p2010 fórum hozzászólásai

p2010 Elküldve: 2016-11-13 19:59 alufelni

YELLOW írta:
liga86 írta: Sziasztok
Hogy tudom kideríteni hogy a felni amit kaptam az autóval eredetei-e vagy valami replika?
Illetve egy rosszabb minőségű felnitől lehet magasabb a fogyasztásom?
Köszi előre is!


ha nehezebb a felni, akkor nőhet a fogyasztás.
az eredetiben benne van a BMW felirat, vagy a jel, cikkszám. illetve felnitől függően a replica felnik a gyáritól eltérő méretekben is készülnek, pl kisebb méretekben, más ET-kkel.
itt lehet nézelődni, bár a lista nem teljes:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/


De jó ez a lista! Köszi szépen érte. Az egyik felnim sérült, és épp azon törtem a fejem, hogy honnan tudhatom meg, hogy mi a típusa. (Nem nagyon láttam még más autóján.)

p2010 Elküldve: 2016-10-29 20:58 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
bikemano írta:
Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.


Értem, de az ajtóm tök száraz és a küszöb is, az ajtómba lágzsák van szoval gondolom, házilag nem tudom ezt megoldani.. viszont gyanakszom egy olyanra, hogy a motortér felöl érkezhet a viz mivel az elsőszélvédő alján hejezkedő géderem elégé megrongált, onnan nem juthat be a viz?


mijaza géder?
annak a vízelvezetőnek semmi köze a beázáshoz. az csak egy takaró, vízelvezető műanyag. ha onnan ázik, akkor az üveget elengedte a ragasztás. én így jártam.


bikemano, egy kérdés : van tetőablakod? Csak mert mielőtt szétkapod az autót, nekem ugyanígy az anyósülés előtt állt a víz a kocsiban, amikor egyszer egy kicsi résnyire nyitvamaradt.

p2010 Elküldve: 2016-10-11 20:39 Akkumulátor

YELLOW írta:
banditosz001 írta:
Tano írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
A múlt héten elég sokat próbálkozgattam diaggal és közbe ugye elég sokáig maradt az autón a gyújtás meg az ajtó is nyitva volt, bár a lámpát manuálisan lekapcsoltam míg programozgattam de azért sokat világított, majd másnap reggel próbáltam indítani és semmi csak kattanás meg a xenon-t felvillantotta(ezt amúgy nem értettem miér mikor a lámpa be se volt kapcsolva) de rábikáztunk utána mentem vele pár kört és minden rendben indult is szépen, sőt kinn is állt éjszaka és simán beindult kora reggel aztán mentem vele majd várakoznom kellett vagy 20-30 percet ami közbe ment a rádió meg a töltőn felejtettem a telót is majd indítottam beindult és utána én béna hirtelen lefulladtam na és akkor már megint nem indult be csak bikázásra..Fura h reggel a -1fokba beindul ott meg 20 perc után ezt csinálja..Akksi meghalt vagy valami más lehet?vélemény?


Szimplán lemerült az akkud, és utána nem mentél eleget, hogy rendesen visszatöltődjön, ezért merült le megint. Töltsd fel fullra, és jó lesz.


Hát nem tudom...250km autópálya meg egy kis város is volt.meg mondom az a fura hogy reggel simán indított meg még utána is.a baj akkor volt amikor állt és ment a rádió, de máskor azt simán bírta. azóta is járok vele és indul is szépen egyedül azt nem próbáltam h kibírja-e ha megint állóhelyzetben megy a rádió.Lehetséges h valami leszívja?kicseréltem az egész beltér világítást ledre..azóta olyan fura valahogy szerintem nem halványul el olyan gyorsan mint régen meg ég akkor is amikor szerintem a sima izzókkal nem égett. Bár lehet csak képzelgek, tudom h ez elvileg nem lehetséges


tippelek, jó vagyok benne
nem új már az akksid igaz? 4-5 éves biztos lehet.
tipikus akksi elhalálozás, az első fagypont közeli reggelen való nem indítás. ugyanis nyáron a gondozásmentes akksik esetén is a szellőzőn párolog el víz belőle. elég 1 cella, ami kilóg a folyadékból és annyi.
én már 2x tapasztaltam ezt meg. tudom miről beszélek. egy jó akksival, simán 10 indítást is megcsinálsz. legutóbb nekem tavaly halt meg, és 3x már nem indította be egymás után, hiába frissen volt töltve.
menj el egy akksishoz, terhelő villával rámegy, és kiderül. nekem az 560A-es indítóáramú akksi már csak 240A-t tudott. egy indítás, sok dolgotól függ, de 70-140A-ral terheli meg az akksit. még húzhatod, de ha olyan helyen nem indul, akkor szidhatod az eget. az elsőnél így voltam én is.
gyári akksim 7 évet bírt, aztán MonBat Premium pedig 6 évet. mindez 75%-ban rövidtávok (város, azaz alacsony fordulat, ahol a töltés sem 100%), és gyakori indítások. szóval kimondottan sokáig bírták.
ezt csak azért írtam, lásd milyen használat mellett mire lehet számítani.
a legtöbb prémium márkás akksiknál is 2 év után minden újabb év ajándék, 4 év felett pedig minden hónap. lehetne erről hosszasan még írni, hogy lehetne még kihúzni egy akksiból többet.
szerintem a tiéd már nem menthető. mondom ha 4-5 éves az akksi, akkor célszerű egy processzorvezérelt töltőre feltenni vagy 48 órára minimum. ha utána sem bírja sokáig, akkor csere.


ÉS milyen akksit javasolsz? Én most tervezem cserélni, mert szerintem már az enyém is meg fogja adni magát a télen.

p2010 Elküldve: 2016-08-27 20:58 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.


nekem arra a gumira olyan 6ezer körül mondta. nem is az ár miatt, csak mondom hátha van tapasztalat. én amúgy a rettegek a procedúrától, de hát videókat nézve, drágább autókban is simán cserélnek. szóval már nem aggódom.
köszi a választ!


Nem vészes meló annak, aki ért hozzá. Pontosan kell illeszteni és jól kell felvinni a ragasztót. Na meg persze a zsírtalanítás és az alapozás is lényeges.
Az újra ragasztás azért más téma, mert úgy kell kivenni az üveget, hogy ne sérüljön. Na ez nem annyira egyszerű feladat.

A szélvédő alsó részénél lévő műanyagnak tényleg semmi köze a beázásokhoz, csak ezt valaki kitalálta, aki még nem látott ilyet.


mondta, hogy garanciát nem vállal az üvegre, hogy nem törik össze, de nem lesz gond azt mondta.
gyári üveg, BMW jeles Pilkington, de már volt ragasztva, ez látszik is belül a ragasztás, ami már nekem is feltűnt.
valószínű az üveg nem lett alapozva, vagy azzal az edzővel lekezelve, ami a ragasztóhoz kell.
ezek régóta csinálják az tény, szóval reménykedem. biztos csinált már E46-ot, sőt mondta neki is volt, neki a tetőablak csatornájánál ázott.


Yellow cseréld a szélvédő körüli gumit is. A gyàri kb 7-8e ft. Nyugi nem nagy mutatvàny, nem rég csinàltam én is.


majd kérek ajánlatot a forrásomtól, mennyiért tud gumit. akkor jól láttam, hogy a gumit beragasztás előtt kell felrakni a szélvédőre?
szerencsére házhoz is jönnek az üvegesek. bár még azon agyalok, hogy a régi ragasztót le tudják-e szedni normálisan az üvegről. azért ha nem lenne muszáj üveget nem szeretnék újat venni


no szóval elég rossz ajánlatot kaptam, 7.800.- a szélvédő keretre. még más BMW-s kereskedésnél is 7.200.-

úgyhogy hozattam az üvegessel.
5.500.- szélvédőkeret gumi (nem tudom gyári-e, de jól néz ki)
10.000.- újraragasztás, szerelésekkel együtt.
gyors kötésű ragasztó +2.000.- (de nem kértem) ezzel 30 perc, amúgy 1,5 óra a szervíz elhagyási idő. azaz még nem köt meg full, de a légzsák már nem nyomná ki a szélvédőt.

hát gyerekek a döbbenet fogott el. a körbevágó cucc, simán húzták körbe. azaz szinte semmi nem fogta a szélvédőt. a szélvédő jobb alján maradt csak némi ragasztó, az összes többi a kasztnin maradt. szóval előre igaza volt a mesternek, hogy rosszul kezelték a szélvédőt, lehet az aktivátor lemaradt róla. ahhoz képest nem is áztam, és nem tűnt fel. sem huzat sem semmi. jól zárt az autó is, ajtózárásnál nem szökött a szélvédő mellett a nyomás. szóval nem értem. remélem az a furcsa ropogás is ettől volt.
szóval korábban volt ragasztva a szélvédő, esetleg cserélve, és mivel BMW jeles, így szervizben csinálhatták, akik elég sz@r munkát végeztek, a kasztni is össze volt kicsit bacva.
ami még fura volt, hogy sok videót néztem, mindenhol a kasztnira nyomták a ragasztót, ők az üvegre. végül is lényegtelen, csak fogja.
a szélvédő alatti műanyag 2 helyen volt picit elrepedve, most sikeresen kitörtek belőle egy darabot, de hát el van érve. szerencsére van másik (új, gyári), majd magamnak cserélem.


Már csaj egy faja eső kellene, hogy tesztelhesd.

p2010 Elküldve: 2016-08-22 20:29 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Coyote írta:
YELLOW írta:
hát ne is mond, régen állandóan azt lehetett hallani, hogy Pio, meg NEC írók a jók, de mégis több bajom volt velük, mint egy LG-vel. Még a sajátomban lévő Pio is rosszalkodik néha, bár hibásan nem írt még. igaz, az utóbbi pár évben alig írok valamit. szinte csak dísznek van a gépben.


Ehhez csak annyit, hogy 3 éve kaptam olyan céges laptopot, ami az új slimline divatot követi, és kispórolták belőle a lemezolvasót is, a merevlemezt meg ssd helyettesíti. Sírtam, hogy napaszmek most mi lesz, és basszus, EGYSZER sem hiányzott.

Csak a BMW navi kiírására használtam az otthonit is, de most már azt sem (lásd a legutóbbi hozzászólásomat).

Ha majd újabb BMW-m lesz, akkor is csak SD kártyán másolom már a navit.



Nekem is slim gépem van, és most bajban vagyok, mert az e60-ban még nincs se usb, se semmi olvasó.

p2010 Elküldve: 2016-08-22 20:27 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
p2010 írta: YELLOW problémáját nézegetve jutott eszembe, hogy valaki mondja már meg nekem, hogy hogyan lehet az, hogy az e60-asoknál a hátsó ablak körül (és néha a szélvédő körül) lévő gumi úgy porlad, illetve esik darabokra, mint egy elcseszett puzzle? Ilyet még nem nagyon láttam más típusoknál. Olyan, mintha vmit nagyon elcsesztek volna....


E90-nél is olyan.
sokat állsz napon, megeszi az UV.
vagy rossz ablakmosószert használsz, ami árt a guminak. egyébként a csere is fura, hogy kétoldalassal kell felragasztani, eléggé tré megoldásnak tűnik.
nekem más fajta van, mint az újakban, de semmi baja nincs, nem bánnám ha kijönne egyben, bár ha jó árat kapok újra, akkor cserélem simán.


Értem én, hogy nap, meg UV, csak ha más gyártó meg tudja oldani, akkor a bajorok miért nem. Mindegy.

Sok sikert a cseréhez, aztán majd írd meg, hogy milyen lett!

p2010 Elküldve: 2016-08-21 21:53 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW problémáját nézegetve jutott eszembe, hogy valaki mondja már meg nekem, hogy hogyan lehet az, hogy az e60-asoknál a hátsó ablak körül (és néha a szélvédő körül) lévő gumi úgy porlad, illetve esik darabokra, mint egy elcseszett puzzle? Ilyet még nem nagyon láttam más típusoknál. Olyan, mintha vmit nagyon elcsesztek volna....

p2010 Elküldve: 2016-08-21 21:45 Autóvásárlás

BarG írta:
elgeri írta:
erber írta: Kedves Forumozó Kartársak!

Egy tökéletes 107e km-t futott 118i-t használok (105e km.nél szelepszárszimering cserén vagyok túl a tanácsotokra).

Egy, még a klasszikus hethengeres piszkálja a fantáziámat:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...i-10462693

Minden véleményt, gondolatot, észrevételt szívesen fogadok és megköszönök!


Szia!

Biztos vannak még csodák, de valahogy nem tartom reálisnak, hogy egy ilyen motorral, ilyen idősen, ilyen áron, csupán csak ennyit futott volna az autó.
Persze attól még lehet jó kocsi, de nekem ez nem szimpatikus.

Más: miért is kellet 105e-nél szelepszárszimering cserét végezned? Volt valami konkrét hibajelenség?


Azt kellene felfogni, hogy nem mindenki akarja a legutolsó fillért is kicsikarni, amikor eladja az addig használt autóját. Aki megvette annak idején a 130i-t, nem egy fillérbaszó polgártárs volt, mert akkor eláruljam, mit vett volna?! Használta, valószínüleg nem az első számú autó volt a családban, de hát eljött a továbblépés ideje és most el akarja adni. Ha nem hónapokig akarja nézegetni, akkor lejjebb vesz az árból - én ezt egy reális scenarionak tartom. És ez nem csoda, hanem egy a lehetőségek közül. Van persze arra is esély, hogy 3 darabból legyen összehegesztve, de ez némi szakértelemmel felvértezett szerelő/fanatikus által kiszűrhető. Vagy megszorult a tulaj és gyorsan kótyavetyére teszi a gépét.
Nem kell feltétlenül paranoidnak lenni.


A képek alapján szerintem tök jól néz ki. Szerintem ne a km-órát nézd, hanem azt, hogy milyen a hangja, mennyire van lelakva, stb. Mondjuk ez egy nagy benzinmotor, szerintem kevésbé rizikós, mint egy dízel.

p2010 Elküldve: 2016-08-17 21:10 Futómû és hibái

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Most komolyan egy futómű kiszakadàs ekkora probléma,mikor az itthoni e46-k 50%-a 2-3 darabból van összetákolva.



hát lehet az lenne a legkisebb baja annak az autónak egyébként pont ezt írtam én is.
most van akinek mindegy miben ül... engem tavaly sokkolt egy régi Jetta, az konkrétan keresztbe ment, a hátsó nyomtáv vagy 10cm-rel jobbra állt az elsőhöz képest
azért ilyenkor durva, amikor látod a sok autót, és tudod mit kell figyelni, hogy elég tré a hazai helyzet.


Tudnék mesélni..


Szerencsére én nem vagyok sem autószerelő, sem kereskedő, így csak a sajátom izgat. Az meg javulgat. Végre megkapta az első futómű is, ami már rég járt neki : új szilentek, új lengőkarok ... egy vagyon volt, de szerintem ezt mind tudjátok. YELLOW, végül nem poliuretánt kapott. A szerelő haver még nem dolgozott olyannal, úgyhogy nem variáltam. Remélem jól fog működni.... Most egy ideig pihenek, aztán hátul még kell két új gátló, bár a vizsgasoron így is átment.

p2010 Elküldve: 2016-05-30 17:04 E90 vásárlás

BarG írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
(Én vagyok a ritka kivétel, én évi 6e-t megyek vele, mégis évente cserélem az olajat... de ki tudja mit csinált az előző tulaj vele.)


ne legyél ebben olyan biztos
én igaz 2 évente cserélek olajat, de most a 2 év alatt 7600 vagy 7900km-t mentem. oszd el. amúgy én is meglepődtem, mert nekem semmivel nem tűnt kevesebbnek, mint korábban. eddig a legtöbb 2 évi 12ezer km volt. szóval majdnem győztem. mert tudok, aki még ettől is kevesebbet megy. de nekem fater sem megy többet. munkahely itt van mindkettőknek, sőt én oda is bringával járok, de ő is 4,5 km-re autóval, de nem minden nap. neki is a lassan 10 éves autóban 45ezer km lesz. és valós. de hazudok, mert kb 300-400km úgy lett megtéve, hogy a km/h nem működött, pont hétfőn lett az ABS tömb elektronikája cserélve.

épp ma cseréltem olajat, szürőket. 2 év alatt 11ezer körül ment bele



Csak gazdasági szempontokat figyelembe véve taxizással jobban jártál volna ...


Lehet, de a vezetés szerintem élmény. Pláne egy jó autóval. Van, ami felülírja a gazdasági szempontokat...

p2010 Elküldve: 2016-04-11 18:08 Futómû és hibái

YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Hol érdemes ilyen poliuretán cuccot gyártatni?

p2010 Elküldve: 2016-04-08 16:47 Futómû és hibái

p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.

p2010 Elküldve: 2016-04-06 21:33 Futómû és hibái

Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?