azt mondod,h ha nem mutattam volna a papirt akkor màr rég àtment volna??


nem tudom hova vitted, de sok helyen észre sem veszik, még akkor sem, ha más a színe a rugónak szerintem ha be tudsz úgy állni a fékpadra, hogy nem koppan le a lökös, akkor nem foglalkoznak vele szerintem.
én azt mondom a TÜV papírra vérszemet kapnak. mert mindnehol elfogadják, csak a mi országunkban nem kb. szóval kb, nem ér semmit nálunk. ha elolvasod a cikket, akkor megérted.

Akkor ezt én basztam el


Tisztäzzunk valamit.
Technischer Überwachungsverein=TÜV magyarul Tecnologiai felügyeleti egyesület.
Az ältaluk kiadott papir arrol szol,hogy megfelel az alkatresz (itt Nemetorszägban nem csak autoalkatreszeket TÜV-öznek,hanem szinte mindent,szolgältatäsokat is!!!). Ez a TÜV papir nem engedely,csak egy bizonyitväny. Itt Nemetorszägban,ha valamit be akarok tenni az autoba,akkor az alkatresz TÜV papirjän kivül szügseg van meg :
Allgemeine Betriebserlaubnis (ABE) ez egy ältalänos üzembehelyezesi engedely,amit a Kraftfahrt-Bundesamt (kb. Erögep szövetsegi hivatal)ad ki minden olyan alkatreszhez,amit kötelezö müszakin bevizsgältatni,es a forgalmiba bejegyeztetni.
Ha itt beteszed az ültetö rugot,akkor a szerviznek ahol betettek ki kell adni egy igazoläst,hogy ök szakszerüen elvegeztek a beszerelest,utäna iräny a müszaki,ahol ujbol le kell müszakiztatni az autot,ott lepecsetelik a szerviz igazoläst,es az ABE-t. Ez utän a forgalmival,es a törzskönyvvel iräny az okmänyiroda,ahol bejegyzik a forgalmiba.
Költsege a papirmunkänak: 82 euro müszaki,12 euro bejegyzes a forgalmiba. Otthon nem tudod betenni az ilyen nemü alkatreszt,mert nem fogsz tudni hozzä szerviz igazoläst szerezni.
Szoval ezt a TÜV papirt felejtse el mindenki. Egy dologra jo csak. Ha käresemeny törtenik a beszerelt alkatresz hibäjäbol,es szakszerviz vegezte a beepitest,akkor a TÜV hivatalt lehet perelni.


akkor hasonló ezek szerint németben is a papíroztatása ezeknek a dolgoknak. de ahogy nézem, lehet olcsóbb. főleg olyan fizetések mellett.


Ne felejtsük el,hogy itt szervizben tudod berakatni a dolgokat. Ültetö rugok beszerelese,kb 300 euro. Illetve itt a papirokat (TÜV,ABE) adjäk az alkatreszhez. Jah es a papirozäs itt megvan kb 1 ora alatt

lantika Elküldve: 2015-11-14 22:36 Teligumiszett

[/quote]
Köszi Imi,és szted melyik legyen??
1:Continental wintercontact ts850
2:Nokian WR D4
a contiból a szett 14 ezerrel drágább!Szted??Köszi![/quote]

Szerintem a prémium kategóriában már nem nagyon lehet mellé nyúlni. A Conti már régóta az elsők között van, de a Nokian is jó. [/quote]

Köszönöm!!
[/quote]
A Nokian csendesebb, ha ez számít.
[/quote]

Teszt Nokian sokkal gyengebb. (A tesztben az 1-es a jo ertek az 5-ös a rossz)

lantika Elküldve: 2015-11-14 22:27 Ültetés

Qucsy írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta:
YELLOW írta:
Qucsy írta: Gyerekek!!!hatalmas problémàm van hatalmas futómû felujitàsba kezdtem (zimmerman,brembo,Textar...)3 ismerôsöm àltal hasznàlt német sportültetôrugót tettem az autóm alà rendes német TÜV engedéjjel de nem akarjàk a mûszakin elfogani!!!!!mit csinàljak??cserére azért van szükség mert amik benne voltak eltörtek,bontóban nincs...ez volt a legolcsóbb megoldàs...segìtsetek!!!


már nem azért, de ezek fék tárcsa és betét márkák.
vagy lehet én értem félre és az máshova tartozik.
ha túl nagy az ültetés, akkor ne csodálkozz.
Társalgó topic-ba tettem be pár napja egy cikket erről, olvasd el
(mellesleg Te nem szeded ki a hasonló autókat a forgalomból? )

Persze a márkák amiket felsoroltam az a féktàrcsa,fékbetét....sajna ennek nem tudom a márkáját a rugónak elôl talàn 3cm ültet hàtul talàn 2ôt...nem szoktam tömegbôl kiszedni senkit én màs posztos vagyok és magam sem kultivàlom azokat a módszereket...


ott rontjátok el a dolgokat, hogy rögtön TÜV papírt lobogtattok. mert azt itthon marhára nem fogják elfogadni.
itthon kell elfogadtatni és hivatalis beépítés kell róla, stb. mondom a cikkben jól le van írva.


Tomi akkor te azt mondod,h ha nem mutattam volna a papirt akkor màr rég àtment volna??


nem tudom hova vitted, de sok helyen észre sem veszik, még akkor sem, ha más a színe a rugónak szerintem ha be tudsz úgy állni a fékpadra, hogy nem koppan le a lökös, akkor nem foglalkoznak vele szerintem.
én azt mondom a TÜV papírra vérszemet kapnak. mert mindnehol elfogadják, csak a mi országunkban nem kb. szóval kb, nem ér semmit nálunk. ha elolvasod a cikket, akkor megérted.

Akkor ezt én basztam el


Tisztäzzunk valamit.
Technischer Überwachungsverein=TÜV magyarul Tecnologiai felügyeleti egyesület.
Az ältaluk kiadott papir arrol szol,hogy megfelel az alkatresz (itt Nemetorszägban nem csak autoalkatreszeket TÜV-öznek,hanem szinte mindent,szolgältatäsokat is!!!). Ez a TÜV papir nem engedely,csak egy bizonyitväny. Itt Nemetorszägban,ha valamit be akarok tenni az autoba,akkor az alkatresz TÜV papirjän kivül szügseg van meg :
Allgemeine Betriebserlaubnis (ABE) ez egy ältalänos üzembehelyezesi engedely,amit a Kraftfahrt-Bundesamt (kb. Erögep szövetsegi hivatal)ad ki minden olyan alkatreszhez,amit kötelezö müszakin bevizsgältatni,es a forgalmiba bejegyeztetni.
Ha itt beteszed az ültetö rugot,akkor a szerviznek ahol betettek ki kell adni egy igazoläst,hogy ök szakszerüen elvegeztek a beszerelest,utäna iräny a müszaki,ahol ujbol le kell müszakiztatni az autot,ott lepecsetelik a szerviz igazoläst,es az ABE-t. Ez utän a forgalmival,es a törzskönyvvel iräny az okmänyiroda,ahol bejegyzik a forgalmiba.
Költsege a papirmunkänak: 82 euro müszaki,12 euro bejegyzes a forgalmiba. Otthon nem tudod betenni az ilyen nemü alkatreszt,mert nem fogsz tudni hozzä szerviz igazoläst szerezni.
Szoval ezt a TÜV papirt felejtse el mindenki. Egy dologra jo csak. Ha käresemeny törtenik a beszerelt alkatresz hibäjäbol,es szakszerviz vegezte a beepitest,akkor a TÜV hivatalt lehet perelni.

lantika Elküldve: 2015-11-13 18:38 Autóvásárlás

vsop14 írta:
Tomi88 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv, a közeljövőben cserélném E46 316i "kislányt" egy E46 320i-323i-325i "nőre".
Édesapám meg folyton azzal traktál hogy e39 5-ösök ugyanolyan árba vannak és azok felső középkategóriások. Ahogy én néztem sem teljesítményben sem extrákkal nem tud többet mondjuk egy 520i, méretben nagyobb, viszont a 3-as szerintem messze szebb. Mitől felső közép az 5-ös széria? 320i-323i-325i vélemények, fogyasztásba nem látok sok különbséget? Kb 1,5 millióig szeretnék elmenni hogy végre megérezhessem azt a bizonyos sorhatot.


Mostanában többször is volt a szó a 6 hengeres benzinesekről, itt lapozz vissza egy kicsit.

Az 5-ös is nagyon szép, az igazi előnye, hogy nagyobb utasteret ad, amennyiben erre van szükséged. Abba 25-ös motor alatt szerintem nem is érdemes beülni, de inkább illik hozzá a háromezres, vagy persze a V8, de itt nem erről volt szó.

Talán az a negatívuma, hogy nem annyira játékos, mivel jóval nagyobb, felszereltségtől függően pedig nehezebb is 50-150 kilóval, amit ismét csak a jóval nagyobb motorral lehet kompenzálni.

Extrákban semmivel sem tud többet, inkább több jól felszereltet találni belőle.

most hirtelen csak az első PDC jut eszembe, mint extra, ami az e39-en elérhető volt és e46-on nem... De pl e39-ben nem volt Harman Kardon rendszer, ami meg e46-ban volt.



2 zonäs digit klima volt E39-ben.

lantika Elküldve: 2015-11-13 18:37 Firmware frissítés MK-IV

vsop14 írta:
lantika írta:
vsop14 írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Használ valaki V32.2 firmware-t? Ki szeretném próbálni, és kíváncsi vagyok, hogy mik a tapasztalatok?

Jól tudom ugye, hogy ez abban különbözik a sima V32-től, hogy vannak benne trafi, sebességhatár meg lámpa?

Előre is köszi!

neked megvan? sehol nem találom a 32.2-t csak a sima 32-t...


V32 az utolso hivatalos kiadäs. V32.2 egy häzi täkolmäny.
V32-ben is van trafi,sebesseghatär,lämpa,benzinkut,stb csak be kell ällitani.


és mivel tud többet a v32.2? Nekem v32 van, de sehol nem találom ezeket a figyelmeztetéseket


Itt egy video,hogy hol kell keresni/beällitani. Csak a sräcnak nem jön be valamiert.

lantika Elküldve: 2015-11-13 18:21 Autóvásárlás

Tomi88 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv, a közeljövőben cserélném E46 316i "kislányt" egy E46 320i-323i-325i "nőre".
Édesapám meg folyton azzal traktál hogy e39 5-ösök ugyanolyan árba vannak és azok felső középkategóriások. Ahogy én néztem sem teljesítményben sem extrákkal nem tud többet mondjuk egy 520i, méretben nagyobb, viszont a 3-as szerintem messze szebb. Mitől felső közép az 5-ös széria? 320i-323i-325i vélemények, fogyasztásba nem látok sok különbséget? Kb 1,5 millióig szeretnék elmenni hogy végre megérezhessem azt a bizonyos sorhatot.


Mostanában többször is volt a szó a 6 hengeres benzinesekről, itt lapozz vissza egy kicsit.

Az 5-ös is nagyon szép, az igazi előnye, hogy nagyobb utasteret ad, amennyiben erre van szükséged. Abba 25-ös motor alatt szerintem nem is érdemes beülni, de inkább illik hozzá a háromezres, vagy persze a V8, de itt nem erről volt szó.

Talán az a negatívuma, hogy nem annyira játékos, mivel jóval nagyobb, felszereltségtől függően pedig nehezebb is 50-150 kilóval, amit ismét csak a jóval nagyobb motorral lehet kompenzálni.

Extrákban semmivel sem tud többet, inkább több jól felszereltet találni belőle.


Illetve az E39-et 1995-töl,mig az E46-ot 1998-tol gyärtottäk. 3 ev alatt valamit fejlödött a technika,tehät jobb fejlesztes,modernebb elektronika.

lantika Elküldve: 2015-11-13 17:04 angel eye

asbi írta:
lantika írta:

A plusz relet a diodäval közvetlenül az angel eyes ele kell kötni. Ez a rele egy olyan rele,ami mind a 2 älläsban ätengedi az äramot. A rele alapbol egy kapcsolo,ez meg egy 2 älläsu kapcsolo.

Valahogy igy kell kötni.



Köszi a remek rajzot!

Egy kérdésem lenne: ha minden marad így, de nem a helyzetjelző felől jön a feszültség a relé felé, hanem a gyújtással, akkor gyakorlatilag így tudom elérni, hogy menet közben kapcsolástól függetlenül világítson (azaz nappali menetfény) és elhalványodjon, ha tompítottat kapcsolok?


A relet müködtetö 12 V az a tompitottrol kell mindenkeppen. A mäsik + ami megy a relere es hivatott az angel eyest müködtetni,az mindegy honnan megy a relehez. Lehet akär gyujtäsrol is. A rajz meg nem valami profi,de hirtelen felinduläsbol 3-4 perc alatt ennyi tellett.