naarjan fórum hozzászólásai

naarjan Elküldve: 2017-11-15 15:21 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Köszönöm a válaszokat! Viszont akárhogy nézem a robbantott rajzot, nem találom a szelepfedél számát....


tessék: 11617503518
bár nekem van külön kartergázszűrő, de érdekes módon ugyanezt a cikkszámot hozza N42-re is.
akkor nekem kettő van? egy a szívósorban, és egy külön? fura volna...


Elég fura .... és "költségkímélő"...

naarjan Elküldve: 2017-11-15 11:42 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Köszönöm a válaszokat! Viszont akárhogy nézem a robbantott rajzot, nem találom a szelepfedél számát....

naarjan Elküldve: 2017-11-14 10:45 316 i Kartelgázmembrán

Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.

naarjan Elküldve: 2017-04-30 20:56 Töltés hiány

Shandor írta:
DaPi írta:
YELLOW írta:
DaPi írta: Üdv mindenkinek
Valaki találkozott már leálló motorral aztán kivillanó töltés lámpával,mindegy a másodperc töredéke alatt,aztán mintha misem történt volna fut ttovább az autó.
A töltés rendben van a generátoron.
Továbbá még mintha a motor is néha bedadogna.
Most kapott új gyertyát, lehet hogy a gyújtás trafó rosszalkodik?



inkább főtengely jeladó környékén keresgélnék. nekem ez a tippem. olvasni kellene hibakódot. hátha.


főtengely jeladó csere is volt!,pont ezért nem tudok már miben gondolkozni!!!
hibakódót pedig nem hoz a diagnosztika!
A motor szépen indúl,fut,azán gondol eggyet beszaggat a motor,kivillan a töltés; és minden újra a régi megy és gurúl, mintha misem történt volna!





Üdv! Ugyanez a problémám 1 hete jött elő azóta 1-2X er előfordul naponta. fogalmam sincs mi lehet



Ugyanez van nálam is, de inkább csak magas fordulaton (4500 fölött természetesen előzés közben). A töltés rendben, főtengely jeladóra saccolok én is. Nekem is cseréltek már benne, de lehet valami gagyit. Nálam itt az új, csak gáz a csere.

naarjan Elküldve: 2017-02-13 09:02 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
naarjan írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm


UPDATE:
Nem főtengely jeladó volt. Végre hibakódot produkált szombaton (természetesen nem villant fel a lámpa, csak "pending"-ben volt), mikor akartam cserélni. P0011 és P0386. Az egyik vezérmű jeladó lett kukás. Kikaptam, beleraktam egy másikat. Hibakód eltűnt, szépen megy a motor. Még nem teszteltem üzemmeleg állapotban, hogy csinálja-e a fordulatszám ingadozást, de az majd holnap kiderül. Addig a főtengely jeladó talonban marad.


attól, hogy a a Check Engine lámpa nem világít, még lehet hiba.
azért mondom, hogy vagy vez, vagy főtengely jeladó hiba csinál ilyet. sajnos a gyengébb minőségek van, hogy újonnan nem jók.


Eddig sem világított. Viszont pendingben ott lapultak a hibák. Ma viszont újra visszajött a P0011 ugyanúgy a ChE lámpa nélkül pendingben. Ma ránézek, hogy kicserélem a két jeladót és megnézem, hogy változik-e a hibakód a másik bankra. Ebből csak kiderül, hogy tényleg rossz-e a jeladó remélem. Valakinek esetleg még tippe?

naarjan Elküldve: 2017-02-12 12:28 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm


UPDATE:
Nem főtengely jeladó volt. Végre hibakódot produkált szombaton (természetesen nem villant fel a lámpa, csak "pending"-ben volt), mikor akartam cserélni. P0011 és P0386. Az egyik vezérmű jeladó lett kukás. Kikaptam, beleraktam egy másikat. Hibakód eltűnt, szépen megy a motor. Még nem teszteltem üzemmeleg állapotban, hogy csinálja-e a fordulatszám ingadozást, de az majd holnap kiderül. Addig a főtengely jeladó talonban marad.

naarjan Elküldve: 2017-02-09 17:55 Mi lehet a baj?

RdnyBlzs írta:
naarjan írta:
RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?



Köszi, lehetséges, nem néztem még. Tudnál segíteni légy szíves, hogy a motor melyik részén keressem? Nem ismerem még annyira az autót, szerelő sem vagyok, így nem tudom melyik cső lehet az. N42B18A motor.


Én sem vagyok szerelő, de ha a realoemen az alvázszámod utolsó 7 karakterét beírod a "serial"-hoz, akkor kiadja a robbantott rajzát a kocsidnak.
Valami ilyet keress: http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3180

naarjan Elküldve: 2017-02-09 14:57 Mi lehet a baj?

RdnyBlzs írta: Sziasztok!
Fűtés, szellőztetés közben égett, poros, olajos büdös szag jön be az utastérbe. Nem mocsár szag, hanem furcsa "motor" szag. Ez mitől lehet? Hátha sikerül megjavítani alapon pollenszűrőt cseréltem és kitisztítottam a szellőzőrendszert, illetve a klímát úgy, hogy közvetlen a hőcserélőre jusson a hatóanyagból, de még mindig beszivárog a bűz. Nem folytogató a szag, de kellemetlen egy idő után. Szerintetek mi okozhatja? Köszi előre is!


Nincs egy karter csöved elrepedve?

naarjan Elküldve: 2017-02-09 11:26 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.


főtengely jeladó

szerk.: pedig ezt általában írja is hibának. (mondjuk nem mindegy mivel olvasnak hibát)


Köszönöm. Gondoltam erre is már. kb 4 éve volt benne cserélve, sajnos egy kóklernél. Ki tudja mit rakott bele, lehet nem gyári minőséget. De igazából nem adja a tipikus főtengely jeladós hibát, mint csere előtt. Tehát leesik akármikor a fordulat hirtelen 0-ra, akár menet közben is. Mindegy. Rendelek hozzá egy normálisat, mert már nagyon idegesítő és veszélyes...
Ha vanmég másnak is esetleg még tippe, kérem írja meg. Köszönöm

naarjan Elküldve: 2017-02-09 10:49 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Nem tudok már hova fordulni, mert a szerelők is tanácstalanok.
A probléma: kereszteződéshez érve, mikor benyomom a kuplungot, lemegy a fordulatszám 500 alá, majd visszaáll 670 körülire (melegen ... hidegen 720). Van mikor le is áll.
Új légtömegmérő van, folytószelep tisztítva, új solenoid szelepek, 2 éve cserélt vezérmű jeladók, 2 éve vezérléscsere, 3 éve új üzemanyagpumpa, 1 éve új szűrő, mind a 4 hengerben új gyertyák és trafók. A levegős csövek átnézve, nincs repedés sehol. 1 éves légszűrő.
Hengerekben jó kompresszió. Olajnyomás rendben. Olaj fél éve cserélve (5w40 Castrol szitetikus - tudom nem a legjobb). Karter tömítés fél éve cserélve.
A motor: N40B16
Ezen kívül jól húz, nincs más baja.
Hibakód nincs, szerelők fejet vakarnak.
Köszönöm a válaszokat előre is.

naarjan Elküldve: 2016-12-19 10:08 Menet közben leálló motor

Pocses írta:
naarjan írta: Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.


Szia!

Nekem anno a légmennyiségmérő miatt volt ez a jelenség, kinyomott kuplungnál közvetlen induláskor, vagy pl. mikor kanyarodtunk vele állt le, utána azonnal indult. Látom cserélted, mit tettél bele? Próbáld meg pár napig lehúzott csatlakozóval, ha nem csinálja akkor az lesz a ludas, szerény a keverék kevés áthaladó levegőt mér így kevés benyát fecskendez, egy próbát megér.



Hali. Már próbáltam lehúzottal. Úgy leáll a motor. Először kaptam egy óccó kínait próbaképp. Annál még többször állt le. Aztán vettem egy normálisat, de csak az érzékelőt és a régi házba raktam bele. Azzal javult a helyzet. Még valamilyen fals levegőre gondolok, vagy a következő szelep hibájára:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3386
Itt a téli szünet, kicsit átnézem a dolgokat, hátha előrébb tudok jutni valamerre. Még a karterre gondol az ember, de a tömítések pár hónapja voltak cserélve ott is.

naarjan Elküldve: 2016-12-14 08:26 Menet közben leálló motor

Bero írta:
naarjan írta: Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.


Üdv! Nekem ilyen hiba akkor volt amikor a kartergázam szart be. A kartergáz csövem konkrétan szétmállott. Kicseréltem a csöveket és a kartergáz szűrőt és tökéletesen ment.


Nem rég volt cserélve olajteknő tömítés is, de szerintem a karterral nem lesz gond. Esetleg meg tudnád mondani, hogy az én motoromnál hol van ilyen cső?
motor: fg26967
Egyszerűen nem találom. Én erre a szelepre gyanakszom:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3386

naarjan Elküldve: 2016-12-13 15:24 Menet közben leálló motor

Sziasztok!
A kis német csoda újabb hibával állt elő.
Vezetés közben pl kanyarhoz készülődve kuplungolás és fékezés, majd csak úgy leáll a motor. Akku és olajlámpa világít. Indításra rögtön beindul. A fordulatszámjelző nem esik le hirtelen (így a jeladó nem hiszem hogy hibás). Teszteltem az akksit 12,7V nyugiban, indítás után 13,8 és 14,3 között mozog a generátoros feszültség. Hibakód nincs. AC 3 éve cserélve. MAF szenzor 2 hónapja cserélve. Valakinek tipp? Egy dologra gyanakszom, hogy a fűtésnél ingadozik a ventilláció sokszor ... esetleg hibás süni kavarhat be? Mikor ingadozás van, akkor ugrál a feszültség jobban a járó motornál.

naarjan Elküldve: 2016-08-10 14:37 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Meglett a hibája a zajos láncos hangú indításnak. Ténylegesen nem kapott kenést indításkor a vezérműlánc, s így a feszítő sem.
A probléma oka: az előző vezérműlánc csere során a láncterelő műínyagból egy kis darab letört. Ez nem tudom elképzelni hogyan, de a szűrőházban kötött ki.
Ez a kis darabka (kb egy 2,5 mm átmérőjű) az olajszűrő házban lévő kis rugós túlnyomásszelep alá ékelődött. Így a szelep folyamatosan nyitva volt, s a szűrőházban indítás utánig nem volt olaj. S majd csak indítás után állt fel a nyomás is. Sajnos a darabka eltávolítása után sem volt sokkal jobb, mivel a szelepet eldeformálta.
A legutóbb beszerzett (használt) szűrőház megoldotta a problémát, viszont ez meg ciripel. Vagyis a benne lévő szelep ad ki elég érdekes hangokat. Esetleg ha valaki tudna egy normálisat (használtba), normális áron, azt megköszönném
Cikkszám: 11427508966
Remélem nem történik ez meg mással, mert legtöbb helyen apró darabokra akarták szedni a kocsit és alsó hangon 2-300e forintról beszéltek költségként. Végül sikerült egy kreatív szerelőre találnom, aki gondolkodott is.

Szép napot mindenkinek!

naarjan Elküldve: 2016-05-30 13:12 Mi lehet a baj?

polyszi írta: https://youtu.be/QmRdHzcDzHA
Srácok olyan kérdésem lenne, hogy ez mitől van?? tabot szerettem volna beépíteni a gyári cd helyére. Vettem egy normál fejegységet auxbemenettel. Gyári magnót kivettem csati le, újfejegység átalakító csati fel. Bekapcsoltam kipróbálni és szólt. Oké beépittem elé a tabot. 10perc próba majd egyik pillanattól gerjedni kezdett és sípolt mint az őrült... Gyorsan kikapcsoltam. "Azt hittem az új fefegységben elszállt a végfok vagy valami. Hazaértem, majd újból bekapcsoltam és utána igy recsegett az új fegyeség is, de szólt. Aztán megint sípolt. Rájöttem, hogy akkortól sípol az újsz@r mikor bemelegszik a hátulja/ inkább forrósodik/... Addig még hideg működik de recseg, ha van mély, magas hangok tiszták... Oké kivettem, hogy majd kezdek vele valamit, addig is menjen a gyári, DE már az is recseg... Mi tudja ezt okozni és hol keressem a bajt, mert azon kívül, hogy lehúztam rádugtam egy csatlakozót semmit sem csináltam vele :@ Köszi előre is a segítséget!


A testet nézted már? Jól van rajta?