ogre320 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

ogre320 Elküldve: 2017-06-13 09:05 E46 motorcsere, megéri?

lalada írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?


azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...


az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...


jó az M54-el a motor gondot részben kilőtted. de a többi? és az E60-ak legrégebbike készült M54-el. tehát 4-5 év múlva a legfrissebb kiadások is régiek lesznek, így értettem, akkor a 2004-2005-ös E60-ak? rettentő gyorsan amortizálódik az egész bele.
hátha ír még valaki, én így gondolom.


Teljes mértékben igazad van, de ha szerinted van jobb alternatíva, nyugodtan szólj... N52-nél hidrotőke, olajpumpa, vízpumpa gondok, N53 meg már közvetlen befecskendezés, tehát nagynyomású szivattyú, porlasztók, kokszosodás... Mennék én dízellel is, de 20-25km-es távokra nem lenne túl ésszerű, részecskeszűrős főleg nem. Részecskeszűrő nélkül is van e60, de azok is csak a 2003-2004-es első modellek.


Egyszer élünk, én a helyedben bevallanám mit kell javítani, gyorsan elpasszolnám és vennék egy 30i-t, minél fiatalabbat, kasztni mindegy, M54-est.Kész passz.


Ezt így max 1m-ért tudnám eladni, egy 30i meg minimum 2m, és akkor még mindig abban is ott a lutri faktor... Szóval akkor inkább befejezem amit elkezdtem (a felújítást, eddig kb 250-300e ft van benne) és megtartom sokáig. Azért gondolkodtam eredetileg motorcserében, mert főleg a hajtáslánc/fék/futómű felújítása következne kb 1-2 éven belül, és ha már ígyis-úgyis csere minden, lehetne a motorral együtt nagyobbra cserélni az egészet, de külön emiatt nem akarok másik kocsit. A motort csak azért sajnálnám "kidobni", mer 5000km alatt max 5-6 deci olajat eszik meg, és ki tudja, hogy a másik mennyit kérne... Első BMW-m, amúgy egyáltalán nem csalódás, mert minden amit cserélnem kellett eddig, csak a 16 évnek meg a 290e km-nek köszönhető, meghibásodás eddig semmi nem volt, csak "elfáradt/elkopott" alkatrészek, amik igazából futhattak volna még tovább, míg meg nem áll az autó, csak én azt nem akarom megvárni.

ogre320 Elküldve: 2017-06-11 21:36 E46 motorcsere, megéri?

YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?


azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...


az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...


jó az M54-el a motor gondot részben kilőtted. de a többi? és az E60-ak legrégebbike készült M54-el. tehát 4-5 év múlva a legfrissebb kiadások is régiek lesznek, így értettem, akkor a 2004-2005-ös E60-ak? rettentő gyorsan amortizálódik az egész bele.
hátha ír még valaki, én így gondolom.


Teljes mértékben igazad van, de ha szerinted van jobb alternatíva, nyugodtan szólj... N52-nél hidrotőke, olajpumpa, vízpumpa gondok, N53 meg már közvetlen befecskendezés, tehát nagynyomású szivattyú, porlasztók, kokszosodás... Mennék én dízellel is, de 20-25km-es távokra nem lenne túl ésszerű, részecskeszűrős főleg nem. Részecskeszűrő nélkül is van e60, de azok is csak a 2003-2004-es első modellek.

ogre320 Elküldve: 2017-06-08 20:35 E46 motorcsere, megéri?

YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?


azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...


az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...

ogre320 Elküldve: 2017-06-08 19:23 E46 motorcsere, megéri?

Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?

ogre320 Elküldve: 2017-02-03 15:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

MattM325 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.


Az enyém 6 decit evett meg 5000km alatt 5w30-as totalból, amit nem tartok vészesen soknak, tekintve, hogy pár csepp van alatta a betonon is, de nem számottevő. A német tulaj 10w40 liqui mollyt használt, de sajnos 25 ezrenként cserélték csak, úgyhogy mosós ciklusokon vagyok, szépen jött is ki a retek belőle, már 5 ezer után elég mocskos volt a szűrő, az olaj meg már 100km után kezdett színeződni, most kipróbálom szintén 5000km erejéig a 10w40-et. Kiváncsi leszek melyik tetszik neki jobban, egyenlőre az a tapasztalat, hogy a 10w40-el csendesebben jár melegen, viszont hidegen kicsit zakatolósabban indul, talán az 5w40 lesz az arany középút.

ogre320 Elküldve: 2017-02-02 17:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A 170/192/231 lovas E60-ak még M54 motorosak, a 258 lovas N52 már valvetronic vezérlésű, a 2007 utáni N53 meg már közvetlen befecskendezésű.

Nekem most M54B22 motoros e46-om van, tökéletesen elégedett vagyok vele, utódja lehet, hogy egy szintén M54 motoros E60 lesz, sok rosszat mondanak a valvetronicról és a közvetlen befecskendezés miatt kokszolódó szívószelep problémákról, de tapasztalatom nincs vele, viszont az M54-ről a szokásos olajfogyasztáson meg szivárgáson kívül talán a DISA szelep hibát szokták említeni, de ez kb semmi... Az enyém szerencsére nem fogyasztja jelentősen, viszont szivárog egy picit valahol(nem a szelepfedélnél), de ez legyen a legnagyobb bajom vele...

ogre320 Elküldve: 2017-02-01 19:41 Trükkök és okosságok

Sziasztok!
Lenne egy érdekes kérdésem. Böngészgettem a netet, hogy a gázreakciót miként lehetne picit javítani, illetve, ezt a gáz elvétel késedelmet mivel lehetne csökkenteni, mert engem eléggé idegesít (ez a fordulatszám "kitartás" a szerelő szerint csak a váltás segítő, de engem inkább csak zavar...)
Külföldi fórumokon találtam egy olyan okosságot, hogy resetelni lehet az adaptív motorvezérlőt, de nem igazán értem mire jó ez. Beszélnek olyasmiről, hogy élénkebben reagál a motor a gázpedál nyomásra-elengedésre, meg nyomatékosabb alacsony fordulaton. Erről hallott már valaki valamit?

ogre320 Elküldve: 2017-01-18 17:28 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?


225/40 jó lesz rá, nem lesz gond. bár én hátra szélesebbet tennék. 245/35 vagy 255/35.
télre 16-os a minimum. 15-ös már nem megy fel neked. 205/55 R16 gumi kell rá.


Szélesebbtől kicsit fosok, hogy problémás lenne, mert a legnagyobb gyári ajánlott méret ha jól tudom 225/40 R18 8x18 és a felni így is 8,5x18 amit vettem, de az a fél col csak nem baszik ki velem... Másrészt meg nem fut valami sokat a kocsi (15-20 ezret évente) ezért az első gumik előbb öregednének le róla, minthogy elkopnának, ezért azt terveztem, hogy szezononként megcserélem az első-hátsó kerekeket, hogy egyenletesen kopjanak, mert a hátsók azért sokkal jobban fogynak, mint az elsők...

Téli viszont így dilemmás, hogy érdemes-e lejjebb mennem 1 collal és vegyek felnit meg gumit is, vagy maradjon a 17 és csak gumit kell vennem rá, bár erre még van időm, mert ezen kívül még 1 szezont biztos elfutnak a mostaniak, de eléggé csúszkál ez a noname gumi, hiába 2015-ös és van rajta 5-6mm profil. Havas úton 5.-ben 1500-as fordulaton nyomok egy padlót és bőszen villogni kezd a DSC, pedig a szívó benzines nyomatéka nem tépi szét a kasznit, és sajnos nagyjából fékezésnél is ugyanilyen hatékony, kanyarról nem is beszélve, úgy mozog a hátulja, mintha hajóval járnék...


E46-ra táblázat szerint is 255/35 R18 a legnagyobb gumi, ami a gyár által ajánlott. az más kérdés, hogy lehet nem ehhez a motorhoz. de nekem is 245 van hátul.
télinél pedig a prémium gumi is ki fog pörögni, ezt hidd el. meg tempótól függ mennyire fog csúszni.
én 16-osra akartam váltani télibél. de drágábbak voltak a felnik és a gumik, jóval drágábbak. aztán 10 évig 15-ös 195 széles volt fent, akkor már nem mindegy? legalább télen kímélem a futóművet, így martadtam ennél a méretnél. szóval érdemes kisebbre váltani, de ez a te döntésed. a 17-est könnyebb eladni, és 16-os olcsóbban vehetsz. télre felesleges a széles gumi. 17-esbe is inkább 205 lenen a célszerű gumi, 205/50 R17 méretben.


Néztem árakat, szinte biztos, hogy 16-ra váltok téli szettnek, mert egy conti/michelin kategóriájú guminál laza 10-12 ezer/db különbség van 205/55 R16 és akármilyen R17 méret között... a 4 gumin annyit spórolok, amennyiből megveszek egy egyszerű 16-os felni szettet, aztán vagy lesz 3 szett felnim, vagy eladom a 17-est.

Nyárra ilyet vettem, csak az enyém 4 egyforma X5-ről:
http://img.bmw-syndikat.de/gal...d_high.jpg

ogre320 Elküldve: 2017-01-17 20:59 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?


225/40 jó lesz rá, nem lesz gond. bár én hátra szélesebbet tennék. 245/35 vagy 255/35.
télre 16-os a minimum. 15-ös már nem megy fel neked. 205/55 R16 gumi kell rá.


Szélesebbtől kicsit fosok, hogy problémás lenne, mert a legnagyobb gyári ajánlott méret ha jól tudom 225/40 R18 8x18 és a felni így is 8,5x18 amit vettem, de az a fél col csak nem baszik ki velem... Másrészt meg nem fut valami sokat a kocsi (15-20 ezret évente) ezért az első gumik előbb öregednének le róla, minthogy elkopnának, ezért azt terveztem, hogy szezononként megcserélem az első-hátsó kerekeket, hogy egyenletesen kopjanak, mert a hátsók azért sokkal jobban fogynak, mint az elsők...

Téli viszont így dilemmás, hogy érdemes-e lejjebb mennem 1 collal és vegyek felnit meg gumit is, vagy maradjon a 17 és csak gumit kell vennem rá, bár erre még van időm, mert ezen kívül még 1 szezont biztos elfutnak a mostaniak, de eléggé csúszkál ez a noname gumi, hiába 2015-ös és van rajta 5-6mm profil. Havas úton 5.-ben 1500-as fordulaton nyomok egy padlót és bőszen villogni kezd a DSC, pedig a szívó benzines nyomatéka nem tépi szét a kasznit, és sajnos nagyjából fékezésnél is ugyanilyen hatékony, kanyarról nem is beszélve, úgy mozog a hátulja, mintha hajóval járnék...

ogre320 Elküldve: 2017-01-17 20:06 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?

ogre320 Elküldve: 2017-01-09 17:03 Motorolaj

Robin68 írta:
ng325 írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:

nem rég vásároltam egy e46 325ti-t, természetesen azonnal az ilyenkor szükséges dolgok cseréjével kezdtem, köztük olajcserével.

Azóta indítás után pár másodpercre kivillan sárgán az olaj visszajelzője, ami ugye 2 dolgot jelenthet, vagy kevés benne az olaj, vagy nem jó az olajszintjeladó.

A kérdésem a következő lenne: a csatolt képen az olajszintnek az 1-es vagy pedig a 2-es szakasz határai közt kell lennie? A szerelőm az 1-es szakasz tetejéig töltötte. Ez így rendben van? Tudom kicsit érdekes a kérdés, de nekem nem egyértelmű.

Köszönöm a segítséget előre is.

http://www.kephost.com/image/vnc4

Géza


Kevés benne az olaj, a 2-es közt kell lennie.


Az érdekes, mert elvileg 6,5 liter a kapacitása, és 6,5 liter beletöltése után nekem pontosan az 1-es szakasz tetejéig ér a szint, bár az enyém csak 2.2-es, de nem hiszem, hogy különbség lenne köztük.

http://i187.photobucket.com/al...5337PM.png

A sárga olajlámpád pedig azt jelzi, hogy szar a szenzor.

Idézet: Normal oil light behavior:

Comes on red - Low oil pressure, shut off engine NOW!
Comes on yellow after shutting off car - A little low on oil. Add oil soon
Comes on yellow while driving - Significantly low on oil. Add ASAP!
Comes on yellow a few seconds after starting and then goes off after several seconds - Defective sensor. Check oil level manually until replaced.

ogre320 Elküldve: 2016-12-26 12:33 Fûtés - Klíma

Na, már megint én!
Úgy látom ez a fűtés mindig kitalál valamit, hogy bosszanthasson. Most, hogy végre tök jól jön a meleg, beszarik más... nem fúj levegőt az ablakra. Semmit, mintha nem nyílna ki a szellőző, pedig hallok búgást mikor bekapcsolom a klímapanelt. Ha megnyomom az ablakfűtés gombot fullra pörög a ventilátor és hallom ahogy süvít egy kis minimális levegő a szellőzőkön, de semmi több, mintha az összes befúvó el lenne zárva. Ha bekapcsolom, testre és lábra jön rendesen, de ablakra semmi. Hol keressem a hibát? Vezérlő panel csere?

ogre320 Elküldve: 2016-12-22 15:46 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta: Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács. Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...


hát ha vissza olvasol, jó régre, kb 6 évvel korábra én írtam, hogy mivel keveset megyek, de nekem kb 2 hónap alatt légtelenedett le full. mindig mentem vele egy kicsit, majd légtelenítés. aztán megint menni, megint légtelenítés.
sokan ott rontják el a légtelenítést, hogy a fűtést nem nyitják be, vagy nem üzem meleg motornál csinálják.


A fordulat emelkedésre visszatérve. Most -2 fok van, ha 23 fokra állítom a fűtést még nem emel fordulatot, ha 24-re vagy följebb, akkor már megemeli. Viszont 23 fokon is ugyanolyan meleget fúj menet közben, amúgy most már érezni különbséget alapjárat és kocsikázás között. Ha alapjáraton nagyon pörgetem a ventit, akkor langyosodik a fűtés, de ha megtúráztatom a motort rögtön jön a meleg.

ogre320 Elküldve: 2016-12-22 10:20 Fûtés - Klíma

Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács. Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...

ogre320 Elküldve: 2016-12-21 22:57 Fûtés - Klíma

vtz írta:
ogre320 írta:
vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segítséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.


Köszönöm szépen a segítséget ! Nekem semmilyen hangot nem produkál(szerintem) viszont fűtésem meg alig van .
Légtelenítés már megvolt első körön,és ezért gondoltam a fűtéscsap hibára.Ha jól értem amit írsz,ha lehúzom a csatit és megjön a fűtés akkor a fűtéscsap lesz a hibás ??


http://blog.bavauto.com/5873/b...r-no-heat/

Ha jól értelmezem, akkor alaphelyzetben full nyitva van, és ahogy kapja a feszkót a vezérlőtől úgy zár el, mégpedig ha minden igaz ezért:

http://forum.e46fanatics.com/s...?t=1052744

Idézet: Quoted from BMW E46 Climate Control

"Map cooling is used by the DME MS 43.0 for the M54 engines. This can create very high coolant temperatures which could be damaging to the climate control system. If the heater core temperature exceeds 80oC, the water valve is closed until the temperature drops below 80oC.

If the temperature at the heater core increases above 93oC (i.e. water valve faulty), the IHKR will signal the DME (via K-bus/Kombi/CAN) to energized the map cooling thermostat."


Tehát ha lehúzva jó, rádugva meg nem, akkor vagy a vezérlő szar, vagy a hőmérséklet szenzor, és ezért küld feszkót a vezérlő a szelepbe, hogy zárjon el, ha jól tudom van egy fűtőradiátor hőmérséklet szenzor a vezérlő panel mögött.
Viszont járni nem járhatsz lehúzott szeleppel, mert leolvad a műszerfal, de próbának jó lehet ha lehúzod a csatit.

Ha jól tévedek ezek a lehetőségek...
« előző12következő »