laszlo0918 fórum hozzászólásai

laszlo0918 Elküldve: 2018-01-30 10:21 kettõstömegü lendkerék

kosa0107 írta:
kosa0107 írta: Sziasztok ugyan ez a jelenség nálam is. Valakinek valami ötlete? Kettőstömegű és motortartók cserélve.

https://m.youtube.com/watch?v=o1DQQZg8kbg


Senki?


Helló próbáltad már ha kinyomod a kuplungot és úgy leállítani hogy akkor is csinálja e? Hallgasd meg nyitott ajtónál mikor nyomod lassan le a kuplungot nincs e fura hangja. Nekem félig kinyomott kuplungnál volt olyan fémes zörgő hang. kuplung csere lett a vége.

laszlo0918 Elküldve: 2017-06-08 19:11 kettõstömegü lendkerék

Sziasztok.Félig kinyomott kuplungnál zörgés az kettős tömegű hibára utal? Még nincs csattanás se leállításkor se indításkor picit ráz mikor indulok de az indulás függő.Van valakinek tapasztalata meddig zörög még ez el így mi várható? Köszi szépen.

laszlo0918 Elküldve: 2017-02-03 16:42 Ki tapasztalt ilyet?

YELLOW írta:
SP_323i írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok volna itt valaki akinek 320d 150 lovas verdája van és meg mérné nekem hogy reggeli start után bekapcsolt fűtés mellett mennyi voltot tölt a generátor pontosan?
Vagy esetleg olyan valaki aki rövid utakat jár ilyen kocsival és pár nap után legyengül az aksi neki is. Ez normális ezeknél az autóknál vagy én már nem tudom mi baja van az enyémnek.... Át néztem már minden kontaktot amihez hozzá fértem a generátor és az aksi közt d semmi minden jónak tünik és mégis pár nap után villognak a kontroll égőim startoláskor hogy kevés a fesz a batriban 1 éves aksi van benne 85ah-ás ha van valakinek hasonló tapasztalata osztja meg velem.Köszönöm.


Azt mérni se kell, mert fogyasztóktól függetlenül 14.7 max 15 kéne, hogy legyen, hogyha jó a generátor. Hogyha nagyon kevés a töltőfeszültség, akkor azt sárga aksi lápával jelzi a vas a műszerfalon. A titkos menüben meg tudod nézni, hogy neked mennyi. Érdemes járó motor mellett töltő áramot is mérni, hogy megbizonyosodj, hogy jó e a generátor. Az aksi visszatöltésekor úgy is ez a fontos. Ez viszont a motor fordulattal változik és ha jól tudom max 150A lehet, mivel akkora áramot tud előállítani a generátor.
Ettől függetlenül simán lehet, hogy cellahibás az aksid hiába egy éves.


a 14,4V is elfogadható, pont ha nagyobb fogyasztók vannak, akkor függhet egy kicsit, hogy kevesebbet mér, nem feltétlen gond.


Sziasztok szóval az én generátorom a titkosmenüben nézve maximum 14,4-et tud ha minden le van kapcsolva beleértve a fűtést is szinte semmi nem megy csak ami kell a működéshez de az is csak akkor ha legalább 3 órát megyek az autóval. Az előző aksimat azért cseréltem le mert azt hittem hogy rossz most ott hordom hátul ha nem indulna be lecserélem arra mivel a mai napig tartja a feszültséget.Vissza a töltésre ha viszont reggel beindítom megy a lámpa fűtés automatán 14,0-14,1 és olyankor mikor kapcsolgat a rásegítő fűtés ugye ingadozik picit az alapjárat le esik egy pillantra 13,6 ra utána vissza 14,1. Igaz hogy ha kint vagyok melóba rövideket járok vele de minden kollégám ugyanazt a szakaszt járja dízelekkel és akit kérdeztem senki nem panaszkodik ilyenre.Az autó pöccre indult még -18 fokban is tehát nem kell sokat köszörülni hogy beinduljon. a napokban be iktattam egy multimétert ráállítottam egy kamerát 6 órán át figyeltem az autó nyugvó állapotbani fogyasztását 0,01A volt néha felugrott egy pillanatra 0,04re de azt mondják hogy az jó szóval nem értem az egészet.

laszlo0918 Elküldve: 2017-02-03 06:54 Ki tapasztalt ilyet?

Sziasztok volna itt valaki akinek 320d 150 lovas verdája van és meg mérné nekem hogy reggeli start után bekapcsolt fűtés mellett mennyi voltot tölt a generátor pontosan?
Vagy esetleg olyan valaki aki rövid utakat jár ilyen kocsival és pár nap után legyengül az aksi neki is. Ez normális ezeknél az autóknál vagy én már nem tudom mi baja van az enyémnek.... Át néztem már minden kontaktot amihez hozzá fértem a generátor és az aksi közt d semmi minden jónak tünik és mégis pár nap után villognak a kontroll égőim startoláskor hogy kevés a fesz a batriban 1 éves aksi van benne 85ah-ás ha van valakinek hasonló tapasztalata osztja meg velem.Köszönöm.

laszlo0918 Elküldve: 2016-12-27 07:45 Hütövetillátor

Leslie76 írta: Sziasztok! Nekem egy e46 os 320i bmw van. A probléma az, hogy a hűtőventilátór megy hidegen, melegen egyfolytában a sensor ról is lehúztam a csatlakozót és akkor is megy tovább csak akkor áll le ha a csatalálkozót széthúzom. Tud valaki segíteni? Előre is köszi.



Heló nézd meg a ventilátoron lévő vezérlőre menő vékony vezetéket nekem olyanokat csinált hogy magától elindulgatott mikor le volt állítva az autó.azt a vékony vezetéket kellett újra rá forasztanom azóta jó.

laszlo0918 Elküldve: 2016-11-15 20:37 Akkumulátor

YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


lehet én félre értettem mi a baj
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...


Nem tom. De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.


Most akkor szerintetek vegyek minden évben egy új aksit? Yellow az a gondom hogy ha még egy hetet csinálom vele a rövidebb utakat akkor már nem fog beindulni.



akkor jól gondoltam, vagyis én értettem jól. csak 35+ órája fent vagyok aztán...
ne vegyél mindig új akksit. meg kell nézetni a generátort, tölt-e rendesen. és be kell szerezni egy procis akksi töltőt, és használni is kell. csillaggarázs sem segít az ilyen esetekben.


A generátor 14,0- 14,1- 14,2v-ot tölt attól függően mi van bekapcsolva az autón csak az fura hogy van úgy nagyon ingadozik a töltés le esik 13,6 ra vissza 14,0 ra utána 13,9 ezt olyankor csinálja mikor megállok egy lámpánál mikor leesik a fordulat alapgázra de után 14,0 és 14,1.Kíváncsi voltam egy kolléga autóját mértük passat 2,0 tdi neki 14,38 at mutatott a multiméter hozzáteszem ő már két hete csinálta akkor a rövid utakat.Egy tucat kollégám van aki ugyanezeket a rövid utakat járja minden gond nélkül nekik is csillag garázs van mint nekem. Arra gondoltam még hogy nem lehet e valahol valami érintkezési hiba ugye az okos német elrakta a csomagtartóba az aksit hogy jó hosszú vezetéket keljen húznia előre amit ki tudja hány helyen még meg is szakított mivel az aksinál van egy bazi vastag a motor térbe meg egy jóval vékonyabb jön. apropó ennek az útjáról nem tudsz tudtok valamit hogy nem lehet e ott gond valahol?

laszlo0918 Elküldve: 2016-11-15 20:00 Akkumulátor

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


lehet én félre értettem mi a baj
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...


Nem tom. De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.


Most akkor szerintetek vegyek minden évben egy új aksit? Yellow az a gondom hogy ha még egy hetet csinálom vele a rövidebb utakat akkor már nem fog beindulni.

laszlo0918 Elküldve: 2016-11-15 19:29 Akkumulátor

Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


Csak nekem ezt télen csinálja meg így 9 nap után és nincs hibakód abs-re

laszlo0918 Elküldve: 2016-11-15 19:11 Akkumulátor

Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?

laszlo0918 Elküldve: 2016-02-29 18:30 Hütövetillátor

papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.

laszlo0918 Elküldve: 2016-02-26 20:05 Hütövetillátor

lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.

laszlo0918 Elküldve: 2016-02-02 05:51 320d Motor

Jumper írta:
SP_323i írta:
gabifrad írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, venni szeretnék egy BMW-ét és nagyon tip.top az autó ,de a motorháztetőt felnyitom akkor indítás után a felső rész környékén valami gáz füstölődik, a tulaj azt mondja egy kis kartelgáz jön ki és azzal nem kell foglalkozni ,mert a BMW-éknél ez szokványos valaki megírja nekem ,hogy ez okés vagy sem?


Az mekkora duma
persze, hogy nem szokványos amúgy milyen típus és hol füstölög?


jezus :



Nekem is jött a motortól a kartelgáz mikor megvettem.rosszul volt egy tömlő felrakva meg igazítottam és minden ok azóta


laszlo0918 Elküldve: 2016-01-09 08:52 izzítógyertya

Krapulax6 írta:
Tano írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok...
Tulesett az auto negy izzitogyertya es vezerlo cseren..
A kivett gyertyakon 3ohm koruli ertekeket mertem.
Mi a kulonbseg az 5v es a 11v-s gyertyak kozott?
A kicserelt gyertya 5v-os volt...
11v-os Beru kerult a helyere.
Csinaltam egy videot a regirol 5v-on:
http://youtu.be/yi5PqB66SHE
Szerintem ez eleg gyenge...
12v-on kb ket mp alatt fulra izzott fel.


A TIS-ben megtalálod a paramétereit.


Megneztem... A tablazat alapjan a gyertyak jonak tunnek leszamitva a muszerem tureset...


Szerintem 5v-s kellett volna bele én is cseréltem tegnap egyet az öreg is az új is 5v-s volt

laszlo0918 Elküldve: 2016-01-01 20:24 Izzítás vezérlõ

bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




Biztosítékot is építettél be, vagy csak egyszerűen a véletlenre bízod, hogy lángba borul a kocsid, vagy nem? Azok a vékony szálak pontosan úgy vannak méretezve, hogy zárlat/túláram esetén elolvadnak.


picivel vastagabb kábeleket raktam nem méreteztem túl. két éve megy gond nélkül kopp kopp



Oké. Az, hogy hány éve működik, semmit nem számít. Nemrég javítottam egy F01-et, amiben a zárlatos komfortkilincs miatt kiégett 5A-es biztosíték helyére egy 10A-est tettek. Perceken belül füst szállt fel a műszerfal alól. Szerencsére időben le tudták venni az akkusarut és nem lett nagyobb gond. Óvatosan!


Az ott nincs külön biztosítékolva ? azért kösz hogy figyelmeztetsz.

laszlo0918 Elküldve: 2016-01-01 19:39 Izzítás vezérlõ

bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




Biztosítékot is építettél be, vagy csak egyszerűen a véletlenre bízod, hogy lángba borul a kocsid, vagy nem? Azok a vékony szálak pontosan úgy vannak méretezve, hogy zárlat/túláram esetén elolvadnak.


picivel vastagabb kábeleket raktam nem méreteztem túl. két éve megy gond nélkül kopp kopp