oxigen fórum hozzászólásai
« előző12következő »

oxigen Elküldve: 2014-03-12 19:38 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
anubisz írta: Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,


Ne weboldal alapjan donts, beszelj mindkettovel, es aki
- tobb garanciat ad,
- szimpatikusabb,
- esetleg olcsobb,
azt valaszd. Habar az olcsosag nem mindig jo. En az alapjan valasztottam, hogy a Nyari Janoshoz (fenti link) volt ugy kontaktom, hogy valaki ismer valakit, aki ismeri Gondoltam ez tobb, mint a semmi.

Tovabbra is erdekel amugy, hogy ha negyed gazon gyorsitotok automataval, akkor vajon hogyan viselkedik a fordulatszammero?


Kedves oxigén...amit már írtam hogy ezek az öntanuló váltók a vezető vezetéséhez alkalmazkodnak,én nem sportosan vezetek hanem normálisan nekem se pakol vissza 1-2 fokozatot hirtelen padlozásnál.de megtapasztaltam hogy ha sportosabbra veszem a dolgót akkor ő is egy bizonyos kilométer után már gyorsabban vált+reagál..
motortartó+váltótartó bak csere is sokat segíthet én most estem át rajta..Ha szembe állsz az autóval és nyitva van a géptető és jár a motor és szar a motortartó bakot általában a jobb oldali szokott szar leni akkor ha leállítod akkor mintha beesne abba az írányba..Én is a Nyári Janihoz fogok menni


Nekem egyből visszapakol 2000-es fordulat alatt, bármekkora gázt adok. Meglátjuk, hogy mennyire nyugszik meg és áll be a váltó a köv. 5-600km-en. A motortartó + váltótartó bakot megnézem, köszi a tippet

Egy dolgot mondtak még (Nyári úr és egy békéecsabai márkaszervíz is, függetlenül), hogy ugyan ők sem tudják teljesen az okát, de az E46 automatákat általában a _nem_ gyári akksi is megöli idővel. Én most fogok bele venni egy gyárit, mert úgy tudom nem az van benne...tiszta hülyeség.


a nem gyári aksi, jaj ezen sírok. szerencse,hogy mindig van mire fogni.Ha napelemes lenne a kocsi,akkor az erősebb napsütés lenne a hibás.
Soha az életbe ilyen variációt nem hallottam. És mi ölné meg? az erősebb áram? Nincs fesz szabályozás? Mit öl meg? az elektronikát? Bezzeg a motor vezérlést nem öli meg? és semmi más elektronikát? Na futok egyből veszek egy gyárit 40 ropiért. Ezt az Exidét meg kibaszom a kukába. Akkor a sok hifi őrültnek mind rossz a váltója, mert ugye azoknak bika aksi van a kocsiba.

És ha sportba van,nem vált el, csak a pirosnál, minden fokozatba.


Persze, lehet hogy hulyeseg ez az aksi kerdes, de lehet, hogy kisebb teljesitmenyu van most benne, mint ami kellene. Este meg fogom nezni.

Nem sportban van gond, hanem D-ben, a sportot nem hasznalom egyaltalan.


Minimum,ha váltó javítva volt,már csak végigpróbálom többször is minden funkciót, azok hogy reagálnak, sport állásba, és le,fel tologatósba is.


Kiprobaltam, mukodik minden. Az aksi gyari BMW 80ah-s. Holnap elviszem egy baratom szervizebe, ok is mennek vele es majd kiderul, hogy mi a velemeny. Plusz a rezonalas miatt (gazelvetelkor vagy egyenletes sebessegnel) cserelik majd - elvileg - a kardan kereszt csapagyat, ha megoldja a gondot akkor nyitok egy pezsgot!

oxigen Elküldve: 2014-03-11 18:01 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta:
oxigen írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
anubisz írta: Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,


Ne weboldal alapjan donts, beszelj mindkettovel, es aki
- tobb garanciat ad,
- szimpatikusabb,
- esetleg olcsobb,
azt valaszd. Habar az olcsosag nem mindig jo. En az alapjan valasztottam, hogy a Nyari Janoshoz (fenti link) volt ugy kontaktom, hogy valaki ismer valakit, aki ismeri Gondoltam ez tobb, mint a semmi.

Tovabbra is erdekel amugy, hogy ha negyed gazon gyorsitotok automataval, akkor vajon hogyan viselkedik a fordulatszammero?


Kedves oxigén...amit már írtam hogy ezek az öntanuló váltók a vezető vezetéséhez alkalmazkodnak,én nem sportosan vezetek hanem normálisan nekem se pakol vissza 1-2 fokozatot hirtelen padlozásnál.de megtapasztaltam hogy ha sportosabbra veszem a dolgót akkor ő is egy bizonyos kilométer után már gyorsabban vált+reagál..
motortartó+váltótartó bak csere is sokat segíthet én most estem át rajta..Ha szembe állsz az autóval és nyitva van a géptető és jár a motor és szar a motortartó bakot általában a jobb oldali szokott szar leni akkor ha leállítod akkor mintha beesne abba az írányba..Én is a Nyári Janihoz fogok menni


Nekem egyből visszapakol 2000-es fordulat alatt, bármekkora gázt adok. Meglátjuk, hogy mennyire nyugszik meg és áll be a váltó a köv. 5-600km-en. A motortartó + váltótartó bakot megnézem, köszi a tippet

Egy dolgot mondtak még (Nyári úr és egy békéecsabai márkaszervíz is, függetlenül), hogy ugyan ők sem tudják teljesen az okát, de az E46 automatákat általában a _nem_ gyári akksi is megöli idővel. Én most fogok bele venni egy gyárit, mert úgy tudom nem az van benne...tiszta hülyeség.


a nem gyári aksi, jaj ezen sírok. szerencse,hogy mindig van mire fogni.Ha napelemes lenne a kocsi,akkor az erősebb napsütés lenne a hibás.
Soha az életbe ilyen variációt nem hallottam. És mi ölné meg? az erősebb áram? Nincs fesz szabályozás? Mit öl meg? az elektronikát? Bezzeg a motor vezérlést nem öli meg? és semmi más elektronikát? Na futok egyből veszek egy gyárit 40 ropiért. Ezt az Exidét meg kibaszom a kukába. Akkor a sok hifi őrültnek mind rossz a váltója, mert ugye azoknak bika aksi van a kocsiba.

És ha sportba van,nem vált el, csak a pirosnál, minden fokozatba.


Persze, lehet hogy hulyeseg ez az aksi kerdes, de lehet, hogy kisebb teljesitmenyu van most benne, mint ami kellene. Este meg fogom nezni.

Nem sportban van gond, hanem D-ben, a sportot nem hasznalom egyaltalan.

oxigen Elküldve: 2014-03-11 13:27 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta:
oxigen írta:
anubisz írta: Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,


Ne weboldal alapjan donts, beszelj mindkettovel, es aki
- tobb garanciat ad,
- szimpatikusabb,
- esetleg olcsobb,
azt valaszd. Habar az olcsosag nem mindig jo. En az alapjan valasztottam, hogy a Nyari Janoshoz (fenti link) volt ugy kontaktom, hogy valaki ismer valakit, aki ismeri Gondoltam ez tobb, mint a semmi.

Tovabbra is erdekel amugy, hogy ha negyed gazon gyorsitotok automataval, akkor vajon hogyan viselkedik a fordulatszammero?


Kedves oxigén...amit már írtam hogy ezek az öntanuló váltók a vezető vezetéséhez alkalmazkodnak,én nem sportosan vezetek hanem normálisan nekem se pakol vissza 1-2 fokozatot hirtelen padlozásnál.de megtapasztaltam hogy ha sportosabbra veszem a dolgót akkor ő is egy bizonyos kilométer után már gyorsabban vált+reagál..
motortartó+váltótartó bak csere is sokat segíthet én most estem át rajta..Ha szembe állsz az autóval és nyitva van a géptető és jár a motor és szar a motortartó bakot általában a jobb oldali szokott szar leni akkor ha leállítod akkor mintha beesne abba az írányba..Én is a Nyári Janihoz fogok menni


Nekem egyből visszapakol 2000-es fordulat alatt, bármekkora gázt adok. Meglátjuk, hogy mennyire nyugszik meg és áll be a váltó a köv. 5-600km-en. A motortartó + váltótartó bakot megnézem, köszi a tippet

Egy dolgot mondtak még (Nyári úr és egy békéecsabai márkaszervíz is, függetlenül), hogy ugyan ők sem tudják teljesen az okát, de az E46 automatákat általában a _nem_ gyári akksi is megöli idővel. Én most fogok bele venni egy gyárit, mert úgy tudom nem az van benne...tiszta hülyeség.

oxigen Elküldve: 2014-03-10 23:33 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta: Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,


Ne weboldal alapjan donts, beszelj mindkettovel, es aki
- tobb garanciat ad,
- szimpatikusabb,
- esetleg olcsobb,
azt valaszd. Habar az olcsosag nem mindig jo. En az alapjan valasztottam, hogy a Nyari Janoshoz (fenti link) volt ugy kontaktom, hogy valaki ismer valakit, aki ismeri Gondoltam ez tobb, mint a semmi.

Tovabbra is erdekel amugy, hogy ha negyed gazon gyorsitotok automataval, akkor vajon hogyan viselkedik a fordulatszammero?

oxigen Elküldve: 2014-03-09 23:54 Nagyobb sebességnél rezonálás

Sracok, visszakaptam az automat es vegyesek az erzelmeim. Egyreszt a váltó _elvileg_ jó, de sajnos még nem 100%-os szerintem. A váltás programozása nem sikerült tökéletesen, 50 környékén egyenletes sebességnél váltogat 3-as és 4-es között az autó folyamatosan. Gázadásra vagy fékre megnyugszik, de ott pont van egy pont, ahol nem tudja eldönteni, hogy mi van.

Egyébként jónak tűnik, működik, de megmondom őszintén már nem tudom, hogy mi a jó egy automata váltónál. Az például normális, hogy gyorsításnál a fordulatszám beáll egy értékre és nem mozdul váltásig? Nem ugyan úgy kellene működnie, mint egy kézi váltósnál? Plusz az, hogy mondjuk 60nál 4-esben kb 1500-as fordulaton megyek egyenletesen, és ha akár csak egy kis gázt adok, akkor is egyből visszavált 3-ba. Nyugtassatok, vagy idegesítsetek.

Egyébként én is Dányba vittem a Nyári Jánoshoz (tel: húsz 931 332hat), aki hozzájárult, hogy megadjam a kontaktjait. Alapvetően korrekt fazonnak tűnik, fél év vagy 10e km garanciát ad. Nekem sajnos vissza kell még mennem a programozás miatt, de ettől eltekintve remélem, hogy nem látom többet

Az autó rezgése viszont még mindig nem oldódott meg teljesen, úgy fest, hogy kardán kereszt csapágy problémám lesz, jövőhéten kiderül. Jó lenne, ha ez egyelőre pontot tenne a szervízbejárás végére.

szerk: a váltóban elvileg a persely már meg volt kopva, a wandler-t teljesen fel kellett újítani, a lamellák nagyrészének már nem volt fogazata. Persze nem álltam ott mellette, amikor kivette, így kénytelen vagyok elhinni, hogy igazat mond. 12db lamellát cserélt, wandlert felújíttatta, tömítések, olaj, szűrő, persely, "vulkanizált dugattyú" bármit is jelentsen és MD (szintén bármit is jelentsen). A garancia papíromon ez áll. 1500-2000hm után kéreti vissza az autót ellenőrzésre. Ez szintén rá van írva.

oxigen Elküldve: 2014-03-08 14:24 Nagyobb sebességnél rezonálás

YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.


oxigen Elküldve: 2014-03-07 18:25 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.

oxigen Elküldve: 2014-03-06 18:38 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta:
oxigen írta:
oxigen írta: Sziasztok! Végig olvastam ezt a topicot (és több másikat is), de egyelőre nem találtam megoldást a problémámra, ezért leírom, hátha Ti már találkoztatok vele.

Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. Van, hogy pár másodperc múlva elmúlik, majd visszajön. Van, hogy ismétlődve 1mp-ig búg, 1-ig nem, aztán újra... Ha lassítok vagy gyorsítok, akkor egyből elmúlik.

Szinte pont olyan érzés, mintha az autópályán rámennél a záróvonalra. Tehát nem túl szenzitív vagyok, hanem tényleg hangos és zavaró rázás.

Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan. Illetve 80 felett gázelvétel után kb 1mp-el egy nagyon rövid ideig újra bezúg, majd elhalkul.

Volt valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, lett rá megoldás? Ötlet?


Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. Ha esetleg másnak is fennáll a probléma, akkor érdemes mielőbb elvinni felújíttatni, különben kinyírja az egész váltót, ahogy nekem is. Az én váltóm 1000 km megtétele után iszonyatosan elkezdett csúszni a rezgés mellett, teljesen idióta fordulatoknál váltott el (4-esben 5000nél), ezen kívül R-be csak 1-2 mp gondolkodás után tette be a váltót.

Plusz ha a váltó néha N-be vált, fékezéskor rug egyet visszaváltásnál, vagy hasonló fura dolgokat csinál, akkor szeleptömb meghibásodás (is) valószínű, ez +100e Ft környékén mozog (bontott).

Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.

Még egy jó tanács: vásárláskor menjetek legalább 30-40km-t az autóval lehetőleg autópályán, ahol egyenletes sebességnél ki tudjátok próbálni, különben belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült. A márkaszervíz a váltóhibát NEM szűri ki. Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.


Hol csinálták? ment vele és egyből megmondta mi a gond, vagy szétszedte utána? Néha már nekem is rugdos a váltóm, de még jól vált, de nem tökéletes, van már vagy 400 ezer benne. Rendbe kell hozatnom lassan.


Mielőbb vidd el szervízbe, mert a javítási költségek exponenciálisan növekednek. És érdemes kímélni is addig, amíg nem jutsz el odáig.

oxigen Elküldve: 2014-03-06 18:37 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta:
anubisz írta:
duend írta:
veszkoo85 írta:
anubisz írta:
veszkoo85 írta:
Totyasrac írta:
oxigen írta:
oxigen írta:
Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. (...) Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan.


Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. (...)
Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.

(...)belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült.(...)Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.


Szia!

Melyik szervizben sikerült megoldani? Garanciát adtak-e (és ha igen, mennyi idő/km)?
Ha nem indiszkrét, mennyi lett a számla?

Előre is köszi a válaszokat!


Tényleg ha jó lett akkor segíthetnél a többi automatás kollégának,hogy ha patikára megcsinálták akkor hol??????mennyiért csinálták a műveletet..köszönöm a többi kolléga nevébe is.

Már az pozitív,hogy leírta magától, már ha nem élek a gyanúperrel, nem e valami váltó szerelő,és önmagát reklámozza ilyen trükkösen, ha én az lennék,így csinálnám én is


nekem mindegy,csak írjon részleteket hogy mit cseréltek mennyiért meg ilyenek


Mit jelent ez a Wandler probléma gyakorlatilag?


sok pénzt itt találsz infót
http://www.automatavalto.eoldal.hu/

https://www.google.hu/search?q...p;dpr=1.25


pont én is ezt az oldalt nézegetem....remélem lesz a kedves márkatársak között valaki aki egyszer leírja a tapasztalatait részletesen azt a helyet ahol csinálták+ilyesmi mennyiért,hogy sikerült a "műtét"...köszönöm hogy ezt leírhattam a fórumon.Mert szerintem az automata váltós kollégáknak rendkívül sokat segítene,mert ez egy nagyon kényes téma amiről senki sem szeret nagyon beszélni...




Sziasztok,

Több helyről is kértem árat, 350e-től 580e-ig kaptam árajánlatokat. Az autó egyelőre még szervízben van, péntek délután fogom megkapni, de mivel fél év vagy 10e km garanciát vállalt rá az arc, nem hiszem, hogy gond lesz vele.

Nagyon sokat tudnék írni a problémáról, ezért csak röviden ami eszembe jut, a többit később. A váltós szerint NEM szabad GM váltós BMW-t venni, mert tönkremegy akár 80e km alatt. Tapasztalata szerint 80e-200e km közötti futást bírnak ki normális használat mellett is. Persze a legjellemzőbb, hogy azért 150-200e-t elmegy. Az én gépemnél az volt a baj, hogy a lock-up teljesen megszűnt, ezért gyakorlatilag a váltó folyamatosan lock-up nélkül ment. Olvassatok utána az automata működésének, és érteni fogjátok, hogy mit jelent. (veszkoo85 kolléga linkelte) Ennek következtében a wandler (nyomaték átadó turbina) megkopott, fel kellett újítani, cserélték még a lamellákat, perselyeket, nyílván olajat, stb...részletes lista később.

Amit még megtudtam, hogy szeleptömböt akkor kell nagy valószínűséggel cserélni, ha csinált olyat a váltó, hogy kidobta D-ből N-be a sebességet, vagy hülyén váltott (tehát pl visszadobta egyenletes sebességen 5-ből 4-be vagy ilyenek). Ellenkező esetben ez nem szükséges, ami azért fontos, mert ez +110e Ft (bontott). Ebből jó a bontott is, mert nagyon ritkán romlik el, és kicsi az esélye, hogy a bontott pont rossz lesz.

A végső összeg 400e Ft szeleptömb csere nélkül. A váltósom szerint 50e km-t biztos elmegy hibátlanul, de lehet hogy további 200-at. De mivel GM, nem tud és akar további találgatásokba menni.

Konkrétan az ember elérhetőségeit egyelőre nem adnám meg, de van még egy másik, aki nagyon szimpatikus volt és ismerem is, de mivel már nem ott lakom, messze lett volna. Ő a Fóris Autómataváltós Szolnok-Szandaszőlősön. Őket merem ajánlani. Közöm egyébként nincs hozzájuk, mielőtt valaki tovább gondolja a fenti "marketing fogás" ötletét

Szóval ez van, 2 héttel a vásárlás után +400e Ft egy teljes váltófelújításra, de legalább ez már nem lesz gond a közeljövőben. A turbót még megnézetem, a befecskendezéssel nincs probléma, szóval végre lehet, hogy lesz egy jó autóm

oxigen Elküldve: 2014-03-04 10:49 Nagyobb sebességnél rezonálás

oxigen írta: Sziasztok! Végig olvastam ezt a topicot (és több másikat is), de egyelőre nem találtam megoldást a problémámra, ezért leírom, hátha Ti már találkoztatok vele.

Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. Van, hogy pár másodperc múlva elmúlik, majd visszajön. Van, hogy ismétlődve 1mp-ig búg, 1-ig nem, aztán újra... Ha lassítok vagy gyorsítok, akkor egyből elmúlik.

Szinte pont olyan érzés, mintha az autópályán rámennél a záróvonalra. Tehát nem túl szenzitív vagyok, hanem tényleg hangos és zavaró rázás.

Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan. Illetve 80 felett gázelvétel után kb 1mp-el egy nagyon rövid ideig újra bezúg, majd elhalkul.

Volt valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, lett rá megoldás? Ötlet?


Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. Ha esetleg másnak is fennáll a probléma, akkor érdemes mielőbb elvinni felújíttatni, különben kinyírja az egész váltót, ahogy nekem is. Az én váltóm 1000 km megtétele után iszonyatosan elkezdett csúszni a rezgés mellett, teljesen idióta fordulatoknál váltott el (4-esben 5000nél), ezen kívül R-be csak 1-2 mp gondolkodás után tette be a váltót.

Plusz ha a váltó néha N-be vált, fékezéskor rug egyet visszaváltásnál, vagy hasonló fura dolgokat csinál, akkor szeleptömb meghibásodás (is) valószínű, ez +100e Ft környékén mozog (bontott).

Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.

Még egy jó tanács: vásárláskor menjetek legalább 30-40km-t az autóval lehetőleg autópályán, ahol egyenletes sebességnél ki tudjátok próbálni, különben belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült. A márkaszervíz a váltóhibát NEM szűri ki. Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.

oxigen Elküldve: 2014-02-25 10:27 Nagyobb sebességnél rezonálás

Sziasztok! Végig olvastam ezt a topicot (és több másikat is), de egyelőre nem találtam megoldást a problémámra, ezért leírom, hátha Ti már találkoztatok vele.

Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. Van, hogy pár másodperc múlva elmúlik, majd visszajön. Van, hogy ismétlődve 1mp-ig búg, 1-ig nem, aztán újra... Ha lassítok vagy gyorsítok, akkor egyből elmúlik.

Szinte pont olyan érzés, mintha az autópályán rámennél a záróvonalra. Tehát nem túl szenzitív vagyok, hanem tényleg hangos és zavaró rázás.

Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan. Illetve 80 felett gázelvétel után kb 1mp-el egy nagyon rövid ideig újra bezúg, majd elhalkul.

Volt valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, lett rá megoldás? Ötlet?
« előző12következő »