oxigen fórum hozzászólásai
« előző12következő »

oxigen Elküldve: 2015-01-20 07:29 335d

nickname írta:
oxigen írta: Sziasztok, gondoltam megválaszolom a kérdést: ha valaki most E90 335d-t akar venni, akkor számoljon egyből egy teljes vezérlés és szívosor cserével, különben lutri az egész. Vagy elmegy még többszázezer km-t, vagy bármikor elcsattanhat valamelyik - nem éri meg a kockázatot.

Ha viszont cserélve van a vezérlés, a szívosor és a kartergázszűrő, akkor nem lesz vele gond - így kalkuláljátok az árat.

Én végül benzinest vettem, az kevésbé kényes.


Miért kellene azonnal vezérlést cserélni ???

A lutrit a pancser szerelők mondják, a szakember megállapítást tesz.

A szivósos és a kartergáz szűrő pedig egyértelmű, plusz még egykét apróság.



Ahogy jrtom kollega is irja, sajnos keveset futott autóknál is minden előjel nélkül szakadhat a vezérlés lánc, ami miatt 2-3 dugattyú+szelepek biztosan szét lesznek verve, ami alaphangon félmillió Ft körül van javíttatásilag. Arról nem beszélve, hogy utána próbáld meg eladni az autót őszintén

Azt a szakembert, aki megmondja, hogy el fog szakadni a lánc nem szakembernek kellene nevezni, hanem orákulumnak. Nem vagyok szerelő, de elég alaposan utána tudok járni a dolgoknak és rengeteg emberrel (hozzáértőkkel) beszéltem az ügyben kezdve a márkaszervizektől a kisebb műhelyekig, ahol az utóbbi időben megfordultam. Hiába kapják szét a motort, nincs látható vagy érzékelhető előjele a szakadásnak.

És igen, ez igaz a 30D motorokra is az E90-ben, a 25D-rol nem tudtam, de mostmár tudjuk. Ez persze nem azt jelenti, hogy ezek a motorok szarok, hanem azt, hogy ezeket az alkatrészeket feltétlenül ki kell cserélni vásárláskor és akkor nyugodtan lehet neki taposni.

Az elmúlt hetekben több 35d-t és 35i-t is kipróbáltam és (dízel fanatikus lévén) be kell, hogy valljam, hogy bár a 35d egy eszméletlenül brutális és élvezetes motor, a 35i felülmúlja minden szempontból (persze fogyasztásban is) főleg xdrive-al. De a 35d ha rendben van, akkor minden alkalommal mosolyogva fogsz az autóba ülni, mert az ereje és a hangja is brutális.

oxigen Elküldve: 2015-01-19 20:07 335d

Sziasztok, gondoltam megválaszolom a kérdést: ha valaki most E90 335d-t akar venni, akkor számoljon egyből egy teljes vezérlés és szívosor cserével, különben lutri az egész. Vagy elmegy még többszázezer km-t, vagy bármikor elcsattanhat valamelyik - nem éri meg a kockázatot.

Ha viszont cserélve van a vezérlés, a szívosor és a kartergázszűrő, akkor nem lesz vele gond - így kalkuláljátok az árat.

Én végül benzinest vettem, az kevésbé kényes.

oxigen Elküldve: 2015-01-04 19:03 335d

jrtom írta:
oxigen írta: Sziasztok, senki másnak további tapasztalat a témában említett autóról vagy az M57 motorról? Persze jó lenne jót is hallani, vagy javaslatot, hogy mire érdemes még odafigyelni/számítani, ha az ember ilyen autó vásárlásában gondolkodik.

Persze ha semmi, akkor semmi, elengedem a témát, de talán rajtam kívül az utókornak is fontos infók lehetnek


Szia. Az említett lánc bajság, de ha veszel egyet és nem tudják biztosan igazolni a cserét akkor cseréltesd ki mindenképpen. Néha porlasztókkal szokott lenni baj, de az se vészes, meg vákumcsövek szoktak elöregedni amitől erőtlen lesz. A turbókkal nem jellemző, hogy baj van. A szívósorból folyik az olaj, de arra van megoldás az is orvosolható.


jrtom nagyon köszi! A kiszemeltnél a vákumcsövek cserélve lettek, a többi nem tűnik vészesnek. Szívósor olajfolyásra milyen megoldást tudsz? Ha nem itt, akkor privátban... köszi!

oxigen Elküldve: 2015-01-04 18:24 335d

Sziasztok, senki másnak további tapasztalat a témában említett autóról vagy az M57 motorról? Persze jó lenne jót is hallani, vagy javaslatot, hogy mire érdemes még odafigyelni/számítani, ha az ember ilyen autó vásárlásában gondolkodik.

Persze ha semmi, akkor semmi, elengedem a témát, de talán rajtam kívül az utókornak is fontos infók lehetnek

oxigen Elküldve: 2015-01-01 23:50 Autóvásárlás

bajzy írta:
Jocc írta:
bajzy írta: Sziasztok!

Most regisztráltam ide Hozzátok!
Szeretnék egy faceliftes, benzines, E46 touringot venni, manuális váltóval.
Elsősorban 320i-t.

Segítséget szeretnék Tőletek kérni, hogy mire figyeljek a vásásrlásnál. Úgy tudom, hogy ez egy elég megbízható motor. DE mégis miket nézzek, tippek-trükkök? Tudom, hogy költeni kell rá, ezzel tisztában vagyok, de azért egy motorfelújításba vagy egy rommátörött autóba nem szeretnék beleszaladni. Érdemes BMW márkszervízbe elvinni átvizsgáltatni?
Van kettő kinézett a HAHU-n:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8536730 - ez szimpatikus
http://www.hasznaltauto.hu/aut...xi-8552201 - kevés kép, ez gáz?

ui.(Esetleg, aki nagyon Fanatikus, Pest közeli és rá szokott érni eljöhetne velem megnézni a kiszemelt példányt), aki már közelebbről is ismer E46 benzineseket)

Köszönöm


Szia! Nem vagyok túl tapasztalt a témában, de ha megnézed a HAHU-n az általad kinézett típusok, igencsak az árpaletta aljáról származnak. Persze ez nem feltétlen jelenti, hogy nem érik meg az árukat, de ha egy kereskedő ennyiért adja gondolhatod, hogy mennyiért hozhatta be. Sajnos előfordulhat, hogy az ilyen autók több anyagi ráfordítást igényelnek majd a vásárlást követően.
Referenciának ajánlom, hogy nézz szét pl. egy német használt autós oldalon: pl. mobile.de , azért, hogy lásd, hogy a kinézett típus mennyibe kerül kint, így következtethetsz az itthoni reális(abb) árára.
Amennyiben tetszik az autó mindenképpen nézzétek meg, de legyetek kellően körültekintőek és kritikusak vele.

BUÉK




Köszi, a véleményt. Hát igen, 700eFt- 2MFt-ig terjed a hazai paletta, a külföldi is kb.
Egy kicsit eltántorítottál tőle , de azért csak nem kell egyből több százezer Ft-os "beruhásásal" kezdeni (az alapdolgokaon kívül)
Szerinted nagy bukta lehet?


320i manuálisnál talán nagy gond nem lehet, de autót csak úgy szabad venni, ha rászánod azt a 20-30ezer forintot és (ha szerinted tényleg 100% rendben van) elviszed egy márkaszervízbe teljes átvizsgálásra. Amit nem mondott az eladó, de kiderült hiba, az mehet alkuba. Fontos, hogy a váltót soha nem nézik meg a márkaszervízben, legyen az manuális vagy automata. Egyébként ritka, hogy az alsó palettából választva problémamentes autóra talál az ember.

oxigen Elküldve: 2015-01-01 23:10 Kipufogo füst!

Jocc írta:
oxigen írta:
Jocc írta:
oxigen írta: Sziasztok, indításkor fehéres füst jön a kipufogóból, utána 5-10 perc múlva "eltűnik". 10e km alatt fogyott 3dl hűtővíz és az olaj a max-ról lement a min-re. Ez mondható normálisnak egy 2004es E46 320d-nél? Kinti hőmérséklet valahol -5ºC körül.

videó



Azt nem merem állítani, hogy normális, de az enyém is ilyen. A szerelőm nem tulajdonított neki nagy jelentőséget, mikor felhívtam rá a figyelmét.



Neked is fogy a hűtővíz és/vagy az olaj?


Az olaj igen, kb. hasonló mértékben. A hűtőfolyadékon nem vettem észre. Hideg motornál a füst pont ilyen, mondtak rá olyat is, hogy lehet izzítás hiba (mellesleg valóban volt a hibatárolóban az egyik hengerre izzítás hiba)



Jó a tipp, nálam is van a 2es hengeren egy DDE 4222 hiba, emiatt jövőhéten összes izzítógyertya és a relé is cserélve lesz. Hogy én is segítsek: a hibatárolóban lévő hiba nem tesz különbséget relé és gyertya között, tehát nem tudják megkülönböztetni diagnosztika alapján, hogy melyik a rossz. Én ezért cserélem az összeset és ha már ott leszünk, ránézetek a pillangószelepekre is, ha már mindenki be van szarva tőle

oxigen Elküldve: 2015-01-01 22:49 Kipufogo füst!

Jocc írta:
oxigen írta: Sziasztok, indításkor fehéres füst jön a kipufogóból, utána 5-10 perc múlva "eltűnik". 10e km alatt fogyott 3dl hűtővíz és az olaj a max-ról lement a min-re. Ez mondható normálisnak egy 2004es E46 320d-nél? Kinti hőmérséklet valahol -5ºC körül.

videó



Azt nem merem állítani, hogy normális, de az enyém is ilyen. A szerelőm nem tulajdonított neki nagy jelentőséget, mikor felhívtam rá a figyelmét.



Neked is fogy a hűtővíz és/vagy az olaj?

oxigen Elküldve: 2015-01-01 19:18 Kipufogo füst!

Sziasztok, indításkor fehéres füst jön a kipufogóból, utána 5-10 perc múlva "eltűnik". 10e km alatt fogyott 3dl hűtővíz és az olaj a max-ról lement a min-re. Ez mondható normálisnak egy 2004es E46 320d-nél? Kinti hőmérséklet valahol -5ºC körül.

videó

oxigen Elküldve: 2015-01-01 14:26 335d

bmw320d4 írta:
oxigen írta:
gfeco írta:
oxigen írta:
gfeco írta: Szia
Én majdnem minden nap ülök egy E92 335d ben.2008-as.
Nagyon jo auto de azert vannak hibák.csak wallisban szervizelt,legaprobb zörejre is már viszi a barátom egyből.a nagyobb falatokat emlitem csak.
140 ezer km nél főtengely éksziktárcsa kuka lett,csak gyári alkatrész kerül bele.210 ezer Ft.cserével együtt.
170 ezer km nél elment a láncfeszítő.A kipufogo szelepekbe belevert a dugattyú teleköpte a részecskeszürőt olajjal,hengerfejjavitás 2 hét auto nélkül uj olaj stb 426 e ft.
Majd 40 km után még aznap csapágyas lett a motor.
Valami szerelési hibát rátudtunk htkzni a szerelőkre igy lett csak ujboli 456 e ft a javitás.Új fötengely,alsó csapágysor,uj jajtokarok stb .a láncszakadás ennél a tipusnál sürün előfordul 160-180 ezer kmnél.
A váltó eddig jó,a turbók is,de egy olajcsere is elég húzós házilag is.
Cserébe nagy élmény a 335d.
Turbókkal eddig semmi gond,kicsi nagy.
Aproságok vannak itt is, xenon izzo,rengeteg szervizüzenet,kopoalkatrészek.


Köszi az infókat, eddig ez nem nyugtatott meg. 170e km-t futott autóban hengerfej javítás? Wallis-ban szerelési hiba? OMG ez valami rémálomnak indul

Olajcsere, fékek, stb, nyilván drágább mint a 320d-nél, arra fel vagyok készülve, de hengerfej javításra nem - azthiszem. Láncot érdemes ezek szerint cserélni 170e km környékén? Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a németek nem tudnak rendes láncot gyártani, és elszakad. Valami oka biztos, hogy van... Egy ismerősömnek az E92 330xd-jében pár hete szakadt el autopályán 170-nél a lánc, elég durván szétvert mindent, nem is vesz több BMW-t azt mondja

Valaki nyugtasson meg, hogy 300e km-t tett az autójába eddig és nincs baja.


http://m.totalcar.hu/magazin/k...s/?rnd=493

A barátom autoja is M57 motor,ezt a cikket akkor találtam amikor az eset után kutakodtam.
Nekem m43 motorom van gyári lánccal es most készülök átlépni a 300 ezer km ert.
Viszont nem egy gyorsvonat.


Motorbontás nélkül, márkaszervízben van rá esély, hogy ezeket a hibákat megtalálják / megjósolják? (például vásárlás előtt ha beviszem márkaszervízbe...)?

Valószínűleg akkor a haverod kocsija is előbb lett csapágyas, aztán szakadt el a lánc, csak fordítva derült ki. De ezt lehet látni előre?

Illetve ezek a hibák mikor történtek, melyik évben?


Endoszkóppal meg lehet nézni.


Bocsánat, de erről nem sokat tudok, és a google-ban sem sikerült értelmes leírást találnom a beavatkozástól: 1. csinál-e ilyet bmw márkaszervíz? 2. meg kell-e hozzá bontani bármilyen szinten a motort? Ha igen, mennyire? 3. Egy használtautó vásárlásakor reális-e endoszkópos vizsgálatot csinálni a motoron, mielőtt megveszem?

update: akit érdekel, találtam egy leírást endoszkópos motorvizsgálat

oxigen Elküldve: 2014-12-31 14:25 335d

gfeco írta:
oxigen írta:
gfeco írta: Szia
Én majdnem minden nap ülök egy E92 335d ben.2008-as.
Nagyon jo auto de azert vannak hibák.csak wallisban szervizelt,legaprobb zörejre is már viszi a barátom egyből.a nagyobb falatokat emlitem csak.
140 ezer km nél főtengely éksziktárcsa kuka lett,csak gyári alkatrész kerül bele.210 ezer Ft.cserével együtt.
170 ezer km nél elment a láncfeszítő.A kipufogo szelepekbe belevert a dugattyú teleköpte a részecskeszürőt olajjal,hengerfejjavitás 2 hét auto nélkül uj olaj stb 426 e ft.
Majd 40 km után még aznap csapágyas lett a motor.
Valami szerelési hibát rátudtunk htkzni a szerelőkre igy lett csak ujboli 456 e ft a javitás.Új fötengely,alsó csapágysor,uj jajtokarok stb .a láncszakadás ennél a tipusnál sürün előfordul 160-180 ezer kmnél.
A váltó eddig jó,a turbók is,de egy olajcsere is elég húzós házilag is.
Cserébe nagy élmény a 335d.
Turbókkal eddig semmi gond,kicsi nagy.
Aproságok vannak itt is, xenon izzo,rengeteg szervizüzenet,kopoalkatrészek.


Köszi az infókat, eddig ez nem nyugtatott meg. 170e km-t futott autóban hengerfej javítás? Wallis-ban szerelési hiba? OMG ez valami rémálomnak indul

Olajcsere, fékek, stb, nyilván drágább mint a 320d-nél, arra fel vagyok készülve, de hengerfej javításra nem - azthiszem. Láncot érdemes ezek szerint cserélni 170e km környékén? Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a németek nem tudnak rendes láncot gyártani, és elszakad. Valami oka biztos, hogy van... Egy ismerősömnek az E92 330xd-jében pár hete szakadt el autopályán 170-nél a lánc, elég durván szétvert mindent, nem is vesz több BMW-t azt mondja

Valaki nyugtasson meg, hogy 300e km-t tett az autójába eddig és nincs baja.


http://m.totalcar.hu/magazin/k...s/?rnd=493

A barátom autoja is M57 motor,ezt a cikket akkor találtam amikor az eset után kutakodtam.
Nekem m43 motorom van gyári lánccal es most készülök átlépni a 300 ezer km ert.
Viszont nem egy gyorsvonat.


Motorbontás nélkül, márkaszervízben van rá esély, hogy ezeket a hibákat megtalálják / megjósolják? (például vásárlás előtt ha beviszem márkaszervízbe...)?

Valószínűleg akkor a haverod kocsija is előbb lett csapágyas, aztán szakadt el a lánc, csak fordítva derült ki. De ezt lehet látni előre?

Illetve ezek a hibák mikor történtek, melyik évben?

oxigen Elküldve: 2014-12-31 13:47 335d

gfeco írta: Szia
Én majdnem minden nap ülök egy E92 335d ben.2008-as.
Nagyon jo auto de azert vannak hibák.csak wallisban szervizelt,legaprobb zörejre is már viszi a barátom egyből.a nagyobb falatokat emlitem csak.
140 ezer km nél főtengely éksziktárcsa kuka lett,csak gyári alkatrész kerül bele.210 ezer Ft.cserével együtt.
170 ezer km nél elment a láncfeszítő.A kipufogo szelepekbe belevert a dugattyú teleköpte a részecskeszürőt olajjal,hengerfejjavitás 2 hét auto nélkül uj olaj stb 426 e ft.
Majd 40 km után még aznap csapágyas lett a motor.
Valami szerelési hibát rátudtunk htkzni a szerelőkre igy lett csak ujboli 456 e ft a javitás.Új fötengely,alsó csapágysor,uj jajtokarok stb .a láncszakadás ennél a tipusnál sürün előfordul 160-180 ezer kmnél.
A váltó eddig jó,a turbók is,de egy olajcsere is elég húzós házilag is.
Cserébe nagy élmény a 335d.
Turbókkal eddig semmi gond,kicsi nagy.
Aproságok vannak itt is, xenon izzo,rengeteg szervizüzenet,kopoalkatrészek.


Köszi az infókat, eddig ez nem nyugtatott meg. 170e km-t futott autóban hengerfej javítás? Wallis-ban szerelési hiba? OMG ez valami rémálomnak indul

Olajcsere, fékek, stb, nyilván drágább mint a 320d-nél, arra fel vagyok készülve, de hengerfej javításra nem - azthiszem. Láncot érdemes ezek szerint cserélni 170e km környékén? Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a németek nem tudnak rendes láncot gyártani, és elszakad. Valami oka biztos, hogy van... Egy ismerősömnek az E92 330xd-jében pár hete szakadt el autopályán 170-nél a lánc, elég durván szétvert mindent, nem is vesz több BMW-t azt mondja

Valaki nyugtasson meg, hogy 300e km-t tett az autójába eddig és nincs baja.

oxigen Elküldve: 2014-12-31 13:04 335d

Sziasztok, körbejártam a fórumot, de handrás régi ömlengésén a 335(i)-ről és a hozzá kapcsolódó hozzászólásokon kívül nem találtam érdemi infókat a 335d-ről. Azóta pedig már egyébként is eltelt 7 év.

Nekem jelenleg egy faceliftes E46 320d-m van, de amikor ezt vettem is 330d-t akartam, csak nem volt 2M környékén tisztességes példány a magyar piacon.

Most viszont megérett a váltás és vérszemet kaptam: fiatalabbat szeretnék, legalább 2007-es gyártásút és - ha már gyártottak ilyet az E90 szériából - akkor az erősebb 335d-t.

Arról viszont semmilyen információt nem találok, hogy a 2007-8 óta ezt hajtó tulajdonosok milyen tipushibákba futottak bele, mire számíthatok? Dízel autóm volt mindig, tisztában vagyok minden nyűgjével és kényességével a turbós common-rail dízeleknek, láss csodát sosem volt problémám se a turbóval, se a befecskendezéssel, se semmivel, ami ezzel kapcsolatos, de mint ahogy az E46-nál a letörő pillangószelepek vagy a GM váltó megbízhatatlansága (tapasztalat) vagy a 330xd-nél az elszakadó hajtáslánc, biztosan a 335d-nél is vannak tipushibák, amiről érdemes tudni és felkészülni rá.

Az általam kiszemelt példány tulajdonosa a vákumcsöveket említette, amit cserélt is gyári alkatrésszel, de mi jöhet még 200.000 km felett?

Ha bárkinek bármi tapasztalata lenne és megosztaná velem azt nagyon megköszönném. 335i nem vonz, imádom a dízeleket sajnos BUÉK!

oxigen Elküldve: 2014-03-20 18:12 Nagyobb sebességnél rezonálás

pneurob írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...


Ha kell, tudok jó szerelőket, 5 perc alatt megmondják mi a hiba. Lehet, nem jó helyre vitted a gépet.




pneurob, privatban varom! Nagyon koszi

oxigen Elküldve: 2014-03-19 14:58 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...

oxigen Elküldve: 2014-03-12 21:59 Nagyobb sebességnél rezonálás

Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Igen a 9-es, de szetszedesnel derul ki pontosan, hogy mi lehet a gond. Majd visszajelzek.

« előző12következő »