nagym Elküldve: 2013-07-31 06:51 Motorolaj
m_attila írta:mutyuru írta: Sziasztok!
Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.
Kosz,
M
Szia
Inkább a vezérműlánc cserére fókuszálj...
Még olvasni is rossz volt, hogy 30.000 km-t egy olajtöltettel. Évenként, vagy max. 15.000 km olajcsere, Mobil1 0w40 ESP FORMULA (kékmatricás), alternatívaként az arany színű Mobil1 0w40 is tökéletes. Kettő között a külömbséget a kipufogó rendszerekre gyakorolt hatásukban kell keresni. Vezérműlánc probléma (átugrik) a 2008 után gyártottaknál orvosolva lettek.