maximusz fórum hozzászólásai

maximusz Elküldve: 2016-01-06 23:07 alapjárat leesik, ingadozik

Hello,
Szerelőként megint belefutottunk 2 alapjáratingadozós BMW-be gondoltam leírom...
Mindkét autó benzines volt,

pontos tipust most nem tudok sajnos...

Az első egy régebbi kabrió volt és a kartergázvisszavezető csöve volt rossz állapotban, első ránézésre nem tünt fel, csak miután kézbe vettem -kezdett nyúllani, mállani...
A cső cseréje és a bilincsek cseréje megszüntette a fals levegő motorba jutását.

A második eset kicsit megmosolyogtatott...
Egy darabig kerestük a problémát, de minden jónak tünt...Majd megszokásból csak úgy lecsavartam az olajbetöltő sapkát, és akkor láttam: jé ez lötyög!
Itt az olajbetöltő sapkának a gumija annyira kikeményedett, hogy nem tömített, és itt szívott falsot... Feltünt, hgy a környéke a sapkának olajos is...
Ennél az autónál az olajsapka cseréje segített.

Talán valakinek segithet ez a két eset...

maximusz Elküldve: 2015-03-24 23:10 alapjárat leesik, ingadozik

Üdv mindenkinek!
Csak azert regiztem, hogy elmondjam, ma a szervizben (autoszerelö vagyok) talalkoztunk ezzel az "alapjarat ingadozas melegen" problemaval. Mivel eleg nagy forgalom volt ma is ezert ne kerdezzetek mi volt a Bömös pontos tipusa, mert mar nem emlekszem.Ha dolgozom nekem mind egyforma. Esetleg holnapra megnezem a naploban..

Megvan az auto tipusa, visszakerestem:
316i 2001-es evjarat.


A lenyeg az, hogy a legtömegmeröre illeszkedik egy vastag harmunika plasztik vagy gumiszerü csö, aminek a belsejeben van egy gumi tömitögyürü, vagy inkabb egy lapos gumiszallag, mivel a vastag harmunika nagyobb mint a legtömegmerö !!! Es e nelkül a gumibetet nelkül nem tömitene rendesen !!!
(Hogy a kedves tervezö miert nem talalt maganak jobb elfoglaltsagot? -ne kerdezzetek..)
-nos.. ezt a gumiszallag szerü karikat az elözö szervizben nem vettek eszre, hogy begyürödött mikor a harmunika csövet ratoltak a legtömegmeröre...Csak akkor volt szamunkra is lathato mikor a legtömegmeröröl levettük a csövet es beleneztünk. Itt egy kis falsot szivott...
Ezt a gumit ajanlott szilikon zsirral(a gepzsir ugye a legtöbb gumihoz tilos, mert a gumik bedagadnak, megnyulhatnak töle) vagy szilikon spray-vel összerakni, mert nagyon könnyen begyürödik, kb. olyan vastag mint egy kerekgumi belsö, es kb. 2 centi szeles...esetleg lehet, hogy van olyan auto amiböl mar ki is dobtak sajnos...
A tünet erdekessege, hogy a 2. es az 1. henger santikalt(a 2. volt a legrosszabb), meg a 3. 4. hibatlanul futott a computeres teszt folyaman melegen. A jelenseg csak meleg motornal jött elö.
Magamnak csak ugy tudom megmagyarazni, hogy ameg hideg volt a motor addig dusabb kevereket kapott es a kis fals levegö nem dominalt, miutan pedig melegen normal üzemben szegenyebb kevereket kapott, mar a kis fals levegö is ingadozast okozott.
Hogy miert a 2. es az 1. henger?
Egyreszt ez van közelebb a fals levegöhöz, masreszt a fals levegö valoszinüleg ugy örvenylett, hogy a 2. henger kapta a legtöbbet.

(Amugy a probleman elöttünk mar egy nemetorszagi szerviz 1 honapig dolgozott az auton, es nem vettek eszre mi a hiba... : )
Talan valakinek segitettem az infoval.
Mindenkepp erdemes elöször a levegö utjat vegignezni a legtömegmerö es a hengerfej között, illetve mindent ami illeszkedik a szivotorokhoz, esetleg vakumcsöveket atnezni a legtömegmerö alatt is nehezen eszrevehetö helyen egyes tipusoknal.